Čistě můj názor, ale není to taky tak, že propustí zaměstnance a obratem je naberou do SW, kde jsou trochu jiné smlouvy než v ČSA, tedy pro zaměstnavatele?
Jinak byla by to škoda, dá se říci, že světlo na konci tunelu ukazují výborné výsledky vakcinace hlavně v Izraeli a myslím, že do roka by se to mohlo zase rozjíždět.
To je velmi pravděpodobná úvaha..Když se bude lítat, tak je na léto najmou na dohody a v zimě je pošlou na pracák. A budou se tvářit, jaký jim dělají favour a jak můžou být rádi, že je pustí do letadla. To je Smartwings zaměstnanecký model..Ale ohánět se budou Šimáně a spol. i těmi zaměstnanci na dohodu, které pravidelně posílají na pracák, když budou škemrat o podporu státu. Viz mediální kampaň Smartwings loňské jaro.
Filip
3 let
Jinak se mi líbí ten titulek článku – ČSA oznámily plán propustit všechny své zaměstnance. Připomíná to plán kaprů vypustit si svůj vlastní rybník.
Původní Pražák
3 let
Docela by mě zajímalo, jak dopadli nebo co na to dnes říkají piloti, co za Tvrdíka málem stávkovali ne za jeho odvolání, ale za vyšší platy. To byl totiž bod zlomu. Já vám přidám a vy mě necháte to rozkrást.
Jindra
3 let
Sklárny, textilky, hutě, doly a desítky dalších odvětví si prošlo krizí. Zánik ČSA nebo možná následně i SW mě opravdu nedojímá. Některá firmy zanikají, jiné vzniknou nebo je nahradí.
Frequn
3 let
TVRDIK-LASAK-DVORAK likvidacni ceta…novy cesti milardari..
CSA kdysi nebyla spatna letecka spolecnost ,bohuzel diky vselijaky podivnym obchodum se dostala na dno , asi nejhorsi byl presun do podruci Smartwingsu , tahle spolecnost uz davno nemela existovat jednoduche reseni at vytahne Simane s portmonky ten balik na dluhy nebo at jdou do kopru ,nejen CSA ktere chce potopit aby zachranil sebe ale hllavne on sam
Ryanair to hrave pokryje ,nebo vznikne nova letecka spolecnost jako treba misto Malevu v Madarsku vzniknul Wizzair Nejak nechapu porad snahu zachranit spatnou prohnilou spolecnost s naprosto scestnym vedenim ,tim nemyslim CSA ale SW
Nejhorsi byl vstup Tvrdika do CSA a jeho nesmyslne nakupy a pak pusobeni Lasaka a jeho melody boys
V Madarsku nevzniknul Wizzair po padu Malevu, ale jiz davno existoval
beija
3 let
Nemorálním vyděračům se neustupuje. Co mají říkat lékaři, kteří kvůli přísaze nemohou být amorální a nemají lůžka, padají na hubu a stát je v tom nechá koupat stejně jako ostatní zdravotníky. Pomoc z Německa odmítal Babiš přijmout i když zdravotnictví začalo kolabovat, a teď se místo pomoci zdravotnictví bude řešit Babišův kámoš miliardář a jeho firma, která mediálně citově vydírá všechny přes ČSA, aby dostala státní prachy. A v nemocnicích docházejí lůžka pro nemocné.. Kolik miliardář do ČSA vložil? Jen si z ČSA půjčoval na úrok nula, nula nic a přeléval si tak penízky do Smartwings. Tomu říkám amorálnost na… Číst vice »
Doufám, že tohle píšete do diskuzí o podpoře taxíkářů, vlekařů, majitelů zájezdových autobusů atd.
Herold
3 let
Zkrachovali PanAm, Swissair, Sabena (v té době myslím nejstarší aerolinky na světě), Delta, Western, Northwest…to je prostě život, bankrot k podnikání patří. ČSA jsou už dlouho víceméně jen prázdnou značkou.
Bankrot k podnikání patří, ale ne v této situaci. Tu firmu de facto zařízla vláda. Je to jako byste lidem zakázal jezdit auty a po roce tohoto zákazu jste skomírající Škodovce řekl „soráč, nic nedostanete, vyrábět vám nikdo nezakázal, jen si vaše produkty nikdo nekupuje, riziko podnikání“.
kanafasik
3 let
Jen se zeptám, nemá-li někdo relevantí info.
Prý SW za své neuskutečněné lety vydávaly vouchery na lety ČSA? Neví o tom někdo něco, je-li to pravda?
Takže takový defacto podvod ? Svůj závazek převést v podobě voucheru do jiné společnosti. Kde jste vy servilní a elitní zaměstnanci SW. Můžete reagovat na výše uvedené. Tomas, Janko a pak ti další, okomentujte.
Tohle je ale teorie ,ze vouchery jsou nejak jistene ,pokud spolecnost zkrachuje a ze to pojistovny vyplati a ze kdyz by nemela pojistovna ,tak ta ma svou pojistovnu ,,je to jak domino, nidky bych zadny voiucher od cestovky ani letecke spolecnosti neprijal bud vraceni penez nebo soud a samozrejme chargeback v bance pres kterou jsem to zaplatil
Stat udelal chybu ze dovolil cachry s CSA ,drive to zase az tak uplne spatna spolecnost nebyla ,Cestovky se uz davno mely odpoutat od podporovani Smartwingsu UZ v dobe uzemeni Maxu mely hledat jinou leteckou spolecnost a Smartwings by uz dneska neexistoval
Mluvím o scénáři, kdy šimáně nechá CSA padnout, ale smartwings budou dál fungovat. V tom případě je úplně jedno, že SW dával vouchery na lety ČSA. Povinným je stále SWG a ten je musí umožnit proletět, případně je refundovat apod.
Asi disponujete znalostmi obchodního práva a práva korporací. Píšete, cituji:“Povinným je stále SWG a ten je musí umožnit proletět, případně je refundovat apod.“ Předpokládám, že SWG je v překladu Smartwings Groupe, tedy koncern. Protože všechno víte a asi jste rovněž všude byl, tak vám jenom připomínám, že tato koncern vznikl prohlášením. Pro vás je to určitě známá a jasná věc, ale pro nezasvěcené jenom malá definice, co je to koncern. Koncern je spojení právně samostatných subjektů, které na základě jednotného strategického vedení tvoří ekonomicky celek. Pro koncern je charakteristické to, že jedna obchodní společnost (řídící neboli mateřská společnost) prostřednictvím vlastnictví… Číst vice »
No na to, že si asi vysokoškolsky vzdělaný, používáš vyjadřování ploché až primitivní odpovídající stavu určité zaostalosti. Lidi, kteří letectví rozumí, používají pro Smartwings tyto zkratky QS (IATA) TVS (ICAO) SKYTRAVEL (Callsign).
Ten čínský kolaborant by zasloužil vláčet za 737 přes celou 06-24
Filip
3 let
Mince má dvě strany. Jakkoliv stát ČSA nepomohl (z důvodů zde x-krát propíraných : vlastníci jsou miliardáři a číňani)´ tak nepomohl ani Šimáně. Pokud nechá ČSA padnout, aby zachránil svou firmu, tak získá nálepku hrobaře téměř stoleté firmy a Smartwings bude mediálně ukřižován. Ta neschopnost získat od státu podporu má totiž svůj jednoznačný důvod v imbecilním rozhodnutí prodat polovinu podílu Číňanům.
Určitě Šimáně nepomohl? Já jsem tu onehdy četl něco jiného. Já vím, že lidi milují prázdné fráze „je to miliardář, tak ať jim pomůže“, ale za prvé on nemá miliardy cash, část jeho majetku jsou ty firmy co jim má pomáhat (a takhle kruhem to fakt nejde) a za druhé finanční toky v aerolinkách (obrat) násobně přesahují majetky firmy, takže miliardáři nemají takové obnosy jaké jsou na provoz těchto nákladných firem potřeba. A to fakt nějak zvláštní sympatie k Šimáněmu nemám. S poslední větou bych i souhlasil, kdyby to nemělo hořký nádech toho, že to byla právě státní složka, kdo… Číst vice »
Jde jen o přežití do podzimu. Pak je reálná šance, že se po proočkování letecká doprava začne zvedat. I ta linková. Při rozhazování miliard státem do všech možných ptákovin je skoro neuvěřitelné, do jaké pasti se ČSA dostalo…
Není třeba se znepokojovat, jednak dle HN, oznámení je, že „se chystá“ propustit, nikoli, že propustí, takže nejspíš to má působit jako nátlaková akce na stát. Kromě toho „nábor talentů“ v Amazonu stále probíhá, takže i kdyby k propustění nakonec došlo, uplatnění je možné, dokonce v místě. Ačkoli nemám obavu o pokles životní úrovně propustěných, mohou mít naspořeno až do penze i pro další generaci;)
nechte ho, dle jeho a podobnejch existenci ho tyhle lidi akorat okradali pri ceste na dovolenou. Piloti berou akorat statisice mesicne za to ze sedi doma, kdo by to nechtel mit 😉
A hlavne je ten inzerat totalne mimo. Je to asi podobny jako kdyz Vam na facebooku vyskoci reklama stan se IT programatorem s vydelkem az 80 tisic mesicne.
to je hodně naivní představa – čistě věcně, každý dopravní pilot (resp. nejen dopravní, ale každý „obchodní“ pilot) vstupuje do svého karierního života s dluhem kolem 1 – 2 mega. Takže prvních dvacet let kariéry v podstatě jen splácí peníze , které vynaložil do své kariery.
S pilotskou sedackou mam nekolik let zkusenosti az po dopravak, tak vim kolik realne ty lidi berou – ne kolik je nadhozeno nekde v inzeratu 😉
Druha vec je, brat nabidku z HK a leteckejch skol kde si lidi ty letadla silene preplaci (a to jsme porad u toho ze se na to realne beztak nikdy nedostanes).
To co tu postujes bohuzel potvrzuje naprosto nulovej prehled v tom oboru, coz je asi nejhorsi co se tomu oboru aktualne deje – vyjadruje se k nemu nekolik tisic expertu, ktery zarucene vi jak funguje a kolik tam lidi vydelavaj.
a víte co je zajímavé, všichni víte jak Kalina „lže“, ale nikdo z Vás jsem nehodil, kolik takový pilot bere, protože to neznám, rád bych si svůj obzor rozšířil, na druhou stranu, že pilot bere 10 400 hrubého tomu snad nikdo nevěří,
a ještě dotaz, za co přesně vzniká ten 1mil+ dluh, řeknu na rovinu, ptám se z neznalosti a raději vím, než se domnívám
No nemusí to být nutně dluh, třeba má člověk bohaté rodiče …. ale. náklady na výcvik jsou cca 1 200 000, aby jsi mel atpl (A) frozen, to je minimum aby tě letecká společnost vůbec pozvala na konkurz. Ten náklad je tak vysoký ze si musíš hlavně poplatit cca 200 letových hodin na různých malých pístovych letadlech. Je to cena s DPH a jen orientační. Ovlivňuje to jak jsi šikovný, u jaký letecký školy letas, v jakem režimu ten výcvik děláš. Pokud te firma přijme musíš si zpravidla platit typovku na letadlo. Analogie s autama je ze pokud uděláš výcvik… Číst vice »
Zachvíli na tom budem jak slováci, ale nemůžem za to my ale naše vláda
Věžník
3 let
Zvláštní je, že si ještě poměrně nedávno (2019) Smrtwings půjčili od ČSA přes miliardu Kč. Dle mluvčí „došlo k vyrovnání a dluh je splacen“. Dle mě ČSA podojili, splatili jim výkal a teď firmu nechaj padnout. Za to co provedli s ČSA jim přeju co nejrychlejší konec.
Ano máte pravdu, oba pánové jak Š tak V překypovali nesmírným pozitivním vztahem k ČSA jak před dobou „skryté“ privatizace za pomoci státu tak po ovládnutí.
Za koncem CSA je potreba hledat ponekud sirsi kontext. Kuprikladu propad ze zisku do obrich miliardovych ztrat za doby Luftjardy. Vse pod drobnohledem CSSD a jejich kmotru. CSA mi lito neni, v podstate je dohnala minulost a nekonecne amaterske vedeni za poslednich 10 let a samozrejme ruku k dilu prilozilo i odborove hnuti CSA. Gratuluju !
působení ztrvdlika a dalších umělců po něm zacvakal stát přes osinek a letiště praha. kvůli tomu taky skončily holidays czech airlines, aby SW nervali.
změna na aeroklub byla do jisté míry následkem toho zachranovani (prodej slotu) ale pak a hlavně…fungování pod SW
Sloty ČSA prodaly dááávno před SW. Rovněž odprodaly svá letadla z majetku do leasingu (de facto za státní peníze), dávno též před SW.
Vždyť pod SW jsou dva roky, z toho jeden v COVIDu, ale ČSA jsou aeroklub snad 10 let. Jediná světluška tam byl A330 korejců po jejich akvizici a i u něj trvalo roky, než našly výdělečný model. Prostě ČSA dorazila situace. Byla to vyždímaná firma v křeči, kterou vůbec nikdo nechtěl a nakonec si ji pořídily SW a těm do cesty přišel nejdřív pěkný rok bez Maxů a druhý rok s COVIDem. Tak co čekat?
PS: to zachranovani bylo za 4mld
PPS: jsou vašim idealem neodbory v SW?
Tomáš
3 let
Příznivci pana Šimáněho (po této zprávě jich je zase méně) mi určitě dokážou říct, jak to bylo s těmi čísly v hospodaření za poslední roky. A hlavně: jak probíhalo to „přelévání“ peněz do SW. Mimochodem, jsem velmi zvědavý, až se všechny machinace jednou rozkryjí a kdo/jak to odnese. Možná tip pro pana Sůru, už je to sice investigativa, ale za tohle by mohl jednou dostat vyznamenání.
Ted
3 let
Místním trolum se podařil husarsky kousek. I když možná jinak než zamyšleli. Tak dlouho hejtovali na všech serverech, že se smartwings se nesmí pomáhat, až část veřejnosti přesvědčili a pro vládu byla jakákoliv přímá pomoc politicky neprůchodná. Ale místo toho aby jejich nenaviděná značka skončila v propadlišti dějin, tak jedna větev se domluvila s bankama, lesorama a cestovkama, zatímco na tu druhou zůstal černý Petr. A tak v budoucnu i nadále budeme vídat logo smartwings na obloze, zatímco téměř stoletá značka míří do propadliště dejin
Bravo, to se vám povedlo!
Ano je to tak, ale tíha toho enormního balvanu v podobě dluhů vůči bankám , klesající životní úroveň v ČR, rostoucí cena ropy a předpokládaný nesmlouvavý konkurenční boj po nějakém uvolnění to tuto firmu SW stejně dožene.
I kdyby jim nějaké peníze dali, tak vedení SW je použije právě pro záchranu SW. Značku ČSA používají právě jen k tomu citovému vydírání veřejnosti, aby něco dostali. Ale ne pro ČSA, na těch vedení SW vůbec nezáleží.
Nemyslím, že za to může pár nějakých imaginárních trollů. To není souboj virtuálních bublin, to je ekonomická realita. Většina lidí má jiné starosti, nesnaží se nikoho potápět a celý ten problém se jich týká jen okrajově, jestli vůbec o něm vědí. Spíš je to tak, že za ČSA a nebo SW prostě mnoho lidí nemá zájem bojovat. Chybí ve společnosti nálada je zachraňovat. Uměl bych uvést některé důvody, ale myslím, že to není potřeba. Každý se nad nimi může zamyslet sám. Osobně si myslím, že ani případný zánik firmy ČSA nemusí nutně znamenat i zánik značky ČSA.
Hm dobře z pilota z praxí co to něco stálo udělám blbečka v automotive ,nebo ho budu platit na ÚP a stát zde vlastní nějaké doly ,nebo železárny?Já neříkám ,že ČSA je čiste česká firma ,ale že jde o to jak je Covid obrovský kšeft ,kdo se mě nehodí toho položím a své firmy pozvednu.A chtěl bych vás vidět na pracáku mezi cikánama a sešup z platu pilota na podporu ,když máte třeba úvěr na barák ,doma ženu a 2 děti opravdu Dorota
Stát nevlastní ani to čsa.. a navíc sešup je to pro každého. Nicméně člověk s nadprůměrným přijmem. Ať už pilot nebo i trochu já, tak má tu výhodu, že si mohl našetřit rezervy.. a to mu pak pomáhá. Byť je to i tak blbé. Člověk co vydělává málo, tak často nemá ani ty rezervy..
Ještě poznámka. Jako člověk s příjmem cca 50 hrubá, tak i tak jsem si dokázal udělat rezervy, že bych rok vydržel bez jakékoliv pomoci a i více než rok.. Pilot ty možnosti měl ještě trochu vyšší a to opravdu ten s malým příjmem nemá…
Ale i tak pilot nebere mzdu ve stejné výši, jako před Covidem. Už teď jsou mzdy o dost snížené, když se skoro vůbec nelétá. Jsem si jistý, že všichni nějakou finanční rezervu mají, ale ani rezerva nevydrží navždy, obzvláště pokud máte větší výdaje na splátky úvěrů na byt/dům, auto, manželka na mateřské a tak dále.
To já samozřejmě vím, já už mám taky kvůli covidu méně a zřejmě už ani toho padika ne.. Ale mě jde o to, že ten dotyčný (včetně mě) měl aspoň nějakou šanci si ty rezervy udělat. A pokud já bych dokázal vydržet přes rok bez jakékoliv příjmu, tak člověk co měl doteď sníženou mzdu a teď by měl něco od UP, tak snad to taky dokáže vydržet(je to pro něj snesitelnější). Jinak vím, že je to špatné a nikomu to nepřeju, jen říkám že ten s malým příjmem ten je na tom úplně v háji..
Pro mě a pro piloty je to snad přecejen trošku snesitelnější, než pro někoho s malým přijdem.. to jsem tím chtěl říct a byla to reakce na Ivetu. Jinak ani ty rezervy nevydrží vecne, to je pravda.
Problem je v tom ze piloti uz idu z rezerv minimalne 12 mesiacov. Pamatam si ze presne pred rokom sa to cele zatvorilo a odvtedy predpokladam si vacsina pilotov v kokpite ani neskrtla. Takze nasetrene ano – zalezi aj od toho aky pilot. 55 rocny kapitan ma na ucte urcite viac ako 27rocny druhy pilot, ktory este splaca vycvik a ti menej stastni v tejto dobe aj hypoteku na byt/barak.
Dobře, řeknu to ještě jinak. Dokázal jsem si udělat takové rezervy ze své mzdy, že bych bez snížení svých nákladů dokázal vydržet totálně bez příjmu rok a i déle. Pokud bych ten rok měl snížené příjmy a nebo byl na UP, tak jsem nějaké příjmy měl a vydržel bych i dva roky, možná déle a mzda 50 hrubá je méně než bral ten pilot. Nemyslím to špatně a je mi jich líto, jako každého jiného, jen říkám že pokud to nebyl vyloženě rozhazovač a nebo pilot začátečník, tak na tom je ještě dobře. Moje reakce byla na Ivetu, že je… Číst vice »
Kdo chce si práci najde. Pilot nemusí dělat pilota, může se rekvalifikovat. Hodně takových si v době rozkvětu nabrali těžké hypotéky, rozhazovali peníze a teďka kňučí. Na zadní kolečka mysleli? ČSA a Smartwings stále dluží peníze. Nevidím důvod jejich existence. Osobně mi chybět nebudou. Vzpomínky na hezké lety zůstanou.
Rekvalifikovat? Vy be ste sa chceli rekvalifikovat keby ste do svojho vzdelania naliali 1.5 mil czk a potom by ste sa mali rekvalifikovat na vodica a rozvazat tovar a splacat este nevratenu investiciu do svojho vzdelania? Pokial si pilot nepredlzi kvalifikaciu ta mu prepada takze ono to nie jentake jednoduche ako si predstavumete…
Tak si hoď mašli, když nemáš na to aby ses rekvalifikoval, protože pochop, že si skončil. Rozumíš??? A pokud chceš lítat tak jdi lítat třeba cargo do Indie, Afriky, Jižní Ameriky.
Ten pilot se svým vzděláním má o mnohem větší šanci se uchytit v jiné profesi, než hutník nebo horník, takže buďte v klidu a nedělejte z nich neschopný chudáky k lopatě nepůjdou a na pracák taky ne.
jo, takovej pilot, co bychom z něj udělali…mohl by třeba rozvazet vakcíny. a mechanik? třeba opravovat vězni hodiny…
Dorota
3 let
Tak si tu oslavu vzniku oslaví zánikem. Hlavně ať pozvou Tvrdíka a bývalého ředitele ČKA Jurána tam mají, kamarádi Šimáněho a Vika. Ti to vše začali.
kanafasik
3 let
A je to tady. Smutné, ale dalo se to čekat. Roman Vik může otevřít svého oblíbeného Moeta a začít slavit. Podařilo se jim čsa zlikvidovat. Ale dlouho bych se neradoval. Další v pořadí bude ten jejich oranžovo-modrej cirkus.
Stále ještě mohou prodat značku OK konkurenci. Každý dopravce by chtěl mít před číslem letu OK jako ČSA. Potom mohou ČSA požádat o novou značku nejlépe KO.
Jenže jen kod prodat nemůžete. Je to IATA airlines kod.skončí aerolinka, skončí kod. Hodně se zaměnuje OK je národní imatrikulace letadel registrovaných v ČR. OK na letadlech zůstane. OK kod letů skončí, pokud skončí firma. Nemůžete prodat jen kod aerolinky. Musel byste prodat aerolinky.
Jindra CV
3 let
Čau lidi, já do toho hento Šmartwinksu nedám ani korunu. Nikdy! Pamatujte si nikdy! Andy.
medvěd
3 let
Mě to připomíná stejný osud Československé námořní plavby. Tady účelově šup konkurenci pod drn.
Jimbo Jones
3 let
R.I.P. C.S.A.
G700
3 let
Takže nepohodlný zaměstnance přesunuli do ČSA, aby je teď vyrazili. A řiťolezcům a odborářům z ČSA, dali funkce ve SW, a ti zůstanou. Tohle bylo prostě plánovaný, ne že ne…
Aha, tak to pardon. To jsem nevěděl. V tom případě se omlouvám.
Tomáš Garrigue Masaryk
3 let
Vzduch byl naše moře.
AEGEAN
3 let
Už se těšíme na své pohledávky. Kapitáni.
alian
3 let
Téhle bandě s China boys ani korunu!!! Dovedli to přesně tam, kam sahají jejich obchodní dovednosti. V době blahobytu se každým rokem doslova chvástali jací to jsou supermani, a lidi pro ně bylo obtížné zboží, jakmile se zaplatilo za letenku… – jakákoliv podpora by byla vyhození peněz do černé díry. Je to soukromé podnikání Šimáněho, at´si to platí ze svého, nejlépe at´si prodá tryskáče v jeho jiné letecké firmě co vlastní, že?.
A on může za to, že mu stát shodil poptávku na nula nula nic? Jako sorry, ale to co píšete je jen čirá nenávist. Proč se pomáhá OSVČ, ostatní firmám, autobusákům? Taky jsou to soukromá podnikání, takže ani korunu ne?
Protoze ostatni OSVC, firmy a autobusaci nebylo v prd*li uz pred Covidem. Krom toho si nejsem jisti, ze by jedina firma s „jen“ 430 zamestnanci zadala stat o miliardu. A navic, pokud by stat nalil prachy do OSVC nebo do jinych firem, domnivam se, ze by se to statu vratilo, alespon na danich. Tady by se jen prodlouzilo utrpeni treba o pul roku a stejne by padly. Banka taky nepujci Frantovi, protoze Tonda dostal taky…
Před Covidem byla firma ve skvělé kondici, viz černý výsledek za rok 2019 i přes problémy s MAXy. Problém je, že konec SW/ČSA by byl extrémně bolestivý kvůli desítkám návazných firem, chybějícím odvodům, leteckým oborům na školách, do jejichž vzdělání stát investoval, ale oni budou za prací muset jinam… Výsledný přesah je mnohem mnohem větší, než si běžný diskutující umí představit.
Pravda jen částečně. Letecé technické obory budou fungovat a mají perspektivu dál, csa technics má mnoho zakázek ze svět letiště Praha taktéž. Nejsou závislí jen na csa. A na ČVUT si obor Profesinální pilot hradí výcvik sám studující. Ona to ve finále nebude taková tragedie pro návazné obory a dodavatele. Krátkodobě by to mohlo pocítit letiště Praha,ale to stejně de facto stojí. Takže ten šok nebud až takový. A až přijde obnova, tak se vše dostane časem na nějaká solidní čísla. Bud to však ale chvíli trvat.
Pane to je totalni hloupost. Pokud je tady nekdo,kdo si pamatuje krach madarskeho malevu, tak behem par mesicu vsechno fungovalo, ale s jinym dopravcem. I skoly, i servisni firmy, i letiste. A funguje dodnes.
Nejsem si vedom toho, ze by CSA kdy meli MAXy.
V zisku byly diky OK-YBA pro linku do ICN. Nicmene je to 19 let stare letadlo, nebylo CSA, melo technicke problemy a nekdy loni na podzim koncila smlouva s KE.
To, ze nekdo ma cerne vysledky neznamena, ze je firma „ve skvele kondici“. Zvlast, kdyz je to cerny vysledek za jeden rok, mozna dva. Pokud by byly v zisku kontinualne napr. 10 let, tak nic nerikam. A to, ze vlastni jen jedno letadlo rovnez o necem svedci.
Jenže TVS je stabilně v zisku posledních 20 let… Když pomineme rok tuším 2015, kdy odcházely zálohy za nové MAXy. Jinak, letecká doprava na ČVUT není zdaleka jen o pilotech, spíše naopak. Stejně tak samo ČSAT rozhodně nezachrání zaměstnanost českých techniků a o lidech z provozních a letových úseků nemluvě…
Před covidem byli v zisku…, takže argument, že na tom byli špatně už před krizí je dost lichý.
Zdeněk
3 let
Od vzniku Travel service až po Smartwing nějak moc převodů , poradili si dříve poradí si i nyní. Každý se musí starat o svůj majetek.Když vydělávám je to fajn, když prodělávám ať to zaplatí jiní .Přeci za něj nebudeme platit dluhy.
Hele ty expertem, chtěl bych tě vidět,jak tohle říkáš všem podnikatelům a firmám, co jsou teď v mínusu tuhle fifovinu…. Buď ať dostanou všichni nebo nikdo.
Myslím, že porovnáváte neporovnatelné. ČSA je mi líto, ale majitel už využívá jen spekulační a nátlakový potenciál značky. Tuhle akci odhaduji na pokus o nátlak resp. hru na city pro nezasvěcené. A když vidím některé “podnikatele” v okolí, ne nesouhlasím, že by měli dostat všichni. Zajímavé je, že většina těch, které považuji za slušné teď od státu neberou zdaleka tolik jako notoričtí odkláňeči věčně (účetně) daňově nedostateční.
Samozřejmě to tak chápu taky jako jistý nátlak a ať by peníze tekly do SW nebo CSA, ale celkově SW byla zdravá firma, která nějaké peníze opravdu odváděla, nepoložili jí ani maxové a pokud dostanou bus dopravci, tak nevidím ani jeden jediný důvod, proč by nemělo i SW/CSA.
Maxové byli špatné manažerské rozhodnutí, tedy podnikatelské riziko..Takhle by se mohl pak každý podnikatel vymlouvat, že hodně pršelo, málo pršelo, atd..
Jiří Kadlec
3 let
Takhle končí ty čínské investice co tak propagoval Zeman a vláda.
Tak snad jen doufat, že značku ČSA koupí někdo schopný a bude opět létat.
Lze založit novou neznámou značku, nebo odkoupit nějakou známou s tradicí, třeba kvůli tomu výročí.
Filip
3 let
Šimáně těmi výpovědmi vynesl poslední kartu, která mu zbyla. Pokud ani tohle nepohne těmi vládními figurkami, které jinak rozhazují kolem stovky miliard, tak se počítadlo zastaví u ČSA na číslovce 98.
Přesně tak. Šimáně s Vikem a Šmejkalem to celé dovedli do rektálu. To stejné jejich hoši z Číny, o kterých při vstupu tvrdili jací to jsou supermani. Téhle bandě ani korunu!!!!
Jenda
3 let
Sice s nimi nelétám, ale i tak jsem z toho dost smutný. Evropské vlády včetně té naší srazily svými restrikcemi poptávku po létání úplně k nule. V současnosti prostě neexistuje nic, co by jakékoliv aerolinky mohly dělat, aby přilákaly cestující. A pokud stát v téhle situaci nedá ani korunu, tak je to strašně nefér.
No nevím. Můj poslední let s ČSA z Paříže – letadlo SmartWings, občerstvení žádné, proměřování palubních zavazadel na gate, v Paříži na CDG odlet z nízkonákladového terminálu.
Mrzí mě to. Vím, že ta firma šla v posledních dvaceti letech od desíti k pěti, ale vidět někde po Evropě letadlo ČSA byl pro mě vždy příjemný pocit. Škoda.
Jj, vybavuju si 🙂 Stejne tak mam ale za to ze tam v pozadi byl videt i Virgin Airlines a ti do Prahy neletali, ne? Ze by uprava v pocitaci? Se mi nezda.
Ted´ letadla CSA v Evropě po delší velmi sporadicky, když z toho udělali pražský aeroklub. CSA po mnoho let živoří už dávno před covidem…začalo to zejména rozprodáváním a levnou výprodejí komplet majetku za Moreelse a hlavně Dvořáka.
Každá značka má hodnotu. Když zbankrotovala slovinská Adria, která byla mnohem méně významná než ČSA, tak se značka prodala za 30 000 Euro. I když těch 30 tisíc Éček jsou ve světě letectví „drobné“.
The airline is OK, but nothing special. Význam výrazu OK je trochu jiný, než mu Češi rádi přikládají. Prostě „žádná tragedie, ale dá se“. To opravdu není brand, který by byl tím rozdílovím faktorem při výběru aerolinky cestujícím.
Značka OK má hodnotu pre ľudí ktorí nehovoria po anglicky a tých teda veľa v letectve nie je. OK v angličtine naozaj neprejavuje žiadnu silnú pozitívnu emóciu.
Messer
3 let
Nevím, ať má kdokoli na SW a ČSA svůj názor, tak mi nejde do hlavy, jak může být vláda ke svým leteckým dopravcům tak pasivní. Jak se má potom na volném evropském trhu konkurovat společnostem, které pomocnou ruku dostaly? Kolik bude konec velkých zaměstnavatelů leteckých odborníků stát skrz Úřad Práce, střední a vysoké státní odborné vzdělávací instituce plodící absolventy za státní peníze pro zahraniční společnosti zaměstnávající tyto odborníky mimo ČR? Kolik padne dodavatelů navázaných na domácí společnosti? Bohužel politická reprezentace už evidentně rezignovala úplně na vše a účet za její neschopnost nejen ve věci českého letectví zaplatíme my všichni…
Populismus. Šimáně má Porsche, o víkendech hraje golf a je “miliardář” … to jim před jejich voliči neobstojí.
Toto stát absolutně podělal. Od začátku do konce. Kde je rozdíl mezi zájezdovými autobusy a letadly? Všem sáhl do byznysu úplně stejně, jedním pomohl, na druhé se z vysoka vy…. Teď přijde soud, kdy SW group, jako majitel ČSA, bude po státu chtít kompenzaci ztrát způsobených nařízeními a omezeními. Ale to už nás ČSA asi nevrátí … :/
Odpovědět můžeme ve volbách. Obávám se ale, ze par koblizku v podchodech na nádražích a Prchalovy texty, zase zabodujou. ČSA bude škoda. Tech lidi, co propusti mi je lito. Specifické znalosti těžko najdou uplatnění. V dnešní době… snad budou mít štěstí.
Osobně si myslím, že jde hlavně o imatrikulaci OK na mezinárodních letech. To bude velká škoda. V ČR takovéto společnosti, jako SW a ani ČSA opravdu hodně dlouho nevzniknou. Až si tu udělá monopol nějaká jiná nizkonákladovka monopol, tak na SW či ČSA budou lidé vzpomínat možná i se slzou v oku. Myslím že to v ČR může i hodně oslabit mezinárodní letiště a celkově leteckou dopravu.
Souhlasím. Dobrý příklad je Alitalia, která zbankrotovala již v roce 2017 a doteď funguje na překlenovacích úvěrech od vlády, které nikdy nebude schopna splatit. Pokus o privatizaci selhal. A na závěr: Alitalia byla naposledy zisková v roce 2002. V době covidu pomáhal opravdu skoro každý: Lufthanse i celé její skupině, Air France (také už měla několikrát zkrachovat, nebýt vlády) i KLM také, TAP Air Portugal, Iberia a další společnosti. Jen u nás naše „protikorupční“ vláda, která řídí stát dle PR a marketingových slibů se na letecké společnosti vykašlala. To, že tu kromě ČSA a TVS (Smartwings) není jiný dopravce není… Číst vice »
Hlavně když se podíváme na konec roku 2019, tak SW ani ČSA nebyly firmy na krach. ČSA to měla slušně našláplé (objednávky A321XLR, A220, leasingy na A220, několik A320 v přípravě na provoz….). Toto je prostě selhání státu a doufám že se Šimáně bude soudit do poslední koruny.
Značku ČSA by možná někdo koupil akorát marketingově pro použití u nás a možná na Slovensku, a to je otázka, jestli by za to mělo smysl cokoliv platit. A i oživení třeba značky Buzz nebylo ze dne na den, ale byla tam docela dlouhá pauza.
To je ale nesmysl. SW i ČSA mají pro český stát hodnotu větší, než případné sedačkovné. Kromě daní a odvodů je to největší zaměstnavatel absolventů vysoce kvalifikovaných oborů, obrovský partner stovek dalších firem… Ostatní státy vědí proč je třeba svým aeroliniím pomoci. A to i o poznání menším a s o poznání horšími hospodářskými výsledky za poslední roky a bez miliardové pohledávky u Boeingu, která by obrovskou část případné státní půjčky hravě umořila… Nevím, zkuste třeba použít nějaký uchopitelný argument neobsahující vulgární názvy částí lidského těla. Do té doby jsou pro mě podobné výkřiky stejný populismus jako co předvádí vláda.
Poslední díl nekonečné ságy černé díry ČSA začíná… z 5000 zaměstnanců na 430 a pak šup rovnou na nulu. Ještěže do toho bordelu stát nenalil miliardu, celá agonie by se jen o půl roku prodloužila a výsledek by byl stejný.
Lud290
3 let
A už je to tu,
Toľko sme sa jej báli –
ZÁVEREČNÁ
Bob
3 let
Další čínská firma, za kterou zůstanou jen dluhy. 🙁
L290
3 let
A už je to tu,
Toľko sme sa jej báli –
ZÁVEREČNÁ 🙁 🙁
Pikenin
3 let
Pacient po dlouhodobé agónii bude odpojen od přístrojů… smutné,ale dalo se to čekat.
Čistě můj názor, ale není to taky tak, že propustí zaměstnance a obratem je naberou do SW, kde jsou trochu jiné smlouvy než v ČSA, tedy pro zaměstnavatele?
Jinak byla by to škoda, dá se říci, že světlo na konci tunelu ukazují výborné výsledky vakcinace hlavně v Izraeli a myslím, že do roka by se to mohlo zase rozjíždět.
To je velmi pravděpodobná úvaha..Když se bude lítat, tak je na léto najmou na dohody a v zimě je pošlou na pracák. A budou se tvářit, jaký jim dělají favour a jak můžou být rádi, že je pustí do letadla. To je Smartwings zaměstnanecký model..Ale ohánět se budou Šimáně a spol. i těmi zaměstnanci na dohodu, které pravidelně posílají na pracák, když budou škemrat o podporu státu. Viz mediální kampaň Smartwings loňské jaro.
Jinak se mi líbí ten titulek článku – ČSA oznámily plán propustit všechny své zaměstnance. Připomíná to plán kaprů vypustit si svůj vlastní rybník.
Docela by mě zajímalo, jak dopadli nebo co na to dnes říkají piloti, co za Tvrdíka málem stávkovali ne za jeho odvolání, ale za vyšší platy. To byl totiž bod zlomu. Já vám přidám a vy mě necháte to rozkrást.
Sklárny, textilky, hutě, doly a desítky dalších odvětví si prošlo krizí. Zánik ČSA nebo možná následně i SW mě opravdu nedojímá. Některá firmy zanikají, jiné vzniknou nebo je nahradí.
TVRDIK-LASAK-DVORAK likvidacni ceta…novy cesti milardari..
A ještě Vám am chybí Šimáně.
oprava „tam“
CSA kdysi nebyla spatna letecka spolecnost ,bohuzel diky vselijaky podivnym obchodum se dostala na dno , asi nejhorsi byl presun do podruci Smartwingsu , tahle spolecnost uz davno nemela existovat jednoduche reseni at vytahne Simane s portmonky ten balik na dluhy nebo at jdou do kopru ,nejen CSA ktere chce potopit aby zachranil sebe ale hllavne on sam
Ryanair to hrave pokryje ,nebo vznikne nova letecka spolecnost jako treba misto Malevu v Madarsku vzniknul Wizzair Nejak nechapu porad snahu zachranit spatnou prohnilou spolecnost s naprosto scestnym vedenim ,tim nemyslim CSA ale SW
Nejhorsi byl vstup Tvrdika do CSA a jeho nesmyslne nakupy a pak pusobeni Lasaka a jeho melody boys
V Madarsku nevzniknul Wizzair po padu Malevu, ale jiz davno existoval
Nemorálním vyděračům se neustupuje. Co mají říkat lékaři, kteří kvůli přísaze nemohou být amorální a nemají lůžka, padají na hubu a stát je v tom nechá koupat stejně jako ostatní zdravotníky. Pomoc z Německa odmítal Babiš přijmout i když zdravotnictví začalo kolabovat, a teď se místo pomoci zdravotnictví bude řešit Babišův kámoš miliardář a jeho firma, která mediálně citově vydírá všechny přes ČSA, aby dostala státní prachy. A v nemocnicích docházejí lůžka pro nemocné.. Kolik miliardář do ČSA vložil? Jen si z ČSA půjčoval na úrok nula, nula nic a přeléval si tak penízky do Smartwings. Tomu říkám amorálnost na… Číst vice »
Jak to vypadá v kolabujících nemocnicích všichni kromě lékařů zdravotního personálu jen tušíme..https://zpravy.aktualne.cz/domaci/lekarka-z-prvni-linie-smrt-se-zlehcuje-lide-umiraji-s-neuzav/r~5b4f3a3a75ce11eb99faac1f6b220ee8/ Proto je požadavek miliardáře Śimáněho a spol. tak amorální.
Doufám, že tohle píšete do diskuzí o podpoře taxíkářů, vlekařů, majitelů zájezdových autobusů atd.
Zkrachovali PanAm, Swissair, Sabena (v té době myslím nejstarší aerolinky na světě), Delta, Western, Northwest…to je prostě život, bankrot k podnikání patří. ČSA jsou už dlouho víceméně jen prázdnou značkou.
Bankrot k podnikání patří, ale ne v této situaci. Tu firmu de facto zařízla vláda. Je to jako byste lidem zakázal jezdit auty a po roce tohoto zákazu jste skomírající Škodovce řekl „soráč, nic nedostanete, vyrábět vám nikdo nezakázal, jen si vaše produkty nikdo nekupuje, riziko podnikání“.
Jen se zeptám, nemá-li někdo relevantí info.
Prý SW za své neuskutečněné lety vydávaly vouchery na lety ČSA? Neví o tom někdo něco, je-li to pravda?
Ano je to pravda. Osobne znam cloveka co to takto dostal.
Takže takový defacto podvod ? Svůj závazek převést v podobě voucheru do jiné společnosti. Kde jste vy servilní a elitní zaměstnanci SW. Můžete reagovat na výše uvedené. Tomas, Janko a pak ti další, okomentujte.
To je vcelku irelevantní – ten voucher furt vydávaly smart wings, takze i kdyby to byl voucher na let čsa, a čsa skončí, tak se z toho nevyvléknou.
kdyby došlo na nejhorší, tak první soud jim to omlátí o hlavu.
Tohle je ale teorie ,ze vouchery jsou nejak jistene ,pokud spolecnost zkrachuje a ze to pojistovny vyplati a ze kdyz by nemela pojistovna ,tak ta ma svou pojistovnu ,,je to jak domino, nidky bych zadny voiucher od cestovky ani letecke spolecnosti neprijal bud vraceni penez nebo soud a samozrejme chargeback v bance pres kterou jsem to zaplatil
Stat udelal chybu ze dovolil cachry s CSA ,drive to zase az tak uplne spatna spolecnost nebyla ,Cestovky se uz davno mely odpoutat od podporovani Smartwingsu UZ v dobe uzemeni Maxu mely hledat jinou leteckou spolecnost a Smartwings by uz dneska neexistoval
Nemluvím o tom, že by měly být jištěné.
Mluvím o scénáři, kdy šimáně nechá CSA padnout, ale smartwings budou dál fungovat. V tom případě je úplně jedno, že SW dával vouchery na lety ČSA. Povinným je stále SWG a ten je musí umožnit proletět, případně je refundovat apod.
Jakou právní subjektivitu má vámi zmíněná SWG ? Žádnou, prostě žádnou.
coze?
jak muze swg nemit pravni subjektivitu? jako zaznivaji tu od vas vskutku perly, ale tahle zatim vsechny prekonava.
vlastnikem csa je podle vas kdo? vzduch?
Asi disponujete znalostmi obchodního práva a práva korporací. Píšete, cituji:“Povinným je stále SWG a ten je musí umožnit proletět, případně je refundovat apod.“ Předpokládám, že SWG je v překladu Smartwings Groupe, tedy koncern. Protože všechno víte a asi jste rovněž všude byl, tak vám jenom připomínám, že tato koncern vznikl prohlášením. Pro vás je to určitě známá a jasná věc, ale pro nezasvěcené jenom malá definice, co je to koncern. Koncern je spojení právně samostatných subjektů, které na základě jednotného strategického vedení tvoří ekonomicky celek. Pro koncern je charakteristické to, že jedna obchodní společnost (řídící neboli mateřská společnost) prostřednictvím vlastnictví… Číst vice »
ty sis tam, šmoulíku, našel, co tam je.
každý, kdo má aspoň 2 třídy základky si odvodí, že swg je myšlen … haádej kdo 🙂 jeeee.. smartwings 🙂
budíček.
ale speciálně pro tebe … hlupáčku … swg – smartwings.
velmi často používaná zkratka. asi jsi v letectví nový, že to neznáš.
No na to, že si asi vysokoškolsky vzdělaný, používáš vyjadřování ploché až primitivní odpovídající stavu určité zaostalosti. Lidi, kteří letectví rozumí, používají pro Smartwings tyto zkratky QS (IATA) TVS (ICAO) SKYTRAVEL (Callsign).
Ano, také znám případy, kdy se to stalo. A dokonce ani nešel koupit SW let v rámci codesharingu (tedy vážně šly jen OK lety).
I vemeno Tvrdík se na tom podepsal.
Ten to celé začal…
Ten čínský kolaborant by zasloužil vláčet za 737 přes celou 06-24
Mince má dvě strany. Jakkoliv stát ČSA nepomohl (z důvodů zde x-krát propíraných : vlastníci jsou miliardáři a číňani)´ tak nepomohl ani Šimáně. Pokud nechá ČSA padnout, aby zachránil svou firmu, tak získá nálepku hrobaře téměř stoleté firmy a Smartwings bude mediálně ukřižován. Ta neschopnost získat od státu podporu má totiž svůj jednoznačný důvod v imbecilním rozhodnutí prodat polovinu podílu Číňanům.
Určitě Šimáně nepomohl? Já jsem tu onehdy četl něco jiného. Já vím, že lidi milují prázdné fráze „je to miliardář, tak ať jim pomůže“, ale za prvé on nemá miliardy cash, část jeho majetku jsou ty firmy co jim má pomáhat (a takhle kruhem to fakt nejde) a za druhé finanční toky v aerolinkách (obrat) násobně přesahují majetky firmy, takže miliardáři nemají takové obnosy jaké jsou na provoz těchto nákladných firem potřeba. A to fakt nějak zvláštní sympatie k Šimáněmu nemám. S poslední větou bych i souhlasil, kdyby to nemělo hořký nádech toho, že to byla právě státní složka, kdo… Číst vice »
Jde jen o přežití do podzimu. Pak je reálná šance, že se po proočkování letecká doprava začne zvedat. I ta linková. Při rozhazování miliard státem do všech možných ptákovin je skoro neuvěřitelné, do jaké pasti se ČSA dostalo…
To jo, ale podzim je daleko, hodně daleko.
Není třeba se znepokojovat, jednak dle HN, oznámení je, že „se chystá“ propustit, nikoli, že propustí, takže nejspíš to má působit jako nátlaková akce na stát. Kromě toho „nábor talentů“ v Amazonu stále probíhá, takže i kdyby k propustění nakonec došlo, uplatnění je možné, dokonce v místě. Ačkoli nemám obavu o pokles životní úrovně propustěných, mohou mít naspořeno až do penze i pro další generaci;)
Ano, obzvlášť ti nováčci s dluhem 1mil+ mají našetřeno do penze přímo exkluzivně.
nechte ho, dle jeho a podobnejch existenci ho tyhle lidi akorat okradali pri ceste na dovolenou. Piloti berou akorat statisice mesicne za to ze sedi doma, kdo by to nechtel mit 😉
Neni mnoho profesí, kde na nemanažerské pozici vyděláte 120-150tis měsíčně;) https://prace.kurzy.cz/urad-prace/nabidka-prace/piloti-pilot-ka-mentor-hradec-kralove-3b6b4e69b.html
A víte že ten inzerát je z roku 2019?
A hlavne je ten inzerat totalne mimo. Je to asi podobny jako kdyz Vam na facebooku vyskoci reklama stan se IT programatorem s vydelkem az 80 tisic mesicne.
Jistě že ano, ale podstata není v datumu, ale že mzdy v tomto oboru umožňují vytvořit objemný finanční polštář pro pohodlný život při výpadku příjmu.
K tomu vašemu inzerátu: 10 let praxe jako vojenský pilot; praxe v bojovém létaní; US FAA licence instruktor komerčních pilotů…
Kolik lidí to u nás má? Proto tak vysoká částka.
To je jiná pozice a za ještě zajímavější peníze;)
Mzda od 312000 Kč do 330000 Kč
to je hodně naivní představa – čistě věcně, každý dopravní pilot (resp. nejen dopravní, ale každý „obchodní“ pilot) vstupuje do svého karierního života s dluhem kolem 1 – 2 mega. Takže prvních dvacet let kariéry v podstatě jen splácí peníze , které vynaložil do své kariery.
S pilotskou sedackou mam nekolik let zkusenosti az po dopravak, tak vim kolik realne ty lidi berou – ne kolik je nadhozeno nekde v inzeratu 😉
Druha vec je, brat nabidku z HK a leteckejch skol kde si lidi ty letadla silene preplaci (a to jsme porad u toho ze se na to realne beztak nikdy nedostanes).
To co tu postujes bohuzel potvrzuje naprosto nulovej prehled v tom oboru, coz je asi nejhorsi co se tomu oboru aktualne deje – vyjadruje se k nemu nekolik tisic expertu, ktery zarucene vi jak funguje a kolik tam lidi vydelavaj.
a víte co je zajímavé, všichni víte jak Kalina „lže“, ale nikdo z Vás jsem nehodil, kolik takový pilot bere, protože to neznám, rád bych si svůj obzor rozšířil, na druhou stranu, že pilot bere 10 400 hrubého tomu snad nikdo nevěří,
a ještě dotaz, za co přesně vzniká ten 1mil+ dluh, řeknu na rovinu, ptám se z neznalosti a raději vím, než se domnívám
No nemusí to být nutně dluh, třeba má člověk bohaté rodiče …. ale. náklady na výcvik jsou cca 1 200 000, aby jsi mel atpl (A) frozen, to je minimum aby tě letecká společnost vůbec pozvala na konkurz. Ten náklad je tak vysoký ze si musíš hlavně poplatit cca 200 letových hodin na různých malých pístovych letadlech. Je to cena s DPH a jen orientační. Ovlivňuje to jak jsi šikovný, u jaký letecký školy letas, v jakem režimu ten výcvik děláš. Pokud te firma přijme musíš si zpravidla platit typovku na letadlo. Analogie s autama je ze pokud uděláš výcvik… Číst vice »
děkuji za vysvětlení
Zachvíli na tom budem jak slováci, ale nemůžem za to my ale naše vláda
Zvláštní je, že si ještě poměrně nedávno (2019) Smrtwings půjčili od ČSA přes miliardu Kč. Dle mluvčí „došlo k vyrovnání a dluh je splacen“. Dle mě ČSA podojili, splatili jim výkal a teď firmu nechaj padnout. Za to co provedli s ČSA jim přeju co nejrychlejší konec.
ono se dá platit všelijak….zapocty například…
nechtěl bych být insolvencnim správcem a posuzovat platnost úkonů…
mate na mysli to , ze za to, ze csa zchranili, jim prejete konec?
Ano máte pravdu, oba pánové jak Š tak V překypovali nesmírným pozitivním vztahem k ČSA jak před dobou „skryté“ privatizace za pomoci státu tak po ovládnutí.
Dle jejich komické mluvčí ….
Za koncem CSA je potreba hledat ponekud sirsi kontext. Kuprikladu propad ze zisku do obrich miliardovych ztrat za doby Luftjardy. Vse pod drobnohledem CSSD a jejich kmotru. CSA mi lito neni, v podstate je dohnala minulost a nekonecne amaterske vedeni za poslednich 10 let a samozrejme ruku k dilu prilozilo i odborove hnuti CSA. Gratuluju !
působení ztrvdlika a dalších umělců po něm zacvakal stát přes osinek a letiště praha. kvůli tomu taky skončily holidays czech airlines, aby SW nervali.
změna na aeroklub byla do jisté míry následkem toho zachranovani (prodej slotu) ale pak a hlavně…fungování pod SW
Sloty ČSA prodaly dááávno před SW. Rovněž odprodaly svá letadla z majetku do leasingu (de facto za státní peníze), dávno též před SW.
Vždyť pod SW jsou dva roky, z toho jeden v COVIDu, ale ČSA jsou aeroklub snad 10 let. Jediná světluška tam byl A330 korejců po jejich akvizici a i u něj trvalo roky, než našly výdělečný model. Prostě ČSA dorazila situace. Byla to vyždímaná firma v křeči, kterou vůbec nikdo nechtěl a nakonec si ji pořídily SW a těm do cesty přišel nejdřív pěkný rok bez Maxů a druhý rok s COVIDem. Tak co čekat?
PS: to zachranovani bylo za 4mld
PPS: jsou vašim idealem neodbory v SW?
Příznivci pana Šimáněho (po této zprávě jich je zase méně) mi určitě dokážou říct, jak to bylo s těmi čísly v hospodaření za poslední roky. A hlavně: jak probíhalo to „přelévání“ peněz do SW. Mimochodem, jsem velmi zvědavý, až se všechny machinace jednou rozkryjí a kdo/jak to odnese. Možná tip pro pana Sůru, už je to sice investigativa, ale za tohle by mohl jednou dostat vyznamenání.
Místním trolum se podařil husarsky kousek. I když možná jinak než zamyšleli. Tak dlouho hejtovali na všech serverech, že se smartwings se nesmí pomáhat, až část veřejnosti přesvědčili a pro vládu byla jakákoliv přímá pomoc politicky neprůchodná. Ale místo toho aby jejich nenaviděná značka skončila v propadlišti dějin, tak jedna větev se domluvila s bankama, lesorama a cestovkama, zatímco na tu druhou zůstal černý Petr. A tak v budoucnu i nadále budeme vídat logo smartwings na obloze, zatímco téměř stoletá značka míří do propadliště dejin
Bravo, to se vám povedlo!
Ano je to tak, ale tíha toho enormního balvanu v podobě dluhů vůči bankám , klesající životní úroveň v ČR, rostoucí cena ropy a předpokládaný nesmlouvavý konkurenční boj po nějakém uvolnění to tuto firmu SW stejně dožene.
I kdyby jim nějaké peníze dali, tak vedení SW je použije právě pro záchranu SW. Značku ČSA používají právě jen k tomu citovému vydírání veřejnosti, aby něco dostali. Ale ne pro ČSA, na těch vedení SW vůbec nezáleží.
Nemyslím, že za to může pár nějakých imaginárních trollů. To není souboj virtuálních bublin, to je ekonomická realita. Většina lidí má jiné starosti, nesnaží se nikoho potápět a celý ten problém se jich týká jen okrajově, jestli vůbec o něm vědí. Spíš je to tak, že za ČSA a nebo SW prostě mnoho lidí nemá zájem bojovat. Chybí ve společnosti nálada je zachraňovat. Uměl bych uvést některé důvody, ale myslím, že to není potřeba. Každý se nad nimi může zamyslet sám. Osobně si myslím, že ani případný zánik firmy ČSA nemusí nutně znamenat i zánik značky ČSA.
Na ČSA je jedině hodnotná ta historie. Snad se příslušných artefaktů ujme nějaký archiv či muzeum neskončí ve sběru.
Tak se jim to podařilo…
No, ale 430 lidí není zase pro pracák taková dávka. To horší bylo když se zavírali doly, železárny a nikdo v tomto státě po nich ani neštěkl.
Hm dobře z pilota z praxí co to něco stálo udělám blbečka v automotive ,nebo ho budu platit na ÚP a stát zde vlastní nějaké doly ,nebo železárny?Já neříkám ,že ČSA je čiste česká firma ,ale že jde o to jak je Covid obrovský kšeft ,kdo se mě nehodí toho položím a své firmy pozvednu.A chtěl bych vás vidět na pracáku mezi cikánama a sešup z platu pilota na podporu ,když máte třeba úvěr na barák ,doma ženu a 2 děti opravdu Dorota
Stát nevlastní ani to čsa.. a navíc sešup je to pro každého. Nicméně člověk s nadprůměrným přijmem. Ať už pilot nebo i trochu já, tak má tu výhodu, že si mohl našetřit rezervy.. a to mu pak pomáhá. Byť je to i tak blbé. Člověk co vydělává málo, tak často nemá ani ty rezervy..
Ještě poznámka. Jako člověk s příjmem cca 50 hrubá, tak i tak jsem si dokázal udělat rezervy, že bych rok vydržel bez jakékoliv pomoci a i více než rok.. Pilot ty možnosti měl ještě trochu vyšší a to opravdu ten s malým příjmem nemá…
Ale i tak pilot nebere mzdu ve stejné výši, jako před Covidem. Už teď jsou mzdy o dost snížené, když se skoro vůbec nelétá. Jsem si jistý, že všichni nějakou finanční rezervu mají, ale ani rezerva nevydrží navždy, obzvláště pokud máte větší výdaje na splátky úvěrů na byt/dům, auto, manželka na mateřské a tak dále.
To já samozřejmě vím, já už mám taky kvůli covidu méně a zřejmě už ani toho padika ne.. Ale mě jde o to, že ten dotyčný (včetně mě) měl aspoň nějakou šanci si ty rezervy udělat. A pokud já bych dokázal vydržet přes rok bez jakékoliv příjmu, tak člověk co měl doteď sníženou mzdu a teď by měl něco od UP, tak snad to taky dokáže vydržet(je to pro něj snesitelnější). Jinak vím, že je to špatné a nikomu to nepřeju, jen říkám že ten s malým příjmem ten je na tom úplně v háji..
Pro mě a pro piloty je to snad přecejen trošku snesitelnější, než pro někoho s malým přijdem.. to jsem tím chtěl říct a byla to reakce na Ivetu. Jinak ani ty rezervy nevydrží vecne, to je pravda.
Problem je v tom ze piloti uz idu z rezerv minimalne 12 mesiacov. Pamatam si ze presne pred rokom sa to cele zatvorilo a odvtedy predpokladam si vacsina pilotov v kokpite ani neskrtla. Takze nasetrene ano – zalezi aj od toho aky pilot. 55 rocny kapitan ma na ucte urcite viac ako 27rocny druhy pilot, ktory este splaca vycvik a ti menej stastni v tejto dobe aj hypoteku na byt/barak.
Dobře, řeknu to ještě jinak. Dokázal jsem si udělat takové rezervy ze své mzdy, že bych bez snížení svých nákladů dokázal vydržet totálně bez příjmu rok a i déle. Pokud bych ten rok měl snížené příjmy a nebo byl na UP, tak jsem nějaké příjmy měl a vydržel bych i dva roky, možná déle a mzda 50 hrubá je méně než bral ten pilot. Nemyslím to špatně a je mi jich líto, jako každého jiného, jen říkám že pokud to nebyl vyloženě rozhazovač a nebo pilot začátečník, tak na tom je ještě dobře. Moje reakce byla na Ivetu, že je… Číst vice »
A velkou hypo mám taky. Koho obdivuju, jak to dělají, jsou ty nizkoprijmovy..
Z pracáku vytáhneš 60% mzdy, nejvýše 22k a šlus. To není na nějaké extra vyskakování.
22k je velmi slušná částka. Polovina národa má méně než 29k čistého..
A za práci.
Kdo chce si práci najde. Pilot nemusí dělat pilota, může se rekvalifikovat. Hodně takových si v době rozkvětu nabrali těžké hypotéky, rozhazovali peníze a teďka kňučí. Na zadní kolečka mysleli? ČSA a Smartwings stále dluží peníze. Nevidím důvod jejich existence. Osobně mi chybět nebudou. Vzpomínky na hezké lety zůstanou.
No, „kdo chce, práci si najde“ platilo cca do lonskeho dubna. Nyni ta situace je poněkud … komplikovanější, a zdaleka to ani neplatí.
Rekvalifikovat? Vy be ste sa chceli rekvalifikovat keby ste do svojho vzdelania naliali 1.5 mil czk a potom by ste sa mali rekvalifikovat na vodica a rozvazat tovar a splacat este nevratenu investiciu do svojho vzdelania? Pokial si pilot nepredlzi kvalifikaciu ta mu prepada takze ono to nie jentake jednoduche ako si predstavumete…
Tak si hoď mašli, když nemáš na to aby ses rekvalifikoval, protože pochop, že si skončil. Rozumíš??? A pokud chceš lítat tak jdi lítat třeba cargo do Indie, Afriky, Jižní Ameriky.
No vidíte .. a přece to jde.
Nějaké ty piloty, co se rekvalifikují, znám – např. na programátory apod.
Ten pilot se svým vzděláním má o mnohem větší šanci se uchytit v jiné profesi, než hutník nebo horník, takže buďte v klidu a nedělejte z nich neschopný chudáky k lopatě nepůjdou a na pracák taky ne.
Takovej pilot si zaplatil 1,5 milionu za pilotní licenci a vzal si na to pujčku takže pilotovi vysvětlete at´ jde dělat něco jiného
jo, takovej pilot, co bychom z něj udělali…mohl by třeba rozvazet vakcíny. a mechanik? třeba opravovat vězni hodiny…
Tak si tu oslavu vzniku oslaví zánikem. Hlavně ať pozvou Tvrdíka a bývalého ředitele ČKA Jurána tam mají, kamarádi Šimáněho a Vika. Ti to vše začali.
A je to tady. Smutné, ale dalo se to čekat. Roman Vik může otevřít svého oblíbeného Moeta a začít slavit. Podařilo se jim čsa zlikvidovat. Ale dlouho bych se neradoval. Další v pořadí bude ten jejich oranžovo-modrej cirkus.
JJ Moet to uklidní.
A padáky budou? Že skytexu, ze zlata….
Stále ještě mohou prodat značku OK konkurenci. Každý dopravce by chtěl mít před číslem letu OK jako ČSA. Potom mohou ČSA požádat o novou značku nejlépe KO.
Jenže jen kod prodat nemůžete. Je to IATA airlines kod.skončí aerolinka, skončí kod. Hodně se zaměnuje OK je národní imatrikulace letadel registrovaných v ČR. OK na letadlech zůstane. OK kod letů skončí, pokud skončí firma. Nemůžete prodat jen kod aerolinky. Musel byste prodat aerolinky.
Čau lidi, já do toho hento Šmartwinksu nedám ani korunu. Nikdy! Pamatujte si nikdy! Andy.
Mě to připomíná stejný osud Československé námořní plavby. Tady účelově šup konkurenci pod drn.
R.I.P. C.S.A.
Takže nepohodlný zaměstnance přesunuli do ČSA, aby je teď vyrazili. A řiťolezcům a odborářům z ČSA, dali funkce ve SW, a ti zůstanou. Tohle bylo prostě plánovaný, ne že ne…
myslim, ze z SW do CSA nikdo presunut nebyl, stejne tak jsem neslysel, ze nekdo z CSA by mel mit funkce v SW
Po akvizici se dělaly čachry s palubním personálem, pokud se nepletu…
to bylo ale obráceně, posádky z ČSA pomáhaly ve SW na léto…
Do ČSA nikdo přesunut nebyl. Přeci jen, byl tam větší plat, více dovolené, benefity, odbory… To by se firmě akorát ten člověk prodražil.
CC ze SW ve finále nikdy nepřestoupili pod ČSA. Obráceně taky ne. Jen pár vyvolených kapitánů z OK-TST mají už nějaký týden smlouvy pod SW 😉
Aha, tak to pardon. To jsem nevěděl. V tom případě se omlouvám.
Vzduch byl naše moře.
Už se těšíme na své pohledávky. Kapitáni.
Téhle bandě s China boys ani korunu!!! Dovedli to přesně tam, kam sahají jejich obchodní dovednosti. V době blahobytu se každým rokem doslova chvástali jací to jsou supermani, a lidi pro ně bylo obtížné zboží, jakmile se zaplatilo za letenku… – jakákoliv podpora by byla vyhození peněz do černé díry. Je to soukromé podnikání Šimáněho, at´si to platí ze svého, nejlépe at´si prodá tryskáče v jeho jiné letecké firmě co vlastní, že?.
A on může za to, že mu stát shodil poptávku na nula nula nic? Jako sorry, ale to co píšete je jen čirá nenávist. Proč se pomáhá OSVČ, ostatní firmám, autobusákům? Taky jsou to soukromá podnikání, takže ani korunu ne?
Protoze ostatni OSVC, firmy a autobusaci nebylo v prd*li uz pred Covidem. Krom toho si nejsem jisti, ze by jedina firma s „jen“ 430 zamestnanci zadala stat o miliardu. A navic, pokud by stat nalil prachy do OSVC nebo do jinych firem, domnivam se, ze by se to statu vratilo, alespon na danich. Tady by se jen prodlouzilo utrpeni treba o pul roku a stejne by padly. Banka taky nepujci Frantovi, protoze Tonda dostal taky…
Před Covidem byla firma ve skvělé kondici, viz černý výsledek za rok 2019 i přes problémy s MAXy. Problém je, že konec SW/ČSA by byl extrémně bolestivý kvůli desítkám návazných firem, chybějícím odvodům, leteckým oborům na školách, do jejichž vzdělání stát investoval, ale oni budou za prací muset jinam… Výsledný přesah je mnohem mnohem větší, než si běžný diskutující umí představit.
Pravda jen částečně. Letecé technické obory budou fungovat a mají perspektivu dál, csa technics má mnoho zakázek ze svět letiště Praha taktéž. Nejsou závislí jen na csa. A na ČVUT si obor Profesinální pilot hradí výcvik sám studující. Ona to ve finále nebude taková tragedie pro návazné obory a dodavatele. Krátkodobě by to mohlo pocítit letiště Praha,ale to stejně de facto stojí. Takže ten šok nebud až takový. A až přijde obnova, tak se vše dostane časem na nějaká solidní čísla. Bud to však ale chvíli trvat.
Pane to je totalni hloupost. Pokud je tady nekdo,kdo si pamatuje krach madarskeho malevu, tak behem par mesicu vsechno fungovalo, ale s jinym dopravcem. I skoly, i servisni firmy, i letiste. A funguje dodnes.
Ano, protoze v BUD byl jiz stabilne Wizzair, takze ten prerod nebyl tak dlouhy. V PRG bohuzel zadna nahrada „pripravena“ neni
Nejsem si vedom toho, ze by CSA kdy meli MAXy.
V zisku byly diky OK-YBA pro linku do ICN. Nicmene je to 19 let stare letadlo, nebylo CSA, melo technicke problemy a nekdy loni na podzim koncila smlouva s KE.
To, ze nekdo ma cerne vysledky neznamena, ze je firma „ve skvele kondici“. Zvlast, kdyz je to cerny vysledek za jeden rok, mozna dva. Pokud by byly v zisku kontinualne napr. 10 let, tak nic nerikam. A to, ze vlastni jen jedno letadlo rovnez o necem svedci.
Tak diky YBA rozhodne v zisku nebyly. Evidente nevite, ze vetsinu zisku teto linky mel diky hard blocku KE.
to je úplně jedno, jestli tam KE mělo hardblock nebo ne. Za ta místa dostávalo zaplaceno ČSA.
Ano, CSA dostavalo zaplaceno za tech cca 50 mist ktere v tom hard blocku meli. Tomu tedy rikam terno. Kolik na tom tak museli vydelat?
Jenže TVS je stabilně v zisku posledních 20 let… Když pomineme rok tuším 2015, kdy odcházely zálohy za nové MAXy. Jinak, letecká doprava na ČVUT není zdaleka jen o pilotech, spíše naopak. Stejně tak samo ČSAT rozhodně nezachrání zaměstnanost českých techniků a o lidech z provozních a letových úseků nemluvě…
Před covidem byli v zisku…, takže argument, že na tom byli špatně už před krizí je dost lichý.
Od vzniku Travel service až po Smartwing nějak moc převodů , poradili si dříve poradí si i nyní. Každý se musí starat o svůj majetek.Když vydělávám je to fajn, když prodělávám ať to zaplatí jiní .Přeci za něj nebudeme platit dluhy.
Hele ty expertem, chtěl bych tě vidět,jak tohle říkáš všem podnikatelům a firmám, co jsou teď v mínusu tuhle fifovinu…. Buď ať dostanou všichni nebo nikdo.
Myslím, že porovnáváte neporovnatelné. ČSA je mi líto, ale majitel už využívá jen spekulační a nátlakový potenciál značky. Tuhle akci odhaduji na pokus o nátlak resp. hru na city pro nezasvěcené. A když vidím některé “podnikatele” v okolí, ne nesouhlasím, že by měli dostat všichni. Zajímavé je, že většina těch, které považuji za slušné teď od státu neberou zdaleka tolik jako notoričtí odkláňeči věčně (účetně) daňově nedostateční.
Samozřejmě to tak chápu taky jako jistý nátlak a ať by peníze tekly do SW nebo CSA, ale celkově SW byla zdravá firma, která nějaké peníze opravdu odváděla, nepoložili jí ani maxové a pokud dostanou bus dopravci, tak nevidím ani jeden jediný důvod, proč by nemělo i SW/CSA.
Maxové byli špatné manažerské rozhodnutí, tedy podnikatelské riziko..Takhle by se mohl pak každý podnikatel vymlouvat, že hodně pršelo, málo pršelo, atd..
Takhle končí ty čínské investice co tak propagoval Zeman a vláda.
Tak snad jen doufat, že značku ČSA koupí někdo schopný a bude opět létat.
Značku ČSA těžko někdo koupí. Proč by měl někdo kupovat prázdnou schránku? Navíc potenciál zisku bude několik let minimální.
Pochopte, podnikatelský záměr jiného dopravce je konkurenci (zde ČSA) odstranit z trhu. Ne koupit a létat.
Lze založit novou neznámou značku, nebo odkoupit nějakou známou s tradicí, třeba kvůli tomu výročí.
Šimáně těmi výpovědmi vynesl poslední kartu, která mu zbyla. Pokud ani tohle nepohne těmi vládními figurkami, které jinak rozhazují kolem stovky miliard, tak se počítadlo zastaví u ČSA na číslovce 98.
Doufám, že tentokrát už pohne. Bylo by to super, kdyby to 100. výročí oslavili
Ale prosím s jinými vlastníky, ne s touhle partou.
Přesně tak. Šimáně s Vikem a Šmejkalem to celé dovedli do rektálu. To stejné jejich hoši z Číny, o kterých při vstupu tvrdili jací to jsou supermani. Téhle bandě ani korunu!!!!
Sice s nimi nelétám, ale i tak jsem z toho dost smutný. Evropské vlády včetně té naší srazily svými restrikcemi poptávku po létání úplně k nule. V současnosti prostě neexistuje nic, co by jakékoliv aerolinky mohly dělat, aby přilákaly cestující. A pokud stát v téhle situaci nedá ani korunu, tak je to strašně nefér.
V tomto pripade je budouci zanik planovan systematicky jiz mnoho let, virus je jen prostedek – nikoliv duvod
Ano, a přesně proto nebýt Covidu, přibylo do flotily ČSA 10 letadel… Hlavně za vším vidět spiknutí!
a ta o pernikove chaloupce?
proc by zanik planovali tak dlouho? proc to nezarizli rovnou?
Protože penízky od státu jsou lehce vydělané penízky? Naštěstí jim nikdo nic nedá…
jaký penízky od státu? máte vůbec tušení, jak dlouho SW vlastní ČSA? 🙂
Proč by mnoho let plánovali konec ČSA, když je mohli zaříznou tejden po nákupu?
Protože zelený fanatismus? A že jsou letadla totálně neekologický způsob dopravy?
Ale houby. Udelal jsem asi 13 letu za poslednich 12 mesicu a s CSA byl jen jeden. Maj malo destinaci, jsou drahy a sluzby jsou na urovni Ryanair.
Zas nepřehánějte, ceny mají sice vyšší, ale služby mají od Ryanu mnohem lépe provedené a kvalitnější
No nevím. Můj poslední let s ČSA z Paříže – letadlo SmartWings, občerstvení žádné, proměřování palubních zavazadel na gate, v Paříži na CDG odlet z nízkonákladového terminálu.
Ted´ je jiná doba opravdu kdybych letěl ted´ letadlem po Evropě tak bych nečekal že mi někdo přinese občerstvení u jakékoli společnosti
skoda … 250000 mil v pérdeli 🙁
250000 mil presral, ale dobro sa vyspal !!
Promiň, ale že jsou ty míle odpad, jsi mohl tušit už hodně roků a buď je proletět nebo našedo střelit.
Jasně, „hodně roků“ 😀
Mrzí mě to. Vím, že ta firma šla v posledních dvaceti letech od desíti k pěti, ale vidět někde po Evropě letadlo ČSA byl pro mě vždy příjemný pocit. Škoda.
I v Bondovce… Casino Royale. Myslim, ze tam bylo TVS i CSA. Zajímavé ze v „Miami“ :))
Nebo ta scenka s Pendolinem……nebo maly vylet do K.Varu….
Jj, vybavuju si 🙂 Stejne tak mam ale za to ze tam v pozadi byl videt i Virgin Airlines a ti do Prahy neletali, ne? Ze by uprava v pocitaci? Se mi nezda.
Ted´ letadla CSA v Evropě po delší velmi sporadicky, když z toho udělali pražský aeroklub. CSA po mnoho let živoří už dávno před covidem…začalo to zejména rozprodáváním a levnou výprodejí komplet majetku za Moreelse a hlavně Dvořáka.
*necelých dvaceti letech
Tvrdík přišel až v druhé polovině roku 2003….
Je to stejne uz jen o znacce – a ta bohuzel nema pravdepodobne zadnou hodnotu.
Každá značka má hodnotu. Když zbankrotovala slovinská Adria, která byla mnohem méně významná než ČSA, tak se značka prodala za 30 000 Euro. I když těch 30 tisíc Éček jsou ve světě letectví „drobné“.
Chapu a dekuji.
Ano, 30 000 éček jsou drobné … takže ano, nemá v podstatě žádnou hodnotu.
Obchodní značky ČSA je škoda, krom tohoto od „slávisty“ Tvrdíka ČSA jinou hodnotu nemá. Zánik ČSA bude, ale opravdu smutným dnem.
Dovolim si nesouhlasit. Nejhodnotnejsi vlastnictvi CSA je znacka letu OK. Kdysi byval slogan „Fly CSA, fly OK“.
O imatrikulaci píši níže, tu ale SW používají na letadlech také.
Spíš asi myslíte kód IATA, kterým se označují lety OK. A pak samozřejmě registrace OK = OK let s ČSA
OK je mezinarodni imatrikulace, ktera je na vsech letadlech registrovanych v Cechach, to nema s CSA nic spolecneho…
nikoli . znacka letu (iata kod csa – OK) je jen csa
s oznacenim letadel nema nic spolecneho, to, ze u nas je OK na letadlech i OK (v pripade letu csa) je jen nahoda.
ted´ je to fly CSA, fly smartwings…
OK mají v ČR registrovaná všechna letadla, pozor na tento velký omyl…
The airline is OK, but nothing special. Význam výrazu OK je trochu jiný, než mu Češi rádi přikládají. Prostě „žádná tragedie, ale dá se“. To opravdu není brand, který by byl tím rozdílovím faktorem při výběru aerolinky cestujícím.
* rozdílovým
Bejvávalo, dnešní tabletovou generaci, která neumí ani kotrmelec to vůbec nezajímá.
Nejhodnotnější vlastnictví ČSA je … No, to cca jedno letadlo (2 ?) který jim patří. Jinak .. nic.
Na OK u čísla letu kašle bílej tesák.
Značka OK má hodnotu pre ľudí ktorí nehovoria po anglicky a tých teda veľa v letectve nie je. OK v angličtine naozaj neprejavuje žiadnu silnú pozitívnu emóciu.
Nevím, ať má kdokoli na SW a ČSA svůj názor, tak mi nejde do hlavy, jak může být vláda ke svým leteckým dopravcům tak pasivní. Jak se má potom na volném evropském trhu konkurovat společnostem, které pomocnou ruku dostaly? Kolik bude konec velkých zaměstnavatelů leteckých odborníků stát skrz Úřad Práce, střední a vysoké státní odborné vzdělávací instituce plodící absolventy za státní peníze pro zahraniční společnosti zaměstnávající tyto odborníky mimo ČR? Kolik padne dodavatelů navázaných na domácí společnosti? Bohužel politická reprezentace už evidentně rezignovala úplně na vše a účet za její neschopnost nejen ve věci českého letectví zaplatíme my všichni…
Populismus. Šimáně má Porsche, o víkendech hraje golf a je “miliardář” … to jim před jejich voliči neobstojí.
Toto stát absolutně podělal. Od začátku do konce. Kde je rozdíl mezi zájezdovými autobusy a letadly? Všem sáhl do byznysu úplně stejně, jedním pomohl, na druhé se z vysoka vy…. Teď přijde soud, kdy SW group, jako majitel ČSA, bude po státu chtít kompenzaci ztrát způsobených nařízeními a omezeními. Ale to už nás ČSA asi nevrátí … :/
Odpovědět můžeme ve volbách. Obávám se ale, ze par koblizku v podchodech na nádražích a Prchalovy texty, zase zabodujou. ČSA bude škoda. Tech lidi, co propusti mi je lito. Specifické znalosti těžko najdou uplatnění. V dnešní době… snad budou mít štěstí.
Osobně si myslím, že jde hlavně o imatrikulaci OK na mezinárodních letech. To bude velká škoda. V ČR takovéto společnosti, jako SW a ani ČSA opravdu hodně dlouho nevzniknou. Až si tu udělá monopol nějaká jiná nizkonákladovka monopol, tak na SW či ČSA budou lidé vzpomínat možná i se slzou v oku. Myslím že to v ČR může i hodně oslabit mezinárodní letiště a celkově leteckou dopravu.
Prosím .. to jsou strašný nesmysly.
– není to imatrikulace
– nemá to nic společného s mezinárodními lety
– jakej monopol? 😀
Souhlasím. Dobrý příklad je Alitalia, která zbankrotovala již v roce 2017 a doteď funguje na překlenovacích úvěrech od vlády, které nikdy nebude schopna splatit. Pokus o privatizaci selhal. A na závěr: Alitalia byla naposledy zisková v roce 2002. V době covidu pomáhal opravdu skoro každý: Lufthanse i celé její skupině, Air France (také už měla několikrát zkrachovat, nebýt vlády) i KLM také, TAP Air Portugal, Iberia a další společnosti. Jen u nás naše „protikorupční“ vláda, která řídí stát dle PR a marketingových slibů se na letecké společnosti vykašlala. To, že tu kromě ČSA a TVS (Smartwings) není jiný dopravce není… Číst vice »
Hlavně když se podíváme na konec roku 2019, tak SW ani ČSA nebyly firmy na krach. ČSA to měla slušně našláplé (objednávky A321XLR, A220, leasingy na A220, několik A320 v přípravě na provoz….). Toto je prostě selhání státu a doufám že se Šimáně bude soudit do poslední koruny.
Značku ČSA by možná někdo koupil akorát marketingově pro použití u nás a možná na Slovensku, a to je otázka, jestli by za to mělo smysl cokoliv platit. A i oživení třeba značky Buzz nebylo ze dne na den, ale byla tam docela dlouhá pauza.
…bo nechce zcela správně vyhazovat naprosto šílené peníze to dluboké a temné ř…i,
To je ale nesmysl. SW i ČSA mají pro český stát hodnotu větší, než případné sedačkovné. Kromě daní a odvodů je to největší zaměstnavatel absolventů vysoce kvalifikovaných oborů, obrovský partner stovek dalších firem… Ostatní státy vědí proč je třeba svým aeroliniím pomoci. A to i o poznání menším a s o poznání horšími hospodářskými výsledky za poslední roky a bez miliardové pohledávky u Boeingu, která by obrovskou část případné státní půjčky hravě umořila… Nevím, zkuste třeba použít nějaký uchopitelný argument neobsahující vulgární názvy částí lidského těla. Do té doby jsou pro mě podobné výkřiky stejný populismus jako co předvádí vláda.
Posledny nech zhasne… 🙁
To jsi ty, Andreji?
Nn
Poslední díl nekonečné ságy černé díry ČSA začíná… z 5000 zaměstnanců na 430 a pak šup rovnou na nulu. Ještěže do toho bordelu stát nenalil miliardu, celá agonie by se jen o půl roku prodloužila a výsledek by byl stejný.
A už je to tu,
Toľko sme sa jej báli –
ZÁVEREČNÁ
Další čínská firma, za kterou zůstanou jen dluhy. 🙁
A už je to tu,
Toľko sme sa jej báli –
ZÁVEREČNÁ 🙁 🙁
Pacient po dlouhodobé agónii bude odpojen od přístrojů… smutné,ale dalo se to čekat.
Pořád, ale asi už bohužel naivně, doufám v zázrak, který asi nepřijde.
Pacientovi ale bylo možné pomoct a myslím že pořád je