Hledá se projektant 37 kilometrů tratě od Stodu do Bavor. Limit je 300 milionů
Trať 180 v úseku Domažlice - Stod. Pramen: Správa železnic/dokumentace EIA
Součástí stavby bude například několik mostů přes řeku Radbuzu nebo téměř kilometrový tunel pod kopcem Výchoz.
Nevíte jak trať Plzeň – Nepomuk, tam už to slibují nějakou dobu. Mají už územko?
Jsem ráno ještě rozespalý četl: Hledá se projektant 37 kilometrů tratě od Stodu do Bavor. Limit je 300 kilometrů …
(za hodinu)
… pro nákladní vlaky.
Přesně!
Při každém podobném článku musíme my, co tady že ŽESNAD.CZ píšeme, neustále a dokola vysvětlovat, že jsme s tímto řešením SP souhlasili, dopravní technologie je OK a je to lepší, než riskovat posunutí realizace stavby o dalších 10 let.
jako je to pochopitelné, ale z pohledu běžného daňového poplatníka to je jako otázka, jestli mu stačí nakopat zadnici, nebo přidat i pár facek. no a asi nejhoší je, že tou elektrizací půjde pryč asi i jediný akvadukt nad železnicí v republice 😀
https://mapy.cz/s/comovebuhe
Z pohledu daňového poplatníka to je nejefektivnější řešení.
mě by stačilo řešení efektivní. stejně se to nakonec bude předělávat na dvoukolejku. takže zase výluka, další stavba a podobně. samotná trať zase tak moc nestárne, nemá se tam moc co pokazit a nejvíc zabrat dostává tím, že se po ní jezdí.
Tak Staňkov – Blížejov má opravdu zůstat starý svršek , z let asi 2005, spolu s jednokolejkou to bude recept na výluky ( v jednokolejné části ) už od začátku, bravo!:-)
Je tu ještě někdo kdo tu šílenost obhajuje?
Na webu SŽ je „kompletní rekonstrukce stávající trati včetně elektrizace“. Takže svršek určitě nezůstane starý, to by ani SŽ nenazvala „kompletní rekonstrukce“ 😉 Ale jinak jo, měla se tam přidat kolej…
Ta „šílenost“ se má tak, že buď v Berlíně vysvětlíte, že to to udělají i na své straně pořádně, a pak to půjde obhájit 2kolejně celé (zatím se to ani Bavorům jejich spolkové vládě nepovedlo vysvětlit), nebo to bude takto.
Hádejte kdo vyhraje? 😀
SU…
…DO…
Su su su projektant….
Surikaty?
že by vy???
Jednokolejka a 115 km/h na hranicích? A s tímhle argumentem půjdeme za Němci a budeme je přesvědčovat, že mají na svoji straně investovat miliardy do nové elektrifikované dvojkolejné trati na 200 km/h? Dělá si SZ a MD srandu??
Jedná se o zakonzervování pouhých 7 km stávající trati.
Až se Bavorsko/ Německo k něčemu rozhoupe, bude možné i tento úsek uvést do parametrů odpovídajícím sousedním úsekům na obou stranách.
Stejným způsobem postupuje i rakouský Asfinag při stavbě dálnic severním směrem do Česka, kdy stavbu zapíchne v posledním městečku (A5 Poysdorf, S3 Guntersdorf) a pak zpravidla dlouho čeká, co (a hlavně kdy) z Česka vypadne.
Preventivně uvádím, že výjimkou z toho je situace na propojení D3/ S10,
to aby tím náhodou nechtěl někdo operovat.
Na Dolním Dvořišti se bude na Asfinag čekat.
Nezklamal jste….
Kdyby jenom na tom poslednim kousku, jednokolejka bude i na nekterych usecich Plzen – Domazlice. Tam se urcite budou nakladni vlaky a ICE z Mnichova jen hrnout
Myslíte „ten kousek“ mezi Staňkovem a Blížejovem? Tak holt prostě náklad počká v jedné ze stanic, díry v grafikonu určitě budou. A s ICE se tam stejně ani nepočítá, bude jezdit něco jako InterJet s Vectronem nebo nějaká jednotka s Vmax 200 si myslím
já bych to jako pochopil, kdyby to vedlo nějakou problematickou oblastí, kde by se muselo bourat, nebo stavět nějaký ohromný tunely. ale tohle je takovej plácek v nivě zubřiny, kde je všude místa tři pr*ele, nejedná se o žádnou inženýrskou výzvu. dopojit lokálku z horšovského týna vlastní kolejí (2km) by taky mohlo zpříjemnit cestování s přestupem hrana-hrana na nějakou elektriku do plzně.
Je to přesně naopak, důvod, proč se rekonstrukce trati na české straně v některých úsecích osekala, je neochota na německé straně udělat výraznější zásahy (problém je tedy především na spolkové úrovni, Bavorsko by asi bylo docela rádo). Zatímco na české straně bude trať ze značné části v nové stopě a dvoukolejná, tak na německé se bude elektrizovat ve stávající stopě a udělají se nějaké dvoukolejné vložky, u kterých se tedy ovšem dlouze váhá, jestli se vyplatí a musí se na to dávat peníze.
Zatímco ŘSD staví dálnice a upravuje komunikace, aby zmizeli úzká hrdla. SŽ úzká hrdla vytváří a dovede to mistrně zdůvodnit. To, že po D5 jezdí množství kamionu, autobusu směrem na Mnichov do Německa, Švýcarska, Francie či Španělska a nákladní i osobní dopravci na železnici by tento směr výrazně využili SŽ nezajímá, radši tam budou dělat pravidelně výluku. A pak ať někdo tvrdí, že chceme dostat lidi a zboží na koleje. Trať z Libně do Kolína je přetížené, o výstavbě další koleje se neuvažuje, čeká se na VRT, které je zatím spíše chimerou než realitou. Při přestavbě České Třebové zvýšíme při… Číst vice »
A je ta Česká Třebová na 160 kmh vůbec průchodná?
Myslím, že by se muselo moc bourat, zejména rodinné domy v těsném okolí tratě.
Asi by nebylo od věci postavit mezi Chocní a Rudolticemi trať v nové stopě, aby se uzlu ČT úplně vyhnula. Možnost, udělat to před rekonstrukcí, kdy by to přineslo největší efekt, se ale už prošvihla.
Stačí jedna neposlušná Regionoha při výjezdu z depa (jako dneska) a už jsou provozní komplikace.
Ještě výživnější průjezd tímto uzlem bude v následujících 6 letech, kdy bude probíhat rozsáhlá rekonstrukce.
Průjezdné vlaky ČT tunelem na 160kmh. Řešení, které jde provést kdykoliv. V tom oblouku od parníku asi bez bourání víc nevymáčknete.
tam kdyby se zbouraly ty garáže mezi kolejema a u parníku se udělal zářez tak by šli ty oblouky nějak natáhnout ale tam by bylo tak 120/140 pro klopidla max… a před stanicí by se nejspíš museli natáhnout průjezdný koleje za 4. nástupiště
Tady to SŽ vymyslela tak , že dálnice D5 neexistuje, v dopravním modelu, a trať je jenom konkurencí silnice I/26. Pak ty parametry stačí. Ano, a za to si je platíme…
Jo, no. Jenže i kdyby to bylo celé ve dvou kolejích a celé na 200, stejně je to po dálnici rychlejší, protože je to prostě o dost kratší, takže by ekonomicky nevyšlo nic a zůstalo by to tak, jak je to teď. Tím, že to lišácky udělali jako konkurenci silnice I/26, tak je to sice poněkud… no, řekněme „kompromisní“, ale je aspoň něco (a o dost) lepšího, než teď.
Chlape buď realista, nikdy se nemůže stát, že většina osobní a nákladní dopravy bude na železnici. Ty by si musel mít všude čtyři koleje, a oddělit nákladní a osobní dopravu.
A musely by být „všude“ vlečky
Jsem realista, ale toto je zrovna jedna z tras o kterou mají zájem jak osobní dopravci v nedotované dopravě, tak nákladní dopravci na rozdíl od spousty jiných tras.
Tahle pochvala ŘSD má jednu chybu na kráse a to že všechny ty dálnice tu měly stát už před 30-40 lety.
Takže srovnáváte něco, o čem se dekády kecalo, s Domažlicemi, které jsou rozhodnuté pár let.