Hodina a 25 minut. Dráhy se pochlubily rekordem pendolina mezi Prahou a Budějovicemi
Pendolino po příjezdu do Českých Budějovic. Autor: Zdopravy.cz/Jan Šindelář

Napjatý jízdní řád mezi Táborem a Veselím nad Lužnicí chtějí České dráhy od prosince upravit.
Tak máme rekod… a co dál? Skončí to pouze u dvou pokusných spojů brzy ráno a pozdě večer?
Nu a kdyby se tenkrát ostatní úseky nezabetonovaly na 160 km/h, tak to mohlo být o dost lepší,…to bylo tenkrát řečí, že víc není potřeba:-)
Tohle je přesně něco co by Švýcaři nikdy nezaváděli. Důležitý je takt, spolehlivost a počet sedaček. Tyhle ad-hoc vlaky jen nabourávají jízdní řád a spolehlivost celého systému (viz vychýlení osobáků aby tomuto vlaku uhly).
Jezdí to 200km/h, což je jen o 150km/h pomalejší než čínské tratě.
Proto je to potřeba zachovat, abysme mohli občanům ukázat, že máme na jednom vlaku na jedné trati rychlosti jako Němci v roce 1995 díky speciální nestandardní drahé technologii onoho vlaku.
Mohli by přidat zastávku v Kolovratech, pak by to Praha ČB dalo ještě o 10-15 min rychleji
Stejná Potěmkinova vesnice jako 150 na dálnici na jih… Teda pardon, předvolební akcička
Nejrychlejší spojení (několikrát denne) v GVD 1988/89 potřebovalo na cestu 170 minut, dnes Jižní expresy potřebují 99 minut. Tedy ano, vic bez Pendolino, ale pořád je to redukce o 42%. To neni putovní výstavka nebo vesnice knížete Potěmkina. A to se ještě zlepší po dokonceni cele trati. Nevím proč za každou cenu nadávat…
Jak dlouhá byla jízdní doba v roce 1874 a jak v roce 1910? Ono 36 let je 36 let.
Důvody jsou dva:
1) od Benešova do Ševětína jsou nyní dvě traťové koleje s traťovou rychlostí 160 km (lokálně 130 či 200). V uvedeném období zde byla jednokolejná trať a vlaky se porůznu křižovali
2) jedná se o čas expresů, které staví akorát v Táboře a nestaví v Benešově, Olbramovicích, Soběslavi či Veselí nad Lužnicí, jako rychlíky, které jezdili ve srovnávaném období, což realne také pár minut přidá.
Jsem zvědav, jestli tady po postavení úseků Drážďany-Praha bude podobně zaváděn nějaký jeden rychlý vystřel, co by zvládal tento úsek v rychlostech 250-320kmh, nebo to všechno bude jezdit jen Comforjet v 230kmh. Jako první ranní vlak do Berlína na jednání by to mohlo posloužit.
Myslím, že bude snaha, aby sem nějaké ICE tou rychlostí zajelo, přesně z tohoto důvodu. Ale tak jednoduché, jako s Pendolinem, které tu prostě je, to už asi nebude.
Místo toho snění si raději položte otázku, jestli někdo pošle drahé VR jednotky na spoj, kde tuto rychlost využijí jen na cca 15% úseku (platí pro Berlín-Praha) a jaká by z toho byla časová úspora. Ne, nevyplatí se – možná snad až v případě spojů Berlín-Vídeň, které by se přes naše území slušně projely 230+ dejme tomu od Roudnice až po Rakvice zejména po kompletním dokončení VRT Praha-Brno. V Německu a Rakousku však jen 200 max., takže i tak s otazníkem, jestli zde někdo za těch 12 či 15 let VR jednotky nasadí. Spíše bych si vsadil na spoj Praha-Ostrava,… Číst vice »
Pamětníci jistě pamatují něco podobného s Pendolinem do Ostravy. Inu, výstavka je putovní…
Pro zajímavost – cesta Praha-České Budějovice trvala v jízdním řádu 1988/89 nejméně 2:50, tedy 170 minut, takže téměř dvojnásobek.
Z Prahy do Tábora to má uklozenou cestičku, jak to jen jde. Dokonce je kvůli tomu S9 vyhozená z taktu, aby se pendolino mohlo předvést.
Ještě čekám, že u toho ranního dají Veselí jako zastávku na znamení, to to pak pofrčí.
Pendolino má jízdní dobu Zahradní město-Benešov 25 minut, to se nevejde mezi ty 30 minutové osobáky?
Jsem tušil, že tahle akce s pendolinem na jednom páru vlaků denně bude jen pro zlost. Tedy návrat k dobám dřívějším, kdy nadvlaku muselo jít všechno z cesty…
Jeden spoj denně to ale nevytrhne.
Normální expres to jezdí 1:40. Těch 10 – 15 ušetřených minut je sice příjemných, ale rozhodně to není řádový rozdíl. Navíc ráno šetříte každou minutu, takže tam těch 10 minut může být zásadních.
Kolik jsou reálné náklady Pendolina? Aneb vyplatilo by se hypoteticky pořídit nyní nové? Nebo, alespoň něco nového klopného?