Historický den českých dálnic. D1 bude po více než půl století kompletní, otevírání bude postupné do večera
Nový úsek dálnice D1 u Přerova. Foto: ŘSD

Pár jednotlivců zdrželo stavbu o několik let.

Pár jednotlivců zdrželo stavbu o několik let.
Nastal nejvyšší čas, změnit D46 na R46. Hanácký tobogán, pro který je kvůli ostrosti zatáček, horizontům, šířce a vlastně i neexistujícímu odstavnému pruhu rychlost 110km/h, často jen 90km/h, maximální bezpečná, nemá v Dálniční síti ČR co pohledávat!
(aspoň mapy.cz by mohly začít tu otřesnou I/46 kreslit jako R směr Liberec, kde se 130km/h naopak legálně jet kus dá)
Dnes je blbý den pro Patrika, ale veliký den pro Českou republiku!
Průjezd nově otevřenou dálnicí od Říkovic na MÚK Přerov sever, řádné zakroužení po OK a jízda zpět na MÚK Přerov jih:
https://youtu.be/gftPFWlrBK0
Jak jsem kdysi tady v komentářích slíbil, tak dneska jsem se tam byl projet ze Zlína. Od jihu mě jen zaskočili cestáři ještě před sjezdem Přerov jih. Pak jsem jel krásně bez přerušení až ke křížení s 55, kde jsem sjel do města. Zrovna uzavřeli od města most pres Předmostí. MÚK ještě nebyla v tu chvíli otevřená. Projel jsem město na tovačovskou a pak jsem najel na dálnici směr jih.
A velký moravský okruh se uzavřel. Jenom nevím, jestli je to dobře, nebo nesmyslně naplánovaná zbytečnost.
Není to jen o spojení Brna a Prahy, jak byste jinak lépe obsloužil stotisícové města Olomouc a Zlín+Otrokovice a ještě nezapomněl na 40-50tisícový Prostějov a Přerov?
Mozna to nemuselo byt dalnici, stacila by 1. Trida. To je mest tehle velikosti, co k jim bevede dalnice…
Možná to šlo vyřešit líp, ale to by asi před padesáti lety nesměli začít stavět dnešní D46. Pak už to nikdy nebylo projektování „na zelené louce“.
Jmenujte mi prosím města řekněme nad 70tis která nemají napojení na dálnici či kapacitní čtyřpruh?
Kladno je těsně pod 70 tisíci, ale zase má speciální polohu. A tím výčet končí, další už mají cca poloviční počet obyvatel.
Přičemž převedení D46 na I/46 nic neřeší.
Pro vnitrostátní dopravu asi ano, jenže ČR není ostrov. Morava je nejschůdnější místo, jak se od Jadranu dostat k Baltu, tahle obchodní stezka pamatuje Velkou Moravu.
Špatně to chápete. D46 bylo dlouhodobé provizorium. Konečně přišlo definitivní a správné řešení dokončením D1 = páteř ČR. U Lipníka se D1 potká se severní D35. D46 je tak out, klidně ji můžou převést na I. třídu, stejně se tam jede hrozně a 90km/h.
D55 (úsek Olm-Pře) spojí D35 s D49 směr SK, tj. osa Liberec-Hradec-Pce-Tatry-Košice. Spodní část D55 (Krom-ZL-Břec) je obchvat pekla Brno, který Poláky a M-S kraj nechá projet na Bratislavu a Vídeň-Jadran, aniž by museli trčet hodinu u Brna (zafunguje jako D0 na severu Prahy a D20 na jihu tj. Plz-Pí-Tá-Humpol)
A to ještě není kompletní D55 Olomouc-Přerov, to je teprve ukázka megalomanství
Vy na tom „východě se máte, samá dálnice :). Dokonce cestou z Brna na sever si můžete vybrat jestli po D1 či D46 🙂
To já co jsem z Plzeňského kraje se už nedočkám ničeho. Třeba 4pruhy Plzeň-Klatovy (vyšší zátěž než na D55) se ani neplánují. Nebo Plzeň-Písek.
Tak taky Klatovy a Písek nejsou Brno. Stavět čtyři pruhy do okresních měst je hodně drahý spas
Nějaká ta čtyřproudovka na východě vede i do Slušovic … 😉
Tak to je hlavně zásluha soudruha Čuby a jeho tehdejšího hospodářského zázraku jménem JZD Slušovice.
Ano, dokázal si přes stranické pohlaváry vylobbovat pro svou výkladní skříň výhody, o kterých si ostatní mohli nechat zdát. Státem placenou čtyřproudovku na jakou třeba Zlín neměl šanci, přístup k devízám, průmyslovou špionáž, volnost v plánování, omezení dozoru atd. Za to zařizoval hony, žranice, dostihy pro papaláše a PR o úspěšné přestavbě.
V tržních podmínkách shořely Slušovice jak papír.
S tou poslední větou bych trošku polemizoval. Sice JZD jako mega holding skončilo ale lidé z něj rozjeli spousty dodnes úspěšných firem.
ano, nějaká vede. S limitem 70-90km/h, bcs všechno úrovňová křížení, takže na křižovatce jedu přes 4 proudy kolmo, s bus-zastávkami přímo u hlavní, občas teda zjistím, že ten čtvrtý pruh je vlastně odbočovací a že po cca 3,5km jsem dojel z kruháče na kruháč, ale jako jo, nedělený čtyřpruh to místy je.
Ten byste si přál k vánocům? já ne
Taky se staví mezi Valmezem a Vsetínem
Provoz je tam téměř 15 tisíc vozidel za prac. den, více než D6 u Krušovic a dál na Karlovy Vary (sčítání 2020).
ano, ale tam jezdí 14tis., Palačovská spojka to zatraktivní klidně na takových 16tis., to už 1+1 vedoucí obcemi prostě nepobere
souhlasím ale s Vámi, že mě překvapuje, že ten Palačov zvolili S24,5. Úplně by stačilo S21,5 jako bude stačit v Českém ráji 🙂
Jenže ta D46 obsluhuje Olomouc s Prostějovem (150tis obyvatel), zatímco D1 v kombinaci s D55 pak Zlin+Otrokovice+Přerov (150tis.).
Zrovna Plzeň-Písek si myslím že se dočkáte
Bohužel máte nízký povědomí o souvislostech. D20 taky povede místy, kde jezdí i 3tis. aut. D1 kolem Přerova odvede tranzit z 46 (vynechávám D, neboť nemá odstavný pruh, limit 90km/h, jen místy 110km/h… např. R35 na Liberec má až 130km/h). Až si zkusíte projet „jižně“ pod Brnem D1, pak pochopíte význam D55=proč se Polsko 40mil. a Ostravská aglomerace 1mil. jedoucí směr Vídeň/Blava/Jadran odklání na D55
Základní síť dálnic 2033 + D35(I35Úli-Tur), D49(I49Viz-st.hr) a I/73 vychází z širších souvislostí a nemusíte mít, Václave, strach, že po dokončení tam bude méně aut než I/27 s 10,7tis. po Klatovy, pak končící v NP
Ještě dodělat D48 + Palačovskou spojku a cesta na Valachy bude z Prahy skoro celá na tempomat. S tou Palačovskou spojkou jedou fakt pomalu 🙁 Je to skoro na rovině a stavíte 3 sezony.
U Brna si ten tempomat budete muset vypnout….
Kdyby jenom tam.
Nemusí, ty novější umí i popojíždět v koloně. Tak se to bude hodit 🙂
Terén nehraje skoro žádnou roli, nejvíce času zaberou mostní objekty.
A kam ten spěch? Do kolony od DEZY kolem TESCA přes nadjezd? Tam ten tempomat fakt neuživite. Tedy pravda, to už podle názvu je na Valašsku (takže cíl splněn).
Máte dobrý postřeh. Musel jsem tudy v posledních týdnech pracovně vícekrát projet, a to bylo strašný! Až bych řekl dopravně druhý Přerov. Děs
Díval jsem se ale, že ředitel ŘSD Zlín teď měsíc zpátky na idnes (20.11.) řekl, že vše směřují k zahájení v r. 2028, ale i to mi přijde jako utrpení
Radek „Dokončovatel“ Mátl je prostě borec. Snad ho nová vláda podrží ve funkci, aby konečně tomuto Kocourkovu dokončil tolik potřebnou dálniční síť.
Myslím že není důvod měnit něco respektive někoho kdo funguje.
No konečně. Tak teď se můžem ve velkým pustit do těch železnic, ať se dá konečně normálně cestovat. Rychlovlakem do Německa.
Vy se do toho pustíte přesně jak, v diskuzích?
Zruší konečně SŽ ty stahovačky v Dluhonicích a u Říkovic, když už je dokončeno?
Ty tam budou dokud stavební firma neřekne, že je můžou zrušit a pak se naplánuje výluka pro zrušení neutrálního pole. Každopádně stahovačka samotná je ještě v pohodě, horší byla když byla spolu s tou třicítkou.
Ok, děkuji za info.
Tak sdtahovacky tam jsou kvůli ŘSD, ty tam staví a zmizí až bude most komplet hotový, takhle proste to je.
S těmi lety a letopočty je to poněkud nepřesné. D1 se fakticky začala stavět už v roce 1939 (úsek Praha-Jihlava), tj. dokončení jsme dosáhli po 86 letech, nikoli 58. Dokončená D1 byla vlastně původně nikoli až dnes, nýbrž už v roce 1983, protože šlo o dálnici Praha-Brno-Holubice (se záměrem pokračování na Uherské Hradiště, Žilinu a Vyšné Nemecké). Dálnice z Holubic do Bohumína byla dlouhá léta vedena jako D47, teprve koncem 90.let došlo k přehodnocení koncepce, pokračování D1 na Trenčín zrušeno ve prospěch alternativy přes Zlín a D47 byla přeznačena na D1. Zpoždění v dokončení dálnice Holubice-Bohumín sice několik desetiletí, ale… Číst vice »
Večer to vidím na černé pivo. Vrchní kindoš země dnes drží smutek. Mrzuté, že Mirečku? :-)))
Myslím, že je úplně v klidu. Jen na tomhle úseku se vydržel živit léta. Z pohledu project managera jednoznačný úspěch.
Odpočítáváme poslední minuty a bude hotovo. 🙏 Marja pano, jak se všem uleví!!! Přerovanům ,kteří byli nuceni skrz zmrdy typu Patrika žít ve změti aut, náklaďáků ,smradu ,kolik lidí zbytečně zemřelo, zranilo se…. Všem ostatním, kdož do Přerova nemuseli , ale byli donuceni výše uvedenym šmejdem tudy dlouhá léta projíždět. Děkuji všem,kdož se zapříčinili o tuto stavbu,její realizaci a uvedení dnešním dnem do provozu. Už se těším ,až se po ní projedu. ❤️ Hodně šťastných kilometrů,ať se všichni vrátíme domů z cest v pořádku, všem hezké vánoce ,hlavně zdraví a děkuji za nejlepší web ohledně dopravy ,dopravních staveb – s… Číst vice »
Pravidelně jezdím Přerov a Zlín, naposledy včera Holešov. Ono se mimo jiné udělalo hodně i v samotném Přerově zejména v oblasti kolem nádraží a na příjezdu od Olomouce. Každopádně obchvat Přerova je počin hodný Oscara 👍👍👍 Bohužel právě proto že jezdím z Čech je stále velmi tragický úsek Svitavy – Mohelnice. Panu Mátlovi a ŘSD držím palce.
P.S. No jo, ale co budete teď dělat Patrik a jeho Děti Země ???
Nemusíme jezdit daleko – akutálně škodí u Fryštáku.
Přesune své aktivity proti VRT 🙈
Nestraš!
To by ledacos ozřejmilo. Že by si už Jirka připravoval doma potřebné výpalné?
Krásná práce. Díky všem. Myslím že nejen obyvatelé Přerova si užijí tento krásný vánoční dárek.
Tak snad budou řidiči jedoucí na Ostravu používat D1 a uleví se D46 na Olomouc.
Upravili také cedule u Kroměříže ? , tj směr Ostrava navádět auta přes D1 ? Na D46 jsou rychlostní omezení ? To na D1 je pořád 130 ?
PS: nejsem místní 🙂
D46 je na 110, i ty bývalé části na 130 zmizely.
Přes Kroměříž a Přerov to bude kratší a rychlejší.
Cedule na Ostravu jsou tak už dnes.
Přeznačkovat se musí Lipník, aby to od Ostravy na Brno bylo přes Přerov a ne přes Olomouc (kdo ale věděl, jezdi tak už dřív)
Díky za info
Lipnìk už je přeznačkovanej, upravili to v uplynulém týdnu
Především D46 není žádná dálnice (to je jen politiky přemalovaná fikce), reálně je to kategorie S22,5/100.
I tak, co bychom za takovou “fikci” jinde, třeba z Písku do Plzně, dali….
Opakovaně píšete o dokončení D1 po desítkách let, jako zde v článku.
Když se D1 začala budovat, tak vedla od Kroměříže na Slovensko, nikoliv okolo Přerova dál do Bohumína.
Dokončuje se vlastně původní R55 Břeclav – Olomouc.
Nadpis má vyvolat senzaci. Proč?
Autorům publikujícím na serveru „Zdopravy.cz“ je snad historie plánování a výstavby dálniční sítě a dříve i rychlostních komunikací známá.
Server „Zdopravy.cz“ je snad stále ještě solidním informační platformou, kde informace uváděné za účelem senzace nejsou nutné.
Historie nejznámějšího kusu asfaltu v zemi je všelijaká a každý na ní hledí jinak. Nicméně, dnešní situace je prostě taková že toto je D1 a kousek u Přerova byl poslední chybějící díl. Jestli se to zítra přejmenuje na D666 tak to bude prostě jen další zápis v kronice, ale význam propojení sítě už tomu zůstane. Nebuďte hnidopich a radujte se že se v tomhle státě konečně zase něco postavilo
V opačném případě by ovšem ta senzace byla o to větší, že v původní stopě na Slovensko, dnes v podobě D49, bude hotová až za desítky let. Bude třeba za 20 let méně bulvárnější napsat, že D1 je hotová ne za 60, ale za 80 let?
Proč by měl server „Zdopravy.cz“ uvádět označení dálnice, které už dávno neplatí? Vy říkáte Zlínu Gottwaldov?
žádná senzace, ale fakt. D1 je dostavěná, ať se vám to líbí nebo ne. Z čistě soukromých důvodů by se mi taky líbilo spíš její trasování směrem na UH, ale co už teď. A hlavně – kterou konkrétní historickou trasu D1 máte na mysli – směr na Zlín nebo Starý Hrozenkov, protože i ta se v minulosti několikrát měnila (od Bati až po 1989)…
Z Kroměříže na Slovensko? 🙂
Přímo z Kroměříže určitě ne, jižně od ní. D1 až do rozdělení federace měla vést od Rousínova (Komořan) dál na východ přes Chřiby směrem na Slovensko.
Důležité je, že dostavěla D1, protože v tuto chvíli je D1 v podstatě hotová. Další důležitý fakt je, že se konečně dostavěla dálnice na Ostravu. Protože do dnes tam (od Brna/od Prahy) použitelná dálnice prostě nevedla. Někdo by možná protestoval: „A co D46 přes Prostějov a Olomouc?“. Ne, rychlostní silnice s označením D46 prostě není dálnice. Ten kdo tam jel, ten to ví. (To je jako, když vezmete starou ošklivou čarodějnici, nasadíte jí na hlavu korunu a řeknete, že ode dneška je to půvabná princezna.)
D1 je odrazem dějin 20. a 21.stoletív českých zemích. Její trasování a označení se měnilo ale pořád zůstávala hlavní západovýchodní spojnicí a matkou všech dálnic. Teď je tedy hotovo ale jako u každé velké stavby, hotovo vlastně není nikdy. Pořád se něco opravuje, vyměňuje, modernizuje, zlepšuje. Tak hodně šťastných kilometrů a nepolevovat v tempu, ať se ten seznam dokončených dálnic rozrůstá…
Pozvali na otevíračku i Patrika?
Samozřejmě. Vařil tam kafe.
no, trvalo to, ale konec dobrej (palec nahoru)
Docela často se píše, že se uleví Přerovu. Ale to je jen část pozitivní pravdy. Stejně, jako si neplést ekologické organizace a ekoteroristické spolky, jejichž primární strategií je jen blokovat a oddalovat.
Tento malý kousek dálnice docela zásadně změní dopravu, tak jako jsme my motoristé obtěžovali přerováky smradem z popojíždějících aut, úplně stejně nás Přerov šikanoval úzkým průtahem kolem nádraží, semafory a nekonečnými kolonami. Navíc se nyní změní dopravní proudy na Ostravu, takže se bude lépe cestovat i od Vyškova na Olomouc, kde předpokládám zmizí velká část zítěže mířící na Ostravu.
Nejspíše bude ještě nějakou dobu trvat, než lidi změní své dopravní návyky a začnou využívat tuto trasu, která je +/- 1 km stejně dlouhá, ale místo 90-110 km/h je skoro pořád jako 130 km/h, takže je rychlejší, bezpečnější (větší poloměry zatáček, odstavné pruhy…). Jako Olomoučák se na to těším, že D46 a obchvat Olomouce se uvolní, byť ten jen na pár let, než se tam dovede severní trasa spojnice Praha – Ostrava. Pak spolu s dostavbou 511 se nevyplatí nám Olomoučákům využívat D1 cestou na Prahu.
V době mobilních navigací se dopravní návyky mohou změnit během minuty. Staromilců jezdících po paměti je zanedbatelné množství.
To bych zase netvrdil. Těch lidí co na známé trasy nezapínají navigaci bude pořád hodně.
Navigaci používám furt kvůli kolonám.
Praktická zkušenost z loňska. Po otevření D3 se v ČB “vyprázdnily” ulice prakticky okamžitě, ale než se auta naučila jezdit po D3, trvalo to skoro půl roku. Ze začátku opravdu nebyl problém jet z ČB po dálnici do Kaplice a potkat jeden jedinej kamion a žádnej osobák…
Využívat D1 při cestě do Prahy se nevyplatí už teď ne? Já od letoška jezdím severně a teď po zprovoznění těch nových úseků nebude o čem, alespoň mimo špičku.
Tovačov, Kojetín, Němčice a Chropyně jsou první města v CR s dokončeným dálničním okruhem. 🙂
Tovačov má dokonce velký městský okruh
No a co budem dělat teďka za pár let, ať se Tovačov rozroste až na hranice tý dálnice. Bude se to muset zase posouvat. Lidi nemyslet dopředu vůbec. 😀
nojo… Morava, tam vždy teklo více peněz 😉
V Čechách i na Moravě je obdobná délka dálniční sítě s ohledem na počet obyvatel, jak současná tak i finální planovaná síť
Jen lépe rozvržená, protože tu každý komouš nepotřeboval mít ze své dědiny přímou dálnici do Prahy.
Na tu počest zařadíme Chropyni do vyjmenovaných slov po P.
Takže si to shrňme. Podobně jako u mnoha jiných staveb čelících obstrukcím, je i dálniční obchvat Přerova nakonec dokončen. Co vedle toho zůstává v nenávratnu, je čas a práce stovek lidí zaobírajících se vyřizováním účelových námitek a neuvěřitelná pachuť ve společnosti pojící se se slovním spojením „ekologický aktivista“. Vedle některých agresivních novinářů z levicových serverů dehonestujících každého s jiným názorem, má jistě i Miroslav Patrik nehynoucí zásluhu na tom, že je nyní MŽP obsazeno lidmi z IVK a příroda tak dostane řádně naloženo. Tak „děkujeme“, Děti Země!
Jak dostane příroda naloženo je na každém z nás, nikoli na nějakých aktivistech. Zvážit co se kupuje, kam se pojede, může do jisté míry každý z nás. Dostupnost něčeho ještě neznamená štěstí.
To je jistě obecná pravda, ale předchozí příspěvek sděluje něco trochu jiného.
Ale zrovna konkrétně doprava se podílí výrazně.
… myslím, že Martin měl na mysli sociologický postřeh (aneb cesta do pekel je dlážděná „dobrými“ úmysly)
Tomu rozumím, ale vůbe si nemyslím, že jednotlivec, nebo úzká skupina lidí může, krom časového efektu něco změnit. Z dlouhodobého hlediska ani v jedom směru.
To asi nemůže, ale určitě tyto aktivity mohly být drobným příspěvkem k tomu, že na ministerstvu ŽP bude dost možná nejmenovaný kozel jmenován zahradníkem 🤪
4 roky, pokud nepadne vláda/ministr na plundrování krajiny nemají zásadní vliv. Betonování a rozdělování krajiny probíhá desetiletí. Tím netvrdím, že mám z kozla zahradníkem radost, ale to je výsledek voleb, který musím respektovat.
NIMBY není žádné české specifikum.
Nechuť vystěhovat se z domu, často rodného domu, není výsada ekologických aktivistů.
Možnost občana bránit se odfláknutému projektu je znakem fungujícího právního státu.
Aniž by se zpochybňovala prospěšnost konkrétní stavby, je namístě očekávat, že si instituce budou řádně plnit své povinnosti a postupovat konstruktivně. U ŘSD se to povedlo až za Mátla.
Problém je, v současném systému se jedná pouze o zdržovací obstrukce na základě hledání chybějící tečky na konci odstavce. Žádné ze zdržování za posledních 20-30 let nevedlo ke změně technického řešení, k jeho podstatnému zlepšení. A to by přeci měl být ten pravý účel napadání projektové dokumentace, ne? Dnes bohužel od vydání EIA nelze změnit ani čárku v situaci. Dokonce jsem se setkal s názorem stavebního úřadu, že už v prvotní dokumentaci pro ÚR už musí být vše na centimetry. Nyní se nám to sice sloučilo do povolení záměru, ale znamená to, že projektant udělá jedním tahem finální verzi a… Číst vice »
Mínusujícím tento systém, který vede toliko ke prodlužování přípravy a zdražování staveb zřejmě vyhovuje. Nebyl by lepší takový, který by přinášel pozitiva? I pro tu ekologii?
Ono je NIMBY a NIMBY. Protest místních proti stavbě, která byla naplánovaná v době jejich života, nebo v době, když tam bydleli je za mne oprávněná. Například z posledních zpráv spojka z Předlic na D8. Další častá věc je, že se někdo nastěhuje do nového a po čase zjistí, že tam je zakreslená dálnice, železnice apod. Začne tedy ihned protestovat a dělat obstrukce. Tohle je třeba příklad radlické radiály a místního sdružení z bytového komplexu Botanica. Co je pro mne ale naprosto nepochopitelné je, proč je umožněno, aby spolek, úřad, nebo i fyzická osoba mohla podávat námitky a žaloby na… Číst vice »
Dobrý den,
zajímalo by mě kolik lidí bude jezdit Brno – Přerov – Ostrava. Podaří se snížit provoz na trase Brno – Prostějov – Olomouc – Ostrava? Co bude časově rychlejší?
Vzhledem k limitu 110 km/h na značné části D46 to je zřejmé.
Druhá varianta bude rychlejší, porovnáváme 90-110 km/h bez odstavných pruhů s malými poměry zatáček vs. plnohodnotnou dálnici na 130 km/h. Kilometrově je to téměř shodné.
Přes Přerov je to o chlup kratší a na D46 je navíc nižší povolená rychlost, takže motivace tu je.
Brno – Ostrava po dálnici je přes Olomouc i Přerov km zhruba stejně.
Pro LKW hraje i roli převýšení, které se od Lipníku až po Vyškov přes Prostějov docela nasčítá. Každopádně to tranzit sever/jih stáhne nejen u LKW.
A časově to samé, třeba teď ukazuje Waze rozdíl 2 minuty.
Po hanáckém tobogánu nebude motivace jezdit zadna
Proč bych jel po úzké a klikaté silnici (tzv. dálnici) přes Olomouc, když můžu jet pohodlně po D1 v plném dálničním profilu?
Všichni, kdož alespoň jedenkrát jeli obě trasy.
Jediné co na tom mrzí mě osobně je to, že dodnes se od Vyškova až ke Kojetínu jelo po dálnici se zlomkem provozu proti úseku Brno – Vyškov. A to dneškem asi skončilo.
To se líbí : Děti země
Jako první pojede princ Miroslav?
Na oslíkovi.
Jako svůj k svému? 😀
Dělám si srandu ocel je docela milé a hlavně užitečné zvíře.
Na fotce sice D55 u Olomouce, ale jinak paráda, hurá.
Už opraveno koukám
Díky za upozornění.
Není pravda, na foto jsou vidět komíny Prechezy. Je to na SZ okraji Přerova.
Komentujete několik hodin vyměněnou fotku…
OK
Jupí, konečně se vyhnu silnici D46! Dávalo by smysl přejmenovat ji na R46. Parametry dálnice fakt nemá.
Jelikož kategorie rychlostních silnic už 10 let neexistuje, tak nedávalo. 😀 A ubrat z dálniční sítě 50 km se nikomu chtít asi nebude.
37 km
V Praze se kus D1 předával z ŘSD na TSK.
O to víc paradoxní je, že je to dálnice, kde se očekává pokles provozu, oproti D35 Olomouc – Mohelnice, kde naopak přijde navýšení provozu a kde chybí bezpečnostní zálivy, jsou krátké připojovací/odpojovací pruhy, chybí SOS hlásky … D46 toto vše má nedávno zmodernizované. Na D35 se o tom teprve mluví a jak znám českou cestu, začne se s tím, až se dostaví chybějící úseky dálnice.
Souhlasím, má to být R46 v souladu s normou ČSN 73 6101. V současnosti je to lžidálnice, vzniklá jen politickým rozhodutím.
Ono to nesplňuje některé normy bývalých rychlostních silnic, natož současných dálnic.
Jenom bych chtěl podotknout, že v době zahájení výstavby měla D1 vést od Brna přes Starý Hrozenkov k Trenčínu, a dál až do Košic. To, co se dnes otevírá, je součást bývalé D47. Takže psát o tom, že D1 je po více, než půl století kompletní, je poněkud nepřesné, protože úsek, který se nyní otevírá, v době zahájení výstavby součást D1 nebyl.
No prostě před půl stoletím se začala stavět D1 a teď byla dokončena D1 🙂
Začala se stavět před půl stoletím a v současnosti se opravuje most, který byl postaven v roce 1939. Úplná dilatace času.
Logicky vedla na střed SVK, D49 bude taky za desítky let, uprděných 19 km se staví 20 let a Kupkovi zase pochybělo 200 m
Bude příští rok vyřešeno.
Skvělá správa pro celou českou dopravní síť. Poslední úsek D1 pomůže Přerovu, D46 přes Prostějov a také spojení Brna a Ostravy.
Škoda, že železnice zůstává hodně pozadu. Dvoukolejná trať Brno – Ostrava v celé délce bude reálně nejdříve za 5-10 let. Spíš 10.
Ale zároveň by pak mohla být mezi Přerovem a Ostravou brzy čtyřkolejná 🙂
A Nezamyslice-Olomouc aspoň dvoukolejná.
Zaplatí ti jednotlivci újmu na zdraví lidem, kteří museli desítky let dýchat ty smrady z výfuků, co jezdili pod jejími okny?
Nebyl jste ten smraďoch náhodou vy nebo vaše babička?
A nesmrděli ti jednotlivci svými auty zase někde jinde? My si tady smrdíme pod nos totiž tak nějak vzájemně.
Ono je rozdíl poskakovat po městě a plynule jej objet.
To nijak nezpochybňuji, ale říkat o někom že mi smrdí autem pod nosem v situaci kdy sám jezdím autem je trochu alibizmus.
Obávám se že nikoliv. Není na základě čeho by se mohli žalovat.
Takže odpor nebyl masivní, ale obrovský, jak už to tak od samozvanců a ztroskotanců, arogantně využívajících pravidel právního státu, bývá. Naštěstí tu máme fantastické státní orgány, tč. vyšetřované jinými státními orgány, kterým se ve správních řízeních daří, na co sáhnou. A když už ekoteroristy ubijeme argumenty zdravého rozumu, abychom se konečně v bezpečí dostali domů, začnou se nám soudit účastníci výběrových řízení, aby se to celé urychlilo. Velký den pro Česko, řekl včera v ČT Michal Kubal na margo otevření kusu betonu. Jakožto česká veřejnost přemýšlím, v čem teď bude můj život lepší. Přerováci si oddechnou, jiní o klid přišli.… Číst vice »
Mohl jste si na měsíc pronajmout byt na zkoušku na ulici Velké Novosady v Přerově. Doporučil bych tak 1 až 2 patro. Ideálně v tomto inverzním počasí. Ujišťuji Vás, že byste mluvil poněkud jinak. Vůbec nic nemám proti ekologickým spolkům, dělají záslužnou činnost, ale Děti Země nemají s ekologií vůbec nic společného.
No vidíte a já mám třeba na rozdíl od Vás práci při které hodně cestuji a auto je bohužel nezbytnost. Takže já každý kousek dálnice jednoznačně vítám. Na druhou straná chápu taky Váš pohled na věc. Motorismus je věc jednoznačně negativní, jenže bohužel nějak rodinu uživit musím.
Za 5 minut maximálně projedete tento úsek, ale ušetříte daleko více času. Když to dobře pojede, tak chybějící úsek projedete za 15-20 minut? Takto srovnatelný úsek projedete za 5 minut. Už jen na tomto je úspora jako prase. Nemluvě o tom, že pokud pojedete ve špičce, tak min. 30+ minut vs. 5 po dálnici. Pojedete za rodinou tam a zpět a rázem jste třeba na 50-60 minutách. Času, který nově můžete strávit se svoji rodinou místo sám v koloně. Jestli to pro Vás není zlepšení a nechcete mít možnost se svoji rodinou být déle, tak chápu Vás mrzký pohled na… Číst vice »
Mirku?
… otevírání dálnice bude postupné a dálnice rozhodně nebude celá sjízdná hned poté, co dojde ke slavnostnímu přestřižení pásky ….
Důvod? Došlo k tomu už někdy dřív, u jiného úseku?
Délka, několik MÚK atd.
Řekl bych, že nemají tolik lidí v DZ, aby odstranili všechny zákazy vjezdu ve stejnou sekundu.
To ani nejde. Nejdřív se zprovozní celá hlavní trasa a potom postupně jednotlivé větve jednotlivých exitů.
Tak určitě. Sjezdy nechť fungují hned před otevřením celé trasy a nájezdy otevírat proti směru jízdy.
Tak sláva, ale zas až tak úplně hotová nebude, protože se budou ještě dodělávat třetí pruhy kolem Brna, u Prahy by se snad měla dělat další MUK a snad že se uvažuje i o dalším pruhu u Prahy, no a pak je nutné třeba, aby se otevřela (za dva roky?) nová část Velkého městského okruhu (D0) z Říčan do Běchovic, čímž se strašně uvolní D1 před Prahou a zmizí špunt na Spořilově, Jižní spojce a Lanovém mostě… Pak by mohla být sláva téměř maximální. Ale super, že je to aspoň takhle. Přerovu se uleví neskutečně.
A po 2030 se budou dělat třetí pruhy kolem celý d1 do Brna…dál
No tak já pevně doufám, že ty třetí pruhy v celé délce nebudou potřeba, protože se celkem brutálně finišuje s dostavbou D35 a po jejím dokončení se hodně aut přesune tam… Akorát že to zas bude chtít třetí pruhy na D11 z Prahy minimálně do Poděbrad…
Ideálně do HK.
Když to berete takhle, tak určitě. Protože budou probíhat i časové údržby opotřebovaných úseků…takže ano , určitě se s nějakou uzavírkou budeme setkávat i do budoucna