HN: Odvolání Duška z čela drážních odborů bylo podle soudu neplatné
Jaromír Dušek ve volební kampani v roce 2016. Foto: Facebook Jaromíra Duška
Odvolání Jaromíra Duška z funkce předsedy Odborového sdružení železničářů (OSŽ) před 13 lety bylo neplatné. V úterý o tom rozhodl
No tak gratulace panu Duškovi! Je vidět, že ani velmi drahý právník placený z účtu OSŽ, tedy mimo jiné z peněz, které tam sypou všichni platící členové OSŽ, pracující minimálně 1% čistého podvod a intriky nezachrání. Pokud bude rozsudek první stupně ve výroku o věci samé potvrzen a stane se tak pravomocným, pak by mne velice zajímalo, jak to bude s platností všech smluv, včetně těch kolektivních, když je defakto za OSŽ signoval někdo, kdo k tomu po právu nebyl zmocněn, rozuměj, nebyl by u moci, když by pan Dušek vlastně nedostal neplatnou výpověď. Právní úkony osob, které činili, budou… Číst vice »
To jest signál dnešní doby. Už za 13 let od sporu se můžete dočkat rozhodnutí soudu… well done
Ani po 13 letech není nic rozhodnuto. Jestli se odbory odvolaj, tak to začne nanovo.
To je panečku justice! Až se podruhý narodím, chci být soudcem v ČR.
A teď si vemte, že stejně probíhají soudy o děti. Čekáte roky, nic se neděje a děti rostou.
Dušek byl frajer a jako jediný se tady nezalekl od 89 a jediný dokázal zorganizovat stávku,před kterou vycouvala i tehdejší vladnoucí garnitura .Stávku,která byla opravdu cítit a která ukázala jejich sílu. Nějaké další stávky,jako např. že si někdo na hrud připíchne slovíčko stávka a normálně pracuju jsou vladnoucím pro smích
„jediný dokázal zorganizovat stávku,před kterou vycouvala i tehdejší vladnoucí garnitura .“
… aby necelých 8 měsíců po stávce došlo k citelnému osekání vlaků osobní přepravy včetně zastavení osobní dopravy do Harrachova či Svobody nad Úpou, proti čemuž už se nádražáci nijak nepostavili.
Asi jste neviděl mapu, na které bylo navrženo 30% tratí ke zrušení.
Alkoholik a buran Jaromír dokázal akorát ničit železnici. Ta jeho úžasná stávka znamenala odliv 10% zákazníků v nákladní dopravě za týden a přispěla k urychlené konverzi fabrik a obchodních firem směrem ke kamionům víc, než by bylo přirozeným vývojem. Tohle je skutečný přínos tohoto komika k historii české železnice.
Mě tedy šokuje, že se pořád najdou proletáři, kterým je stávka nejvyšším cílem. A samozřejmě ukázat sílu. Nějak mi chybí sdělení jestli něčeho dosáhl nebo ne. Řekl bych že ne.
Hmmm „jeho zásluhy na postavení železničních odborů ve společnosti“.
Ano, jeho zásluho považuji odbory za útočiště práce se štítících kecalů, pro které je politika a budování vlivu na prvním místě a podpora zaměstnanců na posledním.
No nevím co si mám myslet o organizaci která se soudí se svým bývalým předsedou a se druhým který byl jeho nástupcem mají velmi vyhrocené vztahy.
Je to v lidech. Organizace je v pořádku, ta plně hájí zájmy pracujících. A Jarda Pejša se holt nějak nepovedl. Takové problémy jsou i jinde. Třeba v některých politických stranách, kde své šéfy třeba i popravují.
Sláva, spravedlnost zvítězila.
Doufám, že lidé, kteří 13 let řešili tento problém a kteří nastavují soudní systém, se nepovažují za kvalitní zaměstnance a soudce. To je katastrofa. Podstata sporu a jestli mělo smysl se obracet na soud mě nezajímá, ale 13 let platit z našich daní řešení takové kraviny je naprosto odstrašující příklad.
svojsin:
Ještěže už nelikviduje veřejnou dopravu v Pardubickém kraji….
Máte velmi špatnou paměť, nebo lžete naprosto úmyslně. Na tehdejším rozvratu veřejné dopravy v obou krajích má největší zásluhu nějaký ing. Tomáš Záruba. Právě Dušek musel potom napravovat to, co ještě šlo.
Jestli Dušek něco zachraňoval,tak to byla zaměstnanost aizenboňáků, rozhodně ne veřejnou dopravu.
Právě že tu veřejnou dopravu tak, aby měla logiku a byla pro lidi. Bohužel ty škody, které tam vznikly se nedaly napravit ani rychle, ani levně. Bohužel to nemohl dotáhnout do konce a je to škoda.
Ušatá: Že by zlikvidoval dopravu ještě na více místech? On totiž za přispění svých „rádců“ nelikvidoval jen tu „škodlivou“ bus dopravu, ale oslaboval i železnice. Ještěže to tedy „nedotáhl“…. Navíc se moc nemluví o jedné věci, po odstranění některých chyb a zvyknutí si na „novinky“ šla na mnoha relacích přeprava co do využití nahoru, někde i velice výrazně ! Dušek to zvrátil zase na opačnou stranu, tj……. ta vaše doprava „pro lidi“, ale jen pro lidi co mají rádi dopravu po staru: vláčky tak nějak všude, hlavně žádnou „šalinizaci,“ jak píšete vy, nebo váš kamarád na DW…. O lidi a… Číst vice »
Ing. Záruba vymýšlel ty výkřiky typu jednou vlak denně na nějakou lokálku?
Nikoliv… to byly zase výkřiky jiného druhu…absurdní ale stejně..
Ano: to byly právě názory typu „místo vlaku autobus podle trati“, a netýkaly se ani zdaleka jen lokálek..
pamětník: Podle mě lžete až jste zčernal, T Zárubaa aspol jsou „proželezniční“ i v diskutabilních relacíh Máte někde odkaz??
pravda že mohl spíše objednat více spojů na méně lokálek, mělo by to větší význam.
fensterglaser: Velice špatnou paměť máte vy.!! Záruba aspol. udělali chybu(nechali si vnutit tehdejším KU, který je potom hodil přes palubu), že se integrovalo příliš rychle, takže došlo k některým chybám. Ten základ ale využívá KU v Pardubicích dodnes!! Jediný co dokázal Dušek bylo, rvát zpět Os. na mrtvé lokálky a díky tomu škrkal busy tam, kde ani jinou alternativu veřejné dopravz nemají!!! Hlavně o víkendu a večer. Navíc to někde odnesla i využívaná žel. doprava, jen proto, že Dušek nesnášel lidi, kteří změny provedli. A taky za každý 1km na lokálce padlo hned několik km u busů, možná i proto… Číst vice »
Chybou Duška bylo, že zlikvidoval i to, co fungovalo od Záruby (spěšné vlaky, bez kterých se obnovené lokálky moc neobejdou). Obnovení nebylo špatně, spíš měl obnovit lokálek pořádně, než všechny lokálky po 2 spojích denně, např. místo Chornic v pracovní dny spíše více spojů Borová u Poličky – Žďárec u Skutče a (Týniště-) Bohohrádek – Holice, neboť 810, které tyto tratě obsluhovaly, stejně přes den někde stály. Víkendových spojů na Chornice by bylo dobré více, aby nalákaly cestující a 810 nestála někde v Moravské tři hodiny.
Jak jsem psal výše, ono to nešlo udělat tak rychle, byly s tím problémy a chtělo to ještě nějaký čas, aby se to celé zkoordinovalo a ty místní tratě se do toho systému daly lépe zahrnout, včetně návaznosti autobusů. Protože jsem se tam o to dost zajímal, vím i o dalších připravovaných záměrech a spojeních, včetně těch dalších Sp apod. Bohužel se to již nepodařilo stihnout, dokud byl ve funkci. A že se mu tam házely klacky pod nohy snad ani nemusím zdůrazňovat. Každý, kdo ho kritizuje, by si to měl zkusit sám na své kůži a hned by mluvil… Číst vice »
fensterglaser: Nechci „Zárubu – dráhy záhubu“ nekriticky hájit, ale sám by ty svoje rádoby „švýcarské“ teorie neprosadil – tam „zafungovali“ především jeho nadřízení v čele s tím, o kom tady už někdo připomněl, že měl velmi vřelý vztah k autobusové dopravě. A docela dobře si vzpomínám na to, co mi vyprávěli účastníci „presentací“ toho, co OREDO tehdy chtělo prosadit, a jakým způsobem to tehdy prosadilo: měly to sice tehdy být „porady s obcemi“, ale ve skutečnosti to byl jen diktát“ ve stylu „tak to zkrátka bude“, nepřipouštějící jakékoli námitky.
To je ten bílý heterosexuální muž, co se bál se na GŘ ČD ohnout pro tužku? Už tenhle výrok mi stačí na to, abych si o něm myslel, že je to ko*ot. Nehledě na to, že gayové mají vkus, těm je nějakej Dušek úplně volnej. 😁
I kdyby to bylo pravomocné, tak rozhodnutí po 13 letech? Dá se tomuto vůbec říkat právní stát?
A je zajímavé, že po jeho „odvolání“ někdo záhadně „vyloupil“ kancelář druhého nejvyššího odboráře a že se zní ztratili jen podklady k těm cestovním náhradám a nic víc.
Kolegové se mu pomstili za to, že jim zarazil ( nebo aspoň chtěl ) „falešné “ cestovní náhrady, které si měli účtovat. Jinému nechtěl „uznat“ falešné maturitní vysvědčení a další lumpárny, kterýma si jeho kolegové přilepšovali k výplatě. Jinak nebýt Duška, tak dnešní železnice je poloviční. A taky díky jemu máme výplatu nejpozději 15. na účtu. Jasně dal tenkrát najevo vedení drah, že jak nebude výplata 15. na účtu, tak 16. vlaky stojí. Ano, měl svoje :mouchy“, ale pro nádražáky udělal hodně.
Dušek byl odborář, který měl koule. Výsledkem současného vedení OSŽ, které hrozilo stávkou za režijky v Jihomoravském kraji, je paskvil v podobě časového příplatku k režijce. Žádná stávka se neuskutečnila.
Jsem si jist, že kdyby byl Dušek opět v čele OSŽ, nejen, že by stávku opravdu provedl, ale šel by ještě dál – třeba tak, aby režijky platily i ve vlacích soukromých dopravců, které jsou v závazku veřejné služby. Tato výhoda by měla platit především pro zaměstnance SŽ, protože bez jejich každodenní práce by soukromí dopravci na české koleje nevyjeli.
Odhaduji, že tento příspěvek dostane nejvíc mínusů 😀
no to nemyslim, teda ty minusy. Vcelku s Vami souhlasim
Poslední co ČR potřebuje je nesoudný, militantní odborářský boss jako Dušek, který si bude kvůli zaměstnaneckým benefitům brát platící cestující jako rukojmí.
Nejsme ve Franciestánu. Naštěstí.
Správa železnic žije z peněz od dopravců, takže logicky nebýt dopravců, není třeba nějaké SŽ… Pokud má být nějaká režijka, tak ať je tedy pro všechny v rámci státního tarifu a ať to zaměstnavatel svým lidem zaplatí, pokud pro ně chce benefit.
Proč ne? Toto řešení by bylo akceptovatelné.
Taky řešení
Nastudujte si realitu. Správa železnic žije z SFDI. Poplatky za dopravní cestu nestačí ani na řízení provozu, člověče 😉
To je furt nějaký fňukání. Běžte makat do privátu když vám to ve státním nevoní.
Vtipné je, že já ve státní sféře nepracuji, a přesto hájím právo železničních zaměstnanců na bezplatnou přepravu 🙂
Právo?
Taky
Pak by ovšem stálo za zvážení, zda by neměli mít stavební dělníci na silnicích všechny autobusy zadarmo :o)
A oni stavební dělníci snad řídí a organizují provoz na silnicích?
„Jsem si jist, že kdyby byl Dušek opět v čele OSŽ, nejen, že by stávku opravdu provedl, ale šel by ještě dál“
Dle této teze platí, že kroky řadových odborových členů jsou prováděny „na povel“ odborového předáka.
Předák zavelí = „ovečky“ protestují.
Předák nezavelí – „ovečky“ mlčí.
Iniciativa „zdola“ nulová.
Ještěže už nelikviduje veřejnou dopravu v Pardubickém kraji….
On likvidoval? Dobrý vtip, to jeho předchůdce zlikvidoval (jelikož měl peníze v busech) železniční dopravu (na některých tratíchú a on to pak musel zachraňovat.
Názor na tuto jeho „záchranou misi“ vyjádřili voliči v příštích volbách dost jasně. Veřejná doprava v pardubickém kraji fakt potřebuje něco jiného, než „zachránění“ pár marginálních tratí tím, že tam natáhnu pár motoráčků, jen aby tam něco jelo.
Nemyslím si, že zrovna to by hrálo hlavní slovo ve volbách 🙂
Tato záchranná mise rozhodně nestojí zatím, že nebyl následně zvolen.
Já neříkám, VHD není v některých oblastech dostačující, spoje tam jezdí minimálně to je pravda. Ale Dušek rozhodně nebyl likvidátorem dopravy, naopak ukázalo se na nepravosti, které se děli za předchozího náměstka, kdy, díky penězům v busech, jezdili nesmyslné spoje.
A hlavním likvidátorem je IREDO, je jsme si neměli pustit do kraje. Přestupní jízdenka bez karty neexistuje, v některých oblastech nesmyslně naplánované spoje (časově, či trasování). Vlaková a autobusová doprava jezdí v podobné časy (o víkendu), místo aby v lichou hodinu jel bus a v sudou vlak.
Budete se divit, ale voliči volí opravdu kvůli jiným věcem. Ta doprava je na hodně vzdáleném místě. Z ní je zajímá víc to, bohužel, zda je někde dálnice a parkoviště, obchvaty apod. Prostě vymývání mozků v této zemi funguje velmi dobře.
Dominik: Část jeho „záchrany“ je vidět např. na Chornicku, kde přežily Duškovic spoje alespoň o víkendu:
Vlakem jezdí nejčastěji 0-3 lidi, Duškem osekaný bus z Jevíčka ( např. poslední sobotu na příjzdu do MT přes 40 lidí, pravda, vč. cca 15 člené skupiny, ale celkem běžná situace).
Dušek pro mnoho relací zlikvidoval večerní a víkendovou dopravu, měli prostě smůlu na neexistující žel. trať.
Asi ty vlaky nevozí jen 0-3 lidí, když místo 810 tam od letošního GVD jezdí 814.
Miloš:To vůbec nesouvisí s obsazeností. Např. poslední sobotu odvážela Regionoha v 15:10 z MT směr Dzbel 2 slovy DVA lidi. A to není nějaká výjimka….
Místo těch vlaků by šlo zavést násobně více spojení z Jevíčka a MT směr Olomouc, popř. do Konice na přestup na vlak směr Prostějov.
Sice tam poptávka velká není, ale alespoň pro někoho by to bylo zlepšení.
Nehledě na potřebnost hodit linku Jevíčko Chornice – M. Trnávka – MT – Svitavy žel.st. na dvouhodinovku o víkendu, současnost je vzhledem k velké poptávce naprosto tristní….
a co to udělat podle jiných krajů, kde se téměř každoročně navýšuje doprava, aniž by se něco rušilo. Tj. Vámi uvádená bus linka i víkendové vlaky na Chornice (ale s lepším JŘ).
Nesouvisí? Takže 20titunová 810 s počtem cestujících byla ztrátová a tak tam dáme dražší 40titunovou 814, aby byly vlaky ještě ztrátovější?
Miloš: Nesouvisí v tom smyslu, že by se trať chytala co do zájmu, tak tam dáme lepší a větší vozidlo. Chornice jsou marný, tam nepomohla ani hodinovka ráno do MT plus jeden vložený spoj navíc v kladiva a bus stejně musí v relaci zůstat. Realita: Jezdila prázdná 810, teď jede prázdná Regionova. Neříkám, že se třeba někde jinde neprojeví zavedení většího počtu spojů, tady je ale potřeba zavést pořádným způsobem linku Jevíčko – Svitavy. Relace do OL kraje nejsou dost silný na vlak(ani na ten autobus to moc není) a (VO) – Jevíčko – MT lidi upřednostňují (logicky) autobus, i… Číst vice »
Tragédie Chornic i tamních tratí spočívá v tom, že stanice leží daleko od centra obce a navíc fakticky vlastně na pomezí tří krajů, které si na nich vytvářejí vzájemně nekompatibilní jízdní řády podle představ svých úředníků – a úmyslně vědomě nepíši podle potřeb svých obyvatel, protože myslím, že v mnoha případech tomu tak opravdu není. Takže má-li někdo jet „do tmy“, kde musí čekat půl hodiny či víc na vlak pokračující jeho směrem někde téměř v polích (a jen v lepším případě se sice relativně blízkou hospodou, ale s nejistou a hodně omezenou provozní dobou), a k tomu ještě navíc… Číst vice »
Na to, aby to fungovalo a přitáhlo lidi, musí být časté spojení a logicky navazující i na dálkové spoje. To není. A současně navazovat v uzlech autobusy – třeba např. v Moravské Třebové, Chornici, Jevíčku atd. A to také není. Vše vázlo a vázne na soukromých názorech některých jednotlivců a na množství peněz. Takže celý systém veřejné dopravy jede jen v nezbytně nutném rozsahu a to ještě dost špatně zorganizovaném.
Ušatá: takový přestupní uzel musí mít smysl a ne že povede k většímu počtu vozidel a tedy i potřeby zaměstnanců a přitom půjde pro lidi o méně atraktivní systém se zbytečnými přestupy(!!).
Není potřeba vymýšlet něco dražšího, co nakonec bude vyhovovat podstatně menšímu počtu lidí jen proto, aby tam jel vlak.
V Moravské Třebové směr ČT by návaznosti smysl měly. pozitivní je určitě i MHD, která relativně nedlouho jezdí právě k vlaku.
MHD je k ničemu, pokud řádně nefunguje IDS (i po tarifní stránce) a autobusové nádraží je vzdálené kilometr od vlakového – to už by bylo mnohem užitečnější nechat všechny „linkové“ autobusy dojíždět až k a odjíždět už od vlakového nádraží.
Likvidovali jiní a je to vidět stále. To, co se tam děje, není zrovna to nejlepší. Opět, bohužel.
To volební video je ryzí ukázkou neskutečného politického bizáru 😀 Tohle snad nemohlo nikoho přesvědčit o tom, že ten člověk na videu má všech pět pohromadě, natož že je vhodným člověkem na to být kamkoli zvolen…
Copak Jiřík. Ten byl tak schopný výpravčí, že ho museli vykopnout do odborů, aby nenapáchal moc škody. No, to netušili, že to bude ještě mnohem horší.
13 let handrkování u soudů. Má rozsudek po takové době vůbec nějakou cenu?
Tak, on ten soudní výrok zřejmě postiženému nějakou tu kačku přinese.
Myslíte, že se tehdy začal soudit s motivací vidiny nějaké té kačky někdy v budoucnu?
Jo.
V každém případě je ostuda že to tak dlouho na straně soudů. V mnohém má Miloš Zeman pravdu.
Má. Máte u našich soudů na vybranou…. máte možnost brát to jako sportku a mít pětinu života v nejistotě a nebo se na to rovnou vykašlat a mít (byť často nezáviděníhodnou) jistotu. By mě zajímalo, co tam tak dlouho řešili. To by těch námitek musel být vagon, aby se tím museli tak dlouho probírat. je ale možné, že nechodili svědci, čekalo se na skončení jiného řízení, jehož výsledek byl pro toto podstatný… Pokud si požádal včas, má nárok na doplacení mzdy/odměny do průměru (už vidím ty tlaky, jak jim to přece nemůže udělat, že je to moc milionů) a vedle… Číst vice »
13 let to je teda výkon! A přitom …co na tom resili