Honzík. České dráhy převzaly poslední padesátý Vectron od RSL

Vectron Honzík jako poslední padesátý stroj od společnosti RSL pro ČD. Pramen: České dráhyVectron Honzík jako poslední padesátý stroj od společnosti RSL pro ČD. Pramen: České dráhy

Pořízení Vectronů umožní ČD vyřadit starší lokomotivy řad 150.2, 151 a 371 a na trati z Prahy do Budapešti nahradit také lokomotivy řady 380. 

Odebírat
Upozornit na
guest
25 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Jakub K

Proč není ETCS jednotná pro všechny státy?

Everstar

ETCS nakonec nebude a nahradi ji METCS (Middle European Train Control System). Platit bude jen v CR, na Slovensku, na jihozapade Polska a castecne v Madarsku. Na ETCS nema CR penize

Twix

Mezi těmi novými destinacemi nezmiňuje pan Ješeta nic na trase Baltiků. Tam taky pojede Vectron? A kam až?

Everstar

Zase dalsi tunel. Za ty penize bych jim sehnal 5000 lokomotiv. A ne 50.

Vladimír

Je velky rozdil ve spotrebe elektriny kdyz soupravu tahne Vectron, nebo eso, ci krysa? Pripadne naklady na servis starych vozu jsou jake na standartni udrzbe.

Honzík

to jsem tedy nečekal že dostanu k letošním kulatinám lokomotivu😃

Karel

Škoda, že už se nevyrábí oblíbené lokomotivy Škoda

Kubrt

Kdyby byly oblíbené, taky by si je zákazníci kupovali a výroba by běžela.

Patrik

Lokomotivy 363 a podobné jsou velmi kvalitní, stále oblíbené a stále jezdí. Proč pochybujete o našem průmyslu, kvůli jedné nepovedené řadě lokomotiv?

Kubrt

„Lokomotivy 363 a podobné jsou velmi kvalitní, stále oblíbené a stále jezdí.“

Ano, ovšem Karel lituje nevýroby lokomotiv Škoda – a teď jsme v roce 2024 a tyto lokomotivy jsou dnes neprodukovatelné, protože by si je nikdo nekoupil.

Patrik

363 je také lokomotiva Škoda.

Kubrt

Děkuju za info, to jsem vážně nevěděl.

Albatros je taky lokomotiva Škoda a taky se už nevyrábí. Ne že by to nešlo, ale nikdo si je nekupoval, takže nemělo smysl je vyrábět. Obávám se, že anše myšlenkové světy jsou na jiných vlnách.

bakiy

A že Panteři a Hliníky jsou úžasně povedené řady…

Jiří Kocurek

Má to svoje mouchy, není to jak Stadler s „tramvajemi“ – přes 2000 prodaných Flirtů, ale několik sérií mluví ve prospěch Škody. Narozdíl od 109e, což se bohužel ukázalo jako propadák.

František

Já bych je vyráběl se zpožděním a pak bych se ještě s kupujícím soudil.

Jiří Kocurek

Říkalo se v 80. letech, že řada 363/362 (140 km/h, 3600 kW) je plně srovnatelná se zahraniční produkcí (nař. DB 120). Takže jdem do toho? Navrhuji, že 160 km/h, 4200 kW bude plně srovnatelné s Vectronem.
Teď ještě někoho, kdo to rozšíří do povědomí obyvatelstva i policie. 😀 😀

Twix

Technická, v 80. letech řada 362 ještě zdaleka neexistovala, vznikla až výměnou podvozků od řady 162, která samotná pochází až z 90. let.

Jiří Kocurek

Děla a pancíře. Škoda mohla dodávat tolik věcí …

https://cs.wikipedia.org/wiki/%C5%A0koda_U

Pavel Vavříček

Kolik Vectronů půjde do Bohumína? Stejný počet jako byl 151 nebo víc? A co bude s Taurusy, které jezdí Railjety?

Jakub

Tak ty Taurusy z Railjetů jsou všechny OBB a ti pro ně určitě využití najdou.

XXXD

Tak s railjety jezdí snad výhradně Taurusy ÖBB, takže to je asi spíš otázka na ně. Pak je také vůbec otázka, kam se výhledově posunou railjety ČD, když na Graz a Villach by měli jezdit také ComfortJety.

Noscortas

To by mě taky velmi zajímalo, můj osobní tip je, že nakonec skončí jako Pendolino na vnitrostátní lince mezi Prahou a Ostravou.

Kamui

Já slyšel, že by měly skončit na EC do Žiliny.

vlachjan

Přes Ostravu nebo Vsetín?

Dfg

To turnusově vychazí pokrýt všechny 3 linky?