Historické tramvajové linky v Praze loni využilo 40 tisíc cestujících

Historická tramvaj v ulicích Prahy. Pramen: Archiv DPPHistorická tramvaj v ulicích Prahy. Pramen: Archiv DPP

Historické tramvaje v Praze znovu vyjedou na dvě okružní linky koncem března.

Historické tramvaje v Praze loni svezly téměř 40 tisíc cestujících, přičemž ze dvou třetin šlo o Čechy. Oznámil to dnes Dopravní podnik hl. m. Prahy (DPP). Pražané a návštěvníci města se loni mohli svézt historickými tramvajemi na lince 41, od července pak poprvé také na okružních linkách 42 a 43. Linky 41 a 42 vyjedou do pražských ulic opět koncem března. Druhou jmenovanou provozuje DPP společně s další městskou společností Prague City Tourism.

„Ukazuje se, že i přes tvrdé dopady pandemie covid-19 na cestovní ruch jsme se historickými tramvajovými linkami trefili do chutí návštěvníků Prahy,“ uvedl technický ředitel povrchové dopravy DPP Jan Šurovský. DPP chce na jaře po zimní přestávce obnovit dvě okružní linky.

Provoz na lince 41 plánuje DPP zahájit 26. března, pokud to dovolí epidemická situace. Trasa a rozsah provozu bude téměř identický s loňskou linkou 43. Linka 41 bude vyjíždět z Vozovny Střešovice o sobotách, nedělích a státních svátcích v hodinových intervalech v čase mezi 10:00 a 17:00. Spoje pojedou po trase směr Brusnice, Pražský hrad, Královský letohrádek, Sparta, Letenské náměstí, Strossmayerovo náměstí, Veletržní palác, Planetárium Praha a zpět přes Strossmayerovo náměstí, po nábřeží Kapitána Jaroše, Edvarda Beneše, přes Malostranskou a Pražský hrad do vozovny Střešovice. Linka navzájem propojí dvě spolupracující muzea – Muzeum MHD a Národní technické muzeum.

Okružní linka 42 bude na začátku sezóny v provozu o pátcích, sobotách, nedělích a státních svátcích. Provoz bude zahájen rovněž 26. března. Spoje budou vyjíždět ve 40minutových intervalech od 10:00 do 17:00, začínat i končit budou ve smyčce na Dlabačově. Trasa linky bude stejná jako v loňském roce, z Dlabačova povede kolem hlavních památek přes Pražský hrad, Královský letohrádek, Malostranskou, kolem Josefova, na náměstí Republiky a Václavské náměstí, odkud se bude přes Národní třídu a Újezd vracet zpět na Dlabačov. Stejné zůstane i jízdné ve výši 200 korun. Jízdenka bude mít platnost 24 hodin od označení. Návštěvníci Prahy proto mohou linku využívat jako spojnici největších turistických atrakcí na principu hop-on, hop-off.

Loňský provoz historických tramvajových linek DPP

Historická tramvajová linka 41 byla loni v provozu od 17. dubna do 30. června o víkendech a svátcích. DPP na ně nasazoval dvouvozové soupravy, 7 spojů každý den provozu v každém směru. Celkem na ní přepravil 3 513 cestujících.

Turistická linka 42 poprvé vyjela 1. července 2021. V červenci a srpnu byla linka v provozu denně v půlhodinových intervalech, DPP na ni nasazoval každý den 16 spojů. V září a říjnu byla linka v provozu od úterý do pátku v intervalu 40 minut (10 nasazených spojů za den), o víkendech v intervalu 30 minut (14 spojů za den). V listopadu a v prosinci se jezdilo od pátku do neděle (10 spojů denně). DPP na lince vypravil celkem 1 882 spojů. Využilo je celkem 31 596 cestujících, což při průměrné kapacitě 24 míst k sezení znamená průměrnou obsazenost 17 cestujících na spoj.

Historická linka 43 byla loni v provozu od 1. července do 17. listopadu. DPP na ni vypravoval 7 spojů o víkendech a svátcích, od června do srpna také ve středu odpoledne. Využilo ji celkem 4 023 cestujících.

Tagy dpp historická tramvaj
7 komentářů