Hlavní koridor bude půl roku jednokolejkou. Soutěž ukázala, že konkurence je na SŽ jen někdy
Železniční stanice Uhersko. Foto: Jan Král / Mapy.com

Důkladnou opravou za 424 milionů korun projde 35 kilometrů trati.
Důkladnou opravou za 424 milionů korun projde 35 kilometrů trati.
No je pravda, ze úsek uhersko – chocen byl jeden z prvních tras modernizované I. TŽK. A taky ty první úseky (jako Lovosice – usti) nebyly dělaný kdo vi jak bombasticky. Smutné je spis to, ze za tech 30 let se nejenže koridor nedostavel (Kralupy-nelahozeves, chocen-usti) ALE ze se ani nekoplo do něčeho noveho. Cekal jsem teď spis upgrade trati na 200 (byt´ v tom provozu nemá smysl), zrušení přejezdu, kde to jde. Takže z cyklické opravy mam pocity rozpacite. Btw. jde o usek v echt rovině s mininem oblouku. Jak dlouho vydrží ty obloukovite tratě, se svrškem, jde je… Číst vice »
Zvýšení rychlosti je závislé na dvou modernizačních stavbách (které nemají ani EIA), dále na dvou stavbách nahrazujících několik přejezdů a ideálně i na přepnutí na střídavinu.
https://zdopravy.cz/200-km-h-na-koridoru-ma-dalsi-zpozdeni-sz-behem-par-dnu-oddalila-zahajeni-stavby-o-dva-roky-199691/
Vdak SZ ale meli 30 let dokumnty pripravit, nobe snat to ze je ten usek ve sparnem stavu se zjistilo nahle vcera?
U nás je tolik kolejí, že se to nikdy nestihne opravit. Koridor je přetížen, výstavba něčeho nového je v našich podmínkách scifi.. Státu je to jedno, není zájem to změnit. Každý politik má myšlení na 4 roky dopředu. A tady je to na delší dobu. Je docela zázrak, že se VRT mění na skutečnost. Sice vzdálenou, ale reálně se s tím začíná skutečně něco dělat a vypadá to, že to tentokrát myslí vážně. Uvidíme, co udělá další vláda. Čekají nás dost velké výdaje na provoz státu a jeho dluhu. Snad zbude na železnici. Bohužel nepřináší politické body jako dálnice. Nemáme… Číst vice »
Velmi se pletete v jedné věci, a to že každý politik má myšlení na čtyři roky… Zlatý oči… Každý politik má myšlení do voleb…
Mnozí tu správně píšou že teď bude bolestivě chybět dvojkolejka VOCHOC, což je samozřejmě pravda. Já jen doplním, že dvojkolka alespoň v úseku VOsek – Opatovice n/L by taky dost pomohla, a přitom neprochází žádnou zástavbou ani velkými uzly, tedy by to bylo šlo snad i snadněji než celý VOCHOC skrz HK
Jak přesně by pomohla dvoukolejná trať ležící západně od vyloučeného úseku?
(A tvrdit, že do Opatovic není „žádná zástavba“ je taky poněkud odvážné.)
Máte pravdu, poplet jsem který úsek se teď rozkope, můj komentář je tedy irelevantní, jsem vul.
Ale teda že tam není žádná zástavba je docela přesné. Dva domy ke kterým by druhá kolej byla nejblíž jsou od ní třicet respektive šedesát metrů, ostatní ještě dál
Jsou tam třeba Poděbrady, kde měli nějaké připomínky ke druhé koleji a těžko říct, jestli toho už nechali. No a pak je mezi Hradcem a Opatovicemi takový ikonický bod… Prostě podceňovat průchod zástavbou se nevyplácí.
Teď si zase pletete úseky Vy.
Skrz Poděbrady už dvě koleje jsou. SŽ by tam řada měla tři, mě by tam přišly rozumné čtyři (je to souběh dvojkolejek Praha – Hradec a Děčín – Kolín). To ale každopádně není součástí VoChocu.
O problému z Hradce do Opatovic vím, proto píšu o tom že měli udělat alespoň dvojkolejku VOsek – Opatovice mimo Hradec, přes spojku u Plačic. To fakt není skrz zástavbu, s výjimkou těch dvou zmíněných domů
No nazdar.
Tady se prostě nikdy rychle jezdit nebude. Vždy se najde způsob, jak část trati zavřít.
Tak D1 se povedlo dát celkem do slušného stavu,a pokud není nějaká hromada tak to jede velmi slušně.A co se týče auto vs. vlak je to stejná loterie, že se něco na tak douhém úseku stane.A jak je vidět, výhledově se bude na koridoru tak 10 let aktivně kopat.Naštěstí stále klesá objem přeprav nákladů, a ta osobka to nějak vyjezdí.
Vidím, že vlak na prahu bude nadále ta horší varianta …
Tak je velkej rozdíl mezi vlakem na prahu a vlakem na Prahu 😅😅
Zejména na zpomalovacím prahu.
Nepíšou, jestli budou Os nahrazeny ND.
Určitě budou nahrazeny NAD.
Přitom by se měly omezit expresy na Ostravu a ne trestat místní občané
Omezeno bude to, co je nejméně využito a současně nejvíce zabírá kapacitu dráhy. Tedy osobní zastávkové vlaky.
V tomto případě si tipnu, že nejvíc budou omezeny nákladní vlaky. Přes den neprojedou kvůli osobce, v noci kvůli nickolejnému provozu.
Jsem zvědavý, nakolik se směr Brno bude využívat trať přes Vysočinu.
Tam se taky staví. A ještě bude min do toku 2031.
Takže budete shánět autobusy pro 500 lidí z expresu namísto 100 lidí z osobáku. To je přesně příklad, jak se doprava dělat nemá.
Když se dělala Praha-Kolín, tak sháněli autobusy pro 100 lidí v expresu, místo 500 v osobacich?
Naposledy se dělal úsek za Poříčany, kde je obsazenost osobáku výrazně nižší.
Hrozné, že nebude žádná modernizace, když už bude tolik omezení. Až tam budou chtít dělat 200 km/h, bude se to celé opakovat.
Přesně, totální kreténi
Připomeňte mi někdo, bude pro 200 km/h potřeba zvětšit osovou vzdálenost kolejí? Zmenšit rozteč pražců? Zahustit sloupy pro trolej a použít robustnější?
Ještě něco se spodkem, vyšší dynamické namáhání psali u IV koridoru.
Především jde o zrušení úrovňových přejezdů a upravit únosnost pláně. Osová vzdálenost vzniklá koridorizací by měla vyhovovat a vzdálenost sloupů trakce taky.
Na tomto úseku tratě je dobrým zvykem dobré správy házet random výluky skoro každý víkend, když přijde čas. Jednou si hází kamínky u Uherska. Další víkend o kousek dál…pak zase dál…je to nekonečné a z pohledu cestujícího fakt otřesné a strašné, vždy se mi vaří krev v žilách, když zjistím, že je u Uherska zase výluka a nestihnu tím pádem žádné přípoje z osobáku…neexistuje snad tragičtější úsek. Proč to tam neudělají rovnou celé a nové? Proč opět jen do “norm.” stavu? Mám zvýšený tlak jen to píšu.
I přes tyto usilovné výluky ale např na nástupišti v Zámrsku rostou metrové keře z dlažby…
Před měsícem se v podchodu mezi nástupišti v Moravanech ulomila celá dlouhá stropní zářivka a visela až k podlaze jen za kabel :D. Divím se, že dnes když jsem tam šel tak už tam nevisela…
Už na to asi psychicky neměla :).
Jj, trpících depresí v posledních letech přibylo. Snadno se to propíše i do fyzičky. 😉
😂 je vidět, že SEE udržuje všude stejně kvalitně. U nás máme podobnou partu
Výluka není důvodem zpoždění, tím je pouze špatné plánování. S údržbou se musí počítat a dělají ji všude.
Přejezdy tam vůbec nemají co dělat. Ale zůstanou. Rychlost 200 km/h je zde iluze a tou další je nekonverze 3kV. Až zase někde Vectron vyvine větší tažnou sílu, zase někde něco uhoří a spadne.
A ještě jsem zapomněl na ETCS s benefity a prodloužení předjízdných kolejí na 740 m.
Třeba by dávalo smysl pochopit, že tohle je opravdu jen oprava, modernizace je plánovaná za 5 let.
Ještě že máme trať přes Havlíčkův Brod. Pokud tedy v této době bude aspoň trochu průjezdná a nezavřou Tišnov. Ledacos má být ovšem v té době již hotové – Královo Pole a snad i Přibyslav.
Zavřou 👀
Také máme neudělaný objízdný VOCHOC.
Začnou ještě velké stavby kolem Kutne Hory
Do nebe volající neschopnost SŽ koordinovat výluky a modernizace přilehlých vytížených úseků. Praha-Beroun, plánuje se tunel a modernizace hrbaté, nic z toho se neudělalo a neudělá do konce modernizace hlavní tratě. Přerov-Ostrava, mohla být VRT, místo toho jednokolejný provoz, který se nějak dá vyjezdit nejspíš jen kvůli pádu nákladní dopravy. Kolín-Ústí nad Orlicí, nezačalo se s ani tratí do Hradce, do konce těchto staveb nebude hotovo přes Havlbrod, k minimalizaci prodloužení jízdních dob, snad až do doby rozkopání Třebová-Blansko, kde se to zrovna jednokolejně bude dát vyjezdit lépe. Tišnov-Ždár, plánuje se modernizace i elektrifikace přes Bystříci, nic z toho se… Číst vice »
Hrbatá se modernizovat v nejbližších 20 letech neplánuje. Pouze prostá elektrifikace, potřebná druhá kolej nikde…
Děkuji ŘSD, že intenzivně staví dálnice, protože SŽ dělá vše proto, aby se náklad a cestující přepravovali po silnici.
Jakože oprava vylágrovaného úseku trati způsobí přesun cestujících na silnice?
Samozřejmě, od dob přerušení vlaků Třebíč-Brno v těch rychlících pořád nejezdí stejně osob, přestože teď přibyl přestup osobních vlaků a už nejsou v hodinové prokladu s rychlíky a jsou proti nim dražší, tj z nich mělo přibýt ještě více cestujících.
protože by třeba bylo fajn tu opravu spojit s modernizací a ne flekovat pořád to staré, aby se zas pak při modernizaci dělala výluka
Modernizace není vypapírovaná a pro plné benefity vyžaduje zrušení přejezdů.
V plánovaném horizontu pěti let se to líp potká s dokončením Chocně, střídavinou, připravenými přejezdy i větším počtem vozidel schopných tu dvoustovku využít.
Druhou možnost nejspíš znáte: Postupné snižování rychlosti za neustálého flikování trati. Jezdí se tam 25 (?) let bez větších výluk.
Choceň – Uhersko byl jeden z prvních modernizovaných úseků, dělalo se to už v roce 1996.
Díky za upřesnění, nebyl jsem si z hlavy jist.
Ano, opravit se to musí, ale proč SŽ není schopna koordinace prací. Výluky kvůli:
– instalace ETCS,
– tato cyklická oprava ,
– úpravy na 200 km/h,
– konverze
a do toho běžná údržba, generující výluky.
Ale jak se říká ryba smrdí od hlavy, takže už od MD, které by mělo schvalovat rozpočty na delší období, protože jinak se z těch výluk v ČR nikdy nedostaneme.
Jak si představujete koordinaci prací, které od sebe dělí víc než 1,5 dekády? První vlak pod dohledem ETCS tudy projel začátkem roku 2020, znamená to, že ETCS se tam muselo stavět výrazně dříve.
Zvýšení rychlosti vyžaduje mj. EIA, která dosud není, a dále zábory, výkupy a územka na nadjezdy, a jako bonus ještě změnu napěťové soustavy. To všechno se má šanci potkat až začátkem 30. let.
Prvni nakladni vlaky pod ETCS tam projely v roce 2017…
Díky za doplnění – únor 2020 byl slavnostní průjezd celého úseku ČT-Běchovice.
No teď už nic lepšího nezvládnou, ale kdyby to začali řešit včas, mohla být dvojkolejka minimálně Velký Osek – Opatovice, možná i Velký Osek – Hradec – Choceň
O těchto dvoukolejkách se jen mluví a nic se nedělá
Noa teď když v rozpočtu na dopravu podle ministra Kupky chybí 60 miliard hrozí, že se ani zdvoukolejňovat trať Velkého Oseka do Chocně příští rok nezačne.
Jo, viz D1, která je někde každý rok rozkopaná. Dokonce už showmeni opravují most po rekonstrukci 😀
Ten most, co soucasti rekonstrukce NEBYL? ;o)
Ta věta „Součástí je také úprava zabezpečovacího zařízení a instalace počítačů náprav“ znamená odstranění KO (a LS), bo už máme „henten ETCS“?
Také by mě zajímalo, zda dojde k odstranění AB a návěstidel?
Počítače náprav a staniční ZZ potřebujete přece i s hentím ETCS.
Když ti koupíte lepší kafe, neznamená to, že se už obejdete bez šálku.
Jinými slovy,opět omezení,výluka a další zpoždění ve formě následných nepravidelností po hlavní páteřní síti.Toto je železnice v Česku.Do dneška není 1.Železniční koridor stále hotov a to po 30 letech.Tak si stačí udělat obrázek o propagovaných VRT.Ale stejní zhotovitelé včetně AŽD jsou spokojeni,protože mají a budou mít zakázky do budoucna stále,když už jsou „jedinou firmou“proto také i ceny jsou jedinečné….
„Úřad pro ochranu hospodářské soutěže opakovaně odhalil kartelové jednání několika firem“
Když si představím, jak by to vypadalo v případě VRT, slušně řečeno nemám z toho dobrý pocit….
VRT už jsou tak velké zakázky, že mají potenciál přitáhnout i velké zahraniční firmy a dodavatele.
…doufám.
Zvlášť když první úsek dost možná bude spojené Polabí a Střední Čechy do jedné, to už je fakt velký.
Druhý. První bude doufejme Moravská brána.
Děkuji za opravu.
A jaké velké zahraniční firmy máte na mysli? Strabag, Eurovia, Colas, Skanska již tady působí…
Hmm. Pokles o 15 %. Asi špatná koordinace ze strany AŽD. 😀
Pisu to tu leta, nez ty koridory dostavime, tak se nam t nejstarsi useky zacnou rozpadat. V podstate nikdy nenastane stav, aby se napr. projel usek Praha-Brno ci Praha-Ostrava, aby se v te trati nekde nerypalo. Navic opet cyklicka oprava po 20 letech, ktera vsak neprinese zadny kvalitativni posun vpred. Jak je toto mozne. Ta trat je zamyslena na 200 km/h, proc se v ramci teto akce neprovede priprava na tuto zmenu? Bylo na to 20 let to naplanovat a provest to prave pri takove vetsi rekonstrukci. Opet se zakonzervuje skanzen aby se o par let pozdeji zase zacalo do… Číst vice »
Chápete rozdíl mezi opravou (cyklická údržba) a stavbou (úpravy na 200)? Pokud ano, tak chápete, že teď se udělá první, aby se to druhé mohlo dalších 15 let zúřadovat. To, že to nedělali posledních 15 let je věc jiná, ale s přípravou se od záměru obvykle pod 10 let nedostanete.
Bohužel každá vláda nás dál zadlužuje, peníze se masivně projí. Ol.kraj si nechal udělat studii proveditelnosti tunelu (tentokrát železničního) pod Červenohorském sedle a modernizaci, částečné zdvojkolejnění ze Zábřehu do Jeseníku a dál na Polsko, a teď se bude zas čekat aspoň 10 let až to bude neaktuální a bude potřeba nová studie. Místo aby se začaly dělat geologické průzkumy a průzkumná štola. Místo aby se udělaly 4 koleje od Přerova, nebo alespoň z Olomouce do Zábřehu.
Hlavně se bude za rok, až bude hotovo tvrdit, že se zvyšování rychlosti za další 2-6 let vůbec nevyplatí, neboť jsme to právě opravili, a tak by to bylo neekonomické.
Pomineme, že na takové trati nemá být přejezd vůbec žádný, resp. zcela výjimečně. A to i kdyby tam bylo max 120. Tohle bylo špatně už v dobách, kdy se tomu říkalo I. tah.
Sorry, to mělo přijít níž.
Dělat trať na 200 km/h, v tomto úseku, je nesmysl. Jen náhrada všech přejezdů a úprava stanic, by vyšla na zhruba stejné peníze, jako 20 km VRTky.
Navíc by to mohlo dále omezit nákladní vlaky, vzhledem k ještě vyšším rychlostním rozdílům mezi nimi a osobními expresy.
Záleží kdo bude na VRTkách dělat zabezpeční.
Pomineme, že na takové trati nemá být přejezd vůbec žádný, resp. zcela výjimečně. A to i kdyby tam bylo max 120. Tohle bylo špatně už v dobách, kdy se tomu říkalo I. tah.
No a co? Stejně to nemáte dobře. Jak by se to mělo asi dělat, nějakými supermateriály? Čím větší zatížení, tím větší opotřebení. Ty koridorové useky, kde projede 40 vlaků denně, vydrží bez výměny součástí třeba i 50 let. Jiné vydrží třeba jen dva roky. Kolejnice se vojedou, musí se buď zbrousit, nebo přehodit pravá – levá a za další dva se museji vyměnit za nové.
Zvyšování rychlosti na 200 km/h na hlavním koridoru je záležitostí začátku 30. let. Do té doby proběhne ještě určitě jeden cyklický servis.
To že nikdy nezažijete stav, kdy by se úsek projel bez jakéhokoli omezení se nikdy nestane ani na dálnici ani na železnici a není to nutně špatně. Údržba prostě musí probíhat kontinuelně, pokud tedy nechcete aby se vám trať / dálnice rozpadla, jak dopadla D1 bez údržby víme všichni a doufám, že od teď se bude udržovat lépe a pravidelněji.
To že někde na trati probíhá údržba ale neznamená, že má být omezen jízdní řád, ten musí s takovými pracemi prostě počítat. Výluka nesmí být důvodem ke zpoždění.
D1 by se vyviklala i s nejlepší údržbou.
Takže na dvojkoľajnej trati by mal maximálny počet vlakov taký, ktorý to zvládne vyjazdiť aj po jednej koľaji?
Proto DB InfraGo přišla s ambiciózním projektem, kdy vždy zavře kompletně trať na několik měsíců, aby se nemusela vrtat 20 let v jednom úseku a potom zas začít znova.
Třeba až jednou budou kapacitní odklonové tratě, tak k tomu SŽ taky dospěje, ale s propadem nákladní dopravy, spojování dálkovek, zavedení NAD u Os a lehkou úpravu tratě by se to asi dalo vyjezdit přes Hradec a Týniště, ale to se musí chtít…
Nedalo. To byste musel zavést komplet osobní zastávkou dopravu v úseku TnO- HK – CnC do autobusu
No a proč ne?
To žádný ambiciózní projekt není, to u toho InfraGo. Jen obyčejná výměna svršku a ještě ne všude. Viz trať Nürnberg – Würzburg, kterou zavřeli v roce 2023 na půl roku. V podstatě stejná akce jako Pardubice-Choceň, ale při plné uzávěry tratě.
Včera jste mohl vidět jak to mezi H. Králové a Týništěm jezdilo. Regionálka a přípoje v troskách.
6 měsíců je 20 let?
Německé praktiky byrokratického Německa bych tu jen tak nezaváděl. DB umí být příkladně bezohledná a natvrdlá.
Bude VRTka, přece…už brzy…
Ten „skanzen“ je ovšem pořád ve větší kvalitě, než třeba většina hlavních tratí na Slovensku.
Pěkný den, počítá jízdní řád s touto výlukou, nebo to bude jako na Slovensku?
Velmi dobrá otázka. Toto téma mi v článku chybí.
Částečně ano, většina Os půjde do NAD. Pro rychlíky výlukový jízdní řád úplně udělat nejde, něco (pravděpodobně neveřejného) vznikne, ale bude to jenom cár papíru, protože bude fungovat se zpožděním +- 10 minut (to bude pravděpodobně informace pro cestující), ale jen dokud k výluce vlaky dálkové dopravy dojedou včas, což se určitě nestane. Jinak to udělat bohužel nejde.
Prodloužit jízdní doby dle očekávaného dopadu, aby nedošlo k rozpadu přestupních vazeb (přípojů)?
Proč by nešlo udělat plnohodnotný GVD?
Jo pokud se neudělá, tak dálkovina přijede k jiné výluce se zpožděním a proto výlukáč nebude fungovat
Firmy se spojily a podaly jednu nabídku, se divím, že nepřidaly ještě 100mio navíc, mohly si pěkně vydělat 😉
Fakt netuším, jestli je ta trať v tak havarijním stavu, že se s rekonstrukcí nemůže počkat pár let do zdvojkolejnění a zkapacitnění variantní trasy přes Hradec, Týniště nad Orlicí a Choceň… A začíná mi být naprosto jasné, že jakmile se z jedné strany dokončí rekonstrukce z Pardubic a předělá se trať z Hradce a z druhé strany se zrekonstruuje Česká Třebová, zavře se to úzké hrdlo z Chocně do Třebové… Ať žije synchronizace…
Neni v havarijnim stavu, ale je ve stavu, ze by se musela zacit snizovat rychlost a to take nechcete. Ucelem teto opravy je dat trat opet do perfektniho stavu, aby az se naplno rozjede modernizace pres Tyniste, mohl tento usek slouzit naplno a bez vyluk.
Snížení maximální rychlosti na 120 km/ by bylo parádním počinem pro nákladní dopravu.
Ale v dalším a dalším opakování už to začne připomínat trať kolem Berounky v dobách její největší „slávy“ – nebyl snad měsíc bez průšvihu a výluky. Samé dno je pak 10 km/h na celé trati, Mšenka si tím prošla a ČD zavedly NAD samy od sebe.
Leda houby s octem. Prinos v absolutnim rozdilu JD by byl celkem maly.
Me by se třeba i líbila trat co by se vyhla Chocně, Třebový a Ústí, a hezky si svistela 200kmh i kolem Litomyšle. Mohlo by to byt driv než VRT a stáhne to taky dost. Ne každý kdo jede do Olomouce, Brna, na Slovensko/Polsko potřebuje stavět v každém okresním městě po cestě
No ono by stačilo, kdyby se místo mnoha let planých keců dokázaal postavit zcela nová trať mezi Chocní a Ústím nad Orlicí… V tunelech a cca na 200-230… Jenže tam pořád cosi překáží…
Co překáží, neochota ty dvě rychlé koleje přidat?
Ne, tam vůbec není jasná trasa… Strašně dlouho se paličatě lpělo na variantě, kdy by bylo nutno (s přeháněním) zbourat půlku Brandýsa nad Orlicí, no a teď vůbec netuším, v jakém je to stádiu… Nejspíš to hibernuje…
Asi absence třeba i jen náznaku v územním plánu.
Zde je totiž velký posun, zatímco trať na 200 km/h, o které se uvažuje, můžete zařadit jak do nejrychlejších konvenčních, tak do nejpomalejší VRT, 230 km/h je už jedině VRT a tam máte přísnější pravidla a celá trať musí být oplocená, jinak řešená nástupiště a další detaily,, které by skokově zvýšily cenu stavebních prací, byť by se mi toto řešení líbilo, ale bylo by nehospodárné. Navíc větev RS5 odbočka Poříčany – odbočka Nymburk sice stá bude s RS1, ale do Hradce Králové / Pardubice se zatím bude jezdit po nové konvenční trati především pro nákladní dopravu (pokračování pravobřežky až do… Číst vice »
Dřív by to být zcela určitě nemohlo, zvlášť když jste s tím nápadem přišel až teď. Projednané nemáte vůbec nic.
A Litomyšli by se pro jistotu také vyhnul maximálně polní stanici. 🙂 Přičemž vlakům směrem do Olomouce a Polska by se cesta závlekem přes Svitavy naopak prodloužila… To už radši přidat ještě dvě koleje od Ústí po Třebovou (stanice je možno i projet).
EC v Chocni nezastavují, Pendolíno taky ne. Na hypotetické nové trati okolo Litomyšle by naopak bylo žádoucí, aby v Mýtě a Litomyšli zastavovat rychlík, na který se dá dostat do 15 minut MHD.
Litomyšl a Vysoké Mýto obslouží úplně parádně expresní busy po nové dálnici a až do centra.
Vynechat Č.Třebovou? Anarchista!
Smyslem těchto periodických servisních zásahů je předcházet mimořádnostem. Je to podobně jako s letadlem, kdy máte předepsané periodické prohlídky.
Pokud pravidelně servisujete, celkové náklady jsou nižší než opravovat až se něco podělá. Tohle je nový trend na České železnici. Není to modernizace, ale dlouhodobé udržení stávajících parametrů.
Za servisované letadlo máte zálohu. Za trať Pardubice – Choceň adekvátní záloha není.
A právě proto asi nechceme mít půl roku zavřenou trať. My cestující bychom ještě nějak přesedli do NAD, ale chudáci nákladní dopravci.
Kdyby fungovala VOCHOC dvoukolejně, není problém to zavřít klidně na 2 roky.
Kdyby … není a do dvou let nebude.