Hlavně se neinspirujme na Slovensku. Plošné mýto je drahé a regulační funkce se přeceňuje, míní Česmad
Demontáž technologie z mýtné brány. Foto: Cendis

Stát by se měl po dohodě s obcemi a kraji rozhodovat, kde si přítomnost kamionů přeje a kde ne.
Tragedie z Česmadu 🖖
Docela by mě překvapilo, kdyby zástupce kamiónových dopravců byl pro rozšíření mýta.
Když to kritizuje Česmad, tak jsme na správné cestě.
To na dráze se místo mýta platí za ujetý km v celé síti, a to už od nepaměti. A kam to železniční Cargo dopravovalo? Tomu říkám rovný přístup k různým dopravním módům a podpora železniční dopravy.
Plošné mýto ano, ale aby mělo regulační funkci tak dálnice levnější, silnice I. třídy dražší, okresky nejdražší…
Regulační efekt má být hlavně kvůli regulaci dopravy jako, ne kvůli přeunu dopravy z jedné cesty na jinou. Kdo chce produkt z dálky, ať si zaplatí i s dopravou.
…jako takové…
Jsme nejlevnější tranzitní zemí v Evropě. Souhlasíte?
S nejdražším jídlem a bydlením.
Nakupoval jste někdy potraviny na Slovensku?
Slovensko je ve většině věcí horší Česko. Můžeme se jim smát, že když u nás něco stojí za hovno, tak je to u nich ještě horší, ale rozhodně bych se neinspiroval.
Slovensko je v Evropě? Myslel jsem, že je zalezlé hodně hluboko v Russké ….
Musíte více cestovat po Evropě, pak nebudete psát nesmysly.
„…regulační funkce se přeceňuje“
Při současné ceně pochopitelně žádný efekt nemůže nastat.
Dost ohraná písnička, zdražuje mýtné a ceny nafty-potraviny budou dražší. Cena nafty klesá, přibývá dálnic, klesají byrokratické překážky a šikana silniční dopravy – ceny potravin stagnují nebo mírně rostou.
„zdražuje mýtné a ceny nafty-potraviny budou dražší.“
A nebo taky místní producenti dostanou příležitost.
Zrušené vepříny, vytrhané jabloně…, proč jste nestrašil s tímto? Tedy třeba ano-nevím, nechci Vám křivdit.
Kritizuji kamionfňukny, co každou chvíli budou ušikanovány k smrti, ne vás.
Jasně.
Jakmile Česmad něco kritizuje=je to dobré pro občany a státní kasu.
A zná pan Hromíř to o potrefené huse? U pana Bednárika jakožto železničáře bude obtížně lobovat pomocí penězovodů, jako u ods, takže nás čeká spousta legrandy.
Presne… pamatuju si, jak tento pan rval jak dervis, ze kdyz se zavede zakaz prejizdeni pro kamiony na D1, tak nastane konec sveta a pravy pruh bude furt stat. No a vysledkem je nejplynulejsi D1 za poslednich 20 let.
Je to takova varianta pana Tepleho z Madety ve vesteni apokalypsy…
Mám obdobné lidi kolegy v práci a spolupráce s nimi je děsivá. Neustále bulí, fňukají, nic nejde, výhružky krachem, ublíženecké nářky, berou desetitisíce na výplatách, ale všichni si na ně zasedli, strašlivá šikana kamionů zelenou totalitou, děs.
No a je to tady. Já už se bál, že by se ČESMAD neozval. Ozval.
Mýto netřeba. Stačí všeobecně zakázat jízdu náklaďáků nad 7.5 tuny mimo dálnice a silnice I. třídy, s vyjímkou dojezdu do místa nakládky a vykládky nejkratší cestou (dokládá se dokumentací k nákladu). K tomu podmínit vjezd na silnice III. třídy (i pro nakládku/vykládku) tím, že daná silnice je policií pro těžká vozidla explicitně schválena.
Prostě koncept, který na dráze známe jako přechodnost.
Rohlíky taky dostáváme zadarmo?
Rohlíky nevozí kamiony nad 7.5 tuny.
Já chtěl napsat, že za vše, vyjma věcí ve veřejném zájmu. Tedy i výroba rohlíků není zadarmo. Vyjma věcí ve veřejném zájmu.
Jestli tím chcete říct, že jste pro mýto, tak s tím souhlasím. Jsem pro plošné mýto, plus plošný zákaz jízdy kamionů mimo dálnice pokud to není nutné pro cestu na místo vykládky.
Ano, plošné mýtné, postupně zvedat.
Přesně tak. Dobře řečeno. S mýtem se to ale nevylučuje.
No dobrý naložím plechy pro 3-6 kovovýrob a jsou jízdy, kdy nájezdu na dvojkach a trojkách tak 300km ze 400 za celý den. Perfektní na to je rajón na jih od Prahy na sever od Tábora na západě ohraničený D4 a východě Humpolec Pelhřimov. Paradoxně tím budou znevýhodněny chudší kraje.
Plošné mýto budou mít časem i osobáky. Až si vlády začnou všímat, že elektromobily neplatí spotřební daň z paliv, bude to téma a přineslo by to možnosti, jak třeba regulovat dopravu v centrech měst.
Elektromobily neznečišťují ovzduší a opotřebení silnice od nich je taky mizivé, takže má smysl jim nechat nějakou úlevu, o jejíž výši se můžeme dál bavit. Při nákupu elektřiny pro elektroauto zas musíte platit poplatek za OZE, i když nová vláda to chce teď platit za všechny rovnou z rozpočtu.
„Elektromobily neznečišťují ovzduší“
Elektromobily V MÍSTĚ neznečišťují ovzduší.
Mimo místo znečišťují podstatně méně než spalováky a to počítám i naším energetickým mixem. On je totiž dost rozdíl vyrábět energii velkým zdrojem s řádově stovkami MW v optimálních otáčkách a malinkým motorem s desítkami kW.
A výroba auta, hlavně baterií, likvidace? Na netu najdete stohy studií, které se zastávají elektromobilů, stohy studií, které jsou proti. Za sebe si netroufám cokoli hájit.
„Elektromobily … a opotřebení silnice od nich je taky mizivé“ – mohl byste to rozvést? Nevím jakým mechanismem by se tak stalo, když vozy se stejnou kapacitou jsou těžší.
Ten kdo si je nabije z vlastního soláru (viz články zde) poplaky za OZE neplatí, ale silnice poškozuje také.
A pak jsou tu věci, jako zabírání kapacity, náklady na řízení provozu, prevenci (a úklid) nehod, tam jsou náklady na elektro také stejné jako na spalováky. Zbývají jen ty lokální emise.
Silnice poškozují velmi těžká auta, takže od 5-10 tun výše, osobáky mají učiněk o několik řádu nižší a tedy relativně mizivý. Včetně auta s baterkou.
Hlavní problém aut není v emisích, ale v zabírání prostoru. Ať už jezdí nebo parkují. Elektromobily hlavní problém neřeší.
Úlevu možná ano, ale stát chce peníze a prostě si ten výpadek spotřební daně někde vezme.
Štve mě to, ale nejspíš to tak může skončit.