Hořký debut nové chlouby Malajsie, na zbrusu novém Airbusu objevili „nepřijatelné” technické problémy

Airbus A330neo letecké společnosti Malaysia Airlines. Zdroj: Malaysia AirlinesAirbus A330neo letecké společnosti Malaysia Airlines. Zdroj: Malaysia Airlines

S „trapnými” problémy se měl potýkat nový Airbus A330neo.

Přivítání v doprovodu stíhačky, vodní slavobrána i slavnostní představovací ceremoniál. Nový typ letounu ve flotile, Airbus A330neo, uvítala letecká společnost Malaysia Airlines s velkou vervou. Úsměvy zástupců aerolinky však rychle opadly, když na novém stroji objevili podle svých slov řadu „nepřijatelných” a „trapných” technických problémů.

O komplikacích, které podle aerolinky vycházejí z nekvalitně odvedené práce během výroby, informovaly malajské New Straits Times. Problémy měly být s hydraulickými systémy a s motory Rolls-Royce Trent 7000.

Komplikace nový letoun načas dokonce uzemnily, a jeho další nasazování na pravidelné lety tak muselo být odloženo. Nyní již A330-900 s imatrikulací 9M-MNG podle aplikace Flightradar24 létá, a to na trase mezi Kuala Lumpur a Melbourne.

Airbus A330neo Malaysia Airlines.
Zdroj: Malaysia AirlinesAirbus A330neo Malaysia Airlines.
Zdroj: Malaysia AirlinesByznys třída Airbusu A330neo Malaysia Airlines.
Zdroj: Malaysia Airlines

„Výrobci musí nést odpovědnost. To, co se děje zbrusu novému letadlu, je nepřijatelné. Pro mě je to trapné. Příčina pochází z továrny a ovlivňuje pověst a značku Malaysia Airlines. Je to pro nás nespravedlivé. Bezpečnost je prvořadá,” uvedl výkonný ředitel aerolinky Izham bin Ismail.

Airbus a Rolls-Royce reagovali připraveností podpořit Malaysia Airlines při identifikaci a řešení problémů s letounem. Vadné součásti měly být vyměněny.

Airbus A330neo letecké společnosti Malaysia Airlines.
Zdroj: Malaysia AirlinesAirbus A330neo letecké společnosti Malaysia Airlines v doprovodu stíhacího letounu.
Zdroj: Malaysia AirlinesAirbus A330neo letecké společnosti Malaysia Airlines.
Zdroj: Malaysia Airlines

„Malaysia Airlines byly tvrdě zasaženy v srpnu loňského roku poté, co byl dopravce nucen dočasně přerušit a zpozdit několik letů, protože trpěl různými technickými problémy kvůli nedostatku součástí letadel a náhradních dílů motorů,” napsaly New Straits Times.

Pro A330neo od evropského výrobce jsou Malaysia Airlines 20. provozovatelem. Stroj s registrací 9M-MNG pochází z objednávky na 20 letounů, dopravce si je pronajímá od společnosti Avolon. Airbusy A330neo se ve flotile Malaysia Airlines připojí k Airbusům A350 a postupně nahradí stárnoucí A330ceo. Nea mají být nasazována právě na trasy do Austrálie. Kompletní dvacítka Airbusů A330neo má být Malajsijcům dodána do roku 2028.

Aerolinka komentovala zařazení nového typu letounu jako klíčový krok v modernizaci její flotily. Podle jejích slov akvizice posiluje závazek zvýšit provozní efektivitu a poskytovat cestujícím vyšší úroveň pohodlí a služeb. Již dříve přivítaly Malaysia Airlines A330neo jako novou éru a chloubu společnosti i země.

Obrazem: Malaysia Airlines představily svůj první Airbus A330neo

Tagy A330-900 A330neo Airbus Airbus A330-900 Airbus A330neo malaysia airlines
18 komentářů