Historické drezíny, salónní vozy i Vectron. Správa železnic oslaví 20 let na Masarykově nádraží
Historické drezíny Tatra a Warszawa. Pramen: SŽ
NTM ukáže salónní vůz Františka Ferdinanda d'Este a salónní vůz prezidenta republiky z roku 1968 přezdívaný Svoboda.
Fascinuje mě jiná věc. Cituji „Komunikaci s veřejností vnímáme jako naši prioritu“. Jak NTM, tak SŽDC vydají tiskovou zprávu 1.6., tedy 2 dny před akcí ??? To asi aby tam moc lidí nepřišlo…
Jsem si říkal že je celkem náhoda, že jedu zrovna do Prahy do neděle 🙂
A zrovna ve stejný den, kdy je na nádraží Braník den dětí. To jim tam moc lidí nepřijde.
Mohou se rozdělit, část dne tam a část tam, čímž naopak alespoň zředí neprostupný dav. Také ne každý má děti.
A teď si představte, že vám omezovač zbytečných přprav zakáže obě akce, protože pro přežití jsou zbytné.
Skutečně je co oslavovat?
No SŽ má tak co slavit… Tak alespoň ta technika díky NTM.
Že se jim to nerozpadá pod vlaky… za neobjednání vlaků do Mochova SŽ nemůže, dokonce si tam nikdo neobjednal ani šotojízdu, narozdíl od Tovačova.
Ty drezíny vypadají spíše jako auta bez pneumatik.
Však to taky je přestavba automobilu. Dneska se to dá dělat i takhle: https://youtu.be/1hr1bklcZzI
Tatra Kyklop? Tatra 14, popř. Tatra 14/30 nebo Tatra 14/52.
Tatra Kyplop je přezdívka, ne název. Stejně, jako je 754 Brejlovec. Ta přezdívka drezíny vznikla podle jediného velkého světlometu .
Výstava pěkně, ale jestli je těch 20 let důvod k oslavě?
Pro koho jsou vozidla v základním laku?
Nechápu ty mínusy. Mne to také zajímá!
Jestli myslíte ty dvě drezíny, tak byly určeny pro pracovníky inspenkce (kontroly) tratě, většinou někoho s tehdejších OŘ a GŘ.
U Varšavy nevím, co byl základní lak, ale u té tratrovky je to lak zelené barvy, který se běžně používal i na řadové železniční vozy.
😆