Hnulíková k výlukám: Moderní technologie by je mohly zkrátit, někdy se soutěží staré projekty
Jednotka 628 firmy Arriva na přejezdu na výjezdu z Českých Budějovic na Písek. Autor: Zdopravy.cz/Jan Šindelář
Podle informací deníku Zdopravy.cz měly letos v září z důvodu výluk vlaky ČD v součtu 137 tisíc minut zpoždění, což je v přepočtu 2 284 hodin, nebo také 95 dní.
Stále nikdo nezatočil a nezatočí s výlukama na kácení dřevin a sekání trávy, které obtěžují nejvíce a také nejvíce zatěžují kapsu dopravců, protože tyto výluky SŽ dopravcům neproplácí.
No a protože si na SŽ nikdo nedošlápne, bude to tak dále a dále.
Jsou například u DB Netz na každé trati 2* do roka až několikadenní výluky na sekání? Nejsou.
Tak když k sekání potřebujete kolejovou techniku, případně na ořez potřebujete jeřáb, tak jak to chcete udělat bez výluky? Ve vhodné vlakové pauze? To byste toho moc na některých tratích neudělal. Na koridoru se úplně běžně provádí tyto práce bez výluky, ale když k tomu potřebujete onu techniku, tak to jinak nejde. A lidí a techniky taky není neomezeně aby se to zvládlo všechno za 3 hodiny. A to srovnání s Němci? My často jezdíme za situace, kdy už by Němec zastavoval provoz. Nebo zatímco náš dispečer řeší, kde při zpoždění vykřižovat,tak Němec je schopen vlak zrušit, vždyť za hodinu… Číst vice »
Je to velmi jednoduché. Tyto práce se dají dělat v noci.
Samozřejmě ono se totiž na všech tratích jezdí jen ve dne, a kde jezdí náklady, tak ty holt počkají.
Největší problém je, že výluku mnohonásobně více odskáče nákladní doprava, jak osobní, ale to se moc nevidí. Osobní vlaky vždycky nějak projedou, případně se nahradí busy, ale náklady? Krom NEx bohužel nulová přednost, takže smůla počkejte si, až bude díra.
Samozřejmě se dají dělat i v noci, jen jaksi chybí osvětlovací technika a pak je taky otázka, zda by to měl po měsíci, dvou kdo dělat.
Pane kolego, měl jste někdy v ruce motorovou pilu? Kolik stromů jste pokácel? Kolik z toho v noci?
Řídil jste někdy bagr?
Osvětloval jste někdy pracoviště dlouhé (např. při sekání) několik kilometrů?
Znáte limity pro hluk po dvaadvacáté hodině?
To jo, např. ČB – Veselí nad Lužnicí se seká každou chvíli a místo mezinárodních EC jezdí busy.
Mimochodem, nedávno jsem zažil výluku Rybník – Summerau a pro to EC tam byl jeden bus a průvodčí tam musel ty cizince bez přehánění nastrkat. Ostuda. Divím se, že nás už z tý Unie nevyhodili.
Zdvojkolejňovat, zdvojkolejňovat, zdvojkolejňovat…
Tratě na kterých se odehrává dálková doprava musí mít minimálně 2 koleje (aby se dalo jezdit po jedné při výluce na druhé koleji) a tím i minimalizace nutné NAD.
Je smutné, že i některé koridorové tratě mají stále jednu kolej nehledě na další tratě třeba Ostrava – Opava.
Proč? Můžete to prosím vyargumentovat na konkrétních linkach
Ex7 ČB ČK
R10 Jaroměř Trutnov
R11 Veselí nL Zastavka (s vyjm Jihlavy)
R12 Postřelmov Jesenik
R16 Prestice Klatovy
R17 Veselí nL ČV
R18 UH Veselí.nM Luhacovice
?
Díky
Nebylo by efektivnější za zlomek částky navázat na DB Netze a elektrifikovat Marktredwitz-Cheb? tj. investovat do zahraniční tratě? Podobně jako to udělali Švýcaři s německou tratí Lindau
Jen tam kde to osobně znám.
R11, nedostatečná kapacita, křižování prodlužuje jízdní doby, omezuje možnost pravidelného taktu, zvyšuje neúměrně přenášení zpoždění i na protijedoucí vlaky.
R17, po elektrizaci trať bude sloužit i pro dálkovou nákladní i osobní dopravu, opět to samé co u R17.
R18 To samé, zrovna mezi UH a Veselím by si to elektrizaci a zdvoukolejnění zasloužilo, nejlépe již ze Staráku
Vzhledem k tomu, že nechápete (máte to napsané v přízpěvku na který reagujete), tak nevím co mám vysvětlovat?
Ex7 je náhodný výstřel do Krumlova by se hodila spíš úplně nová trať z tratě Budějice – Summerau.
R10, R11 a R16 ano 2 koleje
Postřelmov – Jeseník jsou spěšné vlaky, sice z Brna jako přímé vozy.
R17 a R18 Je minimálně na elektrizaci, občas dvojkolejnou vložku.
Co že to stavěli do Lindau? Tam je to ze Švýcarska zadrátované už hodně dlouho, protože úvrať využívaly pro rychlou změnu trakce a aby nemusely přepřahat ještě v Rakousku.
Alibaba: Ve Vašem zdůvodnění chybí to základní = ekonomická stránka.
Budu se těšit, až svůj názor zkompletujete. Do té doby beru Váš názor jako šotosen = ignorace reality.
Tak od ekonomické stránky jste tady vy. Hoďte k tomu nějaké procento. Jinak jste se zatím nevyjádřil, jaké procento si na železnici si půjčujeme? Nebo kolik si SFDI půjčuje? Dle rozpočtu je to okolo 2,5 % od EIB, což není velká částka. Z jakého základu to počítáte? Ano, moje představy jsou spíš technicko-technologické. Realita je taková, že se vyhazují těžké prachy za silnice, a jen se přesouvá problém z jednoho místa na druhé a škody způsobené silniční dopravou rostou. Takže prachy co jdou do silnic nacpat do zkapacitnění železnic, aby se alespoň vyrovnal investiční dluh (cca 70 let dozadu) mezi… Číst vice »
O ekonomice silniční dopravy a investic do ní nemám ambice diskutovat.
Neboť vesměs jezdím vlakem, zvláště na větší vzdálenosti.
Podle mého názoru se možná vyplatí zdvoukolejnění „objíždky prvního koridoru“ Choceň-Týniště-HK-Chumec-Velký Osek.
A s velkými pochybami dvoukolejná trať do Mladé Boleslavi (přes Lysou).
Jinak nic.
No vidíte, a já se tu ekonomiku ze silnice snažím aplikovat i na železnici, aby měly oba módy dopravy stejné podmínky. A silnice jsou financované ze stejného balíku jako železnice.
Jako základ, drobné výjimky jsou možné, bych viděl zdvojkolejnit všechny tratě, kde MD objednává rychlíky. A za ty výjimky by se zdvojkolejňovaly i další kousky.
O ekonomice silniční dopravy a investic do ní nemám ambice diskutovat.
Já pouze tvrdím, že přísun desítek miliard do české železnice brzy skončí. Takže je potřeba investice směřovat do prioritních tratí… kam rozhodně nepatří např. trať mezi Veselí n.L-Zastávka u Brna (snad s výjimkou Jihlavy). A spousta dalších příkladů které jste uvedl.
Prostě se neztotožňuji s názorem, že pokud železniční tratí projíždí dálkový pasažérský vlak, tak se vyplatí zdvoukolejnění takové tratě.
To mám chápat tak, že chcete železnici diskriminovat na trhu dopravy na úkor silnice?
Trať Veselí n.L. – Jihlava – Brno by z hlediska spolehlivosti měla být dvoukolejná a hodně směrově předělaná, protože má úseky stavěné podle lokálkového zákona.
Jenom aby to nedopadlo jako okolo velkých uzlů – výluka na dvokolelejce před cca 20 lety – v zásadě bez opatření, dnes NAD a odklony dálkové dopravy, protože objednatel dvojkolejku zacpal regionálními vlaky.
Tak okolo uzlů by to chtělo ještě víc kolejí, třeba tady okolo Pardubic by se hodila další (3.) kolej na koridoru na obě dvě strany (Přelouč a Moravany).
Zásadní u navržených „dlouhých“ výluk musí být dosažení maximální dopracovanosti (připravenosti) stavebních objektů za současného udržení provozu. Teprve pak začít výluku za účelem realizace napojení do stávající trasy s následnou rekonstrukcí úseků, kde se do poslední chvíle udržoval provoz.
Mohl byste prosím svůj návrh vysvětlit na konkrétním příkladu.
Osobně chápu článek, že se věnuje jinému fenoménu sždc. viz „předstih“ akcí s49, h19 oproti akcím S25, h02. A to v kontextu s06. Vše na trati Nymburk HK
Pod to nelze než se podepsat 🙂
Správě železnic musí dojít, že tu opravdu taky je pro cestující, ne jen pro to, aby proinvestovala co nejvíce peněz.
„technologie by je mohly zkrátit, někdy se soutěží staré projekty“
No tvl, tak ne asi, když projednání všeho od DÚR po realizaci trvá běžně 6, 8 let…
A pak na to nejsou peníze. Takhle už stojí pár staveb které se měli začít stavět letos a budou se stavět nejdříve až v roce 2024
Je to přesně tak. Fakt, že se mnohdy staví podle starých a nevyhovujících projektů je důsledek toho jak je nastavená legislativa pro povolování staveb.
To je ta dáma, co byla v devadesátkách u lidí v provozu tolik „oblíbená“ ? To se má Arriva na co těšit, ta s nima zatočí ! Nebo taky ne.
Každopádně to není žádný zelenáč.
Doctore, Vy jste se právě probudil, ne? Tahle paní u ARRIVY již řadu let pracuje… 😛
Jsem zvědav na https://zdopravy.cz/wp-content/uploads/2019/06/trojice.jpg
Sudop Praha
ex ŽPSV, nyní SŽDC
AŽD.
Bude “ the Empire strikes Back “ ?
To heslo dobré správy „do cíle s náskokem“ je teda pěkné chucpe. Zvlášť když víme, že její manažeři byli motivování mít co nejvíc tratí rozkopaných.
No, už jsem párkrát jel vlakem, co měl na hlaváku náskok klidně 5 minut. Ale spíš má vždycky 15-25 sekeru, to je fakt 😀