Hloubětínský tunel si jde pro zelené razítko. Má ulevit přetížené dopravě na severu Prahy

Kbelská ulice pro přestavbě, vizualizace. Pramen: Město PrahaKbelská ulice pro přestavbě, vizualizace. Pramen: Město Praha

Tunelový úsek Průmyslového polookruhu je navržen jako hloubený o délce cca 670 metrů pod Kbelskou ulicí.

56 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
opičák

Tak jediné co se změní je, že auta nebudou stát v Kbelské, ale v tunelu.

Msvoboda

Stavět dokud nebude dokončený vnitřní okruh je šílenství.

Petr

Jsou to jen silnice pro auta. Nic zásadního.

VildaCzech

Tak ono tech problemu je tam vic najednou 1) smer od Kolbenovy nahoru Kbelskou za svetly je hned 80km/h malo kdo ji dodrzuje a spis se do kopce plazi 50 + zúžení do jednoho pruhu u Novopacké + ten kdo jede Kbelskou a potrebuje odbocit do Kbel nebo na Klicov je trochu v pasti ( pri hustote dopravy a pres dva pruhy ) 2) Mezi ulicema Kolbenova – Podebradska je zákaz vjezdu náklaďákům nad 12t ktery policie mestska/statni ve velke mire nijak nekontroluje 3) Na ulici Prumyslova smer Letnany opet zakazova znacka pro nakladaky nad 12t od ulice Ceskobrodska a… Číst vice »

SYN

„málokdo ji dodržuje“ to jako že jezdí 90-100?? Jinak ji totiž DODRŽUJE…

Pavel Q

Koukám, nahoře stejně zůstane hafo jízdních pruhů.

Antonín

Je tam doslova jeden pruh v každém směru plus buspruhy. O kolik méně byste si ještě představoval?

Petr

Nejdříve ať řeší Blanku 2 a pak tohle jelikož to není ani vysloveně nutné

Bram

Pokračování Blanky od Pelc-Tyrolky až ke křižovatce Jižní spojky s Rabakovskou ulicí je mnohem náročnější po všech stránkách a po té finanční snad nejvíce. Takže jestliže se odstranění úrovňových křižovatek Průmyslového polookruhu můžeme dočkat patřičného zlepšení celkem brzy, tak dostavba té části vnitřního okruhu, o které jsem výše psal, je práce od dnešního dne tak na patnáct let, protože ještě prakticky nezačala.

opičák

Jaké tam tedy vidíte zlepšení? Kromě toho, že se možná trochu lépe zprůchodní křižovatky Kbelská a Průmyslová, tak zátka v podobě ulice Průmyslové k jižní spojce zůstane, a zátka u napojení Kbelská ul. Novopacká ul. zůstane taky. Dokud se nepostaví vnější okruh (ideálně s vnitřním okruhem), tak to stejně Hloubětínu neuleví. A když se postaví, už tunel ani nebude třeba, protože doprava už tak intenzivní nejspíše nebude.
Prijde mi to podobné jako s tunelem na Spořilově…

SYN

650m „cut and cover“ tunel by neměla být žádná světoborná stavba a když umožní přímý průjezd (bez světel) dvěma křižovatkami tak je to rozhodně pozitivum. Jestli teda nemá být potom taková frekvence, možná by ho stačilo udělat 1+1, ale pro plynulejší dopravu by být měl.

opičák

jako chápu váš pohled a částečně souhlasím, jen mi to přijde škoda šesti miliard, které by se daly využít lépe jinde. Třeba na splacení 1,2 bilionu, o které nás zadlužila současná vláda 🙂

Petr

Blanka II je kravina na druhou. Auta patří mimo město. Vnitřní okruh je výmysl osmdesátek, který se do dnešní dopravní situace na tomto místě už nehodí.

Roman

Nejdříve musí dokončit vnější okruh pak ať rozvrtávají ten vnitřní !!!

Luk

V této části je vnější okruh hotový už od 90. let.

Petr

Je to úplně fuk, co se dokončí a v jakém pořadí. Stejně všude budou kolony.

Jméno

Vypadá to jako hloubený tunel, po dobu výstavby se bude jezdit kudy?

Aldi

O

Roman

Po vnějším okruhu , který začali včera, to znamená kolaps celé dopravy na Praze východ 🙂

Luk

Tranzit po Štěrboholské spojce, Pražském okruhu a Novopacké, místní provoz po Poděbradské, Freyově, Vysočanské a Prosecké, případně přes Satalice.

JavaJong

Štěrboholská je jeden semafor za druhým, tam by to taky potřebovalo.

Luk

Kde je na Štěrboholské spojce jaký semafor? Nevím o jediném, celé je to silnice dálničního typu.

Msvoboda

Samozřejmě .

Pavel

A na Štěrboholské (ulici, nezaměňovat se spojkou) žádný semafor také není 😀 JavaJong bude zjevně dobrý znalec místopisu 🙂

Luk

Štěrboholská ulice je známá tím, že se tam mezi domy parkuje zásadně na prasáka a protijedoucí busy se tam proto nemají šanci vyhnout (přitom je zrovna tohle úsek, kde proti sobě jezdí – ve zbývající části, kde se neparkuje, je jeden směr z neznámého důvodu veden po Průmyslové.

Petr

Jinudy.

Martin

Super…

Michal-Dasty

Jak dlouho už o tom slyším, a ono to bude už v roce 2031 hotové…

Čak

Ještě bych rozšířil nájezd z Kbelské na D8 na 2 pruhy. Ten jeden pruh (do kterého navíc ústí rampa z Letňan) tam ve špičkách kapacitně nestačí. Místa kolem na rozšíření je habaděj. Minimálně něco alá napojení Spořilovské na Jižní spojku.

Luk

Samotné rozšíření nájezdu by nepomohlo. Naopak by vytvořilo problematické místo, až by se auta štosovala do jednoho pruhu ze tří místo dnešních dvou. Aby to dávalo smysl, musel by se na D8 přidat dostatečně dlouhý další pruh, tak jako je to třeba na nájezdu na Pražský okruh v jižním směru od IKEA (kde je cca 500 m dlouhý).

upravovačnapravoumiru

S tím jde samozřejmě ruku v ruce snížení počtu pruhů z centra na 1 pruh. v datech intenzit samostatně úsek na Liberecké sjezd na Kbelskou-nájezd z Kbelské podle mě není, ale ze zkušeností mi příjde, že rovně nejede tak velké množství, které by se nedokázalo dostat do jednoho pruhu. V tomto směru nejezdí ani nákladní doprava, takže je to o dost snažší. 2 pruhy z Kbelské by naopak pomohly, do pruhu s nákladní dopravou by se zařazovaly pouze odbočující vozidla. Drtivá většina kolon na Kbelské je způsobena právě tím, že se musí osobáky cpát do jednoho pruhu s kamiony a… Číst vice »

Luk

Podle měření TSK z roku 2023 projede (v obou směrech) po Liberecké (D8) v úseku u dané křižovatky cca 94 tisíc aut denně, po Kbelské jen 74 tisíc. Z toho velkých náklaďáků naopak jede 4500 vs. 15500. Pouze jeden pruh na Liberecké by problém posunul o příslušný kus jižněji, do místa zúžení a před něj. Opravdu by to chtělo spíše ponechat ty dva a kvůli napojení z Kbelské přidat ještě jeden, jak píšu výše.

JavaJong

To samé by chtělo i na druhém konci kdy se najíždí na D8 také jen z jednoho pruhu.

Jaroslav

řešení není v pruzích z vysočanské radiály nebo Kbelské, ale ve stavbě D0-520
která má převzít tranzit, který dosud jede po VR
jen se mezitím stihly v okolí budoucí trasy postavit domečky, včetně lokálpolitiků, takže to nepůjde tak snadno a za levno…

O. M.

Hlavně, že to má Scheinherr na koho svést.

bbb

Vždyť je to pravda. EIA propadne kvůli hlasování poslanců ve sněmovně, které si ale měla pražská „koalice na vládním půdorysu“ pohlídat. Bohuslav Svoboda v té sněmovně dokonce sedí. A rok si toho nevšimli a teď rychle vypisují JŘBU, které může lehce zkrachovat.

DuK

A proč pan Scheinherr neprosadil změnu ÚP v Radě HM Prahy, v zastupitelstvu tedy mezi lety 2021 – 2023, která je nezbytná pro zahájení řízení o ÚR ?

bbb

To nevím, ale změny ÚP má přeci v gesci náměstek Petr Hlaváček.

Clovek

Krása, k tomu ŘSD dostaví vnější okruh a nebude výmluva proč neuzavřít most Legií a okolí. Možná ještě z Průmyslové smazat semafory a odbočky doleva, nahradit Učky a podchody. Metro pro auta je zbytečný extrém

Náhodný Kolemjdoucí

V Hloubětíně to vede vedle obytné zástavby, takže krom aut to pomůže i místním.
Proč se vlastně Učka v Česku nepoužívají? Jinak možná raději nadchody než podchody.

Pavel

To je zajímavé, jak to jde hladce, když jde o silniční stavbu! Když se má modernizovat kus železnice, ihned se rozeřvou různé inciativy proti.

mlokXCM

Teda jestli jako máte pocit, že silniční stavby nepřitahují různé tyto iniciativy, tak to asi každý žijeme někde jinde.

MaT

Vy máte pocit, že tohle jde nějak hladce? Nebo třeba středočeská D3?

Michal.S

Otevírat to bude Turek a bude to jeho zásluha😂

Kubrt

Jen aby nás ta legrace z této děsivé partičky brzo nepřešla.

Kubrt

Já tedy leccos přehlédnu, ale ten perex by chtěl zrevidovat 🙂

Frantisek X

Tak ono i sdělení „magistrát zahájil zjišťovací řízení ke vlivu na životní prostředí Hloubětínského tunelu“ může vyvolat zdání, že mu jde o prostředí pro život jinak celkem neživého tunelu. 🙂 Zase je milé, že se člověk při čtení zajímavých článků mimoděk i pobaví.

Kubrt

Tak to je to, co už přehlížím 🙂

Maverick

knihomol.. hnidopich… nezna Kremilka!

Honza135

Intelektuál!

pony

A na reseni pruchodu cyklostezky A26 od Vysocan dal k Cernemu Mostu se zapomnelo? Kdepak. Zase jen vys…lo.

Matyáš

Na FB ohledně tunelu zmiňuje Praha 14 sobě jakousi „novou lávku pro pěší a cyklisty přes Průmyslovou s napojením na cyklomost“přes Poděbradskou“. Nikde jinde jsem k tomu ale žádné veřejné podklady nenašel.

Viz zde https://www.facebook.com/praha14sobe/posts/pfbid02SaUHXuezxcN5psuFfC2Tsdn3inbNepMovJPCUsMRWNk4uzUwPoAgWnTnRjgFC9Spl

Petr

Nerozumím logice mostu ani takto vzdáleného tunelu. Chápu, že stávající tunel musí být zrušen, protože v tomto místě bude silnice vedena pod zem. Ovšem nechápu, proč tedy nevloží podchod na začátek, těsně před tím, než silnice začne klesat. Rozdíl v umístění by byl v metrech, a stejně to v místě bude rozkopané, takže by bylo jednodušší to udělat tam. Proč za drahé peníze stavět most nebo tunel v úplně jinde?

John334

Pokud neřeším stavební náklady, tak podjezd k těchto místech mi dává smysl, protože dokáže dobře nahradit i nesmyslné vedení trasy A25 (v současnosti je to po schodech a lávce).