Hledá se projektant 37 kilometrů tratě od Stodu do Bavor. Limit je 300 milionů

Trať 180 v úseku Domažlice - Stod. Pramen: Správa železnic/dokumentace EIATrať 180 v úseku Domažlice - Stod. Pramen: Správa železnic/dokumentace EIA

Součástí stavby bude například několik mostů přes řeku Radbuzu nebo téměř kilometrový tunel pod kopcem Výchoz.

Odebírat
Upozornit na
guest
36 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
libor

Nevíte jak trať Plzeň – Nepomuk, tam už to slibují nějakou dobu. Mají už územko?

Pako

Jsem ráno ještě rozespalý četl: Hledá se projektant 37 kilometrů tratě od Stodu do Bavor. Limit je 300 kilometrů …

Pako

(za hodinu)

Jiří Kocurek

… pro nákladní vlaky.

Pako

Přesně!

oldrich.sladek

Při každém podobném článku musíme my, co tady že ŽESNAD.CZ píšeme, neustále a dokola vysvětlovat, že jsme s tímto řešením SP souhlasili, dopravní technologie je OK a je to lepší, než riskovat posunutí realizace stavby o dalších 10 let.

Dejf

jako je to pochopitelné, ale z pohledu běžného daňového poplatníka to je jako otázka, jestli mu stačí nakopat zadnici, nebo přidat i pár facek. no a asi nejhoší je, že tou elektrizací půjde pryč asi i jediný akvadukt nad železnicí v republice 😀
https://mapy.cz/s/comovebuhe

Martin

Z pohledu daňového poplatníka to je nejefektivnější řešení.

Dejf

mě by stačilo řešení efektivní. stejně se to nakonec bude předělávat na dvoukolejku. takže zase výluka, další stavba a podobně. samotná trať zase tak moc nestárne, nemá se tam moc co pokazit a nejvíc zabrat dostává tím, že se po ní jezdí.

J.K.

Tak Staňkov – Blížejov má opravdu zůstat starý svršek , z let asi 2005, spolu s jednokolejkou to bude recept na výluky ( v jednokolejné části ) už od začátku, bravo!:-)

Je tu ještě někdo kdo tu šílenost obhajuje?

hor411

Na webu SŽ je „kompletní rekonstrukce stávající trati včetně elektrizace“. Takže svršek určitě nezůstane starý, to by ani SŽ nenazvala „kompletní rekonstrukce“ 😉 Ale jinak jo, měla se tam přidat kolej…

Martin

Ta „šílenost“ se má tak, že buď v Berlíně vysvětlíte, že to to udělají i na své straně pořádně, a pak to půjde obhájit 2kolejně celé (zatím se to ani Bavorům jejich spolkové vládě nepovedlo vysvětlit), nebo to bude takto.

hor411

Hádejte kdo vyhraje? 😀

František

SU…

MHD

…DO…

Lukáš

Su su su projektant….

Pako

Surikaty?

Orada

že by vy???

Martin Ježek

Jednokolejka a 115 km/h na hranicích? A s tímhle argumentem půjdeme za Němci a budeme je přesvědčovat, že mají na svoji straně investovat miliardy do nové elektrifikované dvojkolejné trati na 200 km/h? Dělá si SZ a MD srandu??

Karl vB.

Jedná se o zakonzervování pouhých 7 km stávající trati.
Až se Bavorsko/ Německo k něčemu rozhoupe, bude možné i tento úsek uvést do parametrů odpovídajícím sousedním úsekům na obou stranách.
Stejným způsobem postupuje i rakouský Asfinag při stavbě dálnic severním směrem do Česka, kdy stavbu zapíchne v posledním městečku (A5 Poysdorf, S3 Guntersdorf) a pak zpravidla dlouho čeká, co (a hlavně kdy) z Česka vypadne.
Preventivně uvádím, že výjimkou z toho je situace na propojení D3/ S10,
to aby tím náhodou nechtěl někdo operovat.

Josef Pešek

Na Dolním Dvořišti se bude na Asfinag čekat.

Karl vB.

Nezklamal jste….

Clovek

Kdyby jenom na tom poslednim kousku, jednokolejka bude i na nekterych usecich Plzen – Domazlice. Tam se urcite budou nakladni vlaky a ICE z Mnichova jen hrnout

hor411

Myslíte „ten kousek“ mezi Staňkovem a Blížejovem? Tak holt prostě náklad počká v jedné ze stanic, díry v grafikonu určitě budou. A s ICE se tam stejně ani nepočítá, bude jezdit něco jako InterJet s Vectronem nebo nějaká jednotka s Vmax 200 si myslím

Dejf

já bych to jako pochopil, kdyby to vedlo nějakou problematickou oblastí, kde by se muselo bourat, nebo stavět nějaký ohromný tunely. ale tohle je takovej plácek v nivě zubřiny, kde je všude místa tři pr*ele, nejedná se o žádnou inženýrskou výzvu. dopojit lokálku z horšovského týna vlastní kolejí (2km) by taky mohlo zpříjemnit cestování s přestupem hrana-hrana na nějakou elektriku do plzně.

XXXD

Je to přesně naopak, důvod, proč se rekonstrukce trati na české straně v některých úsecích osekala, je neochota na německé straně udělat výraznější zásahy (problém je tedy především na spolkové úrovni, Bavorsko by asi bylo docela rádo). Zatímco na české straně bude trať ze značné části v nové stopě a dvoukolejná, tak na německé se bude elektrizovat ve stávající stopě a udělají se nějaké dvoukolejné vložky, u kterých se tedy ovšem dlouze váhá, jestli se vyplatí a musí se na to dávat peníze.

noerf

Zatímco ŘSD staví dálnice a upravuje komunikace, aby zmizeli úzká hrdla. SŽ úzká hrdla vytváří a dovede to mistrně zdůvodnit. To, že po D5 jezdí množství kamionu, autobusu směrem na Mnichov do Německa, Švýcarska, Francie či Španělska a nákladní i osobní dopravci na železnici by tento směr výrazně využili SŽ nezajímá, radši tam budou dělat pravidelně výluku. A pak ať někdo tvrdí, že chceme dostat lidi a zboží na koleje. Trať z Libně do Kolína je přetížené, o výstavbě další koleje se neuvažuje, čeká se na VRT, které je zatím spíše chimerou než realitou. Při přestavbě České Třebové zvýšíme při… Číst vice »

Karl vB.

A je ta Česká Třebová na 160 kmh vůbec průchodná?
Myslím, že by se muselo moc bourat, zejména rodinné domy v těsném okolí tratě.
Asi by nebylo od věci postavit mezi Chocní a Rudolticemi trať v nové stopě, aby se uzlu ČT úplně vyhnula. Možnost, udělat to před rekonstrukcí, kdy by to přineslo největší efekt, se ale už prošvihla.
Stačí jedna neposlušná Regionoha při výjezdu z depa (jako dneska) a už jsou provozní komplikace.
Ještě výživnější průjezd tímto uzlem bude v následujících 6 letech, kdy bude probíhat rozsáhlá rekonstrukce.

Míla

Průjezdné vlaky ČT tunelem na 160kmh. Řešení, které jde provést kdykoliv. V tom oblouku od parníku asi bez bourání víc nevymáčknete.

lukYs

tam kdyby se zbouraly ty garáže mezi kolejema a u parníku se udělal zářez tak by šli ty oblouky nějak natáhnout ale tam by bylo tak 120/140 pro klopidla max… a před stanicí by se nejspíš museli natáhnout průjezdný koleje za 4. nástupiště

J.K.

Tady to SŽ vymyslela tak , že dálnice D5 neexistuje, v dopravním modelu, a trať je jenom konkurencí silnice I/26. Pak ty parametry stačí. Ano, a za to si je platíme…

hor411

Jo, no. Jenže i kdyby to bylo celé ve dvou kolejích a celé na 200, stejně je to po dálnici rychlejší, protože je to prostě o dost kratší, takže by ekonomicky nevyšlo nic a zůstalo by to tak, jak je to teď. Tím, že to lišácky udělali jako konkurenci silnice I/26, tak je to sice poněkud… no, řekněme „kompromisní“, ale je aspoň něco (a o dost) lepšího, než teď.

Pavel Kopeček

Chlape buď realista, nikdy se nemůže stát, že většina osobní a nákladní dopravy bude na železnici. Ty by si musel mít všude čtyři koleje, a oddělit nákladní a osobní dopravu.

hor411

A musely by být „všude“ vlečky

noerf

Jsem realista, ale toto je zrovna jedna z tras o kterou mají zájem jak osobní dopravci v nedotované dopravě, tak nákladní dopravci na rozdíl od spousty jiných tras.

Michal M

Tahle pochvala ŘSD má jednu chybu na kráse a to že všechny ty dálnice tu měly stát už před 30-40 lety.
Takže srovnáváte něco, o čem se dekády kecalo, s Domažlicemi, které jsou rozhodnuté pár let.