Hitlerova dálnice se vrací se čtyřmi pruhy. ŘSD ji poslalo k posouzení vlivů na okolí
Jevíčko, podjezd pod tzv. Hitlerovou dálnicí. Autor: Jan Kubík/Wikimedia Commons; CC BY-SA 3.0, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=11374112
Oproti původním plánům, které platily ještě loni, přišli silničáři nově s variantou čtyřpruhové silnice. Původně mělo jít o střídavý třípruh.
Co se tyce I/73, bravo, to zni super, ze ke navrhovana ve 4 pruzich. Co se tyce propojky mezi I/35 a D35, prijde mi nelogicke, ze ma pouze 2 pruhy.
Pořád se jen jedna!! ta dálnice už mohla být dávno hotova!!pořád se dělají jen projekty a někdo si pekně hrabe!!
Pohovořte i s místními, zdali by namísto odporu nevyjádřili raději podporu.
Jen tak dál a houšť. Doufám že se v některých hlavách rozsvítí a dočkáme se pořádného napojení jak na polskou tak i rakouskou silniční síť.
Teď ještě prosadit čtyřpruh Jičín – Turnov a čtyřpruhový obchvat Břeclavi.
A dálnici Znojmo – Jihlava – Kolín – Mladá Boleslav. Ta osmatřicítka je děsná.
Tam bych to spíš viděl na modifikaci typu:
dálnice ZN-JI-D1-HB-PU-D11
A střídavé 2+1 HB-Kolin-D11-D10-MB.
Ale pochybuji, že se alespoň jednoho upgradu v popsaných úsecích dožiju!-) i když některé obchvaty obcí se již povedlo realizovat na popsaných směrech, ale furt je to málo na tranzit uprostřed republiky ze Severu na Jih a zpět. 🙁
V Nyse se staví Gigafactory,ve Wroclavi nový závod Mercedesu,v plánu jsou v oblasti Wroclaw,Opole,Nysa dalši projekty.Do této oblasti se stěhuje spousta mladých lidi z Východního Polska.Tlak na směr Wroclaw Klodzko- Bobozsow- Štíty – Letohrad -Brno bude stále stoupat ať chceme nebo ne.Mám pocit že české úřady žijí pořad v socialismu a předpokládají ze spojnice Wien -Brno – Wroclaw prostě neexistuje.Páteřní stezka vedla přes Dolní Lipku už před tisícem let a jistě povede zase.Teď nebo později.
Máme vlaky, auta nechceme
Podnik Povodí Moravy počítá v budoucnu se stavbou údolni přehradní nádrže Hanušovice -Staré Město pod Sněžníkem – Vlaské.V tom případě dojde k zatopení silnic 312 Králíky – Hanušovice ,446 Hanušovice -Staré Město pod Sněžníkem a zároveň s nimi i souběžných železničních trati.Náhrada těchto komunikaci bude v tamním terénu více než problematická.Doprava se zřejmě přesune na 11 přes Červenou Vodu a Bludov.
Územní rezerva na tu přehradu je zakreslena v odkazu. To je velmi zajímavé. Nicméně s tím rozsahem směrem do Králík jste to maličko přehnal, tratě by to ale zabilo obě. https://mapy.cz/s/kocorepono
Dekuji za odkaz uzemni rezervy přehrady.Západní okraj udolni nádrže by samozřejmě neměl být až u Kralik ,ale v oblasti železničniho přejezdu v Malé Moravě- Podlesi A ještě jako perličku uvedu že oblast Kralického Sněžníku byla jedním ze dvou horkých kandidátů na stavbu přečerpávací elektrárny.Tehdy jen o fous zvitezily Dlouhé Straně,ale uvidíme čeho se ještě dočkáme v budoucnu.
Nemáme vlaky, a nebudeme si namlouvat že řeší všechno. Jmenovitě a obzvláště, nemáme ani kloudné koleje směrem na Polsko…
vy máte nějaké vlaky? Tak to chápu, že nechcete auta. Jinak, znáte nějakou firmu, která by chtěla převést svou dopravu ze silnice na koleje?
Tak nějak. Zatímco my bádáme, děláme studie poláci staví.
V useku je moc prirodnich pamatek… ja cekam drsny stret s ochranarema… takze dalsi opozdeni o 20 let.
V původním tělese nacistické dálnice a vlastně celé Boskovické brázdě nic není. Je to ten nejideálnějsí prostor pro stavbu dálnice.
Do Kuřimi ještě celkem v pohodě, ale pak je to velká škoda. Zkuste si najít Skalní útvar Krkatá Baba. Letní tábory Trmačov. V místech kde jsou studánky není vhodné stavět těleso dálnice. Brno si jistě další obchvat zaslouží, ale nejdál po Drásov. Odtamtud si to, kluci nakreslede někam po cca Závist, aby se využil takový krásný most jako je přes Žerotínku. Tyhle stavby nejvíc stojí. Jakákoliv ušetřená je rok co půjdeme dřív do důchodu. Myslete na to. Rozpočet je v minusu!
No a když se výstavba oproti plánu trochu opozdí, jak se občas stává, tak pravděpodobně bude otevřena v r 39. A tím pádem bude světovým unikátem – dokončena sto let od zahájení výstavby! A třeba se stane turistickou atrakcí sama o sobě?
😀 přesně tak! A podél dálnice by mohli promítat casosberny snímek od roku 1938 do roku řekněme spíš 2048-2058 dřív to nestihnou. Kupka jen stříhá úspěchy předchozích vlád a sám nic strategického nerozjíždí, I když rád bych se mýlil a viděl aspoň otvírání 50-100km dálnic ročně po dobu 10ti let. Samozřejmě železnice by se měla rozvíjet neméně rychlým tempem.
Dokud se jak tady, tak na D52 nekopne, tak jim neverim nic.
Nejak si nejsem jisty tim, zda je dobre tomu porad rikat hitlerova dalnice,… preci jen by se to mohlo i ujmout… ?
Proto se to neoznacuje jako dalnice 😉
Tak má to s Hitlerem přece jen něco společného. Potenciální další podobné osobnosti po té silnici pojedou.
Dokud je komunista na Hradě, nemám strach z Hitlera.
Mosty Hitlerovy dálnice jsou běžně používány, většinou se podjíždí. Denně se jezdí po úseku dálnice z Boskovic ke 43ce, dnes je tam dostavěný nový kruháč. Po mostě z Velkých Opatovic do Jevíčka se jezdí 80 let s minimálními investicemi na opravy, dnes je tam omezení na 60km/h. Mosty stavěli totálně nasazení, mezi nimi i můj děda. Takže Češi i Němci. Hrdost a pýcha komunistů nepokračovat v dostavbě způsobily jeden z největších průšvihů v dopravě Evropy.
Tolik let po sametu bych to opravdu neházel na komunisty, ale na neschopnost polistopadovych vlád.
Před 14 dny jsem jel v neděli večer z Olomouce na Trutnov přes Mittelwalde/Bobozsow./Fronta aut na od Dolních Bořikovic ke křižovatce Dolní Lipka tak na 15 minut.Od Bobozsowa k Dolní Lipce ve frontě tak 25 aut.Provoz tam začíná houstnout.Nakonec asi bude přece jenom nejlepší postavit na severu čtyřproud v původní navrhované stopě autostrády Vídeň -Vratislav. Nakonec plánována trasa D35 také skoro kopíruje trasu středověké třebovské stezky.
A za dvacet či kolik let se ten čtvrtý pruh udělá, dávno už nebude stačit, jak všechno celou dobu, co si pamatuju; kde jsou všichni ti sociologové, demografové a jim podobní, kteří mají dělat pro stát či samosprávu servis v tom směru, aby se při dvouletém poklesu porodnosti hromadně neprodávaly školky a jesle (kamarádům za pusu), které je nutno s potížemi a nákladně stavět dnes? S auty totéž: při prvním uvolnění 1969 – za tři roky stoupl počet aut třikrát – bez odezvy, pokud se parkování týká. Po roce 1989 znovu neskutečně stoupl počet vozidel, na sídlištích obousměrné ulice šířky… Číst vice »
Celá historie Hitlerovy dálnice je zpracovaná v Technickém muzeu v Brně. Zajímavý je třeba už jenom fakt, že na projekt stačilo tehdy necelého půl roku a začalo se stavět. Je to sci fi ze 40 let min. st. Reálné sci fi. Dnes za půl roku ŘSD neskácí ani jeden strom, když chce stávající silnici jen rozšířit. Sehnat potřebná povolení trvá déle.
Vynikající publikace o německé průchozí dálnici se dají stáhnout na webu ŘSD, jen škoda, že jsou tam tak schované. Nicméně, vše k historii je tu: https://www.rsd.cz/rsd/dokumenty-a-publikace#zalozka-historie
A to je více než smutné. Tehdy vše museli dělat ručně, vše na papíře bez kalkulačky. Tady jde vidět, že když se chce, tak to jde.
Docela by mě zajímalo, jak dlouho by se dnes dělal samotný projekt.
Jestli to nebylo i tak, že když měl v trase dálnice nějaký český podčlověk kus pole, tak mu ho prostě sebrali a jako odškodné mu dali pár marek.
Tak to bylo naprosto vyloučeno.V těchto úředních věcech měl Reich absolutní byrokratický pořádek a všechny náhrady byly řádně vyplaceny do koruny a bylo jedno ,ať se jednalo o říšského příslušníka nebo občana Protektorátu.
zkuste si představit, že by za Protektorátu přišel nějaký „patrik“ s blokací stavby dálnice např. kvůli nevhodnému nakládání s vykácenými dřevinami , ochraně nějaké bylinky nebo motýlka….Jaké by bylo řešení je nasnadě a bylo by velmi rychlé
Kdysi jsem se o tuto zajímavou trasu hodně zajímal měl jsem rozestavěné mosty kousek za barákem. Ještě cca 10 let zpět jsem četl nějaký obsáhlý elaborát o stavu stavby. Myslím že tam byly i rozbory stavu betonu atd. Rozestavěná stavba byla z 90 % využitelná. Dokonce mosty jsou prý v takovém stavu ,že je to lepší kvalita než umíme udělat teď nové . V Polsku a v Německu jsou tyto stavby dodnes v provozu. U nás je využita nejen Bystrcká Hitlerova dálnice s několika mosty ,ale i například most u Syrovic pod 4 proudovkou na Vídeň. Takže buď se chce… Číst vice »
Mosty Hitlerovy dálnice se využívají dodnes. Podjíždí se jimi. Jako nadjezd je využit most mezi Velkými Opatovicemi a Jevíčkem. V současnosti je tam snížena rychlost na 60km/h. Jinak je most v původním stavu, jsou tam kočičí hlavy a na nich asfalt. Most už končí, ale vydržel 80 let provozu s minimálními investicemi.
„A“ je správně!
Tohle tam stojí 80 let bez jakékoliv ochrany. Srovnej s čímkoliv pozdějším: https://www.google.cz/maps/@49.1438667,16.5570471,3a,75y,34.42h,85.06t/data=!3m6!1e1!3m4!1sZB7hVZtRehAdBwkHHgfqig!2e0!7i13312!8i6656?entry=ttu
Kameny jsou jen vnější obklad, zbytek je beton.
No, stačí si jen uvědomit, co to bylo za stavební firmu. ŘOP, která zastavila výstavbu opevnění a stavěla dálnici. K tomu používala i pevnostní beton. Ten beton, co navrhl profesor Bechyně a tvrdil, že čím starší, tím bude pevnější. Němci nad kvalitou objektů jen zírali. Beton navíc nestárne, je to skutečnost, potvrzená i teď, vzorky betonu z Králické linie skutečně vykazují vyšší pevnost, než ty, odebrané před deseti lety. Trochu jsem se smál, když u Prahy likvidovali mosty z té doby – nečekaný problém s kvalitou betonu. Takže nepoužitelnost mostů je zástupný problém, spíš nebude vyhovovat šířka, výška a podobně.
Ale to se dá rozšířit, n D52 jsou mosty nadbetonované, viz StreetView:
https://www.google.cz/maps/@49.0748832,16.5595901,3a,75y,115.61h,93.96t/data=!3m6!1e1!3m4!1swRE04IRWo5YLYuovHkRahw!2e0!7i16384!8i8192?entry=ttu
Je potřeba si nalejt čistého vína. Poláci začínají stavět S8 z Wrocławy na Kłodsko. Dále chtějí pokračovat na Bogośow. Toto těleso bude končit u přechodu Česká Lipka na Králicku. Z české strany není odpovídající silnice ani záměr jak se s tím popasovat.
Napsat 4 místopisné názvy, a všechny špatně, to fakt chce talent 😀
To ano, ale jinak má pravdu, předsedo!
To ano, ale jinak má pravdu, předsedo!
Vyhodit do povětří. Nevím. Nepotřebujeme všude dálnice.
Už tu o tom byl článek i s vyjádřením R. Mátla, že studie je zadaná.
Zaplaťbůh za rozumný nápad. Protože stavět při dnešním provozu novou silnici jako třípruh (nebo dokonce dvojpruh) je naprostá šílenost.
Leda tak do Horních Kotěhůlek, ale tam už silnice dávno postavené jsou…
Nedá mi to neupozornit na chybu „V úseku od D1 do Chornice“ – Chornice jsou ty – zpracovatelé EIA si to tady asi nepřečtou, ale třeba to aspoň z někdo čtenářů / diskutujících bude používat správně.
Já pamatuji jako „Hitlerovu dálnici“ náspy, zářezy a navozený materiál v roce 1947 na okraji Liberce. ( Machnín,Ostašov , Hanychov). Místo toho máme „krásný “ průtah městem i s tunelem.
Propojit D35 a D1 ano, ale ne tady! D35 od Dašic a napojit na ca na 125 km D1. To trasování D43/73 je nesmyslné za Moravskou Třebovou, stejně naprostá většina aut bude pak pojede směr Pardubice/Hradce Králové, ty co chtějí jet Mohelnice a Jeseníky, ty pojedou od Brna na Vyškov a Olomouc. „D37“ je daleko lepší variatna na propojení D35 a D1
To se nestaví kvůli cestě Brňáků do Jeseníků. Tam bude skutečně lepší jezdit přes Mohelnici až se dostaví nová silnice do Šumperka. Tohle spolu s dobudováním D35 zásadním způsobem zjednoduší a zrychlí cestu z Brna do HK. Já na tom nic nesmyslného nevidím, z napojovacího bodu u Starého Města ke Svitavám je cca 20km, to je dálniční rychlostí 10 minut cesty. Než abych se táhl po stávající I/43 do Svitav, raději bych si těch 20 km zajel s vědomím, že se nebudu motat přes vesnice a města, zdržovat se v kolonách za kamiony v úsecích kde kvůli hustotě provozu kamion… Číst vice »
…souhlas, jen bych ještě zdůraznil stránku bezpečnosti, která bude na nové, leč delší trase I/73, mnohem vyšší.
Celkově trasa Brno – HK je po I/43 + I/35 často opravdu o život, těším se na D35 + I/73.
SRN/Polsko – Hrádek nad Nisou – Liberec- Hradec Králové – Brno – Slovensko/Rakousko
Jen doplním, že až bude D35, tak i Liberecko bude jezdit na Moravu tudy místo přes Prahu.
Taky jsem si říkal že většina aut jedoucí po I/43 spíš míří někam na HK a proto také tato dálnice bude zajizdka. Přišlo by my rozumnější napojení na D35 někde u Svitav.
Ale nejsem místní, tak se mohu mýlit.
Problémem je příliš kopcovity terén podél stávající I/43 zatímco kolem Jevíčka Boskovickou brazdou je to skoro po rovině, jak jednoduché…
Je to víceméně pravda… ALE, údolím okolo Letovic-Březové je problém to pořádně někudy „protáhnout“, takže se volila tahle trochu zajížďka, ale že to vyřeší několik jiných věcí.
Jezdím celkem pravidelně na jižní okraj Svitav takže mě to mrzí, ale chápu. Aspoň ta spodní „polovina“ kéž by byla co nejdřív…
A z Brna se bude jezdit stále přes Lipůvku, Letovice,Březovou atd.👍
Ale no tak, okolo Lipůvky, Černé Hory až skoro k Boskovicím se to bude dělat v pořadí ještě před tímto… bez toho to nemá vůbec cenu, ať už tři pruhy nebo čtyři…
Bože, to jsou zase nápady… a k čemu že asi budete propojovat D35 a D1 na Vysočině, a ještě tam co jsou nejdál? Natruc??
Nikdo se neptá lidí co tam žijí, já ano a vím, že tuto silnici tam nikdo nechce.. je úplně zbytečná a ,aby stála jen kvůli tomu,aby se brňáci dostali rychleji do Jeseníků.. blbost
Děkujeme za NIMBY postoj, tady máte klíčenku.
Až vy budete chtít jet vlakem do Prahy, lidi od Kolína řeknou že tam žádnou trať nechtějí. Až pojedete autem do Olomouce, budete mít smůlu protože v Olomouci na nějaká auta z vidlákova nejsou zvědaví.
Také by se vám líbil NIMBY přístup z předchozího odstavce, kde byste byl vy v té opačné pozici?
Uplne zbytecne je elektricke vedeni do vaseho domu a kanalizace z vaseho domu, nikdo to nechce. Jen kvuli tomu abyste si mohl svitit a dojit na zachod.. blbost
Ta nepostavená dálnice D47 a provet na „47“ se už za Komančů nazývala Silnicí smrti. Troufám si tvrdit, že to je jeden z nejdůležitějších evropských tahů – Sever-Jih (už z historie) a že tam není dálnice, má za následek nejen spoustu zbytečně mrtvých ale i totálně ucpané Brno. Kdysi jsme se v noci vraceli z Rakouska, všude klid a jen jsme najeli na D52, proti nám nepřetržité kolony světel. A to, že to bude čtyřpruh s V=110 Km/h, vyplynulo ze studie nejvyšší možné kapacity a tlaku Jihomoravských radních. Ten tlak proti je ale enormní, „obyvatelům Bystrce“ vadí i tunelová varianta… Číst vice »
Hlupáci z Bástru jsou směšní. Ta silnice se začala stavět desítky let predtim než to jejich hnusné sídliště…
Jo, přesně tak, já tama s rodiči jezdil už v r. 1980, a vždycky jsem se ptal „a kdy to připojí aspoň na D1??“ to je úplně směšná neverending story…
Jedete na D1 po mostě okolo Veselky a koukáte v okna, vidíte do Bastru prostým okem, ale musíte o tři kiláky dál nebo zpátky, a pak se proplýtat silničkama nebo štatlem…
Navíc se to sídliště stavělo tak, aby byl zachován dopravní koridor.
Sdílí stejný názor v Březové, Letovicích, Lipůvce ?
No, já jsem se v té oblasti pohyboval 4 roky kvůli rekonstrukci zámku v Borotíně. S lidma jsem se o tom nebavil, tak nemohu posoudit jejich názory, ale z mého pohledu by té oblasti dálnice prospěla, zlepšila by se tam dopravní obslužnost, což by sebou přitáhlo další investice, protože by se ta oblast stala ,,sjízdnou“ pro dálkovou dopravu a pro firmy by bylo zajímavé zřídit si podél dálnice, výrobny, sklady a servisní střediska. Místní by taky najednou zjistili, že jsou v Brně za dobu o třetinu kratší a o zjednodušení cesty směrem na HK a na Prahu ani nemluvě. Z… Číst vice »
On si kdekdo neuvědomuje že v dané oblasti nejen že neexistují jedničky, ale i takovou dvojku v trochu slušným stavu aby tam pohledal… z hlediska „průjezdnosti“ je celá oblast jakoby jedno velké město, samá zákruta díra a rychlost jen místy přes 60 🙁
co je špatného na tom, aby se brňáci dostali rychleji do jeseníků?
Prodává se tam u vás Starobrno? Černá Hora i jejich limonády?
A co Zetor? Zetory tam znáte? 🙂
Musím se přiznat, že tento úsek plánované dálniční sítě ČR příliš nechápu. Jako tehdejší německý plán spojení Vídně a Vratislavi OK, ale vážně je potřeba se jej držet, zvláště když od D35 na sever se nic neplánuje?
Z dnešního pohledu mi přijde důležitější relace Brno-Pardubice/Hradec/Boleslav/Liberec, a z toho pohledu je severní část I/73 jaksi dost na východ… a obávám se, že převážná část provozu zůstane na současné I/43. Pro relace Brno-Zábřeh/Šumperk to zase bude +- stejně daleko jako pro D1+D46+D35.
Tak jasně, že by bylo nejlepší kdyby to vedlo rovnou na Hradubice, ale tato trasa je naplánovaná už skoro sto let a pro ŘSD je daleko jednodušší ji použít, než to táhnout složitým terénem přes Vysočinu. Tady se pojede celou dobu téměř po rovině, takže i náklady na výstavbu budou nesrovnatelně menší. Navíc je to jedna z mála dálnic (když nepočítám Bystrc), kde je nulový odpor proti výstavbě a naopak ji všichni chtějí, protože s ní počítají už těch 100 let.
Aby bylo jasno, mluvím jen o severní části I/73, tj. od křížení s I/43 nahoru… Jako tušil jsem, ale argumenty že je to plánováno již od Hitlera a že není odpor (aby byl když je tam velice řídké osídlení, žádné chráněné území ap.) mi nepřijdou moc přesvědčivé. Ten jednodušší terén beru.
Nicméně, v prvé řadě by se mělo uvažovat jaký je dopravní přínos, ono jaksi rozpočtové zdroje a kapacity firem budou vždy omezené.
spojení S3 – D11 – D35 – I/73 – D1 a D2 je nejrychlejší spojnice západního Polska ve směru Blava/Budapešť a dál. Případně D52 na Vídeň
D35-I/43-I/73-D1 je kratší – aspoň kilometricky (cca o 20 km), jak to bude časově, toť otázka, ale obávám se že minimálně pro kamiony bude výhodnější zkratka přes I/43.
To těžko, když jim tu „zkratku“ zatrhnou zákazem tranzitu.
…který následně nikdo nebude vymáhat, jako dnes na bývalé státní, dnes 602 před Brnem, kde jezdí cajtům u Devíti křížů pod nosem a nic.
Poláci začínají stavět Dálnici S8 z Vratislavi do Kladska a již prezentovali úmysl pokračovat dále na jih, směrem k České hranici. Osobně bych tedy čtyřproudovku nezavrhoval v celé její délce. Ba naopak bych si nechal otevřená zadní vrátka s možností eventuálního pokračování na sever k Česko – Polské hranici.
Kdo je připraven, není překvapen.
Tak to na vzdálenost dává spis napojeni z hranic Pl/cze ve formátu 2+2 k Šumperku(cca 26km) než 40 km k Moravské Třebové …
už vidím, jak někdo pojede místo po nové „dálnici“ raději po staré, když navíc tahle silnice bude do 3,5t i bez poplatku, terén je zde lepší pro výstavbu, sice to vyústění na D35 je pravda dost východně a třeba pro transit od Liberce to bude lákat pořád dost po D1 i v tomhle směru to částečně odlehčí D10 a D1..spíš velký nesmysl je zrušený čtyřpruh mezi Rovenskem a Jíčínem (Úlibicemi), protože právě až bude D35 a I/73 kompletní, otevře se tahle možnost a ta intenzita tam naroste a pořádnou silnicí by měla ještě větší potenciál a odlhečit okolí Prahy je… Číst vice »
Fajn, jenže v Polsku ten tah na Vídeň stejně vzniká, je jen otázkou času kdy se začne mluvit o dotažení až na hranice..
Pokud je tomu takto, stejně bych raději řešil nejprve vylepšení od hranic k cca Zábřehu, dále je už nyní slušné a víceméně dálniční spojení.
k Zábřehu se to neřeší. Prozatím je v jednání trasa Králíky – Štíty – Lanžhot – D35 u M. Třebové jako klasická jednička
No za mě to je docela důležitá silnice pro spojení Brno – Orlické hory/Jeseníky, tam si myslim, že turistická poptávka nebude uplně nízká.. Ono to na kilometry není tak daleko, ale časově to je delší než do Prahy..
Podle scitani dopravy z 2020 ma usek u Brna 24000 vozidel za den. Uprostred 13000 a az na severu pred Svitavami 7500, z toho skoro 2000 tezkych nakladnich. Za me to na 4 pruhy je uplne bez problemu.
Za mě by taky bylo lepší severní část vést spíše v trase 1/43, nebo ji možná stočit k Mohelnici (to by už ale suplovalo spojení přes Vyškov a Olomouc). V současné variantě s vyústěním na D35 na „území nikoho“ chybí jakákoli návaznost na sever po silnici 1.třídy.
A kam ji date, do tunelu?
Já také nejsem znalec a této silnici úplně nerozumím… Ale na sever máte od Mohelnice, byť zatím necelý, čtyřpruh skoro do Šumperka. S plánem dále na sever a tunelem do Jeseníku. Ten tunel do Jeseníku určitě nebude jen pro rekreaci brněnské smetánky, ty jezdí na Dolní Moravu, ale na cestu do Polska to výhledově půjde dobře, no nebo alespoň slušně.
Silniční tunel do Jeseníku se aktuálně neplánuje. V příštích 25 letech určitě nebude.
Na polské straně to ale půjde po dálnici na Kladsko a Vratislav, nikoliv na Glucholazy a Opoli.
Přesně tak, taky mi přijde že ten směr na východ není úplně výhodný, když většina provozu směřuje na HK
Nevím, jestli jste někdy jel po stávající I/43. Dopravně horší silnici aby člověk pohledal. Pokud nejste vyložený střelec za volantem, tak na celé trase Brno Svitavy moc příležitostí k předjetí nějakého kamionu či svátečního řidiče nemáte. Znám tuto trasu dobře a za sebe říkám, raději pojedu o pár km dál po nové čtyřproudé komunikaci až ke Starému Městu, než někde u Černé Hory sjet na stávající I/43 a trmácet se přes Letovice, Brněnec apod dál na Svitavy. Už aby bylo hotovo jak D35 od Mohelnice na HK, tak i I/73. Těším se na to jak na Ježíška.
ještě chybí Himlerova rychlodráha
Na letiště Hermanna Göringa.
S odstupem času pamětníci a emoce zmizí a tato jména budou lidi provokovat asi stejně jako nás dnes excituje Hindenburg ,Bedřich Veliký,Hannibal nebo Napoleon.
Super, ale… Jak to bude s pokračováním severovýchodně od Svitav/MT. S8 je realitou! Je čas to začít akceptovat! Od D35 k Bodoszów je to necelých 40 km/h. To se dá za 20-40 mld. postavit!
Určitě by se to postavit dalo. Ale musí na to být vůle. Obávám se, že není. Objeví se, až Poláci dostaví S8 na hranice a silnice přes Králíky a Šíty do Lanškrouna se totálně zahltí polskými kamiony.
Rád bzch aby zachovali aspoň jeden most. Keci, že je starý 80 let a dalších 100 let nevydrží dokazují bohužel, že budou dělat všechno proto, aby maši historii zničili a tvářili se, že se nic neděje.
Negrelliho viadukt je ještě starší a neslyšel jsem, že by se měl zbourat.Neřikám, že nesmí kopnout do náspů a rozpadlých mostů, ale jeden by měli zachovat.
A nebylo to tak, že se de facto zboural a postavil znovu?
To teda nebylo, to vůbec, to by ani nebylo tak rychle hotovo.
Přesně tak. To. co tam, je teď není původní viadukt, ale moderní replika, postavená z větší části z původního materiálu.
Z nového…, co se ubouralo, téměř polovina se stavěla z nových rakouských cihel. Vysoutěžený polský dodavatel nedokázal zajistit stálost barvy.
Nevím, jestli je to Vaše historie, ale „naše“ ne. Něco si o Německé dálnici přečtěte.
Technicky – stavět novou dálnici na 80 let starém tělese a mostech je pochopitelně nesmysl ať už si to tom myslí micky cokoliv.
Zas takový nesmysl to není. Beton tehdy dělali kvalitní. Technologie nebyly tak vyspělé a navrhnout směs tak, aby vydržela po dobu záruky + 1 rok, bylo nemožné. Pročež se to mastilo raději víc, neb málokdo měl chuť sedět za sabotáž Reichu…
Stačí se podívat na to, v jakým stavu byl ten nedávno zbouranej.. To na provoz neni.
Žula byla tehdy taky kvalitnější, takovou už nikdo neumí vyrobit!
Micky odborník ŘSD poradí 🙂
Tak si ho zachovejte na své zahradě, prosím.
Je na nějakém tom mostě něco fakt historicky cenného? Tak cenného, že by to ospravedlnilo vyšší náklady, pomalejší stavbu apod.? Ne? Pak proč zachovávat..?
Nežijeme ve skanzenu, probůh. Historické památky jsou fajn, o tom žádná, ale do denního užití se moc nehodí. Taky byste asi nechtěl bydlet ve středověkkém hradě, že..
Každý most je třeba chránit jako ten Karlův!!!! Teda tak to někteří propagují.
Stačí i ho odvézt..
U Ostopovic, Nebovid a Želešic budou mosty (resp. v některých případech jejich torza) zachované, protože v těchto místech se aktuálně nic neplánuje.
proč zrovna jeden? pro dobrý pocit? Stavěl byste dům na základech 80 let starých ležících napospas všem rozmarům počásí bez žádné údržby?
Myslím, že se o tom už i diskuze vedla, ale nedávalo by smysl se vyhnout té nejhorší části Bystrc-Kuřim a vést to kolem Veverské Bítýšky a napojit se někde u Čebína? Už je tam existující sjezd z D1, je to naprosto minimální zajížďka oproti novýmu sjezdu u Ostrovačic a navíc by se to vyhnulo místu, kde bude opravdu velký odpor, navíc odpor od bohatých lidí. Navíc se dá čekat odpor celkově od lidí v Brně, protože jim bude vadit, že to vede kolem Pryglu. Navíc čím blíž Patrikovi, tím víc obstrukcí a sem dojde i pěšky.
To by znamenalo reset ve všech plánech, od ZÚR přes ÚP kraje a jednotlivých obcí na trase. Obce na trase přes Bítýšku by to braly jako zradu (viz přeplánování VRT Polabí) a o to víc by se sveřepě bránily. Ale jen by to asi znamenalo pozdržení realizace. Varianta přes Bítýšku ale nijak neřeší právě ten nejhorší úsek – z Brna na sever. Kolony v Kuřimi nebo v Podlesí by byly pořád skoro stejné. Většina dopravy tam je IAD a většina toho má cíl v Brně. Nikdo nepojede z Brna kamsi za přehradu do Bítýšky, aby se napojil na D43. A… Číst vice »
Pokud je to obsluha především pro Brno, tak to potom samozřejmě smysl nedává. Já jsem si myslel, že je to především spojení D1 s D35. Každopádně to ještě bude sranda, díky tomu, že to povede hned kolem přehrady, budou se do toho místní snažit zatáhnout celý Brno.
Protože jsme si ty NIMBY tam nechali vyrůst. d3 přes Posázaví je taky kravina, i Hitlerova plány ji táhly jinudy, ale až těch 300 tis lidi z jihu Prahy, kteří se tam přesunuli natrvalo, dali jednoznačně jasno, ze D3 v Posázaví je blbost ( a tlačí ji jen moravští přistěhovalci ve vládě, kteří mají místní znalost 0)
No ono je právě potřeba vyřešit ten Bystrc, aby se dostali slušně na D1 a nesmrděli transitem v Komíně nebo Bosonohách. A aby dostali do tunelu současné povrchové vedení staré dálnice. Bystrc si tím poměrně dost pomůže.
Bystrc si pomůže i nepomůže, na druhou stranu zase spousta Brňáků, kteří chtějí na Svitavy pojedou přes Komín po Kníničské do Bystrce (a nebo naopak zpět), a tam to už teď docela dost přecpané a denně to stojí, a postavením dálnice to tam ještě zhoustne.
No jen částečně, když i jižní obchvat Kuřimi jakožto propojení 43 a 73 bude čtyřpruhový… Navíc se samozřejmě počítá s úpravami II/384 Kníničské, např. jiz představená kompletní přestavba křižovatky u Kamenolomu na MUK, stejně tak se musí poresit i křižovatka s Veslařskou a případně i Branka…
Je zde možnost připojit I/43 s D73 u Kuřimi. Potom bude výhodnější jet na sever z Brna kolem nádraží v Kr. Poli a Globusu.
Ne že možnost, jižní obchvat Kuřimi je na jednom z odkazů v článku (tunelová varianta).
Jinak na Bystrc se dneska tlačí především ti co chtějí objet kus Kuřimi (na Jinačovice, okolo golfu) a stejně uhnou „doleva“ na Čebín a Tišnov…
To se vyplatí tak možná z Komína, Jundrova a části Žabin, z většiny Brna bude výhodnější jet přímo po D1+I/73 nebo po stávající R43 a jižím obchvatem Kuřimi. V nějaké územní studii (nejspíš tady: https://zurka.cz/us/) bylo, že Kníničská radiála z toho vyjde plus mínus beze změny – o co tam přibyde těchto cest, o to ubyde cest z Bystrce do jižní části Brna.
Ale ti už tam jedou dneska, „akorát“ se proplítají okolo ZOO a přes Kníničky čtyřicítkou… Větší část to pořád ještě bude mít blíž Řečkovickou výpadovkou okolo Globusu, obzvlášť kdy tady v článku v odkazech s potěšením kvituju že se počítá s jižním obchvatem Kuřimi (s tunelem) tam je to k bývalému tělesu Hitlerovky nějakých 200m od bodu kudyma už dneska na Svitavy projíždějí…
Co máme tunel Dobrovského a celkem OK napojení na Řečkovice podle Krpole nádraží, není třeba se za každou cenu tlačit na Bystrc. Dlouhé je to stejně, osumdesátka (převážně) je na obou směrech…
To ani defacto nebude tunel, prakticky tomu zářezu akorát postaví „strop“…
„Lidem v Brně“ to vadit nebude, ti už se na to v naprosté většině 40 let těší jak na Vánoce! Jsem jeden z nich. Jediný kterým to vadí jsou Bystrčáci, ale co k tomu říct? Ta silnice tam byla od války, Prakticky celou dobu (minimálně od sedumdesátých let) byla i čtyřpruhová, „akorát“ vedla poněkud odnikud nikam, protože na obou koncích byla stažená do byčejné silnice, a ještě celkem pofidérně (ne)napojená (na jednom konvci končí na kruháči asi 25m od D1). Bolševik s tím počítal, bylo to v zářezu a nejbližší paneláky stály minimálně 50m daleko. „Akorát“ se tam po plyšáku… Číst vice »
Jen aby do toho opět nehodili vidle krajští zastupitelé. Sami si schválili že čtyři pruhy netřeba. Pravda,je to pár let zpět,ale jsem v tomto případě spíše skeptický:-(
Ne, ti akorát schválili, že to má být 4-pruhová jednička, a ne vyloženě dálnice. Tak tu neklamte, prosím. A navíc se to týkalo jižní části S73, nikoli této severní, těch se jejich jednání vůbec netýkaly.
Dálnice s životností 100let? U nás spíš tak 20, což si myslím, že by ty stávající 80let staré stavební prvky zvládly i s rezervou…
Životnost dálnice nerovná se životnost povrchu, ten je za potrebi několikrát měnit v průběhu životnosti spodní stavby….
bože, to sem chodíte jen na komentáře, nebo si taky ty články čtete? To nemusíte bát ajnštajn na to, aby jste věděl, že 20cm asfaltu není celá stavba
Ony se musely bourat mosty na dálnici z Lipníka do Olomouce? Má už 25 let, takže i ten ekodukt?
Ale ano, sousedi vymalovali po 5 létech, to jim ten dům dlouho nevydržel.
Tok nám tady místo dálnice postaví silnici. A moudří Brňané jásají. To se nemůže stát nikde jinde. Má to další výhodu. Za projevenou hloupost budeme pečlivě vybírat pokuty za překročení devadesátky.
Tleskám vaši blbosti 😀 normálně tam bude 110 jako jinde na I.třídách SMV, spíše legálně zvýšené na 130 jako na I/35 u Turnova
IMO vhodnější by bylo používat, když už chcete odkazovat na minulost, termín: „Exteritoriální dálnice“. Nač zbytečně vyvolávat démony zašlých časů vyslovením jejich jména (vím, clickbajtový titulek…)
V titulku je přesně stejný termín, jako v dokumentaci EIA, pane anonymní clickbajte.
Ano, tam mi to přijde velice problematické a až neprofesionální. Kdysi k té stavbě byly k vidění i nějaké materiály a původně byl neutrální název ve smyslu: „dálnice Vratislav – Vídeň“ (švabachem;). Tedy osten výtky vůči Vám tupím a beru na vědomí, že jste převzal, co se nabízelo. Pozn. zas až tak anonymní nejsem, kontakt na mne máte a peníze na provoz jste ode mne též přijal
proto příště si stěžujte na portálu CENIA 🙂 běžte ke zdroji
Pane Jane, děkuji za doporučení. Toto ovšem byla polemika vedená s autorem, a jak se můžete dočíst výše, byla po vysvětlení ukončena omluvou z mé strany. Takže si prosím hoňte ego jinde a nekopejte do mé (komentářové) mrtvoly.
A k ostatním: démonologie je specifická „esoterická věda“ a vyslovovat skutečná jména se VELMI nedoporučuje, vzpomeňte na http://www.warnerbros.com/beetlejuice
žádný kontakt na vás nemám, ten vymyšlený e-mail není kontakt. ale vy asi sám víte, proč diskutujete anonymně.
Pane Sůro, mimo tuto diskusi ( protože já jiný kontakt na Vás nemám) ten email je můj a ke komunikaci jej využívám. Pravidelně. Samozřejmě je vymyšlený ve smyslu toho jak vypadá, Na Vaše případné zprávy ale bude samozřejmě uctivě reagováno.
Celkem dokážu pochopit, že Vás irituji, ale pod pravým jménem přispívat nebudu. Ostatně jste na to zvyklý. Váš web je dobrý, což bylo ode mne přiznáno platbou – to nepopřete
No zrovna v tomhle kontextu myslím že to označení už v nikom démony nevyvolává, té dálnici se tak říká dlouhá léta a nezávisle na režimu, a pokud někdo není schopen se vyrovnat s desítky let starou realitou, tak to je spíš jeho problém..
Vžitý lidový název je Hitlerova dálnice, nikoliv Exteritoriální.
Ten název nijak neoslavuje ani neospravedlňuje jednoho z největších vrahů 20.století, název tedy žádné démony nevyvolává.
Když už by jo o něco šlo, dá se s klidem použít termín Stará dálnice – tak se ostatně jmenuje oficiálně ta „ulice“ co je tvořena tou čtyřpruhovkou uprostřed Bystrce… ale už před necelým půlstoletím jsme tomu celá rodina neřekli jinak než Hitlerovka – je to kratší 🙂
Přesněji je dálnice A88
Proč ne Hitlerova dálnice?Za nějakých 20 let už to bude každému jedno.Napoleonovi naši předci také nemohli přijít na jméno a dnes je každému ,kromě historických klubů šumafuk.Alespoň se na toho gaunera z Braunau a jeho lumpárny nezapomene.
4 pruhy jsou rozhodně lepší výchozí vyjednávací pozice s ekoteroristy, než 3…
4 pruhy jsou nutnost
Jestli se čtyřpruhová I/73 nebo D43 nebo R43 konečně prosadí a hlavně postaví, navrhuji pro Mátla v roce zprovoznění nejvyšší státní vyznamenání… Je na čase, aby drtivá většina lidí v celém území co jí tato čtyřpruhová silnice jednoznačně významně vylepší život asertivně s maximálním možným ohledem a ochrannými stavebními opatřeními prosadila svou na úkor NIMBY aktivistů, kteří dosud tolik potřebnou silnici blokují.
Myslím, že byste neměl zapomenout také na nekonečnou argumentační práci místní senátorky, paní Jaromíry Vítkové za Blanensko, které se podařilo přesvědčit „mocné“ k revokaci původního rozhodnutí o třípruhu.
https://www.jevicko.cz/files/files/soubory/aktuality/Beseda_S73_7_9_2022_doc.pdf
Stejně bude vtipné, až D43 severně od Brna bude tří- nebo čtyřpruh, ale kvůli NIMBYstům mezi Brnem a Kuřimí, co si postavili nelegálně zahrádky v trase dálnice, tak tam žádná dálnice vést nebude.. 🙂
NIMBYsté všech zemí, … (pokračování viz Pelíšky)
Myslím, že ty nelegální zahrádky skončí tak jako tak.
Dokážu si představit že nějakou dobu (možná i dost dlouho) bude fungovat celá I/73 kromě useku D1-Kuřim, protože se to prostě přes tu Bystrc bohužel nepodaří protlačit 🙁 Naštěstí součástí úseku Kuřim-Bořitov je i jižní 4-pruhovy obchvat Kuřimi včetně plnohodnotného napojení na I/43. Tou dobou by už měl fungovat krome zapadniho i východní segment VMO s napojením na Ostravskou i Bratislavskou radiálu a že to ten skelet zvládne… Aktuálně je drtivá většina dopravy zdroj-cíl a tranzitu je velmi málo, u kamionů je to v relaci sever-jih (z I/43 u Lelekovic na D2 či I/52 a zpět) cca 1000/den v součtu… Číst vice »
Bohužel, jakmile se to od Trutnova propojí do Polska, tak ty kamiony naskočí ŘÁDOVĚ! (Ale neříkejte to v Bystrci, já tu dálnici taky chci) 🙂
Jakože z tisíců na desetitisíce? Nebo rovnou miliony?
No dokud bude I/43 tím co je dnes, tak ta kamionová doprava a ní nějak extra významně nenaroste.. ale takové diskuze se vedou leckde. Stále nejvýznamnější tranzitní vazbou z Polska je pres Ostravu po D1/D48 kolem Brna a na Vídeň, to je nejakych 3500 kamionů denně v součtu obou směrů. Většina co jede nyní přes Náchod pokračuje na Prahu. X tisíc nových kamionů na I/43 (I/73) fakt očekávat nelze
Západ Polska jezdí na Vídeň a Budapešť přes Ostravu proto, že jinudy to dnes na polské straně rozumně nejde. Až se dotáhne česká D11 na hranice u Trutnova (Poláci tam už jsou) a polská S8 z Vratislavi přes Kladsko na hranici u Králíků, bude vše jinak. Špeditéři raději nechají kamión poskakovat dvě hodiny navíc mezi Králíky/Náchodem a Svitavami/Brnem, než platit o cca 150 km delší trasu přes Ostravu. Money matter! A jde o ně až v první řadě.
zahrádka není překážka 😉
Aby to mohlo konkurovat silnici 43, tak to musí být čtyřpruh s minimální maximální rychlostí 110 km/hod.
Jo takže vymlátíme a ,, odtěžíme“ to dobré, sedlé, kvalitní a navezeme miliony tun recyklátů, moderního betonu a budeme čekat, co to udělá. Nejde mi také na rozum, zmínka o zastavěnosti v trasování dálnice. Na celém koridoru byla stavební uzávěra, tzn, vše co se tam postavilo bylo povoleno jako dočasná stavba, a to i za komančů, nebo to zase někdo obešel??
I lidi co mají dočasné stavby jsou voliči.
Bohužel.
A nejde o dočasné stavby obecně, ale o nelegálně postavené dočasné stavby.
Jejich vlastníci se ovšem snaží o to, aby se staly stavbami trvalými a na nelegalitu se jaksi nehledělo.
Pokud na tom vašem dobrém vyrostl „prales“, tak musíte tuto vrstvu s kořeny odtěžit. Nechápu, co je na tom tak nejasného.
Některá místa zarostla tak, že jsou z nich dokonce přírodní památky, které bude nutné zrušit.
Jen pokud se jedná o svrchní vrstvy, násyp kořeny spíš zpevní (a i později tam můžou znovu prorůst)… Takže jistě, nějaká vrstva určitě dolů musí, ostatně je dneska určitě citelně zahliněná…
Skvělá práce. Teď ještě propojení D1 a D3
To už je 13 let v provozu.
O nějakých 60-100 km jižněji.
Propojením D1 a D3 je D0. Nebo víte o něčem jiném?
on myslel v jižní části země, ono jet Brno – ČB přes Prahu není nic moc…
Jo tak to ok, já za tím viděl lobbing za I/3 😀
Ani přes Humpolec a Tábor to není žádný zázrak, ale nic lepšího se nenabízí a když si člověk vybere vhodnou denní dobu, tak to docela jde.
Postupně tam přibývají obchvaty těch nejblbějších míst, teď ještě vyřešili problém na D3 u Tábora, tak se snad dočkáme bezproblémové cesty z Brna do ČB.
No nejblbější je tam jednoznačně Lejčkov, kde by obchvat nemusel mít ani kilometr, ale tam se zatím nic nechystá.
Teoreticky uvažovaná velmi potřebná D19 hlavně jako propojení D1-D5 mimo Prahu, zároveň jako spojení Brno-ČB přes D1+D19+D3 a z Plzně na ČB přes D19+D4+I/20
Myslí třeba Humpolec – Tábor, či něco podobného.
hlavně už tu jižní dálnici mezi D5-D4-D3-D1
Ne že by to nemělo svůj význam, ale udělat v trase I/19 dálnici není asi finančně moc reálné, vzhledem k délce a terénu. Ale mohla by se alespoň trochu narovnat a doplnit obchvaty. Část z Tábora do Plzně neznám, nevím jak to tam vypadá.
Po Lety příjatelně, od Letů k Plzni zoufale.
Hrozně. Hlavně dlouhé průjezdy obcemi. A vzhledem k relativně nízkému zatížení se tam nevyplatí ani čtyřpruh, natož pak dálnice. A jen samotné obchvaty by stály raketu.
Moravskou Třebovou doufám čekají lepší časy. D35 a I/73 za humny, bude to blízko do Olomouce, Pardubic i Brna. Momentálně se pomalu a jistě vylidňuje, tohle by ji mohlo nakopnout.
Z klidné krajiny ráj hluku a kamionů.
Netvrdím, že lepší spojení není potřeba, ale to město je i tak daleko odevšad. Dálnice s cestovní dobou nad hodinu do Brna a hodně nad hodinu do Pardubic nebo Olomouce ho opravdu nespasí, naopak mu ještě přitíží.
Tady je jedinou možností něco, co jezdí aspoň 160, což dálnice plné kamionů opravdu nejsou.
To, co jezdí 160, rozhodně nebude zastavovat v Moravské Třebové…
Takto, zhruba do těch 160ti je to ještě jakžtakž reálné, výš už v žádném případě…
Jaa je totiž snílek, který běžně řeší kvadraturu kruhu (z hlavy)… zastávka v každé vesnici (OK, ty nejmenší nám asi dovolí rychlíkama projíždět) a mezitím to vyhnat na 160kmh… sice pravda, kvůli věčnému brždění bude průměrná rychlost okolo 80tky ale to přece nevadí…
Pro představu, šalina má maximálku 60/70kmh (podle typu) a semtam se na segregované trati na těch 60 i může dostat, nicméně „oběhová rychlost“ se počítá (průměr se zastávkama, křižovatkama atd.) okolo 15kmh…
Ty časy ti neodpovídají. Do Brna jezdím momentálně 1:10, s dálnicí to bude 40 (prosím kvalifikovanější diskutéry, aby to zkusili propočítat); Olomouc momentálně jezdím za 35 minut, tady to zkrácení už nebude tak velké (vidím to cca na 25 minut). Pardubice netuším, tam moc nejezdím.
Bude to silnice pro motorová vozidla (SMV), kde je normálně max. rychlost 110 km/h. Potom by to bylo víc jak 40 minut. Těžko říct, jestli tam bude někde 130 km/h a hlavně jestli se tam bude měřit.
Na SMV I/35 od Turnova směr Liberec je dlouhý kus značkami upraven na 130km/h a to je rozhodně v horších směrových i šířkovych parametrech než bude I/73, očekával bych kolem Brna 100 a za Drásovem bez problémů 130 až po D35 s lokálním snížením na 110 kvůli hluku
Do Olomouce to je nyní zhruba třičtvrtě hodiny.
To tomu pojďme opět říkat D43 a pohněte už zadkem s přípravou.
Jestli to chápu dobře tak to bude něco jako I/35 mezi Turnovem a Libercem, 110 někde 130 ale bez označení „D“, ne?
Beru, lepší než drátem do oka 🙂
Jenže se to má stavět v takové kategorii, že kdejaká dálnice by záviděla (S26,0/130), takže je divné, že to bude „jen“ jednička
Pokud si dobre pamatuju, uzemni zasady JMK dalnici zakazuji.
ano, ona bude dálnice, ale nesmí se tomu tak říkat…
Ne bude to S26/130. Což znamená, že to kategorijně odpovídá většině dálnic co se teď staví (D35,D55,D3,D6,D7).
Takže tam bude 130km/h všude, jen bude za každou křižovatkou značka. A jsem si jistý, že až si lidi zvyknou, tak se to povýší na dálnici.
Kategorie silnice I.tridy umožní častější sjezdy hlavně v prostoru mezi D1, Bystrcí, napojení obchvatu Kuřimi a sjezdem na Čebín/Tišnov (lepší pro napojení území) Dál už by to klidně mohla být i dálnice, protože jsou sjezdy daleko od sebe a směrové vedení odpovídá návrhové rychlosti snad 150km/h jako i D2… Ale jak bylo zmíněno, je to úplně jedno ikdyž to bude celé jako I/73, rychlost 130 bude od Drásova na sever bez problému a jako bonus nebude silnice zpoplatněná dálniční známkou což pomůže ulevit silnicim zejména tam kde žádná dálnice v blízkosti není a nebude (Boskovice-Jevíčko).
Jedno to bude, pokud tam ŘSD postaví střediska údržby a bude si to udržovat samo. Pokud ne, tak tam bude spíš neúdržba jako na většině jedniček.
Není problém, aby byly i na dálnici sjezdy co dva kilometry. Stačí změnit normu.
No ano, pokud to umožní častější nájezdy (ne debilně po 15-20km jak na D2!) tak jsem jen pro. I těch 110kmh se dá vcelku snést, když se dají „držet“ a ne že se v každém druhém kopečku zasekne za náklaďákem 70 a kolona…
Ať si tomu klidně říkají polní cesta s prvky rychlostní silnice nebo růžový orangutan, hlavně když to bude mít parametry dálnice a začne se to konečně stavět.
Tripruh je blbost stejně jako trikolove auto a neměl by vznikat nikde
Tady to blbost je, je leckterých silnicích to smysl dává (do 10-15 tis. den), nesmí to být samozřejmě přetížená silnice typu I/3 s intenzitami dávno vyžadující 4 pruhy (20-30tis. den)
A dvojpruh je stejná blbost jako dvoukolové auto?
To by byla motorka ne? ;D
budoucnost patří pěškobusům.
Ale jen když budou na elektriku!
Největší kravina to bude za ulibicema na turnov..
https://www.merkur.de/assets/images/26/395/26395882-a15952bc-aeec-4e1d-a09f-a577050efd68-2m9GJRby4U70.jpg