Hledá se projektant 37 kilometrů tratě od Stodu do Bavor. Limit je 300 milionů
Trať 180 v úseku Domažlice - Stod. Pramen: Správa železnic/dokumentace EIA

Součástí stavby bude například několik mostů přes řeku Radbuzu nebo téměř kilometrový tunel pod kopcem Výchoz.
ten jednokolejny usek tam je proc vlastne? nevysla kalkulace pro dvojkolejku?
Ano, bez jistoty dvojkolejky v Bavorsku to nevyšlo.
Ono se u nás staví miliarda sem, milirada tam, tak nás nekrmte nějakými kalkulacemi, protože to je úplně k smíchu. Prostě nechat 9 km jednokolejky není kalkulace, ale diletantství. Svědčí to ne o úzkostlivém nakládání s penězi, ale o tom, že to není řízeno efektivně.
Na Nový hlavák kalkulace vyjde ???? Když se nyní pode projektu mluví o dvou mld. , ale ve skutečnosti to bude stát 10 miliard. Na co si tady hrajete ????
Logické by bylo, v zájmu vybudování druhého kapacitního přeshraničního spojení do Německa, projevit trochu velkorysosti.
Problém je, že pokud nebude odezva z druhé strany hranice, nastupuje bohužel argument neopodstatněných nákladů.
Zastupitelský úřad Bavorska v Berlíně se bude muset mooc snažit, aby si vyškemral zařazení této tratě „v pohraničních lesích a horách“ do priorit, protože ty jsou u DB v současné době někde úplně jinde.
https://www.idnes.cz/ekonomika/doprava/vlak-zeleznice-doprava-nemecko-jizdni-rad-zpozdeni-opravy.A240819_113020_eko-doprava_jla
Ano, nevyšlo to když se z dopravního modelu vymazala dálnice D5 a trať řeší pouze dopravu ze silnice I/26, v dopravním modelu.
Ona by to byla dlouhá přeložka mimo nebo bourání… Což je vždy složité. A ty kalkulace zda vyjde jsou celé takové záhadné. Vždyť nikdo pořádně neví, kolik tam za 10 let bude jezdit nákladů ( až to třeba bude celé hotové). Teď navrhnou nějaký model, ale jak to bude, když výstavba trvá dlouhé roky….
Ano výše to píšu, hrát si na ty kalkulace jem úplně směšné, ponechání 9 km úseku jednokolejného je obyčejné diletantství,
Ano, nevyšlo to na
https://www.trat-180.wz.cz/obr.rekonstrukce/2020/modernizacePlanKomplet.png
Takže se udělají nové úseky od Plzně a od Domažlic a ten zbytek uprostřed se zadrátuje, aby se to dalo projet. Svým způsobem je docela úspěch, že z toho zbytku zůstalo už jen necelých10 km, protože to mohlo být mnohem horší, třeba už od Stodu do Blížejova…. pak se přidal nový úsek do Holýšova a nakonec ještě kousek za Holýšov. Úsek Staňkov-Blížejov prošel před pár roky modernizací, což taky hraje roli. Až dožije, tak se možná dočkáme nějakého dalšího kilometru nové trati Blížejov-Osvračín
Nepřekročitelný limit – to je takový zajímavý pojem, viďte. Přeji hodně štěstí při hledání projektanta a také na dodržení toho „nepřekročitelné ho“ limitu.
To je jako s tou rychlostí, maximální (nepřekročitelná 200), a to znamená jaká rychlost bude ta reálná, někde v intervalu , nebo jak ??
Bude součástí projektu požadavek, že stavba jednokolejných úseků má počítat s výhledovým zdvoukolejněním?
Ne. Kdyby kapacita nestačila, bylo by to zřejmě nutné řešit přeložkou vedenou mimo Holýšov a Staňkov, přičemž modernizovaná původní trať by zůstala zachována pro obsluhu jmenovaných měst.
Holýšov je plánovaný na nové rychlé dvoukolejce jako zastávka. Až někde u Dolní Kamenice to pokračuje jako jednokolejka v původních parametrech. Koukněte se na to video.
Pouze mimo Staňkov, Holýšov zůstane i v případě zdvokolejnění celé trati
Všem nám ty jednokolejné úseky vadí, ale už s tím nikdo zřejmě nic nesvede. To výhledové zdvoukolejnění může klidně přijít až po roce 2080. Proto by asi stálo za úvahu elektrizovat jako případnou odklonovou trasu Janovice-Domažlice, Případně ve Kdyni prodloužit staniční koleje pro delší nákladní vlaky. Ale to je boj Žesnadu, který je spokojen s tím, co je. Klatovy-Janovice mají být součástí elektrizace do Alžbětína.
plán počítal s úplně jinou trasou, jednokolejný úsek je jen ponechání stávající trati
https://www.trat-180.wz.cz/obr.rekonstrukce/2020/modernizacePlanKomplet.png
budiž útěchou, že oproti předchozímu plánu modernizace je ten jednokolejný úsek o nějaký ten kilometr za Holýšovem kratší.
Nevíte jak trať Plzeň – Nepomuk, tam už to slibují nějakou dobu. Mají už územko?
Doufejme že ještě par let vydrží,
Jsem ráno ještě rozespalý četl: Hledá se projektant 37 kilometrů tratě od Stodu do Bavor. Limit je 300 kilometrů …
(za hodinu)
… pro nákladní vlaky.
Přesně!
Při každém podobném článku musíme my, co tady že ŽESNAD.CZ píšeme, neustále a dokola vysvětlovat, že jsme s tímto řešením SP souhlasili, dopravní technologie je OK a je to lepší, než riskovat posunutí realizace stavby o dalších 10 let.
jako je to pochopitelné, ale z pohledu běžného daňového poplatníka to je jako otázka, jestli mu stačí nakopat zadnici, nebo přidat i pár facek. no a asi nejhoší je, že tou elektrizací půjde pryč asi i jediný akvadukt nad železnicí v republice 😀
https://mapy.cz/s/comovebuhe
Z pohledu daňového poplatníka to je nejefektivnější řešení.
mě by stačilo řešení efektivní. stejně se to nakonec bude předělávat na dvoukolejku. takže zase výluka, další stavba a podobně. samotná trať zase tak moc nestárne, nemá se tam moc co pokazit a nejvíc zabrat dostává tím, že se po ní jezdí.
Jenže o těch dalších 10 let a více si počkáte na realizaci elektrizace Schwandorf – Furth – Staatsgrenze.
Tak Staňkov – Blížejov má opravdu zůstat starý svršek , z let asi 2005, spolu s jednokolejkou to bude recept na výluky ( v jednokolejné části ) už od začátku, bravo!:-)
Je tu ještě někdo kdo tu šílenost obhajuje?
Na webu SŽ je „kompletní rekonstrukce stávající trati včetně elektrizace“. Takže svršek určitě nezůstane starý, to by ani SŽ nenazvala „kompletní rekonstrukce“ 😉 Ale jinak jo, měla se tam přidat kolej…
Ta „šílenost“ se má tak, že buď v Berlíně vysvětlíte, že to to udělají i na své straně pořádně, a pak to půjde obhájit 2kolejně celé (zatím se to ani Bavorům jejich spolkové vládě nepovedlo vysvětlit), nebo to bude takto.
Ale houby, je to jenom o Sosnovi a Hlubučkové.
Když se méně investuje do toho jednokolejného zbytku, tak je aspoň větší šance, že se od Blížejova ke Staňkovu udělá další kus dvoukolejně v nové stopě…. Ostatně ta nedávná modernizace jednokolejky se používala jako argument, že se to nejdřív „musí ojet“ 😀
Díky několika křížením staré a nové trasy se to dá salámovou metodou postupně předělat o další 4 km.
Hádejte kdo vyhraje? 😀
SU…
…DO…
…P
Su su su projektant….
Surikaty?
že by vy???
Jednokolejka a 115 km/h na hranicích? A s tímhle argumentem půjdeme za Němci a budeme je přesvědčovat, že mají na svoji straně investovat miliardy do nové elektrifikované dvojkolejné trati na 200 km/h? Dělá si SZ a MD srandu??
Jedná se o zakonzervování pouhých 7 km stávající trati.
Až se Bavorsko/ Německo k něčemu rozhoupe, bude možné i tento úsek uvést do parametrů odpovídajícím sousedním úsekům na obou stranách.
Stejným způsobem postupuje i rakouský Asfinag při stavbě dálnic severním směrem do Česka, kdy stavbu zapíchne v posledním městečku (A5 Poysdorf, S3 Guntersdorf) a pak zpravidla dlouho čeká, co (a hlavně kdy) z Česka vypadne.
Preventivně uvádím, že výjimkou z toho je situace na propojení D3/ S10,
to aby tím náhodou nechtěl někdo operovat.
Na Dolním Dvořišti se bude na Asfinag čekat.
Nezklamal jste….
Kdyby jenom na tom poslednim kousku, jednokolejka bude i na nekterych usecich Plzen – Domazlice. Tam se urcite budou nakladni vlaky a ICE z Mnichova jen hrnout
Myslíte „ten kousek“ mezi Staňkovem a Blížejovem? Tak holt prostě náklad počká v jedné ze stanic, díry v grafikonu určitě budou. A s ICE se tam stejně ani nepočítá, bude jezdit něco jako InterJet s Vectronem nebo nějaká jednotka s Vmax 200 si myslím
já bych to jako pochopil, kdyby to vedlo nějakou problematickou oblastí, kde by se muselo bourat, nebo stavět nějaký ohromný tunely. ale tohle je takovej plácek v nivě zubřiny, kde je všude místa tři pr*ele, nejedná se o žádnou inženýrskou výzvu. dopojit lokálku z horšovského týna vlastní kolejí (2km) by taky mohlo zpříjemnit cestování s přestupem hrana-hrana na nějakou elektriku do plzně.
Je to přesně naopak, důvod, proč se rekonstrukce trati na české straně v některých úsecích osekala, je neochota na německé straně udělat výraznější zásahy (problém je tedy především na spolkové úrovni, Bavorsko by asi bylo docela rádo). Zatímco na české straně bude trať ze značné části v nové stopě a dvoukolejná, tak na německé se bude elektrizovat ve stávající stopě a udělají se nějaké dvoukolejné vložky, u kterých se tedy ovšem dlouze váhá, jestli se vyplatí a musí se na to dávat peníze.
Zatímco ŘSD staví dálnice a upravuje komunikace, aby zmizeli úzká hrdla. SŽ úzká hrdla vytváří a dovede to mistrně zdůvodnit. To, že po D5 jezdí množství kamionu, autobusu směrem na Mnichov do Německa, Švýcarska, Francie či Španělska a nákladní i osobní dopravci na železnici by tento směr výrazně využili SŽ nezajímá, radši tam budou dělat pravidelně výluku. A pak ať někdo tvrdí, že chceme dostat lidi a zboží na koleje. Trať z Libně do Kolína je přetížené, o výstavbě další koleje se neuvažuje, čeká se na VRT, které je zatím spíše chimerou než realitou. Při přestavbě České Třebové zvýšíme při… Číst vice »
A je ta Česká Třebová na 160 kmh vůbec průchodná?
Myslím, že by se muselo moc bourat, zejména rodinné domy v těsném okolí tratě.
Asi by nebylo od věci postavit mezi Chocní a Rudolticemi trať v nové stopě, aby se uzlu ČT úplně vyhnula. Možnost, udělat to před rekonstrukcí, kdy by to přineslo největší efekt, se ale už prošvihla.
Stačí jedna neposlušná Regionoha při výjezdu z depa (jako dneska) a už jsou provozní komplikace.
Ještě výživnější průjezd tímto uzlem bude v následujících 6 letech, kdy bude probíhat rozsáhlá rekonstrukce.
Průjezdné vlaky ČT tunelem na 160kmh. Řešení, které jde provést kdykoliv. V tom oblouku od parníku asi bez bourání víc nevymáčknete.
tam kdyby se zbouraly ty garáže mezi kolejema a u parníku se udělal zářez tak by šli ty oblouky nějak natáhnout ale tam by bylo tak 120/140 pro klopidla max… a před stanicí by se nejspíš museli natáhnout průjezdný koleje za 4. nástupiště
Tady to SŽ vymyslela tak , že dálnice D5 neexistuje, v dopravním modelu, a trať je jenom konkurencí silnice I/26. Pak ty parametry stačí. Ano, a za to si je platíme…
Jo, no. Jenže i kdyby to bylo celé ve dvou kolejích a celé na 200, stejně je to po dálnici rychlejší, protože je to prostě o dost kratší, takže by ekonomicky nevyšlo nic a zůstalo by to tak, jak je to teď. Tím, že to lišácky udělali jako konkurenci silnice I/26, tak je to sice poněkud… no, řekněme „kompromisní“, ale je aspoň něco (a o dost) lepšího, než teď.
Chlape buď realista, nikdy se nemůže stát, že většina osobní a nákladní dopravy bude na železnici. Ty by si musel mít všude čtyři koleje, a oddělit nákladní a osobní dopravu.
A musely by být „všude“ vlečky
Jsem realista, ale toto je zrovna jedna z tras o kterou mají zájem jak osobní dopravci v nedotované dopravě, tak nákladní dopravci na rozdíl od spousty jiných tras.
Mezi většinou a 11 % je pořád ohromný rozdíl.
Tahle pochvala ŘSD má jednu chybu na kráse a to že všechny ty dálnice tu měly stát už před 30-40 lety.
Takže srovnáváte něco, o čem se dekády kecalo, s Domažlicemi, které jsou rozhodnuté pár let.
No to se ale spise obratte na UVKSC, to je totiz ten tzv. nekonecne ohromny investicni dluh minuleho rezimu, ktery dnesni pohorbci bolseviku nikdy nechteji uznat. My tu ted bohuzel stravime neco, co na zapade bylo jiz v roce 89 normou.