Hostem podcastu bude náměstek z ROPID a zakladatel K-reportu Václav Haas. Ptejte se

Václav Haas, náměstek pro příměstskou dopravu Ropidu. Foto: Filip DrápalVáclav Haas, náměstek pro příměstskou dopravu Ropidu. Foto: Filip Drápal

"Hugo" je také železničním nadšencem, fotografem a publicistou v oblasti železniční historie.

Odebírat
Upozornit na
guest
124 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
vjkm

Nemíní ROPID nějak reflektovat kritiku nátěru pid vozidel z hlediska přístupnosti a bezpečnosti ?

Hugo

Zakoupil jsem si dum u vlakove stanice Nova Ves pod Pleší, dostavěl jsem a zrušili mi vlak do práce na Kačerov.

anonymní.dopravce

Přemístit dům k jiné trati. Nicméně vlak zrušil Borecký, NE ropid.

Hugo

Kolik jde Rittigovi za a)SMS jizdenku, b) papirovou jizdnku z trafiky c) z automatu d)z tiskarny v tram?
Kolik jde CSOB a kolik za papirek do tiskarny? Proč to není na kartu jak v Ostravě? Proč si Praha neopraví silnice aspon tam kde jí jezděj její autobusy?

Kamil Novotný

Dobrý den, chtěl bych se zeptat, jestli ROPID společně s Prahou bude nějak urychleně řešit ostudnou dopravu na letiště na ranní rozlety a večerní dolety. V čase 23:30-5:00 je doprava naprosto nepoužitelná – okružní linka 910 a interval je výsměch VHD roku 2024.
Tisíce cestujících nemají adekvátní MHD a musí jezdit taxíky. Děkuji a pěkný den.

Juraj

Dobrý den, jaký je aktuální osud již vysoutěžené linky S61, která ovšem bez plánovaných zastávek úplně nedává smysl? Má už Ropid nějaký plán B pro tyto výkony?

I na sobotním Regionálním dnu PID bylo hezky vidět, že většina cestujících pořád jezdí na jednosměrné jízdenky ČD. Ty prodává i personál ve vlacích v rámci Prahy, protože nemá motivaci nabízet tarif PID. Plánujete to nějak změnit?

likvidátor shotoushků

To by mě taky hodně zajímalo, kdy konečně zmizí duplicita tarifů a striktně se pojede na IDS.

Marek Kubík

Průvodčí a pokladny prodávají to co cestující požaduje. 😉

VTT

Nešlo by vymyslet lepší způsob odbavování nebo kontroly cestujících ve vlacích, aby se zamezilo ježdění na černo, což je tady velmi rozšířená věc? Průvodčí to nezvládají. Budete sledovat vývoj v Jihomoravském kraji?

likvidátor shotoushků

Tak třeba vlakem v okolí Prahy taky někdy jedu bez lístku. Prostě Nastoupím tak, aby mě štiplístek za těch pár stanic nedošel. To je taky jízda na černo nebo ne? Celý systém kontroly jízdních dokladů je na příměstu 100 let za opicema, stačí se kouknout vedle do Německa.

Marcel

Ano, počítání nastupujících, a počet prokázání se dokladem 🙂

Petr

Bude mít Ropid na K-reportu svojí vlastní diskuzi v oddělení Železnice?

Pech

Funguje elektronický formulář na webu ropidu pro podávání námětů a stížností?
Nikdy jsem neobdržel odpověď na žádný z podaných podnětů. Jednalo se o stížnost na nezastavení na zastávce na znamení, kouření řidiče ve voze, podnět na změnu časů odjezdů některých linek nebo třeba o námět na úpravu mobilní aplikace, kdy bych s mymz malým displejem uvítal, aby mi nebyla nabízena možnost zakoupit jízdenku na spoje, na které mám v aplikaci nahraný zakoupený roční kupón, a radši mi ukázala o jedno spojení na displeji navíc.

Honza V.

Problémem není formulář, ale dvě nefunkční organizace, ROPID a IDSK.
S podněty zasílanými na e-mail to dopadá úplně stejně. Buď zcela bez reakce, nebo pozdě a naplano okecané.

Michal M

V tomhle má Brno výhodu, že nemá to administrativní rozdělení…

Michal M

Jojo, nám v lednu na počáteční stanici řidič chrápal, když jsme ho vzbudili, tak se probudil a odjel bez otevření dveří. Bylo to jako z Malérů pana účetního. Další autobus jel už za čtyři hodiny, prostě servis s mašličkou.
A kontaktní formulář Ropidu samozřejmě na podobné příběhy zvysoka kašle…

Pech

Bohužel to vypadá, že HMD, jako službu pro lidi, spokojenost lidí moc nezajímá. Chápu, že někdo udělá chybu. A je jasné, že často nejde domyslet všechny souvislosti v rozsáhlém systému. Ale zdravě fungující služba by se ke všem podnětům měla postavit konstruktivně a snažit se díky nim zlepšit. A taky bych rád slyšel, že s tím nezastavením zkusí něco udělat, aby se to už neopakovalo. Nyní mám ale bohužel pocit, že to nikoho vůbec nemrzí a zítra se mi to může stát znovu. Ropid není celkové špatný, ale prostor na zlepšení tam určitě je. Otevřít oči a vyslechnout lidi může… Číst vice »

Jarda

Zajímalo by mě, kdy se budou v PID primárně prodávat jízdenky PID na vlaky před jízdenkami dopravců. Dnes když člověk přijde do pokladny, pokud si sám neřekne, tak dostane primárně jízdenku dopravce, v drtivé většině dražší než jízdenka PID. V jiných IDS se primárně prodávají jízdenky IDS, když člověk nechce jinak.

Hoermalmeister

Ve většině krajů se to měnilo s nástupem brutto smluv

Pán jeskyně

Jízdní doba mezi Žvahovem a Smíchovem se velmi prodloužila vlivem dvojité úvratě. Tím i výrazně klesla atraktivita spojení linkou S65 (Smíchov – Žvahov 5 km za 18 minut).
Uvažovalo se před zavedením modelu provozu s 2x přecházejícím strojvedoucím i o řešení s posunovačem, nebo vlakvedoucím, který by ze zadního stanoviště dával návěsti, aby se doba, kterou vlak linky S65 stráví úvrati zkrátila?

MartinS.

Když to je člověk navíc 7 dnů v týdnu minimálně na 2 směny – minimálně 150 tis. Kč (ale spíš 200 tis.) měsíčně. I když s Vámi souhlasím, že atraktivita té linky je na nule, když ještě navíc na Smíchově nemá rozumný přípoj na hlavák, tak za 2,5 milionu ročně by se to asi nevyplatilo. Mě by spíš zajímalo, jestli se tam pro tu 810 nedala vložit nějaká provizorní kolejová spojka pojížděná třeba rychlostí 5 km/h? Něco ve stylu californienu u tramvají? (Ano vím, že mezi velkou dráhou a tramvají je rozdíl, ale kdo chce, hledá způsoby, kdo nechce, hledá… Číst vice »

Michal M

Tady se to strašně podělalo v devadesátkách, že se trať nezaústila do nádraží BWB při stavbě okruhu za peníze Prahy. Obrovský efekt by to mělo…

Petr Šimral

Předpisově to není možné. Pokud jde o samotné HV, strojvedoucí musí vždy řídit ze stanoviště, ze kterého má nejlepší rozhled, což bývá to v čele HV pro daný směr.

Ferda

Bylo by fajn, když by někde na netu byly elektronicky dostupné historické tištěné K-reporty – existuje nějaký archiv nebo neuvažuje se o něčem takovém ? 🙂

Pepa

Dobrý den, moc děkuji za K-REPORT. Prosím o zodpovězení dotazů: 1, Až bude dokončen terminál Dlouhá Míle, jaký bude koncept autobusů z Kladenska a Slánska? Např. linka 399 bude končit na Veleslavíně nebo už na terminálu Dlouhá Míle? Ano, z Kladna bude (snad někdy) jezdit vlak, ale pro větší část dopravovaných není vlak vhodný (Libušín, Smečno, Slaný atd.). 2, Nebojíte se, že vynucený přestup (Dlouhá Míle) bude odrazovat část cestujících? Teď BUS končí na metru. Nově budu muset cestující přestoupit z BUS na TRAM/vlak a dojet na Veleslavín (pokud potřebují metro). 3, Jak se změní koncept PID linek v Kladně?… Číst vice »

LáďaH

6) osobně mám z BUS pruhu na Evropské rekord 81 minut zpoždění.

Dle jř příjezd na Nádraží Veleslavín v 7:43, ve skutečnosti v 9:04.

Vadym

Bude-li dalsi zkraceni zeleznicni dopravy na nejakych trati (napr. Vrane n. Vlt. — Dobřis, Mlada Boleslav — Mělnik)?

55p

O tom v kraji nerozhoduje ROPID, ale IDSK

HonzaH

Ja bych se chtel zeptat, proc v Praze na pokladnach CD neznaji stanice PID mimo vlakovych. V IDS JMK mi bez problemu prodaji IDS jizdenku do destinace, kam vlaky ani nejezdi, proste prestoupim nekde v puli cesty. Nema prave o tom byt integrovany dopravni system? V Praze si musim nejdriv sam zjistit, v jake zone je cilova destinace a potom jeste prepocitavat slozite zony P, 0, B, 1, 2…

Michal M

V IDS JMK brzy skoro žádné pokladny nebudou a vyjde to nastejno… 🙂

Jakub P

Dobrý den, rád bych se zeptal, jestli a případně co a kdy má Ropid v plánu dělat s naprosto nedostatečnou kapacitou pro kočárky, zejména v autobusech.

Mickey

Jak byste si to představoval? Ubrat sedačky? Nebo přidat přívěs na kočárky?

Frantík

Sundavatelné sedačky…

DCHDC

Nejste manžel tý pipiny z autobusu 103 🤣

Honza V.

Vy jste za stejné líhně jako ten ředitel autobusu?

Jakub P

Jsem člověk, který se s kočárkem i bez veřejnou dopravou pravidelně pohybuje a vidí tristní realitu. V tramvajích (a některých vlacích) to jakž takž jde, byť ani tam to není zdaleka ideální (vysokopodlažní T3 stále v hojném počtu; Wany a Kačeny s kapacitou 2 kočárky na 30 m tramvaj (soupravu), 14T, kam se rozumně vejdou tak 3 je jen o chlup lepší), v podstatě hlavní výhoda je, že to řidiči tak moc nehrotí, když jich nastoupí víc. Na městských bus linkách nejsou problémy nijak ojedinělé (kapacita 1 vozík/kočárek na 12m bus a 2 vozíky/kočárky na 18m kloubák je tristní a… Číst vice »

Slepý blázen

Dobrý den Václave, chci se zeptat na tři věci. Nemělo by smysl po té, co budou nové smlouvy na příměsto změnit a přemodernizovat číslování linek v rámci PIDu podle vzoru IDS JMK, německých IDS nebo toho, jak to má VOR kolem Vídně? Dále, zda by nemělo smysl šílenost s zastávkami na znamení pozdržet do nástupu nových dorpavců s novými vozidly k 1. 12., kdy to pro osoby se sníženou schopností pohybu a orientace bude obtížné? A poslední věc, proč Praha nesouhlasí s pilotním provozem odbavení všemi dveřmi a zda se bude nějak optimalizovat pro OOSPO? Díky za Vaši práci i… Číst vice »

Daniel Jablonecký

Současné číslování linek v Praze vyhovuje. Proč měnit něco co funguje? O zastávkách na znamení rozhodují politici. Ti si zvolili termín jaký si zvolili. V prosinci už bude po krajských volbach, takové změny se dělají před volbami.

Honza V.

Zbytečného přečíslovávání už bylo myslím dost.

Pavel

PlDobry den.
Jsou nějaké plány s přestupní bodem Stochov-Slovanka? Zastávky jsou daleko od sebe, je jich moc a jsou velmi nepřehledné. Nevím, kde vlastně mám stát?

Marek Kubík

Když si nejsem jistý, to je takový problém se podívat v internetu na mapu? Každá zastávka má svůj název. 😉 A slučování nebo jakýkoliv přesun není možný, protože část spojů směrem na Rakovník jede přes Lány, další naopak Lány míjí a jedou po staré karlovarské silnici.
Podobně opačně od Rakovníka část spojů jede na Tuchlovice a další ze Slovanky míří na dálnici D6. Kdyby jedna ze zastávek neexistovala, tak autobusy z některých směrů nemají kde zastavit a museli by Slovanku projet….

Gogo

Nešlo by vrátit aby SMS jízdenka platila minimálně o 5 minut déle? Při vstupu do dopravního prostředku musím mít SMS jízdenku už platnou, zatímco papírovou si označím až po nástupu.

Mickey

Pochybuji, vzhledem k tomu, že spíš systém chce sms jízdenky zrušit vzhledem k jejich nerentabilitě. Kupujte si lístek v aplikaci nebo v automatu ve vozidle.

Gogo

V aplikaci jsou taky 2 minuty aby prý si to lidi nekupovali až když uvidí revizora, a ty automaty ve vozidle berou platební karty?

MartinS.

Ale v aplikaci si jí můžete aktivovat na čaa odjezdu spoje. To je jak označení jízdenky ihned po nástupu.

mikemp

Jak vnímá pan Haas nový nátěr pidu z pohledu šotouše?

Radek S.

Je pravda, ze Ropid je od slova rotoped, nejoblibenejsiho dopravniho prostredku te party sotousu?

Hoermalmeister

@Jan Sůra

potraviny

Budou někdy v příměstských vlacích na území Prahy platit SMS jízdenky? A pokud ne tak proč?

likvidátor shotoushků

To je pokus o vtip nebo nějaká ironie?

Radek S.

Protoze Praha je proti MHD

Michal M

Uvažuje se o službě založené na bezdrátovém telegrafu, ale vy stejně asi radši jezdíte na koni, ne?

Leinad

DPP nechce platit ČD, aby měl na provize Rittigovi.

Marcel

Zeptal bych se, jak pan Haas vnímá, osobně, plány tratě na letiště, jestli vnímá jako relevantní možnost dojezdu dálkových vlaků v ČR na letiště Praha. Třeba i zmiňované trasování přes Zličín. Děkuji.

Radek S.

Pan Haas je proti MHD

Marcel

Nerozumím vaši reakci. Položte si svůj dotaz.

Hoermalmeister

Ráďa vypadá, že mu někdo něco udělal, pofoukáme a bude to dobrý 😉 Pokud jste s čímkoliv nespokojen, může to vyjádřit u voleb, víc poradit nedokážu

Michal M

Na Huga může nadávat jen skalní modrogum, to nelze brát vážně.

Jan

Existuje nějaká spolupráce (formální či neformální) s jinými provozovateli dopravních systémů v ČR nebo v zahraničí? Domlouváte se třeba s IDSJMK, že budete tlačit na nějakou změnu legislativy, která by vám usnadnila práci?

Je něco, co se vám v nějakém dopravním systému jiného velkého města a jeho okolí líbilo natolik, že byste to rád v Ropidu okopíroval? Nějaká vlastnost tarifu, kanál prodeje jízdenek nebo jiná organizační věc?

Flatt1

Mají společný lobbistický spolek 😉

Johncock

Mě by zajímalo proč jsou papírové jízdenky stejně drahé jako elektronické

Mickey

a mají být levnější nebo dražší?

Exodus

Zrovna K-report nic moc. Informací se tam moc nikdo nedozví, ale urážek se dočká až až. Ještě k tomu nečinný a neschopný admini a předpotopní nahrávač fotek…

ekonom

K-report ovšem už dávno není Hugounem spoluřízená aktivita, tam už hodně dlouho nanejvýš jen přispívá do DF (a dlužno dodat, že věcně a odborně velmi kvalifikovaně).

anonymní.dopravce

V době FB, sledovaček a jiných systémů je krp obecně za zenitem. Obecně to začalo jít do kopru, když si tam mnozí mastili své ega, vč. zde jmenovaného.

XPX

Jako pozorovatel konstatuji, že mnohá kdysi hodně živá diskusní vlákna v sekci „Železnice“ taktéž zažívají velký úpadek, kdy do za celý kalendářní týden vůbec nikdo nepřispívá, a to třeba několik týdnů za sebou.

Exodus

Souhlasím, tak to je přesně s tím egem

MHD

Na k-reportu oceňuji akceptovatelnou míru reklamy. Oproti třeba… nebudu raději jmenovat.

Jan Sůra

Existuje verze bez reklam. Jestli si myslíte, že zpravodajství se dělá zdarma, tak si založte svůj web a tam nám ukažte, jak se to dělá.

Tomáš

Jestli tím pán nenaráží na fakt, že na tomto webu se přes množství reklam ani nelze dostat k tomu dialogu „Zdá se, že máte vypnuté reklamy“, aby se dalo „Pokračovat ve čtení“.

Jan Sůra

S verzi bez reklam toto řešit nemusíte.

tomas_17

Ještě by se mohlo držet přihlášení… evidentně špatně navrženy systém, takže i přes zaplacené členství, jsem většinu času odhlášen… a prihlasim se az když nejde lightbox na galerie u článků. Do té doby hlášku o zablokované reklamě vlastně preziju.

Michal M

Na 3 počítačích a mobilu mi to přihlášení drží. Je na to takový checkbox. 🙂

Jan Sůra

Jste první, kdo si na toto stěžuje, můžete prosím do mailu poslat více informací? Sura@zdopravy.cz. Diky

Michal M

Chápu, že pro některé lidi je koruna na den za čtení zdopravy prakticky likvidační…

anonymní.dopravce

Lidi nic navíc platit nechtějí, ani tu korunu. Takže holt reklama, pokud si web nevydělá jinak.

Jan Sůra

V pohodě, tak at neplatí. Ale ať si pak nestěžují na reklamy

likvidátor shotoushků

Formát káčka je mrtvý a jede to jen ze setrvačnosti. Hlavní admin je velice specificky založený právník, který maže cokoliv protiruského, to je ta poslední kapka.

Michal M

Jojo, žádná výhra, stárne to tam a chybí tam pár klíčových osob… 🙂

Jan T.

Jestli je pro někoho poslední kapka mazání proruských příspěvků, tak je to jen dobře. Já tam zas četl příspěvky severokorejské propagandy od jednoho velmi aktivního uživatele.

likvidátor shotoushků

Píšu mazání protiruských příspěvků 🙂

Michal M

Na druhou stranu, když se člověk ovládne a napíše to poměrně zásadní kritiku slušně, tak to tam ptáček russáček musí nechat – a představuju si, jak u toho trpí 🙂

El Barto

Třeba takovou sekci „Všeobecná neželezniční diskuse“ už poněkolikáté úplně zavřeli. Tam to byla taky dobrá komedie.

Igor Mauricio

A není ten dotyčnej náhodou taky zaměstnancem ROPIDu?

Michal M

Nezdá se mi, že by tam byl Hugo nějak extra aktivní, teď to převzal čajánek…

jenki

Zcela vážně: máte lepší alternativu? Mám pouze 2 podmínky:
– z principu odmítám sociální sítě
– jde mi o MHD diskuzi.

Exodus

Stačilo by schopný adminy a nějaký blázny jako Bram, Mladějov, Původní.GP hned vyblokovat a udělat fungující nahrávání fotek,ne max 24Mpx. Dnešní zrcadlovky jsou jinde. K-reportu prostě ujel vlak, tak to je…

Kladeňák

Dobrý den, mohu se zeptat, jak moc přísně budete postupovat při schvalování starších autobusů pro provoz v nových smlouvách? Mám na mysli například dodělávky “malých” elektrických klimatizací, nebo šedých madel místo nerezových, městských plastových sedladlech na příměstských linkách, nebo celopolepů, na kterých prosvitá původní lak (trikolóra). Není to nefér vůči účastníkům soutěže, kteří měli sice vyšší cenu, ale počítali s novými vozidly a tím pádem i jinou cenou dopravního výkonu a hlavně komfortem pro cestující? Přece jen ta malá Klimatizace přijde na 150 tis. Kdežto celovozová na půl milionu… Děkuji za nelehkou odpověď.

MP22

Ještě si dovolím jeden dotaz, plánuje se elektrizace, zdvojkolejnění a přesun zastávek na trati 122? Prostě udělat z lokálky trať fungující jako eSko? Napadá mě několik stanic na trase ke zrušení/přesunu blíže k zástavbě nebo MHD a naopak pár míst o kterých se dříve mluvilo jako o potenciálních bodech pro nové stanice, například obnovení stanice Konvářka. Děkuji

Traveller

Proč jsou pásma PID v Praze značeny jako P, 0 a B? Chápu že P jako Praha, a 0 jako jako nulté pásmo, jak jsou ty pásma v regionu značeny čísly, ale proč zrovna B?

investičák

To prý vzniklo kvůli nějakým jen omezeným možnostem (počtu) zobrazování symbolů, když bylo kvůli zvýšení cen jízdného třeba přidat do Prahy další „těsně příhraniční“ pásmo, a jako „B“ bylo možno použít číslici „8“ – ale na detaily už si nevzpomínám. Dnes už by ten problém nastat asi vůbec nemusel.

Frantík

Možná B jako Border, jsem někde viděl. Ale spíš asi bordel.

Frantisek X

Škoda, že nejde použít H, to by i ten číslicový panel zvládl. Když už si tedy hrajeme na ‚čtyřpásmo‘, abychom vybrali co nejvíce peněz na kvantitu…

Johncock

Aby se v tom nikdo nevyznal…..kdyby byla Praha pásmo 0 tak by to bylo moc přehledný……a to přece nikdo nechce…….lepčí je P,0,B=4pasma…..no a pak to vysvětluje turistovi, že pásmo P je dvojité

Klabavátor

Obzvlášť obtížné to je vysvětlit Arabovi, jejichž abeceda nemá ekvivalent pro P, tak všechno je B (např. známý broblem natáhnout z Bilsen do Brágh bajblajn s birrou).

Jaaa

Tak zrovna Praha bývala Frága, ne? 😉

Martin Liška

Prosím Vás, kolikrát jste to nějakému Arabovi vysvětloval? A pro kolik z nich byl tarif PID prvním setkáním s latinkou…?

Klabavátor

Nic, chtěl jsem bejt vtipnej, moc se nezadařilo, tak prosím zapomeňte.

Jan T.

Ano, to je opravdu nepřehledné. Zlatý Berlín, kde si vystačí s pásmy A, B, C.

HonzaH

Jo, to je naprosto absurdni, ja jako vidlak z Brna jsem na to koukal jak husa do flasky. A jeste navic to pocitani poctu zon…

vojta637

Obecně, proč se nepřejde na plastový systém pásem? Jak roste jejich množství, tak ta kocentrické prstence začínají vypadat dost nevhodně.

vojta637

*plástvový

Frantík

Čili zóny?

Mirek

Rád bych se pana Haase zeptal jak funguje spolupráce ROPIDU s DPP a dalšími dopravci ve smyslu plánování jízdních řádů a trasování linek, měl bych trochu výtky k severovýchodnímu okraji Prahy, konkrétně oblast Čakovic, Miškovic s Třeboradic, zejména Miškovice s Třeboradice a zastávka U Bílého Mlýnku nejsou pokud se bavíme o časech odjezdů, tak nejsou vůbec dobré, aby 2 linky jeli v intervalu minuty či dvou a poté 30 min. nic není super což je i důvod, proč čím dál více lidí sáhne radši po klíčcích od auta a pak z toho vznikají chronické zácpy na Kostelecké ulici. A rád… Číst vice »

Pech

Přidávám k příkladu linky 103,348,368 a 369 z Ládví. Např. ve 23:00 odjíždí současně 103 a 369 a poté 20 minut nic. Přitom linka 369 pokrývá většinu trasy 103 a v úseku, kde je vedena linka 103 jinudy, to ze zastávek linky 369 lze většinou dojít celkem pohodlně pěšky. Plus nechápu návaznost na metro. Většina cestujících přijíždí metrem, které má večer interval 10 minut. Přestup trvá 2 minuty. Za 4 minuty se nahoru dostanou i pohybově handicapovaní. Bus odjíždí po příjezdu metra za 11 minut nebo za 1 minutu. Takže je na výběr buď sprint s nejistým výsledkem nebo dlouhé… Číst vice »

Tomasek

Pan Haas promarnil sanci. Kdyby na K-report nasazel reklamu, nemusel delat namestka…

Co? Vajco.

To mě pobavilo😂😂😂

ekonom

K-report byl jen „hobbystický“ produkt studující mládeže, pozice díky velikému přehledu nepostradatelného bystrého odborníka a posléze náměstka ředitele jedné z klíčových institucí ve VHD s docela velkým vlivem v „resortu“ je rozhodně ambice mnohem lákavější a ve výsledku i pro veřejnost nesrovnatelně užitečnější. Hugouna nepodceňovat – ví, na co má a co dělá.

Petr Šimral

Souhlas.

Marcel

Mě by zajímalo, kolik takových Hugounů je? Za mě by měli udělat kompletně dopravní koncepci, ale to by Hugo asi musel být politik. 🙂

anonymní.dopravce

Zatím ho těžce válcuj je Borecký, že?

Flatt1

Neřekl bych ani omylem, obzvlášť, když je Hugo pražský a Borecký středočech

anonymní.dopravce

Ano, pak doprava končí na hranicích města a Středočech si vesele může redukovat Dobříš, Mochov atd. co Ropid před lety vyloboval.

Michal M

Ropid si vyloboval Dobříš? Co je to za blbost?
A za Mochovem větřím spíš Augustu než Ropid…

Hoermalmeister

Zdravím, kdy se konečně zbavíme syslů na lince S7?

MP22

Já bych se Vás chtěl pane Haasi zeptat na následující: uvažuje se po zaokruhování letiště VH o železničním spojení mezi Berounem a letištěm po tratích 173 a 122, tedy přes Rudnou a pak v přímé stopě okolo Hostivice do tunelu pod budoucí jižní ranvejí? Doplňující dotaz: uvažuje se popřípadě o jiných spojeních než jen toho v ose Veleslavín-Kladno?

Pokud se na dotaz dostane, děkuji Vám předem za odpověď.

Alibaba

Mám pocit, že nepůjde jet z Rudné na letiště přímo, ale jen s úvratí v Hostivici/Jenči. Že se nedá udělat mimoúrovňové propojení přes trať Hostivice – Jeneč a další spojky co budou napojovat zaokruhování letiště (a ty jsou důležitější).

investičák

Jednak bych rozhodně neočekával nějaké příliš brzké „zaokruhování“ tratě k letišti, ale hlavně asi už nikdo ani nepočítá s odstraněním úvrati v Rudné u Prahy (Dušníkách).

MP22

Tak kdo ví… S tím jak se aglomerace na této straně rozrůstá by dávalo smysl ty tratě postupně zkapacitňovat a stavět spojky aby se dalo zavést i pár linek tangenciálních. To v jakém stavu jsou ty tratě dnes je promarněná příležitost.

investičák

Tam by ovšem asi větší smysl mělo to „metro-nemetro“, jak to prodloužení rychlodráhy od letiště do Kladna a tam s podzemní trasou pod městem prosazoval v minulosti Petr Šlégr (tuším, že pod hlavičkou „Centra pro efektivní dopravu“). Ale i to je spíše jen velká utopie.

MP22

No to ano ale toto zkapacitnění stávajících tratí by obnášelo přecejen mnohem nižší náklady a odpor k výstavbě.

panda

Já bych ještě doplnil další dotaz: Spojka mezi Negrelliho viaduktem na hlavní nádraží je vzdálená budoucnost, to si přiznejme. Bude pro vlaky od Kolína/Pardubic/Moravy přípoj na vlaky na letiště na Libni? Bude nějaká taková linka existovat?

noerf

Jak vnímá pan Haas spolupráci s SŽ ohledně kapacity tratí v příměstské dopravě?
Jsou nějaké tratě, kde dojde k omezení vlaků ve prospěch autobusů z důvodu nízké vytíženosti a kde naopak by vlaky zhlediska kapacity byli přínosné?
Jakou vidí reálnou cenu za roční jízdenku v rámci PID?

Frantisek X

Nebo se také podívat na příčinu nízkého vytížení, a co by se s tím případně dalo dělat, než to spojení degradujeme na ‚větší auto‘ bez infrastruktury oddělené od ‚hromady menších aut’…