Infrastruktura Železnice

Horší parkování u trati Praha – Beroun. Dobřichovice vymažou na tři měsíce 110 míst

Parkoviště u dobřichovického nádraží. Foto: Jan Sůra
Parkoviště u dobřichovického nádraží. Foto: Jan Sůra

Z mapy parkovišť podél tratě Praha – Beroun zmizí od pondělí 22. ledna na tři měsíce 110 parkovacích míst. Dobřichovice výrazně omezí kvůli modernizaci provoz svého parkoviště u nádraží. Jeho kapacita dočasně klesne ze 185 na 75 míst. Dá se očekávat, že zejména první dny omezení budou řidiči navyklí parkovat v Dobřichovicích hledat místo na jiných plně využitých parkovištích v okolí, například Všenorech, Řevnicích či Černošicích.

Uzavření parkoviště oznámila radnice na svých stránkách i přímo na parkovišti, upozorněny jsou i okolní obce.

Ze 185 míst zůstane volných jen 75 v přední části parkoviště. Nezpevněná plocha bude zavřená, během rekonstrukce má získat asfaltový povrch. Zakázku za 5,5 milionů korun získala lovosická společnost Raeder & Falge.

Toto omezení by mělo trvat do konce dubna, v případě nepříznivých klimatických poměrů, kdy by bylo nutno stavbu přerušit, možná až do konce května,“ uvedla radnice ve své zprávě. Mětský úřad současně upozornil, že parkování v ulicích v blízkosti parkoviště není možné s ohledem na to, že zde jsou obytné zóny, v nichž je parkování na zelených pásech vyloučeno a městská policie jej zde netoleruje.

Na páteční schůzce představitelů obcí podél Berounky kvůli možnému zavedení elektrobusů v této oblasti projevila řada starostů obavy, že lidé budou s autem hledat místo na parkovištích u jiných stanic. Kapacita u těchto parkovišť je ale rovněž – většinou už brzo – ráno vyčerpaná.

nejnovější nejstarší nejlépe hodnocené
Upozornit na
Miloslav Šimek
Host
Miloslav Šimek

Není mi zcela jasné, jak je možné, že na jedné straně je propagována a protěžována železniční doprava a na straně druhé stát/obce nejsou schopny po mnoha letech zajistit dostatečnou kapacitu parkovišť. Stačí se podívat třeba do Radotína…

Vít Jůza
Host
Vít Jůza

Když je možné použít na obě cesty návazný autobus, nejezdím na nádraží autem. Rozumným řešením nejsou parkoviště pro stovky nebo tisíce aut, ale fungující návazná doprava.

Honza
Host
Honza

S ohledem na četnost vlakových spojů není naprosto reálné navázat na všechny vlaky i autobusové spoje. Například jenom čas začátku a konce práce je značně variabilní a autobusů od vlaků by muselo být obrovské množství a to nemluvím ani o nedostatku řidičů autobusů. A to už nemluvím o skutečnosti, že kolikrát jste autem na nádraží i několikrát rychleji než autobusem. Osobně považují za nejdůležitější právě možnost zaparkovat u vlaku a tím nenutit cestující jezdit do velkých měst autem. Na druhou stranu máte pravdu, že jsou místa, kde se na použitelnou autobusovou dopravu skoro rezignovalo.