Havlíček pro ČT: Stát by mohl koupit až stoprocentní podíl ve Smartwings
Boeing 737 MAX 8 registrace OK-SWA krátce před vzletem. Foto: Smartwings
Stát by mohl koupit až stoprocentní podíl v letecké společnosti Smartwings. České televizi (ČT) to dnes řekl ministr dopravy a
Cywe, a já myslel, že někecají, makají a splní plán alespoň na 120% !
Prooč? Smrtwings/ČSA byli v hajzlu už před koronavirem, jako dopravce se dají snadno a rychle nahradit, ale holt kamarádšoft podpíraný výmluvou na pandemii…
Nacionalismus nás ožebračuje a proto jsme furt takové socky.
Promiňte, ale z čeho vycházíte, když máte takový jednoznačný názor, že SG/ČSA byl „v ha..u“ už před epidemií? IMHO není dostatek zveřejněných detailních/pravdivých/kompletních informací o aktuální situaci SG/ČSA, aby šlo říct nějaký jednoznačný názor.
Jediné co asi lze konstatovat je, že situaci v SG/ČSA nepomáhá, že téměř poloviční akcionář SG/ČSA (čínský stát) je jaksi ovlivňován panem Tvrdíkem – v kontextu jeho dřívějších „výsledků“.
Vycházím z neustálého brečení Šimáněho za uplynulé roky, jak mu všichni ubližujou. Vycházím z toho, jak neustále vyklízí „konkurenční“ pozice směrem na západ a „funguje“ jen na východ zajištěný státním monopolem (plus vozit v létě ty nejhloupější socky jako koupáky). Vycházím z toho, že Šimáně jede drtivě nacionalistickou argumentaci „naše české aerolinky“, což znamená, že jiné argumenty nemá.
Z čeho vycházíte vy, že v hajzlu nejsou, když není dostatek detailních pravdivých informací (o.c. krom toho, že to „reagování“ ve prospěch Smrtwings máte placené)?
Bude devět hodin, začíná se „makat“, článek ještě žije. Vidím to na pár minusu. Ale názor zdejší odborné většiny je jasný. Smůla 🙂
Odborná většína je z hlediska voličů kobliháře menšina, takže její názor není důležitý. Kolik tu máme lidí té odborně většiny? 100 či 200 více určite ne. A 200 odborníků fakt není cílovka vrchního kobliháře. Takže stát SW koupí, Vás 200 bude i nadále SW bojkovat, protože co jsem pochopil stejně je nevyužíváte a nic se nezmění.
Pokud bude cena 100% podílu Smartwings za 1 Kč, tak ať to stát koupí.
i za korunu předražené. za tu korunu koupíte tak akorát dluhy.
Přesně tak, ta firma nic nevlastní ani letadla, ani hangáry, ani budovy a je tam několik miliard dluhů které by nákupem stát převzal. No a další miliardy by padly na dotaci provozu, protože několik dalších let si firma nevydělá ani sama na sebe a bude ve ztrátě. Natož vytvořit zisk na placení dluhů. Pak jsou tam problémy s Boeingem, přetlak nabídky a minimální poptávka po létání. Prostě všechno špatně.
Vlastně pravda i za korunu je to drahý, to vyjde levněji když to rozpustí, neschopní lidi se přihlásí na pracák a schopní se chytí u jiné společnnosti.
Pro František – anebo si propuštění založení vlastní aerolinku. Letadel je nyní přebytek, takže cena za pronájem by mohla být snesitelná.
A na rozdíl od SG/ČSA nebudou muset řešit jejich specifické problémy jako např. rozhádaní vlastníci SG/ČSA (ono se blbě něco domlouvá se skoro polovičním vlastníkem aerolinek, když tohoto vlastníka zastupuje pan Tvrdík s jeho dřívějšími“výsledky“)
A za stovku to pak prodá Babišovi. Teda svěřeneckému fondu přece.
No tady je zase nablito. Ja bych predne SWG nezachranoval, ale chapu, ze stat je v nelehke situaci, takze souhlasim s Schilerovou a suditem s tim, ze se uvidi pitencial firmy. V kazdem pripade, pokud by melo, z me nepochopitelneho duvodu, dojit k prevzeti, tak za maximalne 1 Kc.
Přebíraly by se miliardové dluhy i za korunu je to drahý
Nablito 🙂 🙂
Je to krásná představa jak velké bílé letadlo majestátně přistává na pražském letišti s vlaječkou ČR na ocase. Národní aerolinie naše české aerolinie. Kdo by nepociťoval hrdost u nich pracovat a létat s nim. A těch pár miliard na dotace se každý rok v rozpočtu také najde. Přece si na naše letiště nepustíme nějaké Iry nebo Maďary vždyť ani nemluví česky. Hned mám lepší pocit že už ten stát funguje jako firma. A doufám, že strana která o zařídila vyhraje i všechny další volby. A český turista bude moci letět národní aerolinkou k tomu našemu českému moři na Jadran.
nicky: Skupina smartwings group do které spadají značky ČSA, Smart wings, či Travelservice patří z tuším 44 % finálně čínské státní společnosti CITIC, kterou v ČR zastupuje pan Tvrdík, který již jednou přivedl ČSA na pokraj krachu. Zbytek vlastní osoby okolo pana Šimáně, Vika. Za sebe si myslkím, že je letecká doprava zhlediska státu zbytná a snadno nahraditelná jinými dopravci. Navíc věřím tomu, že pokud během května začne skupina smartwings group zase létat, tak nějakou flotilu udrží, otázka je jak velkou.Řešením by molo být i určitý úvěr jištěný dohodou o odškodnění ze společnosti Boeing, za problémy s letasly 737 Max.… Číst vice »
Pro Noerf – z jakého důvodu jste si jistý, že peníze za odškodnění od dodavatele 737MAX bude zaplaceno na bankovní účet SmartWings? Přece všechny Boeingy 737 si SmartWings pronajímá od půjčoven letadel. viz letecký rejstřík. To je velmi netradiční názor, že nájemník má právo odškodnění za vadnou věc od dodavatele věci … přece odškodnění od dodavatele náleží vlastníkovi, tedy pronajímateli … nebo se pletu? Je úplně jinou otázkou jestli SmartWings jako řádně platící nájemník dostane odškodnění od pronajítele – od půjčovny letadel. Aspoň já nic neslyšel o tom, že by SG/ČSA zveřejnil detaily o tom že začal vymáhat odškodnění za… Číst vice »
Ano, je to přesně tak jak píšete. Veškeré odškodnění za uzemnění 737 MAX dostane pronajímatel, jehož to jsou letadla.
Proto se vůbec nemluví o tom jestli a jak Smartwings vyjednává o odškodnění s firmou Boeing, neboť by se přišlo na to že v podstatě Smartwings nemá na nic nárok a všechny peníze vyinkasuje skutečný vlastník letadel, tzn. leasingová společenost.
Je možné, že pronajímatel dá Smartwings nejakou symbolickou částku jako odškodné. Osobně tipuji max 10% z celkové ceny. Zbytek samozřejmě zaplatíme my všichni.
To všechno by platilo, kdyby firma nemusela platit leasingové splátky a i na zemi, by se o letadlo postarala a vše zaplatil majitel leasingová spol., což se asi neděje
Pro Peet: Možná je to tak jak píšete, možná ne. Já to taky nevím. Protože SG/ČSA ty podstatné informace nezveřejnil… Takže je klidně, že do SG/ČSA zahučí např. 20 miliard, právě proto že nikdo mimo SG/ČSA nezná skutečnou situaci v této firmě … A to je přece hlavní problém celého rozhodnutí pana ministra Havlíčka – že nezná fakta a už se rozhodnul. Ach jo: „dvakrát měř a až potom řež“.
Tohle je přece logický nesmysl. Pronajímatel (leasingová firma) neutrpěla žádné škody tím, že Maxy Smartwings byly uzemněny. Maximálně mohlo dojít k odložení leasingových plateb, pokud se něco takového podařilo Smartwings dojednat. Veškeré škody jsou na straně provozovatele letadel, který je nomohl používat. Proto jsou vždy náhrady škod vypláceny letecké společnosti.
Separátně se řeší problémy vznikající leasingovkám spojené s nedodáním nových letadel, resp. nemožností jejich nabízení potenciálním provozovatelům. To jde ale mimo letecké společnosti.
Pro Jája – prosím pěkně: v tomto případě hraje logika jen menší roli, protože hlavní roli hraje to co stojí ve smlouvách. Ať již smlouva mezi pronajímatelem letadla (např. leasingovka sídlící v Irsku) a dodavatelem letadla (patrně Boeing). Plus další smlouvy a to mezi nájemcem (SG/ČSA) a pronajímatelem – z leteckého rejstříku vyplývá, že Smart Wings si najímá letadla od spousty různých pronajímatelů = obvykle platí: jedno najaté letadlo = jedna samostatná půjčovna/leasingovka letadel. Tj. je možné že SG/ČSA má smlouvy např. s 30-ti pronajímateli. Proto jsem udivený, že náš zaměstnanec – pan ministr Havlíček už nyní má hotový názor…… Číst vice »
Já myslím, že má Bulíky tak maximálně od 3 – 4 různých lesoru.
Pro František – mrkněte do Leteckého rejstříku. Uvidíte sám. Já proklikal asi 8 různých letadel SG/ČSA. Vždycky se mi ukázala samostatná firma (pronajímatel) pro jedno letadlo. Ani u jednoho z těch 8 letadel jsem nenašel, že by se opakoval pronajímatel letadel pro SG/ČSA.
Taky ČSA mělo jiné lesory jak SWG.
Za 10 % to by Vik a Šimáně ještě set sakra vydělali.
Ta čeština u Smart měla často cizí přízvuk
Stat by mel byt rizen jako rodina, ne jako firma- rodina zije s vyrovnanym rozpoctem, hospodareni je transparentni, v rodine se clenove neokradaji, planuji a je v ni laska.V dobre fungujici rodine, nas stat neni dobre fungujici.A jeste jsem zvedava, kolik rodin letos bude mit na dovolenou penize, kdyz se uvadi, ze polovina neumi vyjit.To jsou ty spatne fungujici rodiny, ty stat potrebuje.Vezmou si pujcku a hura se smazit do Recka.Lide jsou nepoucitelni.
😀 😀
Alenka prohlasila, ze firma co mela problemy jeste pred krizi si nezaslouzi pomoc a ze budou dukladne vybirat komu pomuzou a komu ne. Coz Smartwings mel problemy a to se vi! Hold vsichni jsme si rovni, ale nekteri rovnejsi.
Vy s tím naděláte, přece těch pár miliard na dotace se v rozpočtu každý rok už nějak najde.
A vite kde se penize z rozpoctu berou? Kazda dotace jsou penize nas, nas vsech danobych poplatniku a ja rozhodne nesouhlasim s tim, ze stat ma kupovat nefungujici firmy. Proc MPO nekoupilo hute od AcelorMittalu, ty byly a stale jsou dost nedobre kondici! Stat ma byt spravedlivy, ma byt spravce nasich financi, vytvaret a zajistovat stejne podminky pro vsechny a ne jen pro vyvolene.
Bože, chraň náš národ… Tohle je už výsměch. Tak schválně… Kolik by měli pan Šimáně a spol. dostat, co myslíte…?
Smazáno pro vulgárnost
🙂 Nesnižujme se k tomu. Ať si dál tyhle přisprostlé věci píšou jen tady ti najatí diskutéři či loajální (jak dlouho?) zaměstnanci QS a cestovek…
Vy nikoho do koulí nenakopete, protože sám žádné nemáte. Jste jen nicka.
Hustej drsňák ….. doma za kompem, vid?
… a podle nicku asi tlustoprd 😀
Jj, tak tady už našemu profláknutému diskutérskému esu ujely nervy. Asi z vyčerpání. Nelze se divit, pracovat (trollit) zde v režimu 24/7 musí být vyčerpávající.
Můžu se zeptat? kam teď letí a proč ok-tvl? Každopádně jde na přistání někde v Číně a pár hodin byla v Novosibirsku, prý zase neměla povolení…
Vezl náklad cca. 10,5 t do BUD, teď vykládají.
Podstatná informace je Schillerová trvá před jakoukoliv státní pomocí na auditu Smartwings od někoho z velké 4. Takže stát by měl mít poměrně přesnou představu o finanční kondici firmy. Možná až ta čísla stát uvidí, tak od toho dá ruce pryč.
Audit nestačí. Je potřeba mluvit s věřiteli firmy SG/ČSA – což jsou čínský stát, banky, pronajítelé letadel atd. Bez názoru těchto věřitelů = kolik dluhů chtějí odpustit a tedy jaká je částka k zaplacení dluhů – si nelze udělat názor.
Prej “Audit nestaci” :D:D a rektalni prohlidky zamestnancum by jste provadet nechtel? 🙂
Já nevím jak Vy, ale každou utracenou korunu já obracím. A nechci, aby z mých daní plynuly nekonečné miliardy do jakési černé díry = z dosavadních zveřejněných informací totiž nelze odhadnout jestli SG/ČSA potřebuje miliardu nebo deset nebo dvacet miliard, než se SG/ČSA vrátí do normálního stavu.
Ať už ta černá díra splácení současných dluhů SG/ČSA vede do čínského státu nebo do leasingovek které pronajímají letadlo do SG/ČSA (a možná tyto leasingovky patří majitelům SG/ČSA – Fischer to tak měl – měl ve vlastnictví jak aerolinky, a taky leasingovky který pronajímaly letadla aerolinkám).
Z vasi dani urcite zadne miliardy nikam nepujdou 😁 muzete byt v klidu 🙂 z vasich dani se zaplati leda tak jeden poklop na kanalu na silnici treti tridy
Prima. Beru. Tak to ať pan ministr Havlíček zařídí, že mi pak vrátí ty peníze – např. 2.000 Kč z mých daní. Z Vašich daní si klidně financujte SG/ČSA. A klidně jim můžete poslat i další peníze – napřímo. Jmenuje se to bankovní příkaz – z Vašeho bankovního účtu na bankovní účet SG/ČSA.
Já to beru, když mi písemně zaručite že nikdy tu společnost nevyužijete, ani prostřednictvím jakékoliv cestovky která SW používá.
ano, to Vám zaručím. Za ty zachráněné 2 tisíce Kč mi to stojí.
Já bych se kdyžtak přidal, sám sobě jsem se za to zaručil zadarmo už před lety, tak se teď klidně zaručím Tedovi za 2 tisíce 😀
Taky se Vam zarucim, ze nikdy nevyuziju jejicj sluzeb ani primo ani pres zprostredkovatele, ani ja, ani nikdo z me rodiny…
Aha ta nabubrelost a neomylnost prave to zdrave TVS postihla nejvice ale pycha predchazi pad.
Hlavně nechi další tunel typu OKD, Mostecká uhelná, Diag Human a podobně.
Tak takový blábol tu snad ještě nebyl.
? To jste reagoval na můj koment ?
Jistě. Co chcete řešit, když nebudete znát skutečnou výši dluhů? Jestli věřitelé pak v rámci jednání něco škrtnou, je až krok B. A vubec bych nepredjimal, ze v pripade státní záchrany budou chtít něco škrtat.
Pro Původní Pražák: To jsme si nerozuměli. Vidím to stejně jako Vy.
Já totiž chápal jako nezbytný předpoklad: sehnat písemné prohlášení věřitelů kolik oni nárokují od SG/ČSA by bylo samozřejmou součástí vyhodnocování českého státu jestli by SG/ČSA mohli přežít za částku xyz od státu.
Tak to se omlouvám za přehnanou reakci.
Napr. Dluhy u Letiste Praha a.s.Ty jsou tez 100procentnim akcionarem, ktere drzi stat.Velice podivne, ze? Co jeste vse z dani budeme platit? Je to drahy luxus.
Předpokládám, že to bude vyřešeno před podpisem smlouvy. Když už se to tedy musí kupovat
hmm když se prodávala mostecká a okd to bylo taky auditů a odhadů plný noviny a ostuda se vleče doteď.
Jarda
Tvrdik uz reaguje…. https://www.seznamzpravy.cz/clanek/tvrdik-vstoupil-do-jednani-o-zachrane-smartwings-bez-pomoci-statu-to-nepujde-rika-106172
Jojo, žebrat o almužnu a současně si diktovat. Už aby v SG/ČSA proběhla insolvence a nastoupili nějací normální a féroví majitelé, namísto těchto manipulativních vyděračů – můj osobní pocit z toho, že mlží o podstatných informacích.
Je jeden zpravodajský web, kde je registrace do diskuze na jméno a občas dokonce i na občanku. Aniž bych chtěl jakkoliv hanit web Zdopravy (úroveň textů, jak informační hodnotou tak slohem, je tady mnohonásobně vyšší než tam), diskuze tam díky tomu ověřování mají přece jen trochu větší vypovídající hodnotu. Momentálně nejpopulárnější příspěvek je tam tento: „Vydírání přes cestovky si mohl PR team Smartwings odpoustit. Jedna z nejdražších aerolinek a ještě vyhrožování, že se skrz cestovky zdraží zájezdy…. Tak zdraží nebo se najde jiný přepravce, který to pro cestovky odlétá, kapacit je zjevně na trhu mraky.“ Další vysoce kladně hodnocené příspěvky… Číst vice »
Dobře,když koupit ale vše ,,přemalovat,,na ČSA.SW již nikdy nepoužívat!
To by bylo trošku hloupé nemyslíte?
I když možná SW nemáte rád. Tak je to pořád značka, kterou má mnoho lidí minimálně v povědomí.
Vymazat to jméno ze světa jenom kvůli tomu, že potřebujete něco ukázat by bylo krátkozraké.
V povědomí? Koukněte se na to, co se o ní píše každé léto, na její recenze. Tohle zachovat? Jste při smyslech?
V povědomí ano, ale spojenou s porušováním bezpečnostních předpisů, nereagování na žádosti o kompenzace a teď ještě lhaní a nátlaku ve snaze, získat peníze od státu….to jméno je pro ně dost špatný brand a mega kampaň už teď moc nepomůže. S tím měli začít dřív.
Píšu tento příspěvek ve 20:38, počítám, že ve 21:00 už bude mít minimálně 15 zaplacených agenturních mínusů.
To nemá smysl řešit…Když je to jejich práce, netřeba se na ně zlobit. Ale dostávat za tohle peníze, asi bych se styděl 🙂
Jenom si tady odložím. Zamyslete se prosím na chvíli nad těmi 2500 lidmi co pracují ve SW a ČSA… SW a ČSA, ať jsou jaké jsou, tak jsou to pořád naše aerolinky. Těch 2500 zaměstnanců, kteří jsou vysoce kvalifikovaní v tak specifickém oboru jako je letectví si zaslouží možnost mít pracovat „doma“ v republice. Těch 2500 zaměstnanců jsou většinou srdcaři, kteří milují svojí práci a také jí podle toho odvádějí. Těch 2500 lidí má rodiny, které živí, úvěry na kvalifikace které splácí… Soudíte společnost, ve které jste nepracovali, nezažili, nepoznali na základě toho, že vám na 2 hod letu do… Číst vice »
Promiňte, v čem spočívá ta „vysoká kvalifikace ve specifickém oboru“ u lidí kteří na palubě letadla slouží lidem – odborně se této práci říká myslím „palubní personál“ (=nemyslím piloty). Každý druhý pracující v SmartwinGs spadá do druhu práce „palubní personál“.
Když jedu např. v LEOExpress nebo RGJ, tak když mi jejich zaměstnanci přinesou kafe nebo vysvětlí kam můžu a kam nesmím dát velké zavazadlo, tak tento druh práce rovněž považujete za „vysokou kvalifikace ve specifickém oboru“? Díky.
Každý palubní průvodčí, než začne létat prochází počátečním výcvikem tzv. initial traing, který trvá přibližně jeden měsíc. Na jeho závěru skládá zkoušky z několika oblastí a následně probíhá přezkoušení za letu tzv. line check. Každý rok poté musí absolvovat opakovací kurz. A každý rok musí absolvovat přezkoušení za letu. Palubní průvodčí se například učí zdravovědu, první pomoc, hašení požáru na palubě letadla, evakuace, přežití v nehostinných podmínkách, leteckou terminologii, nauku o letadla a další. Dále se tomuto tématu věnuje Nařízení Komise (EU) č. 290/2012. Tam je vše co musí palubní průvodčí znát jasně popsáno. Proto je vaše srovnání s palubními… Číst vice »
Ale no tak. Práce palubních průvodčí je už dávno jen brigádnická práce a od 0 do nástupu do zabere 4 týdne školení, které v podstatě spočívá v tom jak omylem nevyfouknout skluzavku, jak nezabít cestujícího při pokusu o první pomoc pomocí palubní lékarničky a nacvičit souhru s ostatníma jak na palubě tak na zemi. To není žádný vysoce kvalifikovaný personál. Vysoce kvalifikovaný personál jsou letečtí mechanici, piloti a pravděpodobně nějaké specializovaná pracoviště typu nejspíše navigačního oddělení.
Pro Anybody a protože je to „vysoce kvalifikovaná práce“, tak SG/ČSA prý nabízí mzdu 16 tisíc. Hrubého.
A po sezoně část lidí z „palubního personálu“ propustí s tím, že další práci jim nabídne během další sezony.
Nevím kde žijete, ale takovému zaměstnavateli bych já – ze svých daní – nechtěl přispívat na jeho přežití.
Ano, část zaměstnanců využijí ve Smartwings jako užitečné idioty, co pak na zimu musí jít na úřad práce. Na to už musí být setsakra srdce a nemít rodinu ani žádné závazky, o hypotéce nemluvě..
beija: Palubní průvodčí jsou povinni být držiteli platného osvědčení zdravotní způsobilosti 2. třídy. Je tedy vyloučené, že by se v řadách palubních průvodčí vyskytovali lidé s těžkou mentální retardací, jak zde zmiňujete 😉 Nicméně k sezónnosti práce, je to opravdu volba každého, zda na podmínky kontraktu přistoupí nebo ne… A ano, většině se to samozřejmě nelíbí, ale jsou to srdcaři jinak by tuto práci nedělali.
I inteligentní člověk může být využit zaměstnavatelem jako užitečný idiot, to se nevylučuje.
Každopádně k té retardaci – všichni z prostředí letectví vědí o psychologických testech na ÚLZ.
Axel: víš kdo ti dal palečky dolů?
Ty co roznaší v letadle kávu a doufejme že ví co mají dělat v případě nouze za provozu, ne jen na simulátoru.
Ta práce servírek v letadle není už vůbec prestižní, stejně jako pilotů.
Ale pochopte lidi, asi 1000 těch palubních servírek čeká až je na sezónu zaměstnají za výplatu cca Lidlu aby si mohly už konečně dávat nějaké nové příspěvky na FB a IG. To si myslím, že je trápí nejvíc. 😂😂😂
Pro Kulhán: To je omyl – vůbec se neposmívám práci lidí poskytující servis cestujícím na palubě letadla.
Pouze mi vadí, že jejich zaměstnavatel zkouší manipulovat námi – daňovými poplatníky tím že neustále uvádí nějaké nedůležité informace. Ovšem důležité informace zamlčuje.
Takže těžko odhadnout jestli ty požadované peníze umožní firmě přežít nebo jestli peníze z našich „vyletí komínem“ a SG/ČSA stejně skončí.
Prostě vedení firmy SmartWings tají informace. Takže si nejde udělat názor, jestli chci část mých daní použít na přežití SG/ČSA nebo jestli nechci bo ta firma by potřebovala mnohem mnohem víc.
Axel: já ti rozumím a souhlasím. Jen už se směju tomu co je možný.
kulhán: Až dostanete v letadle infarkt, cévní mozkovou příhodu nebo trombózu, až začne hořet na toaletě, až se bude kapitán připravovat na nouzové přistání s úsměvem vám těch 1000 palubních servírek jak je nazýváte donese kávu a nechá svému osudu, pokud myslíte, že jsou tam na ozdobu 😉 A pokud hodnotíte prestiž pilotů a palubních průvodčí, měl byste se podívat na úroveň cestujících. A to se nebavíme pouze o cestujících na linkách českých dopravců…
No nedávno se ty jejich super servírky předvedly při demošce kdy si jedna pletla strany při cestě tam a druhá při cestě zpět. Což při evakuaci je zásadní chyba při které zemře mnoho lidí.
Ta první vůbec ale vůbec nepochopila, že když stojí čelem k pax a ríká po levé straně tak musí ukázat na pravo. Koukala na mě a nechápala. Tzn když cpt oznamí, hoří levý motor evakuace je na pravou stranu tak vás poslou na druhou stranu a je po vas. Vůbec si nedělám iluze, že mi servírky ze Smartu ve stresu a v nouzové situaci pomůžou.
kulhán: Mohu vás ujistit, že kapitán letadle pouze vyhlašuje evakuaci. To jakými východy se bude letadlo opouštět určí palubní průvodčí na základě toho, zda-li je daný východ bezpečné použít. Pokud nouzový východ není bezpečné použít, například venku jsou trosky, hoří, nenafoukne s skluz, směřují cestující k nejbližšímu použitelnému východu.
To není pravda, cpt když řekne kudy se bude evakuovat, tak ho musí poslechnout.
Hodinu starý příspěvěk a žádný dislike? Aha, agentura pracuje jen ve dne…ráno to tam naskáče během pár minut.
Pro Anybody: A co těm lidem (z palubního personálu) brání nastoupit na pomocné zdravotnické/pečovatelské pozice? Když jsou tak kvalifikovaní, jak Vy tvrdíte? Copak Vám nedochází ta OBROVSKÁ nemravnost toho jak se chová jejich zaměstnavatel k nám, daňovým poplatníkům? Důležité informace zamlčuje a namísto toho akorát vypouští „kouřovou clonu“. Moc nerozumím těm řečem o prestiži. Mě je prestiž vcelku lhostejná, protože mě zajímá kolik mě služba či zboží stojí v poměru k užitné hodnotě, nikolik v poměru k jakési chimérické „prestiži“. A pokud je pro nějakého daňového poplatníka ze všeho nejdůležitější jakási prestiž toho či onoho zaměstnání/povolání tak vůbec nic nebrání,… Číst vice »
Axel: A na základě čeho jste si tak jistý, že zaměstnanci SW nenastoupili jako pomoc ve zdravotnictví? A co se týče prestiže, jen jsem reagoval na komentář hodnotící úroveň palubního personálu. V mém původním příspěvku jak si můžete všimnou žádnou prestiž nezmiňuji.
Pro Anybody – promiňte, ale základem je Váš názor, že je potřeba okamžitě začít dotovat SG/ČSA, aby se neztratily zkušenosti vysoce kvalifkovaných 2500 zaměstnanců v SG/ČSA. A toto Vaše tvrzení není pravdivé. A tento můj názor není o tom, že bych si přál, abyste Vy i Vaše kolegyně/kolegové z palubního personálu musel změnit obor zaměstnavatele. Prostě problémem je, že SG/ČSA přišel o spoustu zákazníci=část zaměstnanců v SG/ČSA je nadbytečných. A i kdyby opravdu „zahučelo“ v černé díře SG/ČSA třebas 20 miliard z našich daní, tak to akorát oddálí propouštění. Už mi rozumíte, že jsem naštvaný na manipulativní, křivácké jednání Vaše… Číst vice »
V letní sezóně je nesrovnatelně více letů z důvodu letních dovolených. Proto je spoustu zaměstnanců palubního personálu pouze na letní sezónu. V zimě zkrátka není tolik práce jako v létě. Představte si, že provozujete lyžařský areál. Ponechal byste si zaměstnance i přes letní sezónu, kdy pro ně nebudete mít práci a vyplácel jim mzdu? Žádný rozumný podnikatel by to nikdy neudělal. Navíc všichni, co začínají létat předem vědí, že budou mít práci jen na léto a je to jejich svobodné rozhodnutí, jestli s podmínkami souhlasí nebo ne. Já bych zase nechtěl ze „svých“ daní přispívat zaměstnavateli, který neumí hospodařit a… Číst vice »
Pro Anybody … tak proč jste prvně napsal naprostou nepravdu? Prostě ta firma potřebuje kromě stálých zaměstnanců také spoustu brigádníků…. Akorát nechápu proč by nějaká firma měla z našich daní dostávat dotace, aby mohla zaměstnat brigádníky. Čili shodneme, že část firmy SG/ČSA je kvalitní, kvalifikovaná a patrně životaschopná. Bohužel pokud se nestane nic mimořádného, tak SG/ČSA přišla nadlouho o spoustu zákazníků takže velká část SG/ČSA je nadbytečná. Jak velká část je nadbytečná nelze ani odhadnout protože informace pro sestavení odhadu jsou známy uvnitř SG/ČSA která tyto informace tají. Klidně ať tají, akorát pak je naprosto nezodpovědné, aby náš zaměstnanec –… Číst vice »
LépeUžBylo: Mohu se zeptat kolik počátečních výcviků jste se zúčastnil/a když tady popisujete jak vypadá? Samozřejmě výcvik pilotů a leteckých mechaniků je nesporně rozsáhlejší a náročnější, to je objektivně pravda. Přesto si nemyslete, že výcvik pro palubní průvodčí je procházka růžovým sadem. Až v letadle zkolabujete, kdo si myslíte, že vám pomůže? Pan kapitán? Doporučím podívat se na Nařízení Komise (EU) č. 290/2012, tam máte přehledně napsané, co všechno musí palubní průvodčí znát. Dovolím si ještě faktickou poznámku, v letadlech nejsou „skluzavky“ nýbrž evakuační skluzy.
Pro Anybody – ale to je nedorozumění. Vůbec netvrdím, že jde o snadnou práci. Já pouze tvrdím, že v nynější situaci podstatná část méně kvalifikovaných zaměstnanců aerolinek přijde o práci. A nikdo s tím nic neudělá, protože prostě 1+1 = 2.
Takže namísto vymýšlení, jak „pumpnout“ nás daňové poplatníky, aby VŠICHNI zaměstnanci aerolinek si udrželi práci, tak je lepší, abyste Vy v SG/ČSA přemýšleli, v jakém jiném zaměstnání využijete Vaše kvality. Prostě SG/ČSA jsou silně naddminezované. O kolik to nevím a je nemožné udělat poctivý odhad, protože Váš zaměstnavatel SG/ČSA tyto informace silně utajuje.
Presne tak , naprostej souhlas. Drtiva vetsina jedovatych prispevku je tady od lidi co nejspis v zivote nic nedokazali. Nasvedcuje tomu i to, ze v dobe kdy je venku krasne dokazou sedet u kompu cely den a chrlit prispevky od rana od 6 do pulnoci a to s kadenci co tri minuty. A to vse jen proto , protoze to je ceska povaha. Zavist, zast, neprejnost. Proste ubohost. A az poleti s wizz nebo ryanairem to tady budou opet vysedavat a dal kydat a kydat hnuj cely den. Fakt kvalitni oddil 🙂
Pro Nycki – Proč SG/ČSA chce peníze z daní od lidí „co nejspíše v životě nic nedokázali“? Asi SG/ČSA považuje tyto lidi za naprosté idioty, protože předhazuje spoustu nepodstatných/nedůležitých informací, a na tyto klíčové informace je SG/ČSA velmi opatrný – například klíčovou informací je: jaká je částka dluhů SG/ČSA?
Co to je za otrepana fraze “ z nasich dani” ? Zachrana SW bude stat asi jako postaveni 4km dalnic 🙂 . Jestli chcete statu neco usetrit tak si posvitte na verejne zakazky, na odvadeni dani OSVC, ( vse je dnes tzv “bez papiru” a na ruku) atd atd. Honit si triko na aerolince ktera vznikla z niceho a dnes ma ja nevim asi 40 letadel je ponekud trapne. Kdyby v te firme byl zasadni financni problem tak by kazdym rokem nerostla. Nebudte najivka 🙂
Pro Nycki – Ano, stát nemá jiné peníze než naše. Jste-li fanoušek/zamilován do firmy SG/ČSA tak klidně té firmě přispějte na přímo – ze své peněženky z Vašich zdaněných peněz. Nikdo Vám v tom nebrání.
Já si počkám jestli chci věnovat část mých daní, až podle toho jaká jsou konkrétní/detailní/pravdivá/úplná fakta o aktuální situaci SG/ČSA:
Cože má??? Má pronajatých si chtěl napsat ne? Z těch letadel nevlastní ani prd.
Prostě měla práci na xy letadel a nic víc. Tak teď je vrátí, propustí pár stovek lidí a život jde dál.
Až bude poptávka, tak ať si je znovu pronajme a levněji a lidi nabere.
Jasně. A teď tu o karkulce.? Víš, i kdyby tady kritici Smartwings seděli od rána do večera, tak to dělají ze svého přesvědčení. Ne proto, že je platí cestovky, Smartwings, nebo firma jimi najatá… Nazdar!
Z těch 2500 lidí je velká většina sezónních zaměstnanců, většinou studentů, kteří si tam přes léto přivydělávají létáním. Další ukázka, jak Smartwings manipulují veřejné mínění tím, že tímto číslem pořád operují. Kmenových zaměstnanců není 2500 ani náhodou.
Katka: A co zaměstnanci zabezpečující provoz společnosti? Plánování letů, navigace, výcvik,… Ti všichni jsou také sezónní? 25OO zaměstnanců je číslo odpovídající realitě. Doporučuji nastudovat více o struktuře leteckých společností. Uděláte si představu kolik je potřeba zaměstnanců k zabezpečení fungování aerolinky.
Tak právě těchto zaměstnanců není 2500. A strukturu celé společnosti SW velmi dobře znám, právě proto to píšu.
Aha, takže to vypadá, že se s vámi rozloučili a vy to nějak nemůžete pobrat. Proto ta pomstychtivost?
Takových lidí tu bude psát hodně. Je jasné že z těch 2 500 bude hodně sezonních lidí, ale určitě ne většina. Jednak i přes zimu lítá část leteckého personálu a to jsou lidi co mají celoroční smlouvy a pak je spousta lidí v zázemí. Od call centra, přes crew support až po třeba mechaniky, IT a další specializované profese.
Pro Ted: když to tak pěkně všechno víte, tak proč jste to nevysvětlil panu „Anybody“, který nás mystifikoval, když takovéto důležité detaily zapoměl dodat ve své tirádě o „2500 vysoce kvalifikovaných lidech, kteří si zaslouží pracovat doma“. Vy lidé zamilovaní do SG/ČSA – klidně uspořádejte sbírku na pomoc SG/ČSA. Akorát já jsem proti, aby jedna jediná koruna dotací z našich daní doputovala do SG/ČSA – nejdřív ať odkryjí karty = ať je šance si udělat názor jestli SG/ČSA si s sebou z minulosti netáhnou příliš „velkou kouli na noze“. Začněme úplně jednoduchou otázkou – jaká je aktuální výše dluhů SG/ČSA… Číst vice »
Rozumím, že kopete za to, abyste neskončil na pracáku. Ale tohle hraní si na elitu nesnáším. Proč byste si měl zasloužit mít „možnost pracovat doma“ víc, než tisíce horníků z OKD, šičky ze závodu OP Prostějov v Jeseníku, aktuálně tisíce lidí z hotelů, restaurací… Těch a jejich rodin vám taky bylo a je tak líto? Už 30 let žijeme v kapitalismu, povolání jste si vybral sám a několi letů denně do HRG snad nevypravujete z lásky k bližnímu, ale protože to je vás kšeft. Jestli někdo spočítá, ze je pro stát výhodnější to podržet nez nechat vlastnímu osudu, tak ať… Číst vice »
původní Pražák: Nicméně pokud přijdou o práci lidé z hotelů a restaurací jak píšete, snadno si najdou práci ve svém oboru. Pokud padne jediná aerolinka sídlící v ČR tak si letecký a další odborný personál jen tak práci ve svém oboru nenajde…
Pro Anybody – promiňte, ale to jste napsal je nesmysl. Holt asi bude potřeba, abyste Vy – pomocný palubní personál – přestal nosit „nosánek“ tak nahoře. Pak možná pochopíte jak normální lidi žijí a vydělávají si na chléb vezdejší.
Axel: A v čem vidíte ten nesmysl? Vy snad víte o nějaké jiné aerolince, která po současné krizi zaměstná tolik pilotů, palubních průvodčí a dalšího personálu? Myslíte, že létající personál nevydělává jako „normální lidé“? Létající personál nejsou podle vás lidé, vydělávající si na svoje živobytí a závazky jako každý jiný?
Pro Anybody … vždyť to píšu celou dobu = podstatná část SG/ČSA není životaschopná, protože přišla o zákazníky. Holt budete muset Vy zaměstnanci v SG/ČSA hledat zaměstnání u zaměstnavatele v jiném oboru.
A darebáctví Vašeho zaměstnavatele je v tom, že skrývá fakta o skutečné situaci (dluhy z minula a souhrn budoucích plateb za leasing) SG/ČSA, takže vůbec není jasné, kolik miliard dotací bude potřeba, aby přežila aspoň část SG/ČSA.
Já vás sice chápu a zaměstnance lituju, ale pracují v soukromé firmě. Podnikání je prostě riziko a díky okolnostem může zkrachovat kdekdo. Najednou spousta lidí nechce chápat, že tu 30 let nemáme socialismus. Ke kapitalismu krachy patří.
Úspěch? Chápu, že zainteresovaným to jedno není, ale tato společnost opravdu není něco, čím bych se chtěl chlubit… A že máte lety z Pardubic k moři? No, super, za jakou cenu. Radši si zajedu z východu Čech do Wroclawi. Větší výběr, služby, ceny. Bože, nebuďte tak zahleděni do toho, že pár lidí ztratí práci. Pokud jde o dobré a schopné lidi, najdou si lepší.
No, na RHO jsem si zrovna včera koupil letenku s Wizzairem a ani jsem těch 10 euro nemusel platit, stačilo použít něco málo s nasbiraneho kreditu…
Kdepak, tihle dva šíbři vždycky věděli jak shrábnout zisk a prodělek hodit na stát. Už od samého začátku téhle obskurní společnosti.
Vsadím se, že už je rozhodnuto, takže si připravme šrajtofle. Ano, vy také, milí zaměstnanci SW a klikači mínusů 😀
Tohle bude sekera do několika rozpočtů…
souhlas. v číně už určitě přemýšlí, co s těma $$ udělají
Je fascinujici jak dva, tri diskuteri jedou ve dne v noci. Tlachaji tady zmatenosti. To nemate co delat? Chodite obcas ven? Menite si aspon spodni pradlo? Mate nejake zajmy? Rodinu? Vypada to ze ne. To je dost ubohe 🙂 je mi vas lito 🙂
Fascinující je spíš to, kolik peněz někdo utopí v diskusích… 😀 Nazdar!
Tak ať to zfůzuje s ČD. Beztak mají dráhy lepší zákaznický servis jak SW.
Už vidím ty státní odborníky, ajk udělají ze SW prosperující podnik, který bude generovat zisk do státní pokladny…
Když to stát koupí, mohl by to také přejmenovat. Třeba „Česká Alitalia“ – princip fungování společnosti bude stejný jako u italského originálu.
ČSA (Česká státní Alitalia)
no vidíte! i logo zůstane…
Nicky proč máš najednou tolik mínusů???
Jo aha, už je doba lajků od smrtwingáčů 😂😂😂
Jojo, pracuje se i o víkendech.
Kam na ty zvasty chodite ? 😁
Když už jako ministr dopravy máš dokončenou dálniční síť, vybudovanou rychlostní železnici a pořád ti zbývají na účtu miliardy a ty nevíš coby nenajdeš to v OBI, ale můžeš koupit aerolinky…
Aerolinky do té strategie „dálnice i VRT“ (a nic jiného, možná ještě kanál) náhodou zapadají docela dobře. Bohužel.
když si člověk přečte na ekonomických webech ze světa o státních pomocích a garancích pro aerolinky, tak se velmi často dočte o tom, jaké kroky pro případnou svoji záchranu ty aerolinky hodlají dělat. Redukují počty letadel, redukují počty zaměstnanců, jsou to hodně nepopulární, ale nutné kroky. Bude se masivně škrtat v nákladech, poptávka po jejich službách bude na dlouhou dobu hodně dole. Ovšem ze strany SW je jen slyšet dejte, jinak zkrachujeme a nic víc. Delta Airlines vyhlásila, že bude mít na podzim dvakrát tolik pilotů, než bude potřebovat. Zajímal by mě výhled provozního ředitele SW jak jsou na tom… Číst vice »
Výhled je špatný bude se propouštět a redukovat. Ale nemůžou to zveřejnit, protože by přišli o argumenty pro státní sanaci.
Na té společnosti není strategického vůbec nic. Rolí pana Havlíčka bránícího „zájmy dopravy a průmyslu“ fakt není rozdávat prachy. Raději by ty prachy měl dát na přesun nákladní dopravy na železnici. Třeba na opravu podeseteliteích neudržovaných tratí a stanic.
Je úplně jedno jestli cosi je „strategické“ či nikoliv. Důležité je jestli firma je životaschopná a jestli je dostatek věrohodných faktů. Podle mě je absolutní nedostatek věrohodných faktů (většina zveřejněných informací jsou nedůležité informace/kouřová clona). Takže téměř nikdo v ČR nemůže zformulovat poctivý názor na odpověď jestli SG/ČSA jsou/budou životaschopné.
tak tak, V jakém stavu byla firma před krizí, jaké má závazky atd Mám ale pocit, že ta coronakrize přišla pro tu partu z SW v hodině dvanácté a jako dar z nebes. A ted se na to budou snažit hodit všechno.
Důležitý je zejména výhled na následující roky a ten je fakt mizerný. Je obrovský přetlak nabídky. Za této situace by do toho šel jen magor.
No že by byl přetlak nabídky se při pohledu na odletové tabule zrovna nezdá.
Spíše je naprostý nedostatek poptávky, což je věc sice dočasná, nicméně nelze tu dočasnost kvantifikovat.
Babiš je obchodník, takže je jasný, že si za tu záchranu, která nejde z jeho kapes nechá poctivě zaplatit.
50 lidi protestoval pred MC? To slysim prvne. Tahle akvizice bude budit vasne jeste hodne dlouho… at uz dopadne jakkoli.
MF (min. financi)
Já třeba se vstupem státu souhlasím, všichni tu nadávají na mínusy, ale to že tu není ani jeden souhlasný komentář také smrdí. Když máme české dráhy, proč bychom neměli mít státní aerolinky?
Protoze stat neumi prizpusobit se situaci. Vsude budiu odbory, zamestnanci budou chrabeby proti vsemu… ted, jak tady lidi pisou, Snartwings Group zamestnava lidi jen na sezonu, casto se pry porusuje predpis pracovnich smen a to by ve statni firme byt nemohlo. Hrozbe by manazeri statni firmy zneuzivaki pozice. V dozorci rade a vykonnem managementu by vyli politici, nikoli letecti experti a manazeri.
Pro Tomáš … myslím, že řešíte nepodstatné (jestli provozovat aerolinky ve vlastnictví státu). Klíčové totiž jsou dvě jiné otázky:
a) jaká částka dluhů (z minulosti tj. nesouvisející s epidemií) by hrozilo, že bude zaplacena z našich daní? Miliardy Kč?
b) jaká bude nadbytečná kapacita SG/ČSA tento a příští rok? Charterové lety (tj. část SmartwinGs) patrně nebudou využity. Ovšem některé pravidelné linky (např. Paříž, Kyjev) patrně budou výdělečné, i poté co zdraží letenky (zdražení myslím kvůli tomu, že poklesne kapacita letadel = mezi cestujícími bude muset být odstup).
Ten odstup je hloupost, nemá to žádný praktický význam. Letenky dražší nebudou – ještě více by poklesl zájem o létání a load faktor bude mizerný, protože nemají žádná menší letadla. Ziskové to nebude vůbec. Při nejlepším se při tom letu zaplatí náklady. Také dost lidí ztratí po krizi práci a letecké výlety jsou zbytné.
V čem je vlastní letecká doprava pro chod naší země tak strategická? Máme tu tisícikilometrové vzdálenosti? Když bude přeci jen potřeba strategicky letět ven, máme ještě armádní letadla…
stát si chce zřejmě hrát na Alitalii, jenže zachranovat co dva roky z veřejných peněz Alitalii patří tak nějak ke koloritu apeninského poloostrova. Ovšem Alitalia má alepson šmrnc a glanc. Na rozdíl od s TVS s jejich uniformami jak z mongolského státního cirkusu.
V té firmě jsou jen cca 2 miliardy nevypořádaných závazků vůči akcionářům, tedy současným majitelům. Pokud to tedy zkrachuje, akcionáři utřou nos. pokud to převezme stát, bude to musel těm akcionářům zaplatit. To znamená že i kdyby to dostal zadarmo, tak jen na této položce bude už na začátku v mínusu 2 miliardy a to nemluvím o dalších závazcích v řádech miliard.
To se snad vyplatí založit úplně nové aerolinky – tam se dá začít na nule.
Těžko říct jestli je pravda to co tvrdíte – myslím to o „nevypořádaných závazcích vůči akcionářům“ SG/ČSA. Možná bych takové kategorické tvrzení nechal na novinářích, až seženou informace k aktuální hospodářské situaci SG/ČSA. Tedy jestli tyto informace budou v dohledné době vůbec zveřejněny.
Je to tak – 1,24 mld všichni akcionáři + 700 mio (+úroky) Šimáně.
Ta firma je jen skořápka.
Je to v účetní uzávěrce (za 2018) a těch 700 mio (za 2019) – to byl vklad Šimáněho při uzemnění MAXů.
Prodat to státu (klidně i za 1 korunu) je jediný způsob jak z toho ty prachy dostat.
Jenže od 31.12.2018 do května 2020 se mohlo změnit hodně věcí. Tedy nemáte pravdu, pokud jste si jistý, že nyní firma má dluhy vůči akcionářům 2 miliardy. Možná SG/ČSA dluží svým nynějším akcionářům víc možná míň.
V každém případě je aktuální výše dluhů SG/ČSA velmi důležitá informace a je velmi zvláštní že SG/ČSA mlčí o výši současných dluhů SG/ČSA,když se rozhodla žebrat o spoustu peněz z našich daní.
To máte pravdu, změnilo se hodně věcí a troufnu si říci, že finanční kondice firmy se změnila jedině k horšímu (podle insiderů to bylo na krach už před virem).
Nějaký konkrétní důkaz podpořený čísly, nebo jen jedna paní povídala…
Pro Ted: Nemělo by to být naopak? Tedy, že ten kdo žebrá a prosí nás o záchranu, tak odkryje karty? Vám připadá normální to divadlo, které předvádí náš zaměstnanec pan Havlíček, když naslepo chce utrácet miliardy?
Samozřejmě že nějaké budou, ale ty předpokládám interně stát už ví. SW určitě bude mít provozní úvěry u bank a tam hádám to bude pod nějakou klasickou obchodní smlouvou a tak to nebudou moci komentovat a to ani ty banky.
Pro Ted: neopověděl jste. 1. Z čeho vychází Váš předpoklad, že stát dostal detailní, kompletní a pravdivé informace o aktuální situace SG/ČSA? O pravdomluvnosti některých členů vlády jsme se mohli přesvědčit např.letos , když do očí tvrdili, že ochranných pomůcek (ústenek, respirátorů) je dost a že každý lékař, zdravotník má vše k dispozici. 2. chápu-li správně, tak vlastník cca 49% akcií (čínský stát) nijak nekomunikuje, tak z čeho Vy usuzujete jestli je tento vlastník ochoten prodat a za kolik a jakou část dluhů odpustí firmě SG/ČSA (tj. jestli čínský stát bude chtít, aby firma SG/ČSA zaplatila plnou výši dluhů do… Číst vice »
1, i stát musí to mít nějak podložené. Určitě mu nebude stačit telefon od Šimáněho, že teda prodá. Takže bude minimálně interní audit od někoho z velké pětky. Ten se musí udělat tak jako tak, protože banky na to jinak nekývnou jelikož provozně úvěrují již dnes SW ( a předtím ČSA). 2, to je otázka vyjednávání. Věřím že Tvrdík má horkou linku na vládu a určitě nebudou svojí strategii medializovat. Ona ta aerolinka může být i horký brabor pro číňany, buhví kolik nyní firem samotný Citic musí ve světě zachraňovat. Možná to rádi prodají a dluhy prostě odepíšou. 3. Jsou… Číst vice »
Pro Ted – reakce na Vaše body 1 až 3: a) Vyjednávání o koupi firem záleží na tom v jakém stavu jsou informace. Holt v některých případech se nelze spolehnout na předložené informace, v jiných případech (když majitelé dlouhodobě chystali firmu k prodeji, tak dávali do pořádku informace) to je na měsíce. Zkuste si zjistit jak to bylo s loňským prodejem LINETu. b) Tipuji, že mimořádně pracné (možná nemožné) pro český stát bude sehnat kompletní informace od pronajímatelů letadel, od kterých si SG/ČSA letadla najímá. Protože tito pronajímatelé nemají povinnost dávát informaci potencionálnímu zájemci o nákup aerolinek, které pronajímají letadla.… Číst vice »
Pravda, dnes se používá velká čtyřka. Jedná se o označení pro největší poradenské společnosti které se používají při ocenění firem. Patří k nim PricewaterhouseCoopers, KPMG, Deloitte a Ernst & Young.a dříve tedy i Arthur Andersen,
Pro Ted: Shodneme se, že bez podrobných/kompletních/pravdivých informací o SG/ČSA si nelze udělat názor? Pokud jo, tak co brání, aby SG/ČSA pracoval na kompletnosti těchto informací (myslím na úkor spousty nepodstatných informací kterými SG/ČSA zásobuje nás, veřejnost).
Jsem pro záchranu✈️, konečně státní aerolinky 🇨🇿
Ani netušíte kolik desítek miliard do nich stát už nasypal aby se jich vůbec zbavil…
A k čemu to?
Jasně zaznělo – pokud stát nepomůže firma zkrachuje. Majitelé investovat nehodlají už vůbec.
Pro majitele je tedy současná hodnota firmy 0 Kč, reálně je záporná, protože závazky převažují nad majetkem. Výhled na nějaký zisk v nejbližších letech je také 0 Kč. Bude se tedy dále několik let dotovat provoz. A je ještě otázka kolik ta skořápka bude stát.
Opravdu tohle daňoví poplatníci chtějí?
zdražily by dovolené přecyk!
No právě. My daňoví poplatníci rádi budeme dotovat mafiánské praktiky jistého Lahváčka a Bureše a levné dovolené určité části jiných daňových poplatníků…
Za 8 minut 23 mínusů slušný výkon 😁 tady je opravdu něco divného.
Tomu se říká Home Office.
Ne to lze chápat tak, že rozpočet na PR služby se krátit nebude na rozdíl od platů zaměstnanců.
Kdysi jsem hrál takovou docela zajímavou hru. Vlastně jsem v ní řídil stát (byť doufám ne jako firmu). Chtěl jsem dát hodně peněz na trvale udržitelný život, na ekologii, do sociální oblasti. Hroutilo se mi to v té hře jak domeček z karet. Až do té doby, než jsem zjistil, že prostě stačí nasypat docela dost peněz do osvěty. Pak to najednou v pohodě fungovalo.
A tohle různí Burešové, Lahváčci a s nimi spojená mafie moc dobře ví.
Nebo to třeba lze chápat tak, že většina lidí záchranu firmy chce? Ale pro vás je obtížně pochopit že může mít někdo jiný názor. Já jsem obyčejnej koupák a chci na svojí dovolenou bez starostí. Dát 2 miliardy za aerolinku? Proč ne, stát vyhodí za nesmysli Maláčové ročně mnohem více. Nějaká miliarda navíc se už v tom ani nepozná.
Pro Ted: Klidně udělejte sbírku mezi lidmi na záchranu SG/ČSA. V tom Vám nikdo nebrání.
Mě připadá normální, že NEJDŘÍV budou známa podrobná fakta o skutečné/aktuální situaci SG/ČSA. A teprve potom lze udělat rozhodnutí jestli z našich daní poslat peníze do této firmy.
Přece i Vám musí být jasné, že éra každoročních leteckých dovolených pro „dolních deset milionů“ na pár roků skončila.
No spis bych to chápal tak, že píšeš naprosté blbiny 🙂 Až je to skutečně neuvěřitelné ……
Ministr Lahváček si třeba o sobě také myslí, že je daňovým poplatníkem.
Evidetně jo, pokud vím tak vláda je demokraticky zvolená. Nehledě na to, že až na pár nicků to defakto chtějí skoro všichni. Dle výzkumu lidový lid, asociace cestovek, vládá atd atd….
To, že je vláda demokraticky zvolená, naštěstí ani v nejmenším neznamená, že si může dělat co chce. Byť si to leckdo z té vlády myslí, pochopitelně včetně Bureše.
To sice ne, ale koupit nějaký podnik zrovna není věc na kterou je třeba ústavní většiny.
Pro Ted – jmenuje se to státní rozpočet. A zákon o majetku státu – ten kdo vydává peníze z našich daní, tak se musí chovat jako řádný hospodář. … IMHO nejde o řádného hospodáře, když už má názor, aniž by byly veřejné fakta nezbytné pro vytvoření názoru.
vy nemáte předpokládám volební právo?
tím hlasem lidu máte na mysli ten průzkum agentury STEM?
V životě jsem tady u žádného článku neviděl tolik minusu jako teď u článků o Smartwings. To je masakr.
Vypadá to, že asi ten veřejný průzkum nelhal a většina národa toužící po záchraně našeho “ rodinného stříbra “ nás tady uminusuje.
čekal jsem to hne, jak s tím čínská byznysbanda přišla – že hlavní burošovou strategií bude:
„Já nic, já bych do toho neinvestoval. Ale podívejte jaké tu mám průzkumy! Babičky z Moravy mě prosí, abych to koupil, aby vnučky neměly drahý zájezd do Tunisu! Takže já jsem tu pro lidi a já to prostě koupit musím!“
Zaplacená agentura jede na plný výkon….taky to sleduji.
Když tu byla asi před měsícem anketa, zda má stát společnosti SWG pomoci či nikoliv, byl výsledek zhruba 60:40 ve prospěch pomoci. Zajímavé, že? Vox populi …
ano, poté, co společnost Smartwings rozeslala zaměstnancům, ať v ní hlasují a pošlou to co nejvíce lidem. Do rozeslání mailu byl zcela opačný poměr.
„Je to otázka investice, která se samozřejmě může navrátit. Protože logika je dát dneska zdroje a samozřejmě v určitě době ji prodat a lze na tom i vydělat,“ řekl Havlíček ČT….. tak určitě! Warren Buffett se v březnu zbavil všechakciíí všech aerolinek co vlastnil. Tenhle stát je fakt k zblití! jestli projde tohle, tak už projde všechno.
Pan Warren Buffet vlastnil akcie aerolinek podobných firmě SG/ČSA?
Havlíček tvrdí, že se na pořízení aerolinek , v současné dá vydělat. Řekl bych, že krok W. Buffetta svědčí o opakuclé je to jen a jen ojeb na stát a pomoc kámošovi.
Na adresu našeho zaměstnance – pana Havlíčka a jeho patrně velmi velmi nekvalitní práce jsem se už vyjádřil. Mě pouze šlo o to jestli jde porovnat aerolinky které spoluvlastnil pan Buffet s SG/ČSA. Nevím, třebas šlo o aerolinky prodané panem Buffety byly ještě víc zatížené minulými problémy než SG/ČSA.
Jak to bylo?
Buffett vlastnil podíly ve čtyřech největších amerických aerolinkách. Přes firmu Berkshire Hathaway držel 11% v Delta Air Lines, 10% v American Airlines, 10% v Southwest Airlines, a 9% United Airlines. a jak je vidět držení těchto podílů vyhodnotil v současné situaci jako rizikové a nevýhodné a zbavil se jich. Havlíček, to je ovšem jiná investorská liga ten by v současné době nejraději pořídil rovnou 100% akcií SWG, za cenu nízkých miliard.
Myslíte si že ČSA je nějak nadprůměrnou aerolinky? Pokud ne vás argument je mimo
Převzetí OKD vyšlo výrazně více a nikdo to neřešil…. Takže určitě to projde, koneckonců stát to převezme za drobné a zaplatí si akorát to čeho se před lety zbavil. Pokud vím ČSA se prodávalo i se 4 mld dluhem, pochybuji že je splacen.
Pro Ted: Byl by zdroj Vašeho tvrzení?
Cena OKD byla 80 mil Kč, tak prosím pomlčte 🙂
Pro Filip – plus dluhy firmy OKD v podobě budoucích nákladů na zahlazení následků těžby tzv. rekultivace. Jenže v OKD si dopředu šlo odhadnout zhruba o jaké částky budoucích nákladů se jedná. Ovšem v případě SG/ČSA není jasné jaké budou náklady s uzeměním 737MAX a se splácením minulých dluhů (nesouvisejících s epidemií). Rovněž není jasné jaké budou náklady spojené se se zmenšováním firmy. Úplně nejtěžší je odhad zájmu zákazníků. Předpokládám, že charterové lety s turisty z větší části skončí. A v případě některých linek (?např. do sousedních zemí) nebudou zákazníci akceptovat zdražení letenek a radši pojedou autem popřípadě busem, vlakem)… Číst vice »
cywe, co znamená havlíčkův termín „nízké milardy“?
Ty jsou tak nízké, že nejsou z nízké úrovně obyčejného nízkého občana viditelné…
Nízké miliardy jsou až do hodnoty, kde začínají těžké miliardy.
V jazyce programátorů se tomu říká proměnná. 🙂 Hodnota se do ní vkládá dle potřeby.
A koukám, že už tady společnost AMI Digital úřaduje a jede hromadné disliky na komentáře, které s podporou nesouhlasí….
Jojo, zajímavý jak se jen v diskuzích o Smartwings objevuje tolik disliků (tedy u těch co nesouhlasí s dotací)🤔
Právě teď bylo v televizi čt 24 řečeno, že pokud stát nepomúže SW, tak do konce června zkrachují.
No a co brání, aby nyní (v pondělí) podal SG/ČSA návrh na zahájení insolvence formou reorganizace? Při této formě insolvence obvykle: – firma přežije insolvenci (narozdíl od insolvence formou konkurzu) – se změní vlastníci (nový vlastník zaplatí za firmu kupní cenu a tato částka je určena na splacení dluhů … tj. původní vlastník dostane 0,-) – zbývající část dluhů je firmě odpuštěna jejími věřiteli. Takto prošlo insolvencí např. SAZKA, Kordárna, OKD. Tím by se elegantně vyřešila většina většina minulých problémů a minulých chyb SG/ČSA. A byla by šance, že SG/ČSA s nějakou rozumnou dotací z našich daní dokáže přežít –… Číst vice »
To jsou kecy, kterými se snaží vydírat…typický způsob jednání vedení této společnoti.
Nevím jestli jsou to kecy. V každém případě naprostá většina zpráv o SG/ČSA obsahuje nepodstatné informace. Ale tvrdá fakta jsou buď neúplná nebo zamlčená. Náš zaměstnanec – pan ministr Havlíček – se chová jako naprostý amatér rozhazující naše daně, pokud bez znalosti faktů vyjadřuje nějaký názor.
Pane Axel trochu bych poopravil. Pá ministr se nechová naprostý amater, ale jako naprosto loajální minist oddaný přáním pana premiéra a zájmům jeho nejbližších přátel.
Vlastně se zabíjí dvě mouchy jednou ranou. Pan Šimánek nepřijde o své peníze a až SWG nakonec stejně i jako státní zkrachují potvrdí se že stát neumí a proto nemůže vlastnit žádnou firmu. Geniální divadlo ovšem bohužel za naše peníze.
Pardon omluva mobil přepsal ne Šimánek ale Šimáně.
No nevím, jestli by stát získal firmu za 0 Kč, tak současní majitelé přijdou o peníze. Nula je nula, s tím nic dělat nejde. Takže na nás hrají podivnou hru na blbečky.
Pro Y.K. – já Vám nerozumím. Vy máte informaci, že současně s případným prodejem firmy SG/ČSA by majitelé (pan Šimáně a spol. + možná i čínský stát) odpustily pohledávky za peníze které půjčily do SG/ČSA?
Chápu správně, že nákup firmy SG/ČSA naším státem by znamenalo, že minulé dluhy (nesouvisející s epidemií, ale s dřívějšími chybami vedení SG/ČSA) by musely být zaplaceny z našich daní?
Reaguji jen na Havlíčkovská prohlášení: „Vstup do společnosti na úrovni stoprocentního podílu by musel být za částku blížící se nule, záchrana společnosti by nicméně stát vyšla na nízké miliardy korun, upřesnil pro ČTK Havlíček.“
Samozřejmě by došlo i na převzetí pohledávek, to je samo sebou, za ty ručí jen a jen firma svým majetkem. Neznám jejich hodnotu, nechce se mi teď nořit do účetních uzávěrek SW a věnovat tomu čas.
Hlavní problém je v tom, že soukromá povinnost nemá nějakou povinnost zveřejňovat detaily o svém hospodaření. Což by bylo v pořádku, pokud by SG/ČSA nyní nežebral o spoustu peněz našich daní.
Spíše obecnější informace ve výroční zprávě této společnosti ještě spoustu měsíců nebude zveřejněny (lhůtu na zveřejnění mají do konce tohoto roku)
Pro daňového poplatníka taková informace nemá valnou hodnotu, neumí a nemá z čeho posoudit, kdy už je zadlužení nezdravé. Banka co by měla půjčovat by jstě chtěla vidět mnohem podrobnější čísla a nějakou nezávislou analýzu budoucího vývoje a z toho si nějakým svým algoritmem spočítat rizika. Navíc ten vývoj je zcela nepredikovatelný, spíše jsou to varianty a / b / c („c“ znamená dlouhodobý průšvih a že zkrachují téměř všichni). Ta zamlžená budoucnost bude důvod, proč potřebují ručitele, protože jinak byli celkem fungující firma bez nějakého drastického kolísání. Popravdě nechápu kde se ve vládě berou snahy to uchopit za ten… Číst vice »
Pro Y.K.: nesouhlasím, že by SG/ČSA byla celkem fungující společnost.
Uzemnění 737MAX znamenalo velkou finanční ztrátu.
Další velkou finanční ztrátu, v podobě ztráty důvěry bohatších zákazníků, přinesl ten hloupý nápad že nepřistáli na nejbližším letišti, když se porouchal jeden motor.
Když to srovnáte s jinými, třeba Norwegian, Alitalií, Flybe, WOW air, tak se SW ve finančních problémech nijak zásadně nepotácel i přes loňskou ztrátu a problémy s Maxy. Takže dobrý rok to nebyl, na druhou stranu na kolena je nepoložil.
Incident s motorem jim jistě na popularitě nepřidal a obecně vyvolal řadu otázek na to jak to ve vedení teto společnosti chodí, ale nemyslím si, že by to mělo zásadní vliv na klientelu a už vůbec ne bohatší.
„Daňový poplatník“ typu Franta z vesnice to možná posoudit nedokáže, ale odborná veřejnost ano. A ta z většiny prská i bez znalosti aktuálních čísel z firmy.
K tomu, že pan ministr přihrává někomu peníze v rozporu s logikou, k takovému tvrzení nemám důkaz. V této souvislosti bych byl rád, kdyby novináři prozkoumali např. jaká je / jaká by být mohla být souvislost mezi vlastnictvím firmy Avia Prime opravující velká civilní letadla a údržbou letadel provozovaných v SG/ČSA. Firmu Avia Prime prý z půlky vlastní firma Hartenberg o které se píše že jde o firmu investující peníze vložené panem Andrej Babiš.
Tak to by bylo hrozné neštěstí. Co jen si ten Babiš bez nich počne…
Hlavně už žádné státní aerolinky, toho bylo až až.
Navíc to neřeší vůbec nic, protože jestli něco potřebují, tak je to likvidita na překonání výpadku příjmů a ne čachry s akciemi a prohozy majitelů
Oni už zkrachovali – nevzlétnou pokud to stát nezafinancuje jakýmkoliv způsobem.
To je výkon hodný PR agentury za 30 minut 22 mínusů
cca před dvěma roky, když TVS ovládl ČSA, sám veliký Andrejko říkal, že stát aerolinky vlastnit nemá a že je fajn, že se jich zbavil. wait…. on se vlastně neangažuje. :)))
Popravdě já se v tom jejich sdružení podivných entit vůbec neorientuji. Napadá mě, že se Andrej opravu neangažuje a podle toho to vypadá, „podřízení“ plácají do televize podivné nápady o který si těžko myslet, že se zakládají na nějakém hlubším poznání problému. Bez příkazu šéfa se motají v kruhu a brebentí co jim na jazyk padne.
Vždyť to bylo od zacatku jasný že to koupí…zeman=Čína, Bures=Šimáne, on si fakt někdo myslel že to dopadne jinak?
AgroHavlíčekFert, takový hodný strejda, co Burešovi všechno splní i za koblihu za plot skočí.
Dobrá Burešova hospodyňka do Čapího hnízda pro pírko, koblihu, řepku, motýle, netopýre i přes ohradník skočí. Co jí také jiného zbývá…
Zábavné je trvzení Babiše, že se nebude angažovat. Proč by to také dělal, na to přece má lidi firmy ANOfert, proto řídí stát jako svoji firmu. ANO, líp už bylo.
No neviem, najprv sa stat chce zbavit CSA a potom chce kupit naspat Smartwings tj + CSA, to mi nejak hlava neberie. U nas na slovensku sa tomu hovori, ze idu z blata do kaluze :/
Stát nechce ČSA dlouhodobě vlastnit. Pouze je zachránit a po krizi zase prodat.
Zásadní je, jaká by byla ta prodejní cena. Teoreticky ale může být i záporná.
To těžko, to už to raději majitelé nechají zkrachovat, než to ještě doplácet.
tvl a komu je jako prodá?? Kdo by to jako koupil? Akorát semdo toho budou lít peníze a stejně to zdechne.
Co v té firmě stojí miliardy korun? I kdyby zaplatili desetinásobek posledního zisku, což by dost přestřelili tak se dostanou k sumě okolo 800 mil Kč…
Například 1,2 mld. potřebují na vyplacení závazků akcionářům (účetní závěrka 2018)
Plus půjčka od akcionáře Šimáněho z loňska ve výši 700 milionů plus úroky. Půjčoval jim je v loni květnu, když uzemnili maxy aby nezkrachovali.
To by mělo cenu transakce este snižit
Zadarmo jeto drahé
Myslíte „zadarmo drahé“ s ohledem na dost velkou částku SOUČASNÝCH dluhů SG/ČSA? Nebo zadarmo drahé kvůli BUDOUCÍM výdajům spojených se zmenšováním SG, protože o podstatnou část zákazníků bohužel přišli – myslím zejména o cestující na charterových letech, protože spousta lidí prostě nepojede na leteckou dovolenou
Neznám přesné analýzy, ale podle veřejných zdrojů tam majetek žádný není – pouze závazky. Takže už na začátku to budou ztráty v miliardách a pak roky dotování provozu. Je to od začátku nesmysl. Krach je nejlepší.
Podle konsolidované výroční zprávy k 31.12.2018 (novější není) tato firma vlastní nějaký majetek, ale jeho tehdejší hodnota ani zdaleka není v miliardách, které jsou nyní zveřejňovány že o miliardy dotací z našich daní nyní žebrá tato firma.
A je třeba vzít v úvahu, že nynější pokles poptávky po létání snižuje hodnotu letadel na trhu.
Co to je za matematiku? Firma nějak jezdí na zisk? Vydělte si roční obrat 12 a vyjde vám, kolik je potřeba na měsíc provozu (vloni tuším 7 miliard tržeb, účetně ztráta 500 mega). Vydělte 365 a máte to na den. Mě vychází 19 mega na den, 136 mega na týden a půl miliardy na měsíc provozu. Teď mají asi spotřebu menší, ale provozní čísla jsou taková.
Nechápete rozdíl mezi koupit firmu a financovat chod firmy.
Pokud kupujete firmu, máte možnost ruzných ocenění. Jednou z možností je násobek zisku. Třeba Delta se nyní obchoduje za 3,5 násobek zisku. Poslední zisk byl u SW 81 milionů. Další ocenění může být třeba majetek firmy minus závazky. Ale to by pravděpodbně vyšla záporná částka 🙂
Aha, tak to se velmi omlouvám, nějak mi uniklo, že se mluví o koupi. Špatná koncentrace. To pak máte naprostou pravdu.
Jak píšou v jiných diskuzích, jestli tohle projde, tak už projde všechno. Další utopené miliardy a pomoc kamarádům. Nikdo soudej a to včetně bank by jim nepůjčily. Tak do toho naleje milardy stát a ještě zaplatí za zadluženou firmu. Za ty peníze by si každý čech mohl jet na hezkou dovolenou. Na státním dluhu zaplatíme taky několikrát tolik. Bylo by pro všechny lepší, nechat je zkrachovat.
To se dalo cekat. Postupne to davkovat. Nejdriv tvridt, ze jen zaruky, pak pujcka, pak ten pruzkum, ze koupak by neletel s nikym jinym, nez s letadlem, ktere ma jednoho pilota a jeden funkcni motor, a nakonec, nemuzeme nechat Simaneho prodelat, to se kamosum nedela. Tak doufam, ze to Bradacova s Istvanem sleduji a pujdou po nich jak po Dalikovi, Necasovi a Rathovi, protoze za poslednich par let to smrdi obrim tunelem.
To je hnus….
Takže klasika. Za miliardy koupíme, dluhy zaplatí konsolidační agentura a pak za korunu prodáme. Nebo že bychom to udělali tentokráte jinak? Malév?!
Na dnes již neexistující konsolidační agenutru mají vazby, finanční ředitel J. Juráň v ní byl členem představenstva. Byl odvolán poté co v roce 2006 z dceřinné firmy IMOBA (kde byl také v dozorčí radě) „zmizelo“ půl milardy, a to spolu s Mojimirem Hamplem – ten se poté stal členem rady ČNB
https://zpravy.aktualne.cz/domaci/pulmiliarda-pro-cka-je-v-nedohlednu/r~i:article:159571/
Není v článku něco o tom, že firmu koupí za částku blížící se nule?
I tak se nabízí otázka, kolik peněz by se do SWG muselo nalít a kolik se při prodeji firmy vyinkasuje.