Horní Počernice chtějí stáhnout žalobu proti Pražskému okruhu
Vizualizace křižovatky Pražského okruhu u Běchovic. Foto: ŘSD
U druhé žaloby její zpětvzetí odpůrci není příliš reálné.
U druhé žaloby její zpětvzetí odpůrci není příliš reálné.
Tohle ani nemůže být NIMBYsmus, 12km dvorek nemá asi nikdo.
Já bych protestující obce odstřihl od pražské MHD. Pokud někdo chce bydlet na venkově, nechť jezdí příměstkým autobusem. Jak k tomu přijdou obyvatelé Dejvic a Podbaby, že musí snášet dopravní zátěž kvůli Suchdolu a Lysolajím? Myslím, že nějaký autobus s intervalem 30 minut končící na Zličíně by byl adekvátní.
Snad to mají ty chabersky kujoni dobře promyslene, a prozradi nam, jak chteji vyresit zakaz jezdeni auty pro obyvatele této mestske casti, odstrihnuti Chaber od zdroju energii, jejichz vyroba nas všechny tak zatezuje emisemi, ukonceni zasobovani všech chaberských obchodu jakymkoliv zboží, neboť jeho vyroba a preprava také velmi zatezuje planetu, zruseni jakekoliv hromadne dopravy neboť chaberaci budou pro zivotni prostredi radi chodit pesky, zkratka když uz doba kamenna tak se vsim vsudy!
To je na kořalku…
a ze by MD treba mohlo delat neco a redukci kamionove dopravy a prevodu na zeleznici?
Bohužel dráhy už na to nemají kapacitu a navíc ne vše se nechá přepravovat po železnici .Kamiony jsou jistý a né malý příjem peněz do pokladny státu spotřební daň z nafty a mýtného. Když minimálně polovinu kamionu hodíte na železnici tak vás pak dálniční známka na rok může stát taky 10 tisíc místo 1500 stovek.
Co to udelat tak, ze tranzitujici kamion, pokud je nalozen na vlak, bude platit treba o 50% min nez by utratil za tranzit? Trade off zivotni prostredi vs zisk statu vs naklady. Mnozstvi kamionu je vazne neunosne.
ale kudy to chcete odvozit? na ty pro tranzit zasadni trate uznse ted nic nevejde…
Pamatuji, že když jsem v roce 99 nastupoval do práce na Černém mostě, tak se v tisku psalo, že v roce 2003 už pojedu po okruhu. Ještě teď se tomu směju.
A teď si představte stavbu VRT napříč republikou. 🤣😂🤣
To je přesný
🙂 🙂
pak at nekřičí že se nestaví Pražský okruh.
Super ! Dožiji se pražského okruhu!
Celého? 😀
Ne
Tímto tempem se nebude otevírat ani v roce 2029.. je to tristní a absurdní stav.
Tak zrovna v letošním roce je to tempo slušné. Podařilo se získat pravomocné územní rozhodnutí a vykoupit většinu pozemků. Místo těchto vašich „výkřiků“ si spíš zkuste o přípravě stavby něco zjistit.
Letos asi ano. Ale dřív? Napadá mě jeden z Murphyho zákonů. „Součin intenzity pracovního úsilí a času, zbývajícího k dokončení úkolu, je konstantní. Tedy, je-li zbývající čas téměř nekonečný, je úsilí prakticky nulové, ale blíží-li se zbývající čas nule, blíží se pracovní úsilí nekonečnu.“
To tempo někdo zdržoval 14 let
A mezitím mu řádně narostla cena pozemků tak, že celou familii těchto vykuků velice dobře zajistil na další desítky let. Jistě si všichni domyslí, která vážená familie to je…
Dobrá zpráva. Snad se jednou svezeme po okruhu. Je tristní že už dávno nestojí.
Počernice nic neblokuji, nemelte z hladu.
„Žaloba je pro mě naprosto nepochopitelná,“ uvedl starosta městské části Petr Měšťan (ODS).
Má ty svatá prostoto.
To v ODS není nikdo, kdo by alespoň tušil, že doprava je komplexnější než točení volantem?
Bydlím mnohem blíže plánované 511 a už chci, aby stála. Co je Dolním Chabrům do toho. Ať se aktivisté životně realizují jinde.
Dokud na to svoje skodeni všemu dostávají dotace, budou existovat.
Co je Dolním Chabrům do toho??? Tak do 511 asi opravdu ne, jenže míří na plánovanou 519, jiné varianty pak nebudou…
Jine vatianty nejsou ani ted…
Obyvatelé HoPo mají mnoho důvodů se podobným stavbám bránit. Stát je ze všech stran obehnal (v budoucnu 6- pruhovými) dálnicemi a za 30 let nezajistil protihluková opatření, nové mosty, sjezdy, cyklostezky atd.. Dopravní situace okolo i v HoPo je katastrofální…
JV část D0 se samozřejmě HoPo, Chaber atd. zásadně dotýká, protože pak s tou trasou nikdo nehne.
A teď si to představte bez těch dálnic. Všechno ve směru na Poděbrady a potažmo Hradec skrz HornoPorno
Pokud řeknete A, tak já dodám B. Bez dálnice, by počet vozidel mířících z Prahy k Nehvizdům nebyl totéž co je s dálnicí.
Osobně bych to odhadoval, že varianta s dálnicí / bez dálnice bude tak 1/1 a 1/3. Ale nebudu se s vámi přít.
Kdo si pamatuje úspěšné bourání mostu na D11, ví, jak to bez dálnice vypadalo. Váš odhad je dost mimo.
Srpnové bourání mostu si pamatuju moc dobře. Rodiče ty dva dny radši ani nevycházeli z domu, protože bydlí v obytné zoně a museli by sdílet ulici se závodníky objížděči.
Jenže to už dálnice čtyřicet let stála a indukovala dopravu.
Já uvažoval hypotézu, kdy by dálnice nebyla vůbec a tím by nemohla nic naindukovat.
Indukce není zlo ale plus
Indukce je „přírodní“ jev. Dá se využít pozitivně, když indukuje věci pro společnost pozitivní, nebo může škodit, když se zapomene, že nastane u věcí, které společnosti škodí. Jako třeba nadměrné a zbytečné ježdění auty tam, kde by se daná cesta snadno dala vyřešit šetrnějšími a efektivnějšími prostředky…
Zbyňku, pamatuju tu silnici z doby kdy dálnice nestála a ten proud aut tam byl už v té době. Takže o indukci tady nejde, buďte za ni v Počernicích rádi protože bez ní byste se tam zbláznili.
V roce 1990 byl součet vozidel na 611 a D11 nižší než je současná 611.
Zdroj: ročenka TSK.
https://www.tsk-praha.cz/static/udi-rocenka-2019-cz.pdf Strana 13.
Mohu pro vás ještě něco udělat?
Trasa Pražského okruhu je definitivně stanovena a nikdo s ní již hýbat nebude. Pro úsek 511 už dokonce probíhají výkupy pozemků (vykoupeno 80 %). Žádná žaloba na tom nemůže nic změnit, výstavbu může pouze zdržet, nikoliv jí zabránit.
A co se týká protihlukových stěn, v letošním roce byl v rámci rekonstrukce a rozšíření dálničního mostu nad Chlumeckou most kompletně osazen směrem k HoPO protihlukovými stěnami a to včetně nájezdových větví. Instalace PHS na D10, D11 i D0 510 je součástí rozšíření těchto dálnic. Čím déle bude tyto stavby HoPo zdržovat, tím déle budou jejich obyvatelé vystaveni hluku.
Taktika vyděrače. Dejte mi co chci (nechte mě dostavět dálnici) a pak vás nechám na pokoji.
Vyděrači jsou v tomto případě poněkud na jiné straně. U skládky v Dolních Chabrech.
Na tom se neshodneme.
S trochou nadsázky se dá říci, že vyděrači sedí za volanty. Kliďte se mi z cesty, nebo vás zajedu. Hluk, exhalace a další externality mě vůbec nezajímají. A koukejte mi postavit dálnice a parkoviště, ať můžu jezdit více, rychleji a častěji.
Doufám, že si lovíte vlastní jídlo a ani vás nenapadne vkročit do obchodu s potravinami, kam je drtivá většina zboží přivážena právě prostřednictvím dálnic a silnic.
Jaké procento z těch kamionů odhadujete,že zásobuje obchody v Praze a blízkém okolí a kolik činí tranzit výrobků za surovin v rámci kooperace firem v ČR a v zahraničí?
Kdysi těmhle všem spolkům začne účtovat škoda, kterou to stojí stát, že ta stavba není???
A přestane je stát dotovat..
Spolek nemusí stát nutně dotovat. Spolků je mnoho, můžete si udělat se sousedy.
Zdaleka ne každý spolek je dotován státem. Některé jo, ale to je zpravidla proto, že vykonávají nějakou činnost, kterou by jinak musel dělat stát a vyšlo by jej to výrazně, většinou násobně dráž, kdyby to měl zajišťovat placenými zaměstnanci. Co se týče té škody z blokovaných staveb, půlku bych jí potom doporučoval účtovat vedení ŘSD za salámovou metodu, která to do této patové a pro všechny škodlivé situace krok po kroku, kolečko po kolečku dostala. Oni ti Chaberští dobře vědí, že tento úsek se jich ve skutečnosti týká, i když je daleko od nich. Protože jakmile bude, bude o to… Číst vice »
Parodie na funkční stát pokračuje. Hlavní město uprostřed Evropy bez městského okruhu. Jako tímhle tempem ho nedostaví ani do konce století.
Bojím se že máte pravdu. Opravdu nechápu proč už se dávno nezměnila legislativa aby se mohlo bez problémů stavět.
Zkuste se podívat do Vídně, Blavy, Budapešti…těch měst bez pořádného obchvatu je dost
V Bratislave su vsetky dialnice veduce z/do mesta napojene na dialnicny obchvat ( tam su dialnicne obchvaty dokonca 2 ak ratame ten v meste ). V Budapesti taktiez ( a tam tiez maju napr. M31 co by sa dalo pocitat za obchvat obchvatu ). Vo Viedni je juzny a severny dialnicny obchvat mesta + dialnicny prietah mestom. Rovnako su vsetky dialnice z/do mesta napojene na tieto obchvaty a prietah. V Prahe vam konci D8 na Libereckej a Kbelskej , tranzit z D8, D10 a D11 na hociktoru inu dialnicu ide po Juznej Spojke okolo Sporilova, v horsiom pripade skratkou cez… Číst vice »
Tak to , že ta povede okruh věděl nebo mohl vědět každý gramotny človek , když si tam pořizoval bydlení . A myslím ze v dobách plánování okruhu byly protihluková opatření rozhodne menšího rázu než dnes. Obyvatelé jiných části Prahy by už dávno byli vděčni za to , aby tranzit šel jinudy . Včera bylo pozdě .
Nejen ti, ale také všichni projíždějící. Ještě nikdo nezakázal vozit plzeňské pivo do východních Čech. Až to zakáže, bude mu krachovat pivovar.
kdyz chce nekdo potraviny z druheho konce republiky, at je ma drazsi o myto. pomuze to mistni ekonomice
Protihluková opatření byla jinde, ale taky byly úplně jinde očekávané intenzity provozu a tedy hlukové zatížení. A to mnohonásobně jinde…
Jako, že ve středověku, když se zakládaly Chvaly měli předpokládat, že blízko povede okruh?
Nevycházím z údivu…
Kdy bude konečně nutné složit kauci při podání podobné teroristické žaloby a kdy začnou konečně podobní šmejdi platit pokuty???
Můžete specifikovat podmínky, za jakých by se taková kauce uplatňovala a jak by se určovala její výše?
Paušálně stanovit kauci u liniových staveb na 100tis pro osoby/spolky/samosprávy atd., s tim, že samozřejně zůstane zachována možnost osvobození od kauce jako je to u soudních poplatků. Pokud by soud rozhodl, že žaloba byla nedůvodná, pak by ještě samostatným výrokem rozhodl o kauci, zda propadá či ne. Tedy i v případě zamítnutí žaloby by teoreticky nemusela kauce propadnout v případě, že by žaloba měla nějaké „racio“ a nebyla jen šikanózní. To by mohlo být i ústavně konformní.
Narazil jste na jádro pudla – kdo a jak určí, zda je žaloba čistě účelová nebo šikanózní? Pokud bude mít o tom možnost rozhodnout soud (kdo jiný), pak si troufám odhadnout, že v drtivé většině bude muset uznat, že žaloba je alespoň zčásti důvodná a poplatek odpustit. Čímž se ovšem jaxi ruší onen požadovaný preventivní efekt. Navíc taková kauce jen omezí neúčelová OS (ano i taková jsou), profesionální oprudéry to nezastaví, ti mají zajištěné financování ve zcela jiných řádech (kauce taková, aby zabolela třeba DZ apod. je ústavně naprosto neprůchozí), navíc mají přístup i k mnohem lepšímu právnímu servisu a… Číst vice »
desi me tech 53 plusu, ktere jste dostal.
tohle je nabeh na totalitni stat.
Kdyby tahle možnost nebyla, nacpal byste nám dálnice pod okna.
Já doufám že nikdy. Znamenalo by to rezignaci na právní stát. Spravedlnost jen pro bohaté.
Kauce je blbost. To by vyřadilo většinu případných námitek (oprávněných), protože by ni málokdo měl peníze. Jako daleko lepší řešení bych viděl stav, kdy lze podat (zdarma) námitky POUZE V JEDNOM STUPNI povolovacího procesu. A všechny shodné, či velmi podobné námitky, řešit nikoli samostatně, každou zvlášť, ale jako jednu jedinou. Pak už ani náhodou. Největší pruda je, když různí stěžovatelé podávají stále dokola ty samé připomínky, byť už byly vyřízeny.
Staci malo, aby stat dodrzoval sve vlastni pravidla, dodaval kvalitni podklady, kvalitne rozhodoval a dodrzoval lhuty pro odvolani.
Jakmile bude odvolavani rychle zamitnuto (protoze zadost byla kvalitni a prvoinstancni rozhodnuti take), zaloby zmizi, protoze niceho se nedosahne a jeste zaplati zbytecne za pravniky.
S teroristy se nevyjednává…
a ted si predstavte, ze kdyby jste byl souzen pro nejqky trestny cin, tak za toC ze si k soudu privedete pravnika, by vas spud zkasl o 100 000.
jen to ne – tohoe by byl konec pravniho statu. neco podobneho mize napadnout jen chory mozek.
Už to nehul, nedá se to číst 🙂