Hlavní město silnic. V Praze začíná světový kongres, vrací se do Česka po 52 letech

Pokládka asfaltových vrstev na nový most na silnici I/35 v Liberci. Foto: Jan Sůra / Zdopravy.czPokládka asfaltových vrstev na nový most na silnici I/35 v Liberci. Foto: Jan Sůra / Zdopravy.cz

Zastoupena budou i nová témata, jako je uhlíková neutralita, autonomní vozidla, elektromobily a nabíjecí infrastruktura.

26 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Mysel

No bezva – kongres uz je, tak jeste ty silnice.

Petr Jetelina

Účastníky kongresu bych pozval na svezení po Pražském okruhu. Oh wait, on ještě není hotový. :O

Avoda

Příspěvky zejména čínských a indických odborníků v otázce uhlíkové neutrality budou jistě pro státy EU velmi poučné….

Jiří Kocurek
Avoda

Vzhledem k tomu, že Čína produkuje 1/3 celosvětových emisí CO2, musela by zavřít všechny své uhelné elektrárny ještě dnes, aby to bylo poznat.

EU produkuje 7,3%, z toho kompletně doprava 16%. Šestnác procent ze sedmi procent je 1.2%.
To znamená, že když celá EU bude jezdit, létat a plout na elektřinu nebo na vzduch nebo na kdoví co, tak celosvětově to bude znamenat pokles o jedno procento!
To se za ty peníze opravdu vyplatí…

Jiří Kocurek

Vtip je v tom, že do Číny se odsunula „špinavá“ výroba z Evropy.

Luk

Emise z dopravy není jen CO2, ale taky CO, NOx, aromatické uhlovodíky a další lahůdky, které mají následky především v bezprostřední blízkosti jejich produkce. Takže i pokud necháme CO2 zcela stranou, má smysl se emisemi zabývat.

Jiří Kocurek

Tak v Praze je řešením také trolejbus a … jsme u toho, že potřebujeme elektránu vyrábějící podle požadavků na odběr.

realista

k tomu jsou vhodné přečerpávací elektrárny – ale to by v tomto státě nesměla mít hlavní slovo jaderná lobby, která se jakoukoli možností ukládání aktuálně nepotřebné energie a jejího následného spotřebovávání cítí silně ohrožena, a tak výstavbu přečerpávacích nádrží a elektráren blokuje.

Frantisek

Více umělých nádrží do krajiny… Co nejprve snížit energetickou náročnost lidského počínání jako takovou? Jo aha, „potřeba trvalého růstu“… Nic, no. Vše marno. 🙂

Jiří Kocurek

Jo? Cože? Teď chtěli stavět přehradu a blokují to DZ, ti samí, co blokovali Temelín.

Jiří Kocurek

Jo a ještě podotek: base load je v ČR asi 6,5 GW, pod tuto hodnotu odběr neklesá.
Tak zkuste vypnout tu rudou nenávist před očima a pouřít rozum.

Frantisek

Není trolejbus převážně jen přesunutí zátěže na jiné místo, s téměř nezměněnou (zvláště při permanentní vozbě baterií) spotřebou energie? Jo, jde rekuperovat, to výhodou je.

Jiří Kocurek

Jasně, místo trolejbusu by tam Frantrišek poslal vláček tažený 810 a tam se emise neřeší.

Rudolf Tuček

Vzhledem k tomu že polovina všech elektroaut provozovaných na světě jezdi v Číně, tak zřejmě bude Čína pro Evropu poučením.

Avoda

A elektřinu do těch elektroaut vyrábějí v uhelných elektrárnách…

Jiří Kocurek

Totéž může kdokoliv prohlásit o elektrické železnici, tramvajích, metru, elektrickém sporáku i žárovce.
Mají rozestavěno 90 GW (45x Temelín) v jádru.

michal.s

Město pro pořádání kongresu si vybrali opravdu krásné, ale infrastrukturu k chlubení se zrovna nemá.

Jirka

Navrhuji účastníkům kongresu ukázat zejména pražský okruh, městský okruh a radlickou radiálu….. pokud by to náhodou někdo nepochopil, byl to vtip.

Jiří Kocurek

Naštěstí je D1 téměř celá opravená, takže dup dup dup dup dup na nejdelších schodech v ČR se už nekoná.

Jirka

Je tam jedno velké téměř a to je armagedon u Brna.

realista

No, II. SJM budou mít téměř přímo „pod okny“ …

Frantisek

Si to také na chvíli užijí…

Petr Drozda

Hostitelé mají vlastní programovou sekci trendů v moderním silničním stavitelství: – na pracovišti jsme vidět zásadně Po – Čt 7-15, Pá 7-12, noční a víkendy neexistují – na jakékoliv stavbě je potřebný počet pracovníků, každou stavbu jakkoli dlouhou stavbu reálně udělá cca 10-20 lidí, to musí stačit – nebo viděl někdo někdy více – dopravní omezení děláme vždy v délce min. 5-10 km, i když se reálně pracuje na 500 metrech tak, aby se pokaždé dostavil kolaps dopravy, že jsou nebo lze udělat častější přejezdy mezi dopravními pásy nechceme vědět – dopravní opatření začíná i končí s ochrannou lhůtou nejméně… Číst vice »

Jirka

Cyklostezky náhodou důležité jsou, jinak za všechno máte plus.

mimochodem

Ta D5 pred Prahou je tedka nejaka kouzelna.
Pred par mesici dodelavali zalivy pro nouzove odstaveni auta smerem na Prahu a pri te prilezitosti uz byla pulka toho pasu v novote. Nebo vlastne mozna ne, protoze to tak tyde-dva zpatky bylo zase uplne komplet vyfrezovany a jedou uplne nanovo.

Netusi nekdo, co by to mohlo mit za duvod, delat to takhle na dvakrat?