Hledá se dopravce pro linku Košice – Göteborg, slovenské ministerstvo nabízí příspěvek 91 milionů korun
Letiště Košice. Foto: Zdopravy.cz / Vojtěch Očadlý
Nové spojení má fungovat už od října.
Nové spojení má fungovat už od října.
Tak uz je jasne kdo to bude litat na strankach lygg.com uz je info ohledne teto linky
Dalsi pravidelna linka v Kosicich zatim co vetsi Brno nema temer nic. Kosicane umi, brnaci cumi.
proboha… a neměl by toto vyřešit trh?Pobídky,dotace,eurofondy…kde je ta tržní ekonomika a rovná,férová hospodářská soutěž?
Tu budovu… …on velmistr Kotas popijel s vychodnary?
Copak o to, podobné spojení fungovalo nějakou dobu mezi UK a BTS, když nabíhala výroba v Jaguar/Land Roveru u Nitry, ale tam si to platila firma sama. Létalo se v pondělí a pátek a cestující byli ze všech oblastí, od managementu až po odborníky z výroby, techniky apod., kteří se podíleli na přípravě výroby. V tomto případě byla dotace na spojení do Košic přislíbena jako součást pobídek (a po pravdě, v celém balíku jde o marginální částku). Co je větší větší problém a jak je zmíněno níže, hledat dopravce až teď je dost pozdě, i když ani to nemusí být… Číst vice »
Pre všetkých, čo hovoria, že sa to neuživí: tak prečo lieta pravidelná súkromná linka Praha-Braunschweig? (Že by bolo vedľa vo Wolksburg ústredie Volkswagen?)
Létá? Pořád?
Jakože fakt tu přirovnáváte absolutní gigant v podobě VW, který má v Čechách několik tovaren a taky vývoj….a Volvo?
Volvo, které bude mít v místě továrnu. Volvo není garážový výrobce. Opravdu zase demagogii tu šíříte?
No, ten hlavní rozdíl bude v tom, že si Braunschweig kompletně platí VW 🙂 jedná se o soukromé lety, které nejsou ve volném prodeji, léta to kinder letadlo pro asi 19 lidí, a lítá jednou týdně 😀
A taky bude docela rozdíl ve velikosti – Volvo v košicích je montovna s asi 3 tisícema zaměstnanců. Škodovka je přecijenom trošičku .. jiná palba.
Tož asi tak.
Odpovedal si si sám, je to súkromná linka. Platí si to firma a jazdí to v kapacite primeranej jej potrebám. Tu štát ponúka preplatenie polovice letiskových poplatkov a zvyšok nákladov + zisk si linka má zarobiť z cestovného. Okrem toho sa domnievam že štát pri svojej ponuke nepredpokladá že by sa KSC-GOT mali lietať nejakým Beechcraftom ale očakáva tam minimálne niečo ako ATR.
Milý Samo pamätajte lietadlo NEJAZDÍ ale LIETA.
Tato linka létá s Beech 1900 pro 19 pax 2x denně se společností privatewings
Neměli by spíš hledat spojení do Chang-čou, sídla Geely, které Volvo vlastní?
Je videt, ze cesko i slovensko ac breci jak je potreba setrit, neni na duchody, deti nemaji kam chodit do skolek, chybi nemocnice tak na takoveto vylomeniny se penize vzdy najdou.
Není to vylomenina, ale součást pobídky pro Volvo. IMHO je lepší vydělat víc peněz, než mít potřebu šetřit. Zda se ta pobídka Slovensku vyplatí, je ale druhá věc, to tu asi „nevyřešíme“.
Kdepak soudruzi, my už nebudeme mít odpočinek. My jsme teďka povolání převrátit svět. Ale pozor, ne vzhůru nohama. Hlavou vzhůru. Vzhůru nohama převrátili svět už kapitalisti. 🤣
Krom par zamestnancu volva, kolik lidi tim muze objektivne tak litat?
A dotace na polovinu letistniho poplatku – pokud se tim mysli poplatek za odletavajiciho cestujiciho – cili 9€ (polovina z 18) – to se asi taky nikdo moc nepretrhne.
Predpokladám že myslia všetky letiskové poplatky, nie len odbavenie cestujúcich. Ničmenej stále je to smiešna dotácia na linku ktorou nemá kto prečo jazdiť. Zamestnanci Volva nenaplnia ani jedno lietadlo za týždeň (a väčšina z nich aj tak pôjde s prestupom v deň keď im to vyhovuje, nie priamym letom o tri dni), a generovanie nejakého nového dopytu asi moc reálne tiež nie je keďže východ Slovenska zrovna neprekypuje tisícmi ľudí čo majú na dovolenku vo Švédsku. Ak to lietať bude, bude to extrémne low yield linka, takže aj pri odpustení značnej časti poplatkov to bude stále buď v strate alebo… Číst vice »
jj, pravda.
v te vyzve je to specifikovane – pristavaci poplatky, handling, parking a departure taxa
Jediná možnost ako tak to plniť by bola nadväzovať na linky SAS, Air France a KLM v GOT…
IMHO nebyla.
Co by to získalo napojením na linku KLM a AF ? Nic. Max. přípoj do Amstru a Paříže (což maj už tak se swissem / austrianem) – a představa, že by někdo ze světa chtěl letět do Košic XXX – AMS – GOT – KSC (a naopak) je taky .. no, dost iluzorní 🙂 Nepochybně by se pár lidí našlo, .. ale.
Ten SAS možná, ale tam zas … SAS přes zimu z GOT lítá jenom Kodaň a Stockholm. Takže taky žádná velká výhra.
V zime sú aj nejaké sezónne linky do Španielska (+ LUE je celoročne) ale to samozrejme nikto cez GOT lietať nebude a zas by to boli len low yield cesťáci.
Sorry, LLE nie LUE. LUE je Lučenec, dúfam že som ministerstvu nedal nejaký blbý nápad 😀
GOT nie je hub pre žiadnu z tých aeroliniek. Predstava že niekto letí KSC-GOT-AMS/CDG (nebodaj odtiaľ ešte ďalej) keď ma k dispozícii oveľa priamejšie routingy s OS/LX/LO asi nie je moc reálna. SK má z GOT nejak pravidelnejšie len ARN a CPH, to by ako-tak šlo ale zas samo o sebe asi nestačí (a teda neviem ako teraz ale CPH bola za mojich čias v SE tiež iba raz denne).
Co tu vyzvu ctu celou, tak ti matláci tu výzvu maj udělanou tak, že je neymslná … párkrát se v textu odvolávají na bod 1.2(a) a 1.2(b) …
a žádný bod 1.2(a) a 1.2(b) tam nejsou 😀
Ona celá ta dokumentace ze vtipná… Např. povinnost být zapsán v registru partnerů veřejného sektoru (pokud tam není) není, pokud si dobře pamatuji, úplně jednoduchý administrativní krok a v uvedeném časovém okně dost obtížně zvládnutelný. Rovněž skutečnost, že anglická výzva není právně závazná (cit. úvod: Tento dokument je neoficiálním a zdvořilostním překladem do angličtiny …. Tento text slouží výhradně jako dokumentační pomůcka a nemá žádné právní účinky. Ministerstvo dopravy Slovenské republiky nenese za jeho obsah žádnou odpovědnost. V případě nejasností ohledně významu některých přeložených pojmů nebo rozporu mezi slovenskou verzí Výzvy a překladem je rozhodující slovenská verze Výzvy) je u… Číst vice »
Jaký je veřejný užitek z takto vynaložené dotace?
V tom, že zaměstnanci jedné soukromé firmy budou mít přímé spojení do centrály? To by zavánělo nedovolenou státní podporou.
Nebo v čem jiném bude lnika právě do Goteborgu tak veřejně prospěšná?
Právě taková podpora je dovolená. Je ve veřejném zájmu
V čom spočíva ten verejný záujem?
V čem je veřejný zájem, aby zaměstnanci právě jedné konkrétní firmy měli rychlé spojení mezi svými pobočkami?
V tom, aby tam ta jedna konkrétní firma vůbec byla. To přinese desítky tisíc pracovních míst.
Neviem si predstaviť žiadnu normálnu firmu čo by investíciu za milióny eur robila podľa toho či nejaký manažéris bude musieť raz za mesiac pri ceste prestúpiť vo Varšave alebo nie.
Do dohody s těmito velkými hráči o výstavbu závodu obvykle vstupuje stát s nějakými investičními pobídkami. Pokud tam poletí malý bizjet pro 9 – 13 cestujících jednou týdně, tak budou splněny podmínky a Volvo ušetří několik eur na letištních poplatcich.
Nebudou, linka musí být v komerčním prodeji a 2x týdně
Toto je tak príšerná hlúposť až to bolí. 1. Tá linka nemá vôbec žiaden zmysel. Buď to bude lietať denne a prázdne, alebo to bude lietať raz za tri dni a teda väčšina aj toho mála Volvo zamestnancov čo na tej trase cestuje pôjdu aj tak s LOTom alebo OS vtedy kedy potrebujú a teda to stále bude lietať prázdne. 2. Dotácia skončí po dosiahnutí ziskovosti? WTF? Takže celá incentíva skončí momentom ak na tom dopravca zarobí jedno euro na let? Prečo by teda mal dopravca alokovať kapacitu na túto linku keď na iných trasách zarobí výrazne viac? 3. Predpokladám… Číst vice »
Och a ešte 4.: Hľadať v auguste dopravcu na linku od októbra je tiež žúžo. Lebo dopravcovia vôbec nemajú kapacitu už alokovanú inde.
Presne to jsem chtel napsat. Jedina moznost je, ze dopravce uz je „předvybraný“ a dotace je mu dělaná na míru.
Nebo se nepřihlásí vůbec nikdo.
Áno. Komerčne do toho nikto nepôjde, jediná možnosť je že to je nejaký kšeft.
Mě takováto linka moc nedává smysl. Zvlášť když jde o zaměstnance 1 firmy.
Jestli to dají v pondělí ráno a čtvrtek odpoledne, tak to pokryje většinu pracovních cest.
Ještě před několika měsíci bych řekl, že zbytek může pokrýt přestup ze SAS ve Vídni nebo Varšavě, teď už ale to je horší…
SAS na VIE nelieta.