- Železnice •
- Stavebnictví •
- Silnice •
- Voda •
- Zprávy
Hostem podcastu bude Miroslav Patrik, předseda spolku Děti Země. Ptejte se
Práce na ekoduktu na D1. Foto: Skanska
Jak vnímají ochránci přírody přístup státu při plánování nových dopravních staveb v krajině?
děti země by si měli koupit provaz
Taky mu připomenout že na českých zoufalých silnicích a parodii na dálniční síť zemře cca 5x víc lidí než v Německu. Jestli si přizná že na tom mají (kromě neschopného státu) Děti Země taky díl viny.
Jenom bych doplnil a nahradil.Neschopní jsou poslanci a darebák je pan Patrik!!!!
Otázka už po uzavření. O kolik více se prodrazily stavby kde jste uspěly v připomínkového řízení?
Povolit konečně stavbu plavební ho stupně v Děčíně a v další části labe?
Je nějaká dopravní stavba kterou jste nenapadli?
Okamžitě takové a jim podobné neziskové organizace zrušit zákonem.Jestli chtějí pomáhat prirode tak ať jdou za své koupit stromky ,vysázet ,ožinat a starat se a ne neustále někde něco blokovat.Vubec bych je nerespektoval.
Pane Patriku, vysvětlete mi jako Přerovákovi, komu Vaše neustálá blokace dostavby D1 pomáhá? Upřímně my v Přerově to nechápeme, jelikož dálnice má vést prakticky průmyslovou zónou a ještě z velké části jako most. Vedle toho je 40 000 lidí v zajetí tranzitní dopravy, která se motá denně přes celé město.
Pane Patriku, proč neustále bojujete proti D52? Proč jste nastrčením rakouského spolku zablokoval stavbu dálničního obchvatu Mikulova? Teď vypadáme jako blbci když Rakousko dovedlo dálnici až k hranicím a dál to kvůli odporu Vašeho a dalšícho „ekologických“ hnutí nejde.
Díky za odpověď.
Zdravím Patriku. 1) Jaké vidíte časté chyby na plánování dopravních staveb? 2) Co takhle dát to na papír a předat ministrovi – ať si udělá pořádek. Děkuji.
Dobrý den pane Patriku,
Chtěl bych se Vás zeptat na následující:
1) Kdo konkrétní financuje hlavní část rozpočtu Vašeho sdružení? Zejména kdo financuje Vaši mzdu a mzdu Vašich spolupracovníků. Na Všem webu je pouze odkaz že stránky vznikly díky podpoře Open Society Fund…
2) Dělal jste Vy osobně v posledních 20 letech nějakou jinou soustavnou pracovní činnost mimo Vašich aktivit pod hlavičkou Dětí Země?
Děkuji za konkrétní a transaprentní vyjádření.
Musím říci, že se mi čím dál více eklují anonymové, kteří se domáhají sdělení velmi detailních informací, které s aktivitami nevládky nijak zvlášť nesouvisí.
Můžete vysvětlit proč to chcete vědět? Můžete se představit jménem? Můžete napsat jakou jste Vy osobně v posledních 20 letech dělal soustavnou pracovní činnost? Děkuji za konkrétní a transparentní vyjádření.
Otázku do debaty může položit každý a jedná se výnameného hosta, kvůli jehož práci se zdržují dopravní stavby u nás. Takže je na místě se ptát kdo tuto činnost sponzoruje a jestli se tomu pan Patrik věnuje na plný úvazek. Mimo to, k čemu vám bude moje jméno a údaj že jsem zasměstnán za posledních 13 let na plný úvazek, když si to nemáte jak ověřit?
Mimo jiného se vás ptám proč „je na místě kdo tuto činnost sponzoruje“. Chápu když se někdo ptá po motivaci, nebo po výsledcích. Z vaší otázky vyloženě odkapává touha někoho zakleknout.
Kvůli činnosti pana Patrika se dopravní stavby nezpožďují. Kdyby bylo úřady i ŘSD měli vše v pořádku, tak by nic zdržovat nemohl.
K čemu mi to bude? To je moje věc. Vy také nesdělujete proč se ptáte.
Člověk má poměrně rozsáhlou digitální stopu. Že někde pracujete je k ověření snadné. Pracovní e-mail asi máte, zjistit nebo tipnout doménová pravidla pro tvorbu e-mailových adres je snadné.
Dobrý den, pane Patriku. V minulosti jste byl v různých reportážích ústy našeho prezidenta a premiéra napadán způsobem, který jistě naplňuje skutkovou podstatu trestného činu (lži, napadání, urážky..). nebylo by na místě toto předat orgánům činných v trestním řízení? Osoby za imunitou sice nikdo neodsoudí, nicméně by bylo alespoň patrno, jaká politická kultura je u nás bohužel standardem a vzorem.
Pane Patriku, vaše počínání posledních let vás staví v roli mecenáše u kterého je však dost obtížné nelézt to dobro které obvykle mecenáši kolem sebe rozsévají. Zatím je výsledek asi takový že 100tisce vašich spoluobčanů v této jsou vašim obstruováním poškozování na zdraví a životním prostředí okolí svých bydlišť. Pokládáte na misky vah počet poškozených obyvatel s hodnotou zachráněných živočichů a porostů a mokřadů v případě že vašemu protestu soud vyjde vstříci po 20 letech. Uvědomujete si že ti občané kteří před ještě 30 lety žili v poklidné vesnici než přes tuto ves začali proudit tisíce kamionu a dalších 20… Číst vice »
Kdy jste naposledy udělali pro přírodu něco i fyzicky? Nemyslím tím jen posedavani po soudních síních, ale třeba vyčištění koryt potoků, úklid lesů, výsadba stromů atp.
Kdy jste naposledy udělali pro přírodu něco i fyzicky? Nemyslím tím jen posedavani po soudních síních, ale třeba vyčištění koryt potoků, úklid lesů, výsadba stromů atp.
Asi byste rád kritizovat jiné za nečinnost, tak bych rád věděl, jestli máte sám zameteno.
Diskutující Diesel se prohlašoval za ochránce přírody nebo proč se ho na to ptáte? Jako že pokud to není ekolog tak se nemá právo ptát pana Patrika?
Jaký je váš vztah k Vodě z Tetčic a názor na boj proti modernizaci Brno – Zastávka. Taky by mě zajímal váš názor na připravovanou podobu modernizace Brno – Přerov.
Je paradoxni, ze DZ bojuji proti D49, ktera CHKO miji, ale kamiony jim nevadi pres I/ 35 ani I /50, tedy pres Beskydy a Bile Karpaty. Inu ve state, kde jsou spane zakony odporujici zdravemu rozumu simuze nejeden uchyl.blokovat co chce.
Dobrý den pane Patriku, chtěl bych se zeptat, co konkrétně dělají Děti Země proti likvidace železnice ve Středočeském kraji.
Jak se dá podle vás zrychlit, zefektivnit výstavba a současně snižovat ekologickou zátěž budovaných liniových staveb? Prosím konkrétně, ne že úředníci musí lépe pracovat.
Pane Patriku můžete nám sdělít kdo financuje Vaše hnutí a kdy zveřejníme účetní uzávěrky Děti zeme.
Zajímalo by mě zda by jste dělal obstrukce i v případě soudního řízení, kdy by jste musel zaplatit soudní poplatek.A při prohraném sporu zaplatit veškeré náklady řízení.
Jelikož vystupujete také proti prakticky všem elektrárnám…. Domýšlíte, že případná energetická chudoba způsobí paradoxně nárůst emisí, kdy chudší lidé budou pálit co jim přijde pod ruku? ( Protože nebudou chtít ekologicky zmrznout a zemřít – to žádné zvíře nechce)
Umí už někdo recyklovat / likvidovat větrné elektrárny? ( listy jsou tuším ze sklolaminátu, umí se s ním něco víc než skládkovat?)
Neděsí vás osobně, že povýšení klimatické změny na jediný a nejvyšší problém lidstva a tím posvěcení jakékoliv akce proti ní bude mít násobně horší (devastující) účinky na lidstvo než změna klimatu samotná?
Strašně přesný a dobrý (logicky nevyvratitelný) popis situace s ekošílenstvím je tady, ale je to anglicky, a prvních 50 sekund můžete přeskočit Grétu, to je k ničemu. Ale pak je to naprosto přesné.
https://m.youtube.com/watch?v=y564PsKvNZs
Zajímalo by mě, co považuje pan Patrik za svůj největší úspěch, co se týká ochrany přírody, a jestli by mohl uvést co vše významného se jeho spolku podařilo ochránit.
Vzhledem k tomu, kolik lidí už jste zabili bouračkama nebo zničeným ovzduším, tak by vás měli dát na seznam teroristických organizací.
👏👏👏👏👏👏👏👏
Takže „vrahem“ je dle vás i Vít Bárta, který v roce 2010 nechal zastavit např. i stavbu toho rozestavěného úseku Hulín – Fryšták?
Dobrý den, rád bych se Vás zeptal, proč se nesnažíte jako akademik zasáhnout do dění kolem stavby infrastruktury přímo u zdroje, např. jako poradce na ministerstvu dopravy či na ŘSD ČR, a to ještě před zahájením přípravy staveb, aby bylo možné předejít zbytečným průtahům a zbytečně neřešit nedostatky ohledně dokumentace staveb správní cestou. Možná jsem naivní, ale přesto si myslím, že by bylo ve prospěch všech, jak životního prostředí, obyvatel, tak i státu, najít konsensus. Případně budu rád, pokud nám všem nastíníte, jak to vlastně chodí, zdali lze se státem nalézt společnou řeč, příp. zdali a jak jste se o… Číst vice »
Dobrý den,
proč se neangažují DZ i v případě jiných staveb v NP, CHKO? Proč se zabývají pouze dopravními stavbami? Co ochrana přírody v chráněných oblastech?
Přidejte k článku tag Podcast.
Například ve Velemíně jste mimořádně oblíbený. Podařilo se vám utéct psovi, kterého tam na vás místní chtěli poštvat?
Otázka: Kde bydlíte? Uveďte prosím celou adresu. Děkuji.
Jedná se samozřejmě o vtip, ale je jasné, na co narážím 😅
Nedaleko brněnského Bronxu – dalo se to dohledat.
Nemyslím si, že by se někdy dala dohledat jeho reálná adresa. Kdyby to tak bylo, už by ho někdo navštívil a přesvědčil by ho, aby už lidem neškodil.
Dobrý den. Kolik prosím mají DZ aktuálně členů. Posledního výročního zasedání se dle rejstříku účastnilo 7 členů. Děkuji
Dobrý den, jaký konkrétní přínos přírodě přineslo angažmá DZ v povolovacích procesech modernizace D1, kdy podle mých informací docházelo k prosazování procesu Eia i když u předcházejících úseků byl soudem potvrzen postup investora. Princip modernizace byl stále stejný. To že se jednalo o stavby v jiném místě neberu. Prosím o vysvětlení principu. Děkuji
Dobrý den, jaký hmatatelný výsledek mělo doposud působení DZ v povolovacích procesech D1 u Přerova. Co konkrétního přírodě přineslo. Děkuji
Asi bylo potřeba pochytat nějakého vzácného živočicha…
Pana Patrika bych se zeptal, co ma pro něj větší hodnotu, zda nějaký zlatý křeček, který se dokáže přesunout, nebo člověk, který si těžko přesune své paneláky a domy o pár set metrů jinam, to zaprvé, Druhá otazka: když tak brojí proti dostavbě D1 u Přerova, proč na jednání sám jezdí autem po dálnici, a nejde příkladem jako pravý ekolog, viz jednání v Dluhonicích v dubnu 2019? A proč zbaběle odmítá jakékoliv setkání se zastupitelstvem potažmo veřejností v Přerově, a místo toho se jen omezí na tzv podjatost vedení města. A konečně, když se teda ohání ekologií, proč nevemou pytle,… Číst vice »
Smazáno pro vulgarnost.
O jakých podplacených právnících hovoříte? Žalobu a námitky si DZ píší sami bez právníků.
Dobrý den.
Chtěl bych se zeptat, zda má organizace „Děti Země“ (kterou teda asi zastupuje) nějakou představu o systému dopravy v ČR? Myslím tím preference, podpora určitého druhu dopravy a omezování jiného.
A nebo jim jde obecně o obstrukce staveb? Nebo jim jde o to, aby se stát naučil stavby projednávat?
Co je lepší z hlediska životního prostředí: Postavit nějaký kus dálnice hned v ne úplně ideální stopě vůči živočichům nebo to postavit po 10 letech odvolávání v ideální stopě s tím, že během té doby je vypuštěno do ovzduší několik milionů tun CO2 navíc kvůli delší původní trase po silnici s ostřejšími zatáčkami (nutno brzdit a rozjíždět se)
Je jasné, že ani jedna možnost není ideální, ale ve výsledku to takto často končí.
Tohle je argumentační faul, falešné dilema. Nejlepší z hlediska životního prostředí je postavit kus dálnice hned v ideální stopě. Je tristní, že je potřeba deset let odvolávání, že příslušné organizace nejsou schopny změny bez toho, že by je k tomu donutilo soudní rozhodnutí.
A úplně nejideálnější by bylo – nestavět dálnice a jet vlakem rovnou… 😀
Jenže výstavba tratí je ze stejných důvodů taky oříšek a železniční síť jako celek by potřebovala růst.
Ne. Nejlepší doprava = žádná doprava. To váme nedošlo, že doprava je jen nutné zlo?
Není to faul. Je to realita. Snad musí vědět, co svou činností způsobí i v řetězci následků.
Pan Patrik, ani žádný jiný občan který si stěžuje na chybný postup, nemůže být činěn odpovědným za neschopnost ŘSD a nekompetenci úřadů.
Nenadávejte na zrcadlo když máte křivou hubu. Zrcadlo není realita, jen její odraz.
Výtečně řečeno!
Která Zelená Perla je vaše nejoblíbenější?
Nevím jak jeho.
Ale moje nejoblíbenější je ta s tou přírodou v okrese Jindřichův Hradec…
Já mám hodně rád pana Rudolfa Zemana za „Radikální ekologové jsou problémem vzhledem k tomu, že hesla, která propagují, jsou většinou pravdivá a mají podporu veřejnosti, ale i policistů.“
A hned mu sekunduje Jaroslav Mencl s „My v současné době připravujeme vznik občanského sdružení pod názvem Stromy zabíjejí, protože lidí, kteří skončili svůj život na stromech, neustále přibývá.“
Kolik námitek a odvolání průměrně podáváte a jak často jste úspěšní?
Uvažovali ste o aspoň čiastočnom obrátení pozorností z blokovania cestných obchvatov a využití Vášho značne účinného know-how na iné ekologické aktivity: napr. zjazdovky a bobové dráhy v chránených oblastiach, obrovské haly na poliach, alebo aj napr. na nešetrný spôsob zemědělství, spôsob lesohospodárstva alebo ďalšie? Osobne ako človek nevlastniaci auto nevidím prípadné dostavananie tej najzákladnejšej diaľničnej siete (v konečnom dôsledku stále menej hustej než má väčšina EÚ) ako až také naliehavé ekologické barbarstvo. Možno dokonca naopak. Asi je lepšie, a vypustí sa výrazne menej škodlivin, ak napr. kamión Ostrava – Zlín nepôjde cez Olomouc, Prostějov, Vyškov, Kroměříž ako teraz, ale radšej… Číst vice »
Jojo…to by hned měly Děti Země u obyvatelstva větší sympatie…
Pane Patriku, nelíbilo by se Vám žít někde kde je větší teplo a moře? Třeba v takovém Mexiku?
Zajímalo by mě, zda se již (v souvislosti s Vaší činností) někdo na Vás dopustil násilí?
Tak to je otázka opravdu na tělo 😃👍👏
Proč blokujete D49, můj rodný dům se nachází 1km od trasy a už v roce 2008 jsem se těšil jak začnu novou dálnici využívat a stále nic, místo stavby znám velmi dobře a nechápu o co vám tam jde.
Připomenu, že realizaci již rozestavěného úseku Hulín – Fryšták zastavil v 8/2010 „superministr“ Bárta, viz i seznam dalších zastavených staveb: https://www.lidovky.cz/byznys/barta-rozhodl-zastavi-12-silnicnich-staveb-skrty-pociti-hlavne-morava.A100813_122559_ln-doprava_nev
Blokují to DZ, nebo úředníci a politici, kteří se přípravě tohoto úseku věnují minimálně? A k tomu v tom mají spoustu zbytečných chyb?
Kolik je v tom vašem spolku dětí ?
Víc než 5 jich asi nebude 😀
Sel by jste pane Patriku kdyby to slo do nejake statni poradni komise dalnic a zeleznic? Vase namitky a pripominky by byly zapracovany hned do budoucich navrhu a cele by se to nemuselo v soudnich tahanicich zdrzovat? Vzdyt za ty leta uz v tom umite chodit a dalo by se rici, ze jste odbornik.
Dobrý den pane Patriku, na rozhovor jste dorazil pěšky nebo na kole? Neohrozil jste cestou nějakou mouchu? Děkuji.
Proč dáváte prostor diletantům kteří svým blokováním staveb mají krev na rukou?
Myslí si pan Patrik že se zboží přiveze samo ?
Asi, patrně v domnění, že to budou Amazony, Alliexpresy a podobní teleportovat…
Práci pana Patrika nelze přehlédnout. V mnoha ohledech dávají námitky smysl a důvod zdržení není činnost spolku, ale špatná práce ŘSD a MD (např. Dluhonice). Nicméně se pan Patrik ozývá opravdu skoro všude a v některých případech to vypadá, že to ani nemá důvod, ani šanci k nějakému zlepšení (např. odvolání u rekonstrukce D1 úsek Mirošovice-Hvězdonice). Kde pan Patrik hledá míru, kde má smysl ještě do odvolání dávat čas a kde už ne?
Dobrý den,
zažil jste už někdy konstruktivní jednání s ŘSD, SŽ apod.?
Nebo s Vámi komunikují jen oficiálně prostřednictvím datové schránky dopisy s vyjmenovanými paragrafy?
Díky za odpověď.
Kdo vás platí? Díky.
Ta otázka sice nějaký smysl dává, ale je spíše vidět, že jste nikdy nepracoval v neziskovce.
Takže ty povídačky o neziskovách a Sorosovi je pravda? Jinak nechápu vaší reakci. Nezisková je od toho, že neni vytvořena pro tvorbu zisku, ale to neznamená, že v ní a pro ni lidé pracují zdarma.
Nezisková je od toho, že na rozdíl od obchodních společností nevznikla za účelem vytváření zisku. Tedy například nemůže nakupovat a prodávat zboží s obchodní přirážkou. Platy zaměstnanců opravdu nejsou „zisk“. Můj zaměstnavatel, ani já, ani kdokoliv jiný nevydává můj plat za „zisk“.
Taková „předlistopadově laděná“ otázka…
Kdybyste měl tu možnost a mohl o tom rozhodnout: Kudy byste vedl dálnici D0136 u Přerova vy? Která negativa současného vedení by tímto byly eliminovány? Díky za odpověď.
Proč proti všemu protestuje, když ty výdobydky moderní doby využívate? Pochybuju, že žijete v jeskyni, živíte se tím co ulovíte a posbíráte v okolí té jeskyně a chodíte obalený v kožešinách. Řekl bych, že právě naopak a ono se veškeré zboží musí nějak dopravit, aby jste si ho i vy mohl koupit a k tomu potřebujeme mit kvalitní infrastrukturu. Pokud to myslíte s blokováním všeho vážně, tak se například přestěhujte do Lipůvky hned vedle I43 a uvidíme jak dlouho budete ještě bojovat proti D43. Ono ty denní kolony a emise z těch kolon jsou mnohem horší, než kdyby byla D43… Číst vice »
Ještě jedna otázka, víte vůbec, jaký je ekonomický, společenský dopad na (možná) někdy stavbu / realizovanou stavbu? Tisíce aut někde, kde bydlet nechcete (protože máte pozemky pro benzinky v jiné ose jiné varianty projektu stavby), hlavně ať vodě tečou peníze, co třeba kauza Vechtrovna? Kdo z vás bydlel v postižené lokalitě? Vím, pouze 2, jeden nepoužitelný (fanatik) a druhý jaksi mírně málo smýšlející
Pane Patriku, chtěl jsem se zeptat z jakých prostředků je financován spolek Děti Země a kdo je největším mecenášem spolku ? Předem děkuji.
😀 tak to se povedlo!
Děkujeme za smysluplný dotaz a přejeme příjemný den!
Proč mám takový pocit, že pod nickem XYZ je Patrik? I když by to taky mohla být tetka s vodkou, nebo jiní profesionální škodič…
Ne, nejsem ani jedno.
Jen se snažím pohlížet na konkrétní věci z různých úhlů pohledu.
A mimochodem, u Vody z Tetčic a „zdržování“ elektrizace Brno – Zastávka je zajímavé, jak se pořád uvádí, že jeho „spolek“ dal námitku k územnímu řízení v roce 2016, přičemž územní řízení probíhalo od 31. 12. (!) 2009.
Kdo to tedy „zdržoval“ těch 6+ let, když ne námitka podaná „Vodou z Tetčic“ při územním řízení?
Škoda, že územní rozhodnutí je stále veřejně dostupné. … Dne 31.12.2009 podal žadatel žádost o vydání rozhodnutí o umístění stavby. Uvedeným dnem bylo zahájeno územní řízení. … Po přezkoumání předložených podkladů stavební úřad zjistil, že žádost nemá předepsané náležitosti dle § 86 stavebního zákona … a proto byl žadatel vyzván k doplnění žádosti. … Dne 09.02.2011 stavební úřad sdělením veřejnou vyhláškou oznámil, že byla podána žádost o vydání územního rozhodnutí. … Dne 18.04.2011 obdržel stavební úřad oznámení občanského sdružení „VODA Z TETČIC o.s.“ o účastenství v projednávaném územním řízení. … Dne 29.11.2012 obdržel stavební úřad nové rozhodnutí KrÚ č.j. JMK… Číst vice »
No vida, nejprve cca roční zdržení kvůli nesplnění náležitostí ze strany Dobré správy (žadatele).
Pak letité zdržení jen kvůli tomu, aby se posoudilo, jestli toto sdružení může či nemůže podat námitku (mimochodem to posouzení jim trvalo nějak dlouho), kterou pak v roce 2016 podalo.
A o námitkách samotné Obce Tetčice koukám ani slovo. 🙂
Dobrý den,
u přípravy této stavby jsem byl a názory Vody z Tetčic byly velmi zajímavé:
– nechcete tu trať zrušit a udělat tam cyklostezku?
– jelikož jsou přes trať vyšlapané 3 neoficiální přechody (pěšiny), požadujeme otvory v protihlukových stěnách (aby mohli lidé spokojeně přecházet přes dvoukolejnou trať s rychlostí 120 km/h)
Obci se navíc, docela nesmyslně vycházelo vstříc s různými „požadavky“ v podobě zastávky
Evidentně neumíte číst nebo se vám pletou čísla 2013 a 2016.
Za jakých podmínek byste uzavřel s ŘSD dohodu na dokončení D52? Budete zasahovat do přípravy D43?
DZ až tak nevadí. To jsou Jinačovice a pan Firbas
Tedy 52 jim nevadí
To bych tak úplně netvrdil. Za rakouským spolkem VIRUS a jeho odvoláním proti obchvatu Mikulova jsou DZ
Udělalo vám velkou radost zdržení výstavby dálnice D8 o více než 10 let a utrpení obyvatel Bílinky, Velemína, Teplic, Dubí, Cínovce a dalších obcí, kudy proudil evropský tranzit z jihu na sever?
Stavba dálnice na území CHKO je velmi citlivou záležitostí a považuji za plně legitimní krok ekologické organizace, aby upřednostňovala tunelovou variantu.
Několik let zdržení povrchové varianty pak bylo způsobeno sesuvem (který by se u tunelové varianty zřejmě nestal – tam by dálnice vedla jinudy), tzn. jiný vliv.
Zaplaťte a bude
Jak pro koho… 😀
A jak kdy a kde…
Bohužel se ukázalo, že námitky proti tomuto technickému řešení byly více než důvodné. Dálnice měla vést delším tunelem, v konečném výsledku by vyšla levněji.
D8 sa často anektodálne uvádza ako zlyhanie ŘSD a dôkaz oprávneností odvolaní. Avšak pravdou je, že napriek zdržaniu, sanácii a viac-nákladov, to bolo stále podstatne rýchlejšie a odvážim si tvrdiť násobne lacnejšie než pokúšať sa podobne nestabilným a územím stavať zďaleka najdlhší diaľničný tunel v histórii štátu.
Není všem dnům konec, sesuvy pokračují, D8 je monitorována a za pár měsíců bude nutná další sanace.
D8 vůbec neměla vést prostředkem Středohoří. D8 je zejména důkazem nevhodnosti salámové metody. Tedy že se postaví bezkonfliktní úseky a pak se prohlásí, že jinudy to už nejde.
Vy snad máte schopnost vypapírovat liniovou stavbu najednou a pak na to celé dát prachy?
Dobrý den, za jaké vlády byla dle Vašeho názoru nejlepší „spolupráce“ s úřady, popř. jaký ministr ŽP byl nejkompetentnější a opravdu důsledně prosazoval ochranu ŽP. Děkuji.
Vezměte novostavbu, ta uvolní původní prostor. Teď vodu z Tetčic, jak na vás máme pohlížet, když brzdíte liniové stavby mj. zakořeněné již v plánování našich předchůdců? Víte, jaký bude mít VRT (tunel) pod Chlumcem (PHA – Dresden) dopad? Nulový. Jen se na to musí občané upozornit a ne je vést proti všemu, co je potřeba stavět. To by měla být vaše úloha. Ukázat přínosy, ekonomický význam, minimaluzace dopadu na životní prostředí. Kde jste byli, když se mi za domem začal stavět obchvat? Jen malá domů? Kdo vás platí? Ti, to by mohli VRT v budoucnu využívat? Toť moje otázka
Krušnohorský tunel bude mít opravdu nulový vliv.
Ale spíš proto, že nikdy nevznikne.
Mínus za to nevznikne. DB Netz už chystá ražbu – musí z rozhodnutí tamního soudu.
Dobry den, jak se Vam zije jako jednomu z nejnenavidenejsich obcanu tohoto statu? Dekuji mnohokrat za odpoved.
Jemu je to jedno, hlavně že teče voda
Dobrý den, kolik lidí je členy Děti země?
Proc neustale zdrzujete stavby dulezitych silnic (D55 prerov, D49 frystak). Porad se ohanite nejakymi krecky, kudlankami nebo cim ja vim a stavite zivoty zvirat a hmyzu nad zivoty lidi. Ano chapu, ze chcete chranit krajinu, ale vazne ji ochranite tim, ze nechate veskerou dopravu (tranzitni i osobni) trckat se napr. na Slovensko pres obce jako Horni Lidec, Valasske Klobouky, Strani, Stary Hrozenkov? Pokud byste zil v dane oblasti, tak byste vedel, jak to tam napr. vypada v zime. A ze lidem kazdy den jezdi obrovkse kamiony primo pod okny a kazdy z nas to musi dychat, je v Vam uprimne… Číst vice »
Prijdte se nekdy podivat do Zlina behem Rush Hour rano a pote od 14:30 do 17h. To mesto je stredovek, kde se nakladni, transitni i osobni doprava vali stredem mesta kolem kostela a divadla. To je naprosta katastrofa.
Reagujete na mne nebo na toho ekoteroristu? ja se pohybuju po zline kazdy den a pochazim z oblasti bilych karpat, takze znam mistni problematiku
tim chci rict, ze napr. D49 by ulevila jak zlinu tak i zlinskemu kraji, potazmo oblastem v pohranici, kama se snazi doprava tezkopadne prohrabat na slovensko. akorat by to nekdo nesmel kazit
Celý Zlín je katastrofa… 😀
Kde všude podle vás se muze ihned stavět dálnice ci obchvat anebo novy zeleznicni koridor? Jak tyto stavby podporujete?
jen prosím o opravu poslední věty, buď středy nebo 5.
Pište je do komentářů k tomuto článku do úterního večera 6. října.
opraveno, díky
Pane Patriku, co říkáte na automatická osočování vašeho spolku některými lidmi ze „zdržování staveb“ i v těch případech, kdy vám soud či jiný státní orgán nakonec daly za pravdu? (viz např. záležitost odsunu brněnského nádraží).
Děkuj za odpověď.
Otázka 1: Proč nebojujete se stejnou vervou jako v případě blokace realizace liniových staveb např. proti výstavbě lyžařského areálu v CHKO na Tanvaldském Špičáku (a nejen tam)? Otázka 2: Jakým způsobem se angažujete v ochraně přírody v národních parcích, které jsou přeplněné turisty a kde dochází kvůli jejich nevhodnému chování k skutečné devastaci přírodního bohatství, jemuž finančně i personálně poddimenzované státní instituce ochrany přírody nedokáží účinně bránit (viz. Sněžka a neoprávněný vstup mimo vyznačené trasy a tímto likvidace unikátní flóry)? Rozumím, že držet 40 tisíc obyvatel Přerova v šachu či blokovat modernizaci železničních tratí je asi z hlediska PR vaší… Číst vice »
👏👏👏👏👍👍👍👍🙂
Kdy konečně přestanete parazitovat a blokovat důležité stavby, které jsou důležité ke prospěchu naší ekonomiky a prosperity obyvatelstva. S porovnáním se západem u nás v ČR chybí stovky kilometrů dálnic a VRT. Díky vašemu sdružení se stavby táhnou xx let.
Nemůže část z toho být tím, že stát neumí ty stavby ohleduplně naplánovat?
Tak na to jsem se těšil.
Ano, jen do něj!
Super, těším se na podcast. Návrh na pana Patrika zazněl kdesi v diskuzi pod jedním z článků. Je výborné, že se redakce tohoto nápadu chopila. Díky!
Železniční doprava patří mezi nejekologičtější druhy přepravy zboží a osob, moje otázka zní: Budete v případě nových železničních staveb, (vysokorychlostních i příp. zkapacitnění stávajících) spíše nápomocni, anebo budete projekty napadat stejně jako u ostatních staveb? Děkuji.
„Železniční doprava patří mezi nejekologičtější druhy přepravy zboží a osob“ platí pouze v případě, že je kapacita adekvátně využita, což v osobní dopravě mnohdy splněno není.
To je pravda…. Mnohdy je ta kapacita nedostatečná
A mnohdy zcela naddimenzovaná.
Ne. Vegetaci pod úzkým železničním svrškem se daří mnohem lépe než pod širším asfaltovým pruhem.
Myslíte u těch silnic a dálnic a bez ohledu na to, co to způsobuje? Řešením dopravy ve státě je dopravní politika, která konečně přestane stavět dopravu na dopravě silniční. Pak i ta železnice bude využitá všude.
V jiných typech dopravy se také často plýtvá kapacitou, takže stále platí že železnice je ekologická.
Můžete prosím vyjmenovat jakých nezákonností se ŘSD a úředníci při schvalování dálnice D1 okolo Dluhonic ve svém postupu dopustili?
Rozhodně zajímavé poslechnout si i „druhou stranu“. Držím palce aby rozhovor nebyl jednostranný ani triviální.
Sám ředitel ŘSD v minulém podcastu uvedl, že směrování dálnice D1 kolem Přerova je nešťastné. Proč je tedy pro ŘSD takový problém posunout stavbu dálnice např. o 150 metrů, jak požadují obyvatelé Dluhonic, aby se nemuseli bourat jejich domy? Mám pocit, že kdyby to provedli, tak se nakonec bude stavět dříve. Zaplatili několik milionů za komunikaci proti obyvatelům Dluhonic a Vám, proč to tedy raději neinvestují do nové dokumentace? Je to podle Vás politické zadání?
Proč vaše hnutí / vy / spřátelená hnutí podávají námitky v šibeničním termínu, pár minut před uzávěrkou, co Vás k tomu vede? Náhoda to určitě není.
Mimochodem, jaká že je ta lhůta „do uzávěrky“? Dvoutýdenní?
Tohle vám klidně vysvětlím i já. Je to docela jednoduché. Pokud chcete námitku podat, tak nejdříve musíte dozvědět, že nějaké řízení bylo vůbec zahájeno. Pak se musíte seznámit s dokumentací, která má často stovky nebo i tisíce stran. Nepočítejte s tím, že by vám bylo umožněno se s dokumentací seznamovat předem. Naopak, termíny vydání rozhodnutí shodou náhod připadají na 23. prosince nebo 4. července. Nakonec musíte námitku zformulovat a odůvodnit (řádově desítky stran odborného textu). Máte na to dva týdny. Lhůta pro podální námitek je 14 dní a nemůže být zkrácena. Je tedy jedno zda je námitka podána první nebo… Číst vice »
Jak se Vám žije s pocitem, že díky Vám umírají lidé ve městech, které by jinak měli dávno obchvat nebo dálnici?
„Díky“ se používá jen v pozitivních případech.
Předpokládám, že pokud by námitky Dětí Země byly bezpředmětné, tak by je státní orgán uměl smést během pár týdnů, takže by se reálně nic nezdrželo.
Je-li zdržení delší, tak za to reálně může někdo jiný.
P. S. které mrtvé ve kterém městě máte na mysli?
Máte pravdu. Na činnosti této organizace nic pozitivního nevidím.
Na vaší činnosti také nic pozitivního nevidím? Co s tím budete dělat? Přestanete sem přispívat?
Stačí?
https://cnn.iprima.cz/pred-dvema-lety-u-prerova-divky-zabil-stret-s-autem-v-useku-nyni-dochazi-k-prestavbe-34939
A jak jste přišel na to, že za to nemůže řidič toho auta či ti tak neumí vyprojektovat stavbu tak, aby nebylo co napadat?
Pane Patriku, jste schopen přijít na besedu do Přerova? Na náměstí a tam to občanum, vysvětlit proč kvuli syslovi a dalším argumentům musí denně dýchat smog?
Přesně tak. Koho zajímají sysli? A kdo má dostat přednost – sysli nebo lidé? To je přece jasné. Navíc v krajině je spousta a spousta místa nedotčeného lidmi, kam se sysli v pohodě můžou odstěhovat. Proč by museli být zrovna u Přerova? Ekoterorismus už dnes překračuje všechny meze!
(Sysel obecný byl dřív běžně rozšířený hlodavec, dnes například v celém kraji Vysočina se vyskytuje pouze na jedné louce u Mohelna na východě kraje, což naprosto jasně dokazuje, že všechny ty eko-nářky jsou krajně přehnané. A vůbec, jde jim jen o pozornost a o dotace, to ví každý soudný, normální člověk.)
sysel? tak toho většina lidí za celý život neuvidí, už před 50 lety se vyskytoval max v pohádkách
Staci se podivat do Mlade Boleslavi. Syslove jsou tak strasne vybiravi na zivotni prostor, az se tam zabydleli na louce hned vedle sidliste. 🙂
A kde ještě jsou po poblíž?
Sysli potřebují nízkou trávu bez stromů (aby měli rozhled a ze stromů je noohrožovali dravci). Dřív to byly pastviny, dneska většinou už jenom sportovní letiště.
Nebo možná tak vycpaného v kabinetě přírodopisu…
Aha, argument ve smyslu je jich málo, tak proč je tu vůbec mít…abyste věděl, Čechů je taky na světě málo…máme tedy také být vyhlazeni?
Proč na náměstí? Proč ne kulturně do kulturního domu? Nebo byste se v kulturním domě necítil dostatečně anonymně?
protože do kulturáku se nevejde tolik lidí co na náměstí. a O2 aréna je daleko
Nechtěl jsete spíše napsat, protože na náměstí můžete být anonymní, to v kulturáku jde hůře… ?
boze ty jsi ale mimon…
Na náměstí se da podpalit hranice. To v kulturaku není vhodne. Jsem ochoten dovalit nějakou tu otypku!
Tak na tento díl se těším.
Moje otázka: Jak se liší přístup českých státních institucí k ochraně přírody od přístupu, kteří uplatňují naši sousedé, ať už západní či východní?
Jak bych si dovolil podotazku/y. Spolupracuji Deti Zeme i se zahranicnimi spolky? Angazuje se spolek Deti Zeme i v zahranici? Rakouske spolky jsou aktivni i u nas. Pokud jde spolku Deti Zeme skutecne o prirodu, statni hranice pro prirodu nic neznamenaji.
Mám dotaz, proč všechny ekologické sdružení protestují proti kácení stromů v ochraném pásmu dráhy, když za rok dojde ke stovkám omezení provozuz důvodu pádu stromu na trať a popřípadě střetu s vlakem a k omezení provozu pro x set vlaků a útrapě pro tisíce až desetitisíce cestujících. Potom je železniční doprava nespolehlivá a cestujícíc místo toho jezdí auty. Není tato „ochrana“ postavená na hlavu? Zachráníme strom, abychom pak ale nutili tisíce lidí jezdit auty.
Zejména je to zajímavé v kontextu drancování lesů z důvodu kůrovce, kde padají desetitisíce stromů a nikomu to nevadí.
Podle čeho tvrdíte, že „drancování lesů z důvodu kůrovce“ nikomu nevadí?!
Co to melete člověče nešťastná. Stromy do kolejí padají hlavně proto, že je Dobrá správa není schopná porazit, případně oklestit a čeká vždy až to spadne a rozřežou to hasiči. Kůrovec samozřejmě vadí všem a hlavně vlastníkům lesů, kterým ničí majetek, co by s ním jako Děti Země měly dělat?
„Drancovani lesu z duvodu kurovce“ podle Bursikova vzoru „kurovec patri do lesa“? Prijedte na Sumavu a dejte rec s libvolnym lesakem. Nebo si alespon prectete rozhovor nize. Dovolim si vypichnout aspon jeden kratky citat; doporucuji vsak clanek k precteni cely, krasne uvadi veci do kontextu (az jednoho muze privest ke kacirske myslence, jestlipak ke klimaticke zmene nedochazi vetsi mirou prave kvuli zlemu hospodareni s vodou, rozpalenou pudou na polich i v byvalych lesnich porostech, …, nez kvuli zlemu sodovkovemu plynu). „Tamhle začal kůrovec, jdi a poraz strom, který jsem označil. Hajný poznal, že jeden dva stromy jsou napadeny, že jsou… Číst vice »