Hledá se dopravce pro linku Košice – Göteborg, slovenské ministerstvo nabízí příspěvek 91 milionů korun

Letiště Košice. Foto: Zdopravy.cz / Vojtěch OčadlýLetiště Košice. Foto: Zdopravy.cz / Vojtěch Očadlý

Nové spojení má fungovat už od října.

Odebírat
Upozornit na
guest
18 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
jkjk

Neměli by spíš hledat spojení do Chang-čou, sídla Geely, které Volvo vlastní?

Davo

Je videt, ze cesko i slovensko ac breci jak je potreba setrit, neni na duchody, deti nemaji kam chodit do skolek, chybi nemocnice tak na takoveto vylomeniny se penize vzdy najdou.

Tomáš

Kdepak soudruzi, my už nebudeme mít odpočinek. My jsme teďka povolání převrátit svět. Ale pozor, ne vzhůru nohama. Hlavou vzhůru. Vzhůru nohama převrátili svět už kapitalisti. 🤣

Air Traveller

Krom par zamestnancu volva, kolik lidi tim muze objektivne tak litat?

A dotace na polovinu letistniho poplatku – pokud se tim mysli poplatek za odletavajiciho cestujiciho – cili 9€ (polovina z 18) – to se asi taky nikdo moc nepretrhne.

Samo

Predpokladám že myslia všetky letiskové poplatky, nie len odbavenie cestujúcich. Ničmenej stále je to smiešna dotácia na linku ktorou nemá kto prečo jazdiť. Zamestnanci Volva nenaplnia ani jedno lietadlo za týždeň (a väčšina z nich aj tak pôjde s prestupom v deň keď im to vyhovuje, nie priamym letom o tri dni), a generovanie nejakého nového dopytu asi moc reálne tiež nie je keďže východ Slovenska zrovna neprekypuje tisícmi ľudí čo majú na dovolenku vo Švédsku. Ak to lietať bude, bude to extrémne low yield linka, takže aj pri odpustení značnej časti poplatkov to bude stále buď v strate alebo… Číst vice »

Air Traveller

jj, pravda.

v te vyzve je to specifikovane – pristavaci poplatky, handling, parking a departure taxa

Air Traveller

Co tu vyzvu ctu celou, tak ti matláci tu výzvu maj udělanou tak, že je neymslná … párkrát se v textu odvolávají na bod 1.2(a) a 1.2(b) …

a žádný bod 1.2(a) a 1.2(b) tam nejsou 😀

mgr.pavel

Jaký je veřejný užitek z takto vynaložené dotace?

V tom, že zaměstnanci jedné soukromé firmy budou mít přímé spojení do centrály? To by zavánělo nedovolenou státní podporou.

Nebo v čem jiném bude lnika právě do Goteborgu tak veřejně prospěšná?

Vilém Bacsko

Právě taková podpora je dovolená. Je ve veřejném zájmu

Samo

V čom spočíva ten verejný záujem?

mgr.pavel

V čem je veřejný zájem, aby zaměstnanci právě jedné konkrétní firmy měli rychlé spojení mezi svými pobočkami?

noerf

Do dohody s těmito velkými hráči o výstavbu závodu obvykle vstupuje stát s nějakými investičními pobídkami. Pokud tam poletí malý bizjet pro 9 – 13 cestujících jednou týdně, tak budou splněny podmínky a Volvo ušetří několik eur na letištních poplatcich.

Samo

Toto je tak príšerná hlúposť až to bolí. 1. Tá linka nemá vôbec žiaden zmysel. Buď to bude lietať denne a prázdne, alebo to bude lietať raz za tri dni a teda väčšina aj toho mála Volvo zamestnancov čo na tej trase cestuje pôjdu aj tak s LOTom alebo OS vtedy kedy potrebujú a teda to stále bude lietať prázdne. 2. Dotácia skončí po dosiahnutí ziskovosti? WTF? Takže celá incentíva skončí momentom ak na tom dopravca zarobí jedno euro na let? Prečo by teda mal dopravca alokovať kapacitu na túto linku keď na iných trasách zarobí výrazne viac? 3. Predpokladám… Číst vice »

Samo

Och a ešte 4.: Hľadať v auguste dopravcu na linku od októbra je tiež žúžo. Lebo dopravcovia vôbec nemajú kapacitu už alokovanú inde.

Vilém Bacsko

Presne to jsem chtel napsat. Jedina moznost je, ze dopravce uz je „předvybraný“ a dotace je mu dělaná na míru.

liborvavrik82

Nebo se nepřihlásí vůbec nikdo.

Samo

Áno. Komerčne do toho nikto nepôjde, jediná možnosť je že to je nejaký kšeft.

liborvavrik82

Mě takováto linka moc nedává smysl. Zvlášť když jde o zaměstnance 1 firmy.