Hořký debut nové chlouby Malajsie, na zbrusu novém Airbusu objevili „nepřijatelné” technické problémy
Airbus A330neo letecké společnosti Malaysia Airlines. Zdroj: Malaysia Airlines
S „trapnými” problémy se měl potýkat nový Airbus A330neo.
Příklad toho, jak se v ČR lidé podceňují a zbytečně klanějí jiným. Před vstupem ČR do NATO se u nás na pracovišti objevila skupina cizinců, včetně jednoho černocha. Ten se nás techniků ptal, co máme za náplň práce. Když zjistil, že všichni děláme na všech čtyřech typech vrtulníků a letadle i motory a drak, tak tomu nevěřil. Když jsem mu řekl, že v pondělí můžu dělat na motorech, v utery na draku na jiném stroji, ve středu seřizování řídících lan na dalším stroji, ve čtvrtek seřízení roviny listů nosného rotoru a v pátek předletovku i zálety. Řekl jen, že u… Číst vice »
Asi nevěřil, že se u nás pracuje tak neefektivně?
Neefektivně? To mi nepřipadá jako vhodný výraz. Možná levně, možná méně precizně, nebo dokonce nebezpečně… ale neefektivně? Jaká tartenovská logika vede k tomu že míň lidí na stejný počet strojů je méně efektivní? Možná je to jenom troll pokus?
Pracoval jsem v Německu, výroba vagónů. Protože jim vypadli okenáři, hodili tam elektrikáře. A tak montujete týden okna, přijde manažér, najde bednu s tmelema a přestane se usmívat. 12 vagónů není zatmeleno, pět z nich prošlo dalším taktem, takže se musí demontovat sedačky a nosiče zavazadel, aby se mohly vycvaknout plastové kryty, vyšroubovat a zatmelit okna. Po návratu na mateřské pracoviště zjišťujeme, že u osmi vagónů „komplette Lautstärke“ fehlt und 12 weitere Probleme mit Dachleitung.“ Klademe si otázku, jak mohou chybět rozvody hlášení, klimy a nouzáků ve střešním svazku, když jsme dělali na jiném pracovišti okna? No protože na naše… Číst vice »
Chyba je samozřejmě v dělnících, nejsou dostatečně flexibilní. Dříve by si poradili.
Ne chyba je v manažerech, kteří je na tu či onu práci poslali bez potřebného zaškolení. Takové ty kecy :dříve si poradili“ jsou zcela mimo. Výrobky (obecně) jsou složitější a je tedy nutné znát postupy, způsob montáže apod.
Ono totiž pokud se něco dříve prakticky beze změn vyrábělo třeba i pár desetiletí, tak k tomu zaškolení došlo nějak pozvolna. Navíc se vadné výrobky klidně expedovali (u nás tak vznikl pojem „dodělej doma“).
Souhlasím s vámi, že pokud vás skolí mozková mrtvice, může se o vás na ARU starat zubař, nebo obvoďák. Pokud umřete, byl lékař nedostatečně flexibilní.
Není porovnávání výroby vagónů s výrobou letadel tak trochu porovnáváním válečné a plastické chirurgie?
U nás podobně, když chyběli javisti tak na práci nahnali sapisty (abap). Slovy nadřízených.. programování jako programování, v cem je rozdíl, však se přizpůsobí. Přizpůsobili se. Všichni odešli jinam 😆
To bude zase nějaká bouře ve sklenici vody. Nebo součást nějakého dalšího vyjednávání.
„Malaysia Airlines byly tvrdě zasaženy v srpnu loňského roku poté, co byl dopravce nucen dočasně přerušit a zpozdit několik letů…“
V kontrastu k roku 2014 mi to jako „tvrdý zásah“ nepřijde.
Boeing nebo Airbus… všude se šetří.. jde to z kopce podobně jako auta, tak už nyní i letadla…
Ono se ani nemusí šetřit. Jenom se blbě hledají lidi, kteří ještě chtějí kroutit rukama. A umělá inteligence to opravdu dohromady nezbouchá. I k nám do firmy už museli dovézt jakési opičky z východní Asie.
nechtěně minus, malý telefon 🙂
TIP: Nechtěné mínus se dá vyrušit kliknutím na plus a obráceně.
Tady to naštěstí funguje, na rozdíl od jednoho nejmenovaného serveru nejmenovaného nemajitele.
A v čem přesně je tedy problém? Co přesně Airbus zanedbal? Článek jsem si celý přečetl, i ten odkazovaný na Business Times a nějak mi to přišlo, že je to spousta obecného povídání, ale vlastně jsem se nedozvěděl nic, kromě toho, že „various technical issues“. Snad něco s motory a že není dostatek náhradních dílů?¨
Pokud jde už o 20. provozovatele daného typu, tak typ jako takový snad už má nějaké porodní bolesti za sebou… Takže vada konkrétního kusu?
Dle článku doslova cituji: Problémy měly být s hydraulickými systémy a s motory Rolls-Royce Trent 7000. Stačí?
Nestačí, protože to nic moc neřekne. Klidně se mohla vysypat hydraulika v tom motoru a to je vše. Logicky pak nefungovalo spousta systémů závislých na dané hydraulice.
Airbus A330 má tři hydraulické subsystémy. Zelený, modrý a žlutý. Každý z těchto podsystémů je schopen ovládat základní funkce letadla samostatně i když nejsou totožné. Modrý subsystém je mírně okleštěn, neumí reverz motorů, spojlery pouze stupeň 3. Zelený pro změnu ovládá spojlery pouze 1 a 5, dále ovládá pojezdové přední kolo, brzdění počítačem (Comp. and Normal braking). Žlutý ovládá spojlery 2 a 4, brzdění pilotem (Altern. brakes). Všechny tři subsystémy umí vztlakové klapky a křidélka. Pro start letadla musí být splněna podmínka, že všechny 3 hydraulické systémy jsou OK (3x zelená kontrolka). Pokud se jedná o mezikontinentální let přes moře,… Číst vice »