Hledá se stavitel Terminálu Smíchov. Zakázka za osm miliard má zabalit nádraží „do krabičky“

Terminál Smíchov, vizualizace. Pramen: Město PrahaTerminál Smíchov, vizualizace. Pramen: Město Praha

Zahájení stavby se předpokládá na konci příštího roku, dokončení do konce roku 2030.

43 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Franta Jetel jr.

Já to Praze přeju, stejně jako “nový hlavák”. Kéž by na podobný projekt měli koule i v Ostravě. 🤷🏼‍♂️

Nixon99

To vypadá příjemně a hlavně účelně na rozdíl od té blízkovýchodní pergoly plánované o kus dále. S proměnou území až k Andělu to bude super.

vjkm

Počkejte, až ten Bronx těsně před prvním výkopem náhle prohlásí za památku.

Ech

Proč se na investici podílí firma SŽ, jejíž prací jsou koleje a podchody pod kolejemi a nic víc? Proč si naprostou většinu této investice neplatí Hlavní město Praha? Když mají dost peněz na znovupostavení lanovky= tratě za 0,15 miliardy. https://zdopravy.cz/radikalni-rez-do-petrina-stare-drazni-teleso-lanovky-zmizi-zacalo-stavebni-rizeni-185625/ Zvlášť jsou placeny nové vagony pro lanovku (kus za 70 milionů tj. jak ComfortJet, který však má dvojnásobnou kapacitu než lanovkové vagony). https://zdopravy.cz/nove-vozy-pro-petrinskou-lanovku-budou-ze-svycarska-soutez-vyhral-doppelmayr-171895/ P.S. Nechápu ten požadavek Hlavního města Prahy, že chtějí dotace z jiných krajů, když současně Pražané blokují stavbu železnice přes Prahu 6, jež měla sloužit i jiným krajům. A Praha blokuje postavení dožilého Vyšehradského mostu (i když… Číst vice »

Pako

Bude to takové pěkné koncové nádraží, ze kterého bude možno pokračovat po svých přes vysoce historicko-umělecko-esteticky hodnotný zcela zrezivělý 150 let starý most pro pěší a cyklo. V případně více zavazadel bude možné využít rikšu.

Vavrroch

Kaštani se v metro sápou,
uvítali nepohodlí,
tiše, ukázněně chápou:
úřady se nedohodly.

Kmáni jsme do nepohody,
pěšky tedy šup do krtka,
milujeme dlouhé schody
a již brzy bude VRTka.

Věz, můj synu, teď nad náma
díky aktivistů boji
skví se slavné panorama,
to za trochu času stojí.

Však nám hlavy mluvicí
v mysl šrouby navalí
mediální municí:
„UNESCO nás pochválí!“

Sch

Přestavba kolejí od nádraží k řece, by měla být koordinovana s obnovou železničního mostu, aby na jejich výuku nenavazala úplná výluka železničního mostu.

Radek

naprosto nesmyslně megalomanská stavba. 13miliard za jedno regionální nádraží?? OMG

jkjk

Tak prosím o seznam dalších regionálních nádraží, kdy vystupuje více než 20 tis. cestujících za den.

Joker

8 miliard? Za to by bylo v zoo 8 medvědinců nebo pár km Pražského obchvatu 🧐

Vojtěch Novotný

Moc hezké! Společně s velkým developerskym projektem Nový Smíchov to dává velký smysl a oblasti to velmi prospěje

Lukáš Kníže

K čemu hodlá použít město ten most?

jan.podestat

V nějakých vizualizacích jsem viděl cyklostezku v prostoru toho mostu, viz např. zde https://www.viadukt.cz/.

Hoermalmeister

@redakce Dostaneme prosím prohlížeč fotek jpg, jako je u png? To otevírání každé fotky separátně je dost nepříjemné

Juraj

Prohlížení funguje naprosto v pohodě pro všechny typy fotek.
Několik možných přičin problémů:
– Adblock
– Některá rozšíření pro ochranu soukromí
– Vlastní filtry javascriptu

Velmi výjimečně se někdy fotka otevírá samostatně, a to zejména když je jedna fotka inline v textu a není zařazena do galerie. To ale není případ tohoto článku.

Jan Sůra

Ano, stačí si odinstalovat adblock nebo si zaplatit verzi bez reklam.

panda

Nemám adblock a mám předplaceno. Stejně se mi to děje.

Jan Sůra

Mohu poprosit, v jakém prohlížeči?

Juraj

Jaký prohlížeč a verze?
Troubleshooting je klasický: zkusit vypnout všechna rozšíření a zapínat postupně, ať je vidět, zda některé z nich brání načtení javascriptu, který tu galerii generuje.

Pokud se fotka otevírá jednotlivě, znamená to jen to, že se nepovedlo nastavit na ní event listener, který volá funkci k zobrazení galerie. Takže buď se ten skript nenačetl vůbec, nebo něco blokuje příslušnou funkci.

zubozrout

Nesouvisí to s galerií, ale tu a tam mi ve Firefoxu stejně vyskočí popup, abych si vypnul adblock, i když zapnutý není a reklamy se mi načtou. Nejspíš ta detekce adblocku nebude 100% funkční 🙁

Zbyněk

Parkoviště pro 950 aut. 950 * 1 000 000 je 950 000 000.

To je osmina nákladů. Osmina nákladů padne na zhoršení dopravní situace pro autobusy. Pro všechny, kdo se podivují jak je jedno nádraží drahé.

Dachs

Kdoví, jak to s těmi náklady nakonec bude. Určitě ne tak, jak se nyní prezentuje 😛
Pak bych se ptal, jestli mají nějak vypočteno, jak to zkomplikuje již dost komplikovanou situaci v Dobříšské a kalamitní v Radlické. Představa dojet k metru a mít takto velkorysé parkovací řešení v místě, které se již dá označit za širší centrum, bude lákavá i přes zřejmě vyšší taxu pro toto P+R. Tohle patří na Zličín, Dlouhou míli a k železničním zastávkám nástupním, ne cílovým 🙂

Zbyněk

Já bych s doufáním ve vyšší taxu byl opatrný. Bavíme se o Praze.

Nixon99

Ano, jelikož se bavíme o Praze, tak to nazveme P+R a z poloviny to bude určeno místním. Burani ze zbytku republiky, když už nám sem lezou, ať přijedou vlakem. Viz Nové Butovice. A u toho celá republiko plať: zaplať nám vnitřní okruh.- Dej nám dvojnásobek ze sdílených daní na hlavu, ať můžou místní na tramvajensku jezdit zadara, pardon, za manipulační poplatek 10 ká za den, tedy za 50% ceny odložení kabátu v kině. Ano to je Dnes Praha, pražské odírání zbytku republiky a pražáci se zvesela roztahují zadara ve zbytku republiky.

František

Hned vedle má být nový Office park třeba pro Sporku, 5-7k lidí v kanclech, minimálně 2k aut denně. Jestli chcete proti něčemu bojovat, tak proti tomu a ne lidem, co přijedou na dálkovy vlak po vnitřním okruhu.

Jan Pytela

Tak sporka si snad postavi vlastni garaze? Nemluve o tom, ze neni asi lepsi incentiva pro dojizdeni VHD, nez kancl doslova na druhem nejvetsim nadrazi. Pro dojizdejici na Smichov tam fakt P+R nepotrebujete.

František

Jo, akorát těch lidí, co se kvůli změně kanclu přestěhuje někam blízko zastávky vlaku bude minimum.

PeDazOl

8 miliard? Za hubičku…

V době šetření se krade co to jde?

Proč to sakra v době šetření neomezí na miliardu? Lidi když nemají peníze tak si blbost nekoupí ale stát může stavbu prodražit ze dvou miliard na šest? Prostě ať dají limit maximálně miliarda komplet a hotovo. Dokonce i to je brutálně moc..

Leštění

To není stavba státu ale Prahy

Dachs

Praha tak chudá není a je správné, že padlo politické rozhodnutí tento dopravní uzel předělat, zařadit toto do investic. Kapacitně nestačí, je komplikovaný pro některé pěší vazby (tramvaj > busy v jižní části terminálu), všude samá bariérová zrada (zkuste si tady s kočárkem, nebo na vozíku) a hlavně nejedno ani ne zákoutí, ale hlavní místa pohybu nebo čekání lidí jsou nevábná až fuj. Navíc je potřeba vyřešit výhledově rušený terminál Na Knížecí. Za 1 mld. toho moc nevykouzlíte.

Modré zábradlí

A nešlo by to nádraží za ty prachy někam přesunout? Třeba k řece?
Jé, pardon, spletl jsem si město.

Petr

A cokdyby se ty peníze použily na zavedení příměstské železnice pod zem (metro S)? Nová nádraží sice zlepší komfort stávajících cestujích, ale nové nepřivedou. Pokud to někdo má do práce veřejnou dopravou hodinu a půl, nové nádraží ho stejně nepřiměje, aby z auta přesedl na vlak.

Juraj

Takže se Smíchov nechá v žalostném stavu, ale navíc se ještě postaví další podzemní nádraží?
A metro S se dá zvládnout za 13 miliard?

Zrovna nový terminál na Smíchově má obrovský potenciál přitáhnout nové cestující, už jen proto, že na jednom místě propojí všechny vrstvy autobusů s vlaky a další MHD. Zvýšení kapacity eska na Beroun je spíše otázka existence tunelu, než NS2.

MOS

Půl pergoly ano.

jan.podestat

Ja miliardu tam postavíte akorát tak ten parkovací dům. Cena je to vysoká, ale bez bližší analýzy dokumentace těžko soudit.

DavidS

Mně se vždycky líbí, že v diskuzích o předpokládané ceně, kdo plácne něco v tomto smyslu. Vůbec tomu nerozumí, ale ví, že je to moc a mělo to stát miliardu:)

DavidS

…je vždycky někdo, kdo…

Tomas z novace

A to bude , jak to tak vypadá , konečná stanice od Plzně neboť v té době už dál koleje nepovedou.🙂

Jiří Kocurek

Pokud budou zachránci zachraňovat ten most, tak povedou a bude se na nich jezdit jako v Kambodži:
https://en.wikipedia.org/wiki/Norry

Petr Drozda

Tak z mostu udělají cyklostezku, ta se hodí všude. Nebo skejtpark. Taky moderní. Tak alespoň korzo. Korzo Výtoň by se to mohlo jmenovat. Na co vlaky….

X 1

Žádná cyklostezky ani korzo!
Dle zastánců má být most zrekonstruován do původní podoby, včetně snesení trakčního vedení. Po mostě bude jezdit Heligon a kafemlejnek, ze Smíchova na nádraží Vyšehrad, tam a zpátky. Nic jiného.
Ve svém bytě v pražském činžáku mají také původní kachlová kamna a putnaři jim nosí uhlí. Když jde večer milostivá na čaj dámského klubu, tak milostpán přeřízne služebnou. 🙂
Tak to chodí u zastánců za starou Prahu.

Luboš Beneš

Takže to bude op miliardu levnější-:))