Hospodářský výbor nepodpořil zrušení minimálního odstupu při předjíždění cyklistů, které navrhuje poslankyně ANO

Cyklostezka mezi Horními Počernicemi a Běchovicemi. Foto: TSK. Foto: TSKCyklostezka mezi Horními Počernicemi a Běchovicemi. Foto: TSK. Foto: TSK

Poslanci dali kladné stanovisko i k rozšíření výjimky ze zákazu jízd kamionů v neděli.

28 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Pavel Skládaný

Velmi se mi ulevilo, že neprošel návrh zachovat odebírání řidičáků při projetí přejezdu ve výstraze (= komplikované správní řízení spojené s nutností identifikace pachatele a velkými možnostmi obstrukcí pomocí tzv. osoby blízké). Tohle totiž téměř paralyzuje možnost efektivně využívat kamerový systém k trestání přestupců. Naopak obnovení možnosti řešení tzv. příkazem na místě se dá velice efektivně automatizovat (v principu podobně, jako kontroly rychlosti). Ne za několik měsíců, ale již za několik dní má hříšník na stole obsílku s výzvou k zaplacení.

Osamělý Vlk

Koukám, jedna blbost za druhou. Povinná helma by neměla být vůbec. Helma jen zvyšuje riziko, že Vás někdo sejme, zvlášť za předpokladu, že by byl zrušený povinný odstup od cyklisty.(Ten by jenom chtělo konečně vymáhat, bohužel reálně, k tomu nedochází ani zpětně.) A zvýšení povolené rychlosti na dálnicích je taky blbost.
Co by chtělo jednoznačně zavést, je sebrání řidičáku i motorového vozidla v případě agresivity za volantem(v tomto případě doživotně).

Kebab

Povinná helma blbost je, aspoň nad 18, přestože bez ní nejezdím. Jak ale zvyšuje riziko sejmutí, to mi opravdu jasné není. Zvýšení povolené rychlosti na dálnici příliš nevyužiji, ale jsem pro. Německo a další země ve stadiu pokusů opakovaně ukázaly, že to není problém. A když něco nevadí, proč to zakazovat.

Jirka

Podle výzkumů, které se dělaly myslím v Británii, jsou řidiči více agresivní k lidem na kole s helmou než bez.

Kebab

Ona v tom návrhu byla mimo zrušení odstupu i povinná helma? To by byla ještě větší prasárna než ten odstup.

MMXA

V tomto směru jsem za to, aby rozhodnutí vzít si helmu nebo ne bylo ponecháno na cyklistovi (18+). Následky za jízdu bez helmy v případě zranění hlavy k tíži cyklisty.

Kebab

Já taky. Na trail, silnici nebo gravel bez helmy nesednu, když ale jednou za čas vytáhnu kolo po pradědečkovi, tak pochopitelně pojedu bez ní, stejně jako tenkrát on.

Kopr

Bestie. Kdyby stale zil Kubera, tak nejspíš zaroven po 380té resime navrat koureni ro restaurací. Budoucnost nezastavos😃
Na prednasce v Campu se minulý tyden jiny anoista seriozne ptal, proc by jako mely byt na magistrale cyklopruhy – obdivuji Hriby a Hlaváčky, ze se udri a nereknou takovemu jelitu, co si nejspis, jako vsichni ostatni v hledisti, opravdu mysli.

To je jedno

Proč by na magistrále měli být cyklopruhy??? Jednak je to úplný nesmysl a jenom debil by jel na kole a jedné z hlavních průjezdních tras…na D1 chcete taky cyklopruhy?

Petr

Magistrála není pro tranzit. Natož hlavní tranzitní trasa.

marek hudec

naopak, byla zřízena (pravdou je, že za komunistů a direktivně) jako páteřní trantitní komunikace, protože tehdy i některý z osvícených bolševiků zjistil, že lidi chtějí jezdit auty

Osamělý Vlk

Tak magistrála je silnice I. třídy. A pro některé cesty na kole je ideální. Když jsem měl přednášky ve Viničné, tak při jízdě ze severu bylo opravdu nejlepší napojit se na magistrálu, zvlášť v případě, kdy byla zablokovaná auty. Samozřejmě, není to pro každého. Nicméně, dnes jsme v situaci, kdy magistrálu v dnešní podobě nepotřebujem. Tranzit už má objízdné trasy.

PetrH

Kromě smradu z aut mne nenapadá důvod, proč po magistrále nejet. Což by za pár desítek let měla vyřešit elektroauta.

Honza P

On by tam ten pruh být taky neměl, patří tam fyzicky oddělená cyklostezka.
To ale mistr z ANO jistě na mysli neměl 😉

Petr

Ignorujte politiky. Je na ně škoda času a peněz.

mgr.pavel

Jako tady jsou předkladatelé pěkní … ehm, ale jak si prosím představujete správu (demokratické) země BEZ politiků..?

Kopr

Spis volte politiky, kteri nemaji v hlave vymeteno, to by opravdu mohlo nasi zemi pomoci. Volit hovada a pak si stezovat, ze jsou hovada je vskutku zabavne pozorovat, ale smutne v tom zit

Petr

To spíš seženete jednorožce. 🙁

Petr

No právě že demokraticky. Na řízení úředníků, kteří spravují zemi, nepotřebujete politiky.

Změna je za rohem

Zase se řeší kraviny. Raději se zaměřte na budování kvalitní cyklistické infrastruktury, tedy fyzicky! oddělených cyklopruhů. Čím lepší infrastruktura bude, tím víc lidí bude používat mikromobilitu. Automobilová doprava je pro naší planetu neudržitelná a pro naše města vysoce nepraktická a urbanisticky nevhodná. Dívejte se na změny, které dělají v Paříži a alespoň je kopírujte!

marek hudec

zrovna špinavá Paříž coby náš vzor?… fakt ne

mgr.pavel

Zrovna co se cykloopatření z posledních let týče, tak Paříž opravdu může být vzor.

marek hudec

technicky vzato asi jo, nicméně trvám si na tom, že být starostou Paříže, vykašlal bych se v následujících patnícti letech na cykloprojekty a místo toho řešil jeden JEDINÝ zásadní vřed na Břichu Paříže…..
hádejte který

Leštění

Jsou to všichni šašci, ANO to zavedlo opozice v čele s ODS s tím nesouhlasila. Teď to ANO chce zrušit a vláda v čele s ODS to zrušit nechce.
A mezitím na silnicích se nezměnilo vůbec nic… dodržují ty co to dodržovali už před tím a nikdo to nehlídá.

Ondra

Asi tak

Jan

Všichni ale horlivě vykazují činnost…

Kopr

Bohužel jsem kolu letos a loni moc nedal, ale minimálně v Praze je to velký rozdil, rost ridicu ei dava pozor. Rozhodně je tento zakon pozitivni a i jako ridice mne fakt neomezuje, misto cyklistum jsem daval vzdy a opravdu mne to mako kdy zdrzelo mimo vyjimky typu Jiraskovo – ND, ale na takovou casovou ztratu asi nikdo z nas nezemre:) Když v tomhle useku jedu na kole ja, jedu po tram pasu, ac se to nema, kdyz tam neni tram. Neblokuji auta a je to bezpecnejsi, nez mit za sebou vystresovane maniky a modelony s GLS a X7čkách, kteri… Číst vice »

MaT

No zrovna v tomhle úseku, kdyby byla třicítka, tak by to ty vystresovaná paka taky mohlo uklidnit. 🙂