Hlavní město silnic. V Praze začíná světový kongres, vrací se do Česka po 52 letech
Pokládka asfaltových vrstev na nový most na silnici I/35 v Liberci. Foto: Jan Sůra / Zdopravy.cz
Zastoupena budou i nová témata, jako je uhlíková neutralita, autonomní vozidla, elektromobily a nabíjecí infrastruktura.
No bezva – kongres uz je, tak jeste ty silnice.
Účastníky kongresu bych pozval na svezení po Pražském okruhu. Oh wait, on ještě není hotový. :O
Příspěvky zejména čínských a indických odborníků v otázce uhlíkové neutrality budou jistě pro státy EU velmi poučné….
https://www.e15.cz/nazory-a-analyzy/cina-spousti-thoriovy-reaktor-na-vysledek-experimentu-ceka-cely-svet-1399013
Abychom nečuměli jak na Polsko, které bylo furt zaostalé a …
Vzhledem k tomu, že Čína produkuje 1/3 celosvětových emisí CO2, musela by zavřít všechny své uhelné elektrárny ještě dnes, aby to bylo poznat.
EU produkuje 7,3%, z toho kompletně doprava 16%. Šestnác procent ze sedmi procent je 1.2%.
To znamená, že když celá EU bude jezdit, létat a plout na elektřinu nebo na vzduch nebo na kdoví co, tak celosvětově to bude znamenat pokles o jedno procento!
To se za ty peníze opravdu vyplatí…
Vtip je v tom, že do Číny se odsunula „špinavá“ výroba z Evropy.
Emise z dopravy není jen CO2, ale taky CO, NOx, aromatické uhlovodíky a další lahůdky, které mají následky především v bezprostřední blízkosti jejich produkce. Takže i pokud necháme CO2 zcela stranou, má smysl se emisemi zabývat.
Tak v Praze je řešením také trolejbus a … jsme u toho, že potřebujeme elektránu vyrábějící podle požadavků na odběr.
k tomu jsou vhodné přečerpávací elektrárny – ale to by v tomto státě nesměla mít hlavní slovo jaderná lobby, která se jakoukoli možností ukládání aktuálně nepotřebné energie a jejího následného spotřebovávání cítí silně ohrožena, a tak výstavbu přečerpávacích nádrží a elektráren blokuje.
Více umělých nádrží do krajiny… Co nejprve snížit energetickou náročnost lidského počínání jako takovou? Jo aha, „potřeba trvalého růstu“… Nic, no. Vše marno. 🙂
Jo? Cože? Teď chtěli stavět přehradu a blokují to DZ, ti samí, co blokovali Temelín.
Jo a ještě podotek: base load je v ČR asi 6,5 GW, pod tuto hodnotu odběr neklesá.
Tak zkuste vypnout tu rudou nenávist před očima a pouřít rozum.
Není trolejbus převážně jen přesunutí zátěže na jiné místo, s téměř nezměněnou (zvláště při permanentní vozbě baterií) spotřebou energie? Jo, jde rekuperovat, to výhodou je.
Jasně, místo trolejbusu by tam Frantrišek poslal vláček tažený 810 a tam se emise neřeší.
Vzhledem k tomu že polovina všech elektroaut provozovaných na světě jezdi v Číně, tak zřejmě bude Čína pro Evropu poučením.
A elektřinu do těch elektroaut vyrábějí v uhelných elektrárnách…
Totéž může kdokoliv prohlásit o elektrické železnici, tramvajích, metru, elektrickém sporáku i žárovce.
Mají rozestavěno 90 GW (45x Temelín) v jádru.
Město pro pořádání kongresu si vybrali opravdu krásné, ale infrastrukturu k chlubení se zrovna nemá.
Navrhuji účastníkům kongresu ukázat zejména pražský okruh, městský okruh a radlickou radiálu….. pokud by to náhodou někdo nepochopil, byl to vtip.
Naštěstí je D1 téměř celá opravená, takže dup dup dup dup dup na nejdelších schodech v ČR se už nekoná.
Je tam jedno velké téměř a to je armagedon u Brna.
No, II. SJM budou mít téměř přímo „pod okny“ …
Si to také na chvíli užijí…
Hostitelé mají vlastní programovou sekci trendů v moderním silničním stavitelství: – na pracovišti jsme vidět zásadně Po – Čt 7-15, Pá 7-12, noční a víkendy neexistují – na jakékoliv stavbě je potřebný počet pracovníků, každou stavbu jakkoli dlouhou stavbu reálně udělá cca 10-20 lidí, to musí stačit – nebo viděl někdo někdy více – dopravní omezení děláme vždy v délce min. 5-10 km, i když se reálně pracuje na 500 metrech tak, aby se pokaždé dostavil kolaps dopravy, že jsou nebo lze udělat častější přejezdy mezi dopravními pásy nechceme vědět – dopravní opatření začíná i končí s ochrannou lhůtou nejméně… Číst vice »
Cyklostezky náhodou důležité jsou, jinak za všechno máte plus.
Ta D5 pred Prahou je tedka nejaka kouzelna.
Pred par mesici dodelavali zalivy pro nouzove odstaveni auta smerem na Prahu a pri te prilezitosti uz byla pulka toho pasu v novote. Nebo vlastne mozna ne, protoze to tak tyde-dva zpatky bylo zase uplne komplet vyfrezovany a jedou uplne nanovo.
Netusi nekdo, co by to mohlo mit za duvod, delat to takhle na dvakrat?