Hlavní tah z Brna do Znojma bude z části třípruhový, plánuje ŘSD
Silnice I/53 Znojmo - Lechovice. Foto: ŘSD
Silnice se stane jednou z tras pro přepravu technologických celků, které budou potřebné pro stavbu nových jaderných zdrojů v dukovanské elektrárně.
Trochu mě zaráží to plánování ŘSD, PDPS je hotové od roku 2022, ten rok to mělo jít i do soutěže. Pak se vše zruší, odloží a překope. Ta PD taky stála nemalé peníze. Pak mě zaráží, že kdejaká ves má MÚK, ale u Pohořelic se udělá ÚK? A to není jenom o této stavbě…
Dle studie by stačila spojka Emin zámek – Nový Dvůr pro bezúvraťovou jízdu mimo Hrušovany nad Jevišovkou a oprava navazujících traťových úseků. Pak by se dalo cestovat vlakem Brno-Znojmo za 59 minut. Navíc trať se bude muset opravit tak jako tak (dochází životnost) a se zvýšením rychlosti až na 160 km/h se taktéž počítá.
Asi se mnou bude malokdo souhlasit. Podle me ta silnice neni spatna (je to cisarska cesta, ktera vede mimo obce) ale je treba doresit nekolik veci. A) kolme pripojky z obci (tam vznikani ty smrtaky) nahradit kruhacema B) zakaz jizdy zemedelske techniky C) zakaz predjizdeni … jestli jedete 70kmh nebo 90kmh je na useku znojmo pohorelice asi 7 minut…. pokud to bude 2+1 tak je to vic nez dostatecne reseni.
Mnohem horsi je podle me silnice 38, znojmo jihlava.
při takové zásadní přestavbě je více než vhodné zrušit všechny úrovňové křížení a nahradit MUK, nikoliv kruháči… většina takových má být zrušena a nahrazena MUK, snad se přehodnotí i ty dvě u Branišovic. Jediné co lze akceptovat je napojení do Kašence když se upraví na nepřímé připojení pro levé odbočení a pro pravé bude připojovák
Tak, MÚK by měla být převážně (jistě, občas si situace vynutí vyjímky) na „každé trochu lepší“ krajovce… ne že když děláme velkou reko a 2+1 pruhy a necháme tam kruháče… přímý směr má být přímo. Jako ano, nerval bych tam křižovatky (zejména „do odbočky“) dálničních parametrů které počítají s rychlostí snad 80-100kmh do odbočky, ale prosté odstranění odbočování doleva přes hlavní směr…
Dobre, ale mame budget, ten je fixni. Investicni naklady a naklady na udrzbu jsou u MUK jinde (aspon si to myslim) nez u kruhace. Takze ja jinymi slovy rikam – zlepseme hodne mist tak, ze budou bezpecna i kdyz ne dokonala. Vas pristup je udelejme mene mist dokonale. Ja porad preferuji ten svuj pristup.
Ty náklady jak kde… na mnoha místech už EXISTUJE most přes dálnici/hlavní silnici (základní a nejdražší součástka MÚK) a stejně se tam ta múk neudělá… viz třeba například tuto, mezi km11 a km25… A přitom to NENÍ tak že by tam o ty sjezdy nikdo nestál, naopak, třeba taková Nosislav a Velké Němčice tím že tam sjezd není tak holt musejí jet pěkně prostředkem Blučiny a Židlochovic, pěkně jim tam hučet a smrdět na náměstí, to celé padesátkou= pěkně dlouho…
https://mapy.cz/zakladni?l=0&x=16.6943401&y=49.0072361&z=13
Z Brna do Pohořelic už dálnice je, stačí dokončit ten kousek do Znojma
Inu, kousek… to co je je sotva půlka celé vzdálenosti. A v Pohořelicích se ty proudy dělí, některá doprava tam i končí, takže chápu to udělat nějak úsporněji než „plnotučnou“ D. Tohle co teď píšou je krok dobrým směrem, ale po děsně dlouhé době postávání na místě a pořád ještě nedokončený (viz zachování Braníšovice tam je to dost hrůza).
Furt je šance že v rámci preprojektovani bude i u Branišovic MUK. Letàk v tomto ohledu není rozhodně aktuální…
Temelín i Dukovany by se měly propojit dálnicí do Terstu. Kromě technologických celků by mohly sloužit i cestovnímu ruchu 😀
Patrik už určitě slintá, jak se do změny projektu začne navážet… nová EIA, chránění slimáci ve strouze…. ach jo.
A šup, rovnou podél postavit koleje…
To je ovšem úplně jiná cenovka než 2,5 miliardy… tak možná 10. a absolutně jiná obtížnost stavebního povolení, tam kde dosud nic nebylo (vlak) ho stavět od nuly. Takže v nejlepším případě deset let projektování a povolování, když budu čirý optimista.
Takže ne, je to jen výkřik Hurvínka co si představuje válku.
Švýcaři- Hurvínci.
Mimochodem, zeleznice se takto planuje, ale nemyslim si, ze se to nekdy postavi. Ekonomicky je to nesmysl. Znojmo express je dostatecne reseni (nevim jestli staci kapacitne, ale autobusy se pridat daji).
No dobře, aspoň se bude dát (bezpečně) předjet polovinu délky, a mimoúrovňové křižovatky jsou místy pravé požehnání (akorát stále ne Branišovice), ale teda na to že se blábolilo o rychlostní komunikaci tak z toho nakonec vyšlo to nejmenší co prakticky šlo… po dvou desetiletích rozmýšlení?? Takto to už mohlo být o deset let dřív… nebo jde o to že tou dobbou byla silnice ještě „málo rozbitá“ tak se nedělo vůbec nic??
A co to tam v tom letáku probírají o „nevyhovujícím výškovém profilu“ to prakticky nikoho dneska netrápí, obzvlášť když budou ve stoupání dva pruhy…
Ten text v letáku je ještě původní když se počítalo s 1+1… každopádně mají pravdu. Nejde o dlouhé stoupání, ale spíš misty o takovou horskou dráhu nahoru a hned dolů s nepřehlednými horizonty. A ty je potřeba zrušit tak jako tak. To na takové silnici nemá co dělat…
Tak ani ty horizonty za předpokladu že to za nimi pokračuje rovno, a že předjíždění je buď průběžné (tam kde jsou dva pruhy) nebo zakázané (tam kde je jeden) by moc nevadily. Bohužel existují i ti co pravidla nedodržují, případně „vyšší moc“ (spadlé věci, místa nehody a tak) takže ano nějaký výhled na rozumnou vzdálenost je dobrý… ale je tam „jen“ devadesátka…
Mimochodem – to se teda odrube „na holou skálu“? Takže z hlediska konstrukčních vrstev prakticky od nuly? Že jinak by ty výškové úpravy byly „za zvýšenou cenu“…
Myslím že pokud by to celé bylo v profilu 2+2 tak by se nikdo nezlobil.
Alespoň že těch 2+1.
Ale nad tím se měl „někdo zamýšlet“ tak kolem roku 2003 a ne až teď…..
No právě, dlouhé vymýšlení coby a nakonec ta nejmenší možná změna.
V roce 2003 a ještě min dalších 10 let kategorie střídavých 2+1 v normě neexistovala a tudíž se žádné nenavrhovaly kromě přidaných pruhů ve stoupáních..
A kolik jste si ochoten připlatit na silniční dani?
V článku se píše, že třípruhové řešení výrazně zvýší kapacitu této velmi vytížené komunikace. To přece není pravda. Nebo mi něco uniká?
Hlavní výhodu pochopí např. ten, kdo často používá Ex 108
Ex 108? To myslíte dálniční sjezd Jaroměřice – jih?
To se opravdu ptáte, nebo má jít o vtip?
Skvele. Jeste tisickrat skvelejsi by ovsem byl takovyto parametr na cele I/38 z Jihlavy pres Znojmo az na Hate… Vyhradne MUK…
Jak „výhradně“ MÚK… nevidíte v letáku ty Braníšovice? Tam dvě krátce následující úrovňové zůstávají, do toho zastávka autobusu, chodník, přechod a padesátka tam MOŽNÁ vzroste na 70…
Kromě toho sorry ale upřednostnit I/38 může tak akorát pražák který chce co nejrychleji do Vídně…
Díval jsem se teď na „pentlogram“… I/38 má prakticky v celém úseku Čížov – Litohoř poměrně rovnoměrně o 20-25% nižší intenzity než I/53.
Kamionu jezdi po obou silnicich zhruba stejne, cca 2500, I/53 je po rovine, I/38 je od stonarova nahoru dolu, takze kamiony nekde nejedou ani 50… takze ta 38 potrebuje usporadani 2+1 mozna mnohem vic
A když I/38 může upřednostnit jen Pražák tak kdo může upřednostnit I/53? Brňák? Takhle jednoduchý to na tom světě máme?
Branisovice jsou na I/53. Ja mluvim o I/38. Navic I/38 je soucasti mezinarodni trasy E59. A budete se velmi divit, po I/38 se jezdi treba z Vidne do Drazdan a Prazane jsou jim pri tom uplne ukradeni. Cemu dal nerozumite?
Vídeň – Drážďany po I/38 pravda vyjde o 7% kratší (nic moc rozdíl, a kvůli rovnější dálnici nejspíš i šul-nul na palivo, tedy pokud se po dálnici nejede „na doraz“) ale o 10% delší časově. A to za situace kdy pořád Pohořelice – Mikulov je v „poněkud“ neutěšeném stavu. Kdežto Brno-Znojmo absolutně žádnou alternativu nemá a ještě dost dlouho mít nebude…
ten rozdíl mmch činí na 500km úspora 38km za cenu 33min navíc časově.
MÚK bylo původně plánováno na každém křížení, jen v nejvytíženějších Branišovicích nebylo v původním projektu nic – jen styková křižovatka se štrůdlem aut na II/396 co chtějí jak nyní odbočit vlevo na Brno? To byla ale hloupost na N-tou hodná brněnského ŘSD… Snad i toto nyní lépe pořeší… Koneckonců je to mimo jiné i směr na ty zmiňované Dukovany…
Tam se čeká na obchvat, ale kdy ten bude, čert ví.
A dělat takto každou jedničku by nešlo? A pokud by to opravdu nešlo tak to odůvodnit?
No, nešlo, už tak nejsou peníze ani na běžné obchvaty v dvoupruhovém uspořádání natož aby se každá jednička stavěla jako třípruh. Stavět třeba silnici I/71 jako třípruh, když počet aut za den nedosáhne ani na první tisícovku by bylo strašlivé plýtvání prostředkama.
Nikdy jsem moc nepochopil, proc je I/71 silnice I. tridy, obzvlast kdyz za carou navazuje dvojka…
Je pozoruhodné jaký je „profil“ zde probírané silnice… z 11,5m se změní na 13,5m, neboli „nádherných“ 17% plochy navíc… to by normálně nemělo být o moc dražší!
Někde to nevyžaduje intenzita provozu, někde to není možné z prostorových důvodů a v neposlední řadě limitované finance. Střídavé tříproudé uspořádání také není ideální z hlediska bezpečnosti silničního provozu.
Několik MÚK… O to víc bije do očí ten nový kruháč pár km před Znojmem.
Kruháče jsou dočásné… dojde pak k jejich zrušení
To se dá najít v nějakém dokumentu?
Kvůli kruháči u Bantic se stavba protáhla minimálně o půl roku. Toto se v tomto desetiletí rušit asi nebude🥴
Jaká je jednotka dočasnosti víme?
21 let.
32 let
Kdy „pak“?? Až se to bude zase za 20-30 let rozpadat, takže se do toho bude muset „kopnout“ tak při té příležitosti?
Ten kruhak pred Znojmem je jedinna sance, jak se rozumne a bezpecne dostat na hlavni cestu z okolnich dedin pri odboceni doleva. Diky za nej!!
Pokud je někdo kopyto, když neumí odbočit z/na hlavní silnici bez kruháku, tak ať vrátí řidičák nebo jede na nebližší MÚK. Tento kruhák je nesmysl, zvlášť když se vedlejší kruhák s II/408 bude předělávat na MÚK.
Občas je vzhledem k intenzitě provozu problém vlevo odbočit. tak se prostě ten kruháč udělá. Jestli se vám to nelíbí, tak vraťte řidičák vy.
Jakože kdyby tam byla MÚK tak by to nešlo?? Když už se s tím „něco“ muselo dodatečně dělat?
To je skvělé, že změnili projekt, i když to ještě před pár měsíci vypadalo, že to prostě nepůjde, že už je schválený záměr apod.
Nesouhlasím s tím, že střídavý tripruh výrazně zvýší kapacitu silnice. Pouze bude bezpečnější předjíždění.
Tedy se zvýší kapacita.
Nebude. Leda by dvojitou plnou vyznačili betonovým svodidlem…
Souhlas, dvojitá plná čára pro řidiče některých zahraničních kamionů nic neznamená.
„Pouze“?
Tak ještě oplotit a v úseku s předjížením povolit aspoň kilo a už se budem tomu Německu tak nějak blížit… ( Byť tam umí i na čistě 2 pruzích povolit 120 , když situace dovolí, no ale co už)
To by nešlo, protože Češi blablabla.
V D je běžně vedle Bundes strasse použitelná cyklostezka. Kde je podél silnice na Znojmo?
Nikdo tam na kole nejezdi, nejsou tam obce.
A ty odbočující silnice jsou tedy k čemu?
Stačilo by se inspirovat kousek za hranicemi (A) tam je 100ka „by default“ takže to asi je bezpečná rychlost i na kdekteré okresce…
Panebože proč ne zase čtyři pruhy. Ty tři nám byl čert dlužen jelikož to vůbec nic neřeší a ušetří se jenom málo peněz
Nejužší směrově dělený čtyřpruh co se v současnosti realizuje má šířku 21,5m, rozšířený 1+1 úsek Lechovice-Znojmo má 11,5m, plánovaný střídavý třípruh pak 13,5m.. Oproti čtyřpruhu se ušetří právěže fakt hodně a zrovna toto je silnice kde třípruh dává naprosto smysl. Z hlediska intenzit tam čtyřpruh ani do budoucna nedává smysl. Ostatně v Rakousku vede z Vídně na Znojmo také právě střídavý třípruh..
Za mě palec nahoru pro ŘSD, že bylo ochotné ještě změnit kompletně připravený projekt chvilku před realizací
Ve všem souhlas, jen ta silnice je ve slušném rozkladu a dokončení 2028…
no bohužel, bylo připraveno k dřívější realizaci, ale zase by zůstalo jen 1+1. Za mě lepší varianta 2+1 i za cenu pozdější realizace kvůli nové dokumentaci, SP a zřejmě i dodatečnému výkupu některých pozemků díky většímu záboru
Souhlasim… a to same od znojma smerem na jihlavu. Mohli by stejne prehodnotit chystanou prelozku jihlava- stonarov…
Střídavý třípruh vede až ze Stockerau, kde se od A23 Donauuferautobahn odpojuje S3 Weinviertelschnellstrasse. Ta dnes končí pár km před Haugsdorfem. Přes očekávané nesouhlasy mám za to, že spojnice krajského (zemského) a druhého největšího města na JM by si čtyřpruh zasloužila, když už tím směrem je tak mizerná železniční infrastruktura.
Myslim si, ze kdyz se srovnaji ty nechutne horizonty a budou MUK, tak stridavy tripruh neni az tak spatna volba. Mohla by tam byt i 100 km/h. Problem ctyrpruhu u nas je v tom, ze si lidi mysli, ze jsou automaticky na dalnici a podle toho se tak mnozi chovaji…
On by vcelku stačil (na 100 až 110kmh) i nedělený (nebo jen minimální zábranou) čtyřpruh ale to je u nás „fuj“, takže rovnou 3,5m středního, plus „parkoviště“ za krajnicí… a máme z toho 25m, na které bohužel nemáme a je vymalováno 🙁
Akorát že v Rakousku jde ta silnice o které mluvíte oblastí které se ne nadarmo říká Waldviertel, takže ne zrovna hlavní směr… a stejně tam ta S3 už stojí, sice většinou 2+1 ale poměrně velkorysá, a samozřejmě s rychlostí 100kmh…
Weinviertel. Waldviertel je dál na západ, něco na způsob České Kanady a tam opravdu chcípl pes.
Ne waldviertel (ten je vic na zapad), ale tohle je weinviertel… pres waldviertel mela vest “europaspange”, ale zeleni to zarizli… takze to neni jen u nas
Hurá!