Honzík. České dráhy převzaly poslední padesátý Vectron od RSL
Vectron Honzík jako poslední padesátý stroj od společnosti RSL pro ČD. Pramen: České dráhy
Pořízení Vectronů umožní ČD vyřadit starší lokomotivy řad 150.2, 151 a 371 a na trati z Prahy do Budapešti nahradit také lokomotivy řady 380.
Proč není ETCS jednotná pro všechny státy?
ETCS nakonec nebude a nahradi ji METCS (Middle European Train Control System). Platit bude jen v CR, na Slovensku, na jihozapade Polska a castecne v Madarsku. Na ETCS nema CR penize
Mezi těmi novými destinacemi nezmiňuje pan Ješeta nic na trase Baltiků. Tam taky pojede Vectron? A kam až?
Zase dalsi tunel. Za ty penize bych jim sehnal 5000 lokomotiv. A ne 50.
Je velky rozdil ve spotrebe elektriny kdyz soupravu tahne Vectron, nebo eso, ci krysa? Pripadne naklady na servis starych vozu jsou jake na standartni udrzbe.
to jsem tedy nečekal že dostanu k letošním kulatinám lokomotivu😃
Škoda, že už se nevyrábí oblíbené lokomotivy Škoda
Kdyby byly oblíbené, taky by si je zákazníci kupovali a výroba by běžela.
Lokomotivy 363 a podobné jsou velmi kvalitní, stále oblíbené a stále jezdí. Proč pochybujete o našem průmyslu, kvůli jedné nepovedené řadě lokomotiv?
„Lokomotivy 363 a podobné jsou velmi kvalitní, stále oblíbené a stále jezdí.“
Ano, ovšem Karel lituje nevýroby lokomotiv Škoda – a teď jsme v roce 2024 a tyto lokomotivy jsou dnes neprodukovatelné, protože by si je nikdo nekoupil.
363 je také lokomotiva Škoda.
Děkuju za info, to jsem vážně nevěděl.
Albatros je taky lokomotiva Škoda a taky se už nevyrábí. Ne že by to nešlo, ale nikdo si je nekupoval, takže nemělo smysl je vyrábět. Obávám se, že anše myšlenkové světy jsou na jiných vlnách.
A že Panteři a Hliníky jsou úžasně povedené řady…
Má to svoje mouchy, není to jak Stadler s „tramvajemi“ – přes 2000 prodaných Flirtů, ale několik sérií mluví ve prospěch Škody. Narozdíl od 109e, což se bohužel ukázalo jako propadák.
Já bych je vyráběl se zpožděním a pak bych se ještě s kupujícím soudil.
Říkalo se v 80. letech, že řada 363/362 (140 km/h, 3600 kW) je plně srovnatelná se zahraniční produkcí (nař. DB 120). Takže jdem do toho? Navrhuji, že 160 km/h, 4200 kW bude plně srovnatelné s Vectronem.
Teď ještě někoho, kdo to rozšíří do povědomí obyvatelstva i policie. 😀 😀
Technická, v 80. letech řada 362 ještě zdaleka neexistovala, vznikla až výměnou podvozků od řady 162, která samotná pochází až z 90. let.
Děla a pancíře. Škoda mohla dodávat tolik věcí …
https://cs.wikipedia.org/wiki/%C5%A0koda_U
Kolik Vectronů půjde do Bohumína? Stejný počet jako byl 151 nebo víc? A co bude s Taurusy, které jezdí Railjety?
Tak ty Taurusy z Railjetů jsou všechny OBB a ti pro ně určitě využití najdou.
Tak s railjety jezdí snad výhradně Taurusy ÖBB, takže to je asi spíš otázka na ně. Pak je také vůbec otázka, kam se výhledově posunou railjety ČD, když na Graz a Villach by měli jezdit také ComfortJety.
To by mě taky velmi zajímalo, můj osobní tip je, že nakonec skončí jako Pendolino na vnitrostátní lince mezi Prahou a Ostravou.
Já slyšel, že by měly skončit na EC do Žiliny.
Přes Ostravu nebo Vsetín?
To turnusově vychazí pokrýt všechny 3 linky?