Historická Mariánská cesta Máchovým krajem prošla velkou opravou
Opravená Mariánská cesta. Foto: Swietelsky stavební
Historická cesta spojuje Doksy a Mnichovo Hradiště, nabízí výborné příležitosti pro poznávání regionu na kole.
Dovolím si uvést věci na pravou miru. Dneska jsem ji projel. Opravená ceste je jen od hájovny U tří borovic po křížení se silnicí Bělá – Kuřivody. Asi 3/4 jsou asfalt, zbytek šotolina (zatím perfektně rovná). Úsek od Doks je normální, nezpevněná lesni cesta, občas s hlubokým pískem. Za silnicí Bělá – Kuřivody pokračuje lesní cesta, sypaná štěrkem, nic pro galusky. Občas se musí kličkovat mezi výmoly, teď jsou tam kaluže. Asfalt horší kvality pokračuje od křížení se silnicí Bělá – Dolní Krupá.
Ale je to paráda.
Chválím proklik na mapy.cz!
dřív to byla normální cesta bez asfaltu a dalo se jezdit raději když by opravily cestu přes Svébořice asfaltka totálně rozbitá hlavně že je to alternatívní náhrada když se jede do Náhlova
Ona cesta z býv. Svébořic do Náhlova určitě není tak atraktivní. Doksy jsou významné rekreační místo v Libereckém kraji a Mnichovo Hradiště je také atraktivnější místo.
a zůstane tam pořád zákaz vjezdu VŠECH VOZIDEL?
Je potřeba fakt cpát ten asfalt úplně všude? Jako cyklista oceníme sem tam změnu povrchů, nepotřebuji jet v lese po kvalitnějším povrchu než v autě
Uválcovaná šotolina je mnohem levnější, to bude asi ten problém… V Německu je velmi častým povrchem na cyklostezkách, a to i tam, kde se plánuje časté ježdění zemědělské techniky. Pokud se časem vyjedou koleje, tak se to opraví, zvládne to Karl s bobíkem a Egon s malým válcem.
Asfalt nemusíte opravovat o každém větším dešti ani po těžbě dřeva.
Když jsem navrhoval takovýto povrch pro cyklostezku: https://www.stavbatrebic.cz/wp-content/uploads/2021/07/IMG_6050_Moment.jpg
Tak jsem dostal s e ř v á n o, že diskriminuju bruslaře a galuskáře, co si to dovoluju.
A najedou je za tím asfaltem silničářská lobby.
Od zástupce investora nebo seniorních kolegů projektantů?
Od místích diskutujících.
Je úplně fuk, co je na povrchu. Nosnost určuje kufr. A ten je na celé akci nejdražší.
Primárně se ty cesty nebudují pro cyklisty, ale pro lesáky.
Lesáky a hasiče.
Tak pokud chcete, aby vám po té cestě mohly jezdit hasiči a harvestory, potřebujete nosnost nad 30 tun. To neděláte povrchem, ale skladbou a hloubkou kufru. Ten může sám o sobě stát 4/5 ceny, povrch už je jen sranda. Asfalt má výhodu, že je na desítky let, jiné povrchy více či méně trpí tekoucí vodou. Nicméně, když se to dobře vysklonuje a zaválcuje, tak to taky vydrží.
Jen malé upřesnění – Marijánská cesta nezačíná na Břehyni. Prvních cca 2,5 km opravené cesty od Břehyně je cesta Novohospodská. Pak se opravená cesta kříží s Marijánskou a pokračuje po ní.
Dobrý tip na cyklovýlet, děkujeme…
Zkuste raději Starou mělnickou cestu od Vrchbělá, je to mnohem zábavnější terén, tedy pokud jezdíte na MTB…