Historická Mariánská cesta Máchovým krajem prošla velkou opravou

Opravená Mariánská cesta. Foto: Swietelsky stavebníOpravená Mariánská cesta. Foto: Swietelsky stavební

Historická cesta spojuje Doksy a Mnichovo Hradiště, nabízí výborné příležitosti pro poznávání regionu na kole.

Odebírat
Upozornit na
guest
18 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Pavel

Dovolím si uvést věci na pravou miru. Dneska jsem ji projel. Opravená ceste je jen od hájovny U tří borovic po křížení se silnicí Bělá – Kuřivody. Asi 3/4 jsou asfalt, zbytek šotolina (zatím perfektně rovná). Úsek od Doks je normální, nezpevněná lesni cesta, občas s hlubokým pískem. Za silnicí Bělá – Kuřivody pokračuje lesní cesta, sypaná štěrkem, nic pro galusky. Občas se musí kličkovat mezi výmoly, teď jsou tam kaluže. Asfalt horší kvality pokračuje od křížení se silnicí Bělá – Dolní Krupá.
Ale je to paráda.

Luděk Štěkala

Chválím proklik na mapy.cz!

Pavel

dřív to byla normální cesta bez asfaltu a dalo se jezdit raději když by opravily cestu přes Svébořice asfaltka totálně rozbitá hlavně že je to alternatívní náhrada když se jede do Náhlova

Joseph

Ona cesta z býv. Svébořic do Náhlova určitě není tak atraktivní. Doksy jsou významné rekreační místo v Libereckém kraji a Mnichovo Hradiště je také atraktivnější místo.

kix

a zůstane tam pořád zákaz vjezdu VŠECH VOZIDEL?

Blzx

Je potřeba fakt cpát ten asfalt úplně všude? Jako cyklista oceníme sem tam změnu povrchů, nepotřebuji jet v lese po kvalitnějším povrchu než v autě

Dusanh

Uválcovaná šotolina je mnohem levnější, to bude asi ten problém… V Německu je velmi častým povrchem na cyklostezkách, a to i tam, kde se plánuje časté ježdění zemědělské techniky. Pokud se časem vyjedou koleje, tak se to opraví, zvládne to Karl s bobíkem a Egon s malým válcem.

Pako

Asfalt nemusíte opravovat o každém větším dešti ani po těžbě dřeva.

Jiří Kocurek

Když jsem navrhoval takovýto povrch pro cyklostezku: https://www.stavbatrebic.cz/wp-content/uploads/2021/07/IMG_6050_Moment.jpg
Tak jsem dostal s e ř v á n o, že diskriminuju bruslaře a galuskáře, co si to dovoluju.

A najedou je za tím asfaltem silničářská lobby.

vlachjan

Od zástupce investora nebo seniorních kolegů projektantů?

Jiří Kocurek

Od místích diskutujících.

Petr

Je úplně fuk, co je na povrchu. Nosnost určuje kufr. A ten je na celé akci nejdražší.

Honza R.

Primárně se ty cesty nebudují pro cyklisty, ale pro lesáky.

Petr

Lesáky a hasiče.

Petr

Tak pokud chcete, aby vám po té cestě mohly jezdit hasiči a harvestory, potřebujete nosnost nad 30 tun. To neděláte povrchem, ale skladbou a hloubkou kufru. Ten může sám o sobě stát 4/5 ceny, povrch už je jen sranda. Asfalt má výhodu, že je na desítky let, jiné povrchy více či méně trpí tekoucí vodou. Nicméně, když se to dobře vysklonuje a zaválcuje, tak to taky vydrží.

Bosambo

Jen malé upřesnění – Marijánská cesta nezačíná na Břehyni. Prvních cca 2,5 km opravené cesty od Břehyně je cesta Novohospodská. Pak se opravená cesta kříží s Marijánskou a pokračuje po ní.

Jan

Dobrý tip na cyklovýlet, děkujeme…

firon

Zkuste raději Starou mělnickou cestu od Vrchbělá, je to mnohem zábavnější terén, tedy pokud jezdíte na MTB…