- Železnice •
- Stavebnictví •
- Silnice •
- Voda •
- Zprávy
Hostem podcastu bude Miroslav Patrik, předseda spolku Děti Země. Ptejte se
Jak vnímají ochránci přírody přístup státu při plánování nových dopravních staveb v krajině?
Pozvání do dalšího dílu podcastu Cesty Zdopravy.cz přijal český přírodovědec, ochránce životního prostředí a jeden ze zakladatelů spolku Děti Země Miroslav Patrik. V Klubu za udržitelnou dopravu se věnuje problematice dopravy ve vztahu k životnímu prostředí a společně s Dětmi Země stojí za celou řadou odvolání a žalob proti stavbám v silniční, železniční i vodní dopravě.
Jedním z nejsledovanějších úseků dálniční sítě v Česku je dostavba deseti chybějících kilometrů D1 u Přerova. Olomoucký kraj nedávno potvrdil změnu územního rozhodnutí v případě D1 u Přerova, ovšem toto rozhodnutí opět napadly žaloby spolků Voda z Tetčic, Krajina Dluhonice, Děti Země a také tří obyvatel Přerova. Miroslav Patrik v té souvislosti řekl, že nová žaloba obsahuje například návrh na zpřísnění ochrany významných krajinných prvků.
Děti Země se postavily také proti odsunu brněnského nádraží z centra nebo proti některým stavbám, které mají pomoci splavnit Labe.
Jak vnímají ochránci přírody přístup státu při plánování nových dopravních staveb v krajině? Snaží se stavby odvoláními a žalobami samoúčelně zdržovat, nebo jen chtějí upozornit na necitlivý přístup státu, který občas nehledí napravo ani nalevo? Proč hovoří v řadě případů o aroganci státní moci? Jak by měla z pohledu ochránců přírody vypadat příprava dopravních staveb, aby i oni mohli říct, takto je to v pořádku? Jaký má názor Miroslav Patrik na připravované stavby vysokorychlostních tratí? Jak efektivně ochránit živočichy v okolí připravovaných silnic a dálnic? A na jaké největší problémy upozorňují Děti Země v energetice?
Tyto a další otázky otevřeme při natáčení nového dílu podcastu Cesty Zdopravy.cz s Miroslavem Patrikem. Své dotazy můžete klást i vy. Pište je do komentářů k tomuto článku do úterního večera 5. října.