Havlíček si na ministerstvu dopravy vybral jen dva náměstky, na dvě pozice bude další pokus

Budova ministerstva dopravy, v které sídlí České dráhy. Foto: MDČRBudova ministerstva dopravy, v které sídlí České dráhy. Foto: MDČR

Pandemií koronaviru odložený výběr nových náměstků ministra dopravy je ve svém poločase. Ministerstvo dopravy oznámilo, že ze čtyř pozic zatím

Pandemií koronaviru odložený výběr nových náměstků ministra dopravy je ve svém poločase. Ministerstvo dopravy oznámilo, že ze čtyř pozic zatím obsadí dvě a na místa dalších dvou náměstků bude vypsáno druhé kolo.

Sekci legislativní a právní povede Jakub Kopřiva, který již na ministerstvu působí, stejně tak sekci silniční a veřejné dopravy a správních agend bude mít na starost Ladislav Němec, který v pozici náměstka na ministerstvu doposud také působil.

U dalších dvou míst ale ministr nakonec nevybral: jde o místo náměstka pro řízení sekce ekonomické a infrastrukturní, kde dosud působí Tomáš Čoček. Na jeho odchod kvůli kauze elektronických dálničních známek tlačil na počátku roku premiér Andrej Babiš. Neobsazená zůstává i pozice náměstka sekce nesilniční dopravy a mezinárodních vztahů.

„Zbývající dvě místa náměstků vybereme do půlky června, následně bude vedení ministerstva kompletní podle nové organizační struktury a připravené pokračovat v urychlování výstavby, dokončování klíčových infrastrukturních projektů, transparentnosti a efektivnosti veřejných zakázek,“ říká ministr dopravy Karel Havlíček.

Druhé kolo se vyhlašuje v případech, že vybraný zájemce už nemá zájem nebo nebyl nikdo vybrán. Vypsání druhých kol znamená, že se mohou přihlásit i jiní zájemci a zmírnit podmínky pro přihlášení. Na ministerstvu se v poslední době mluví nejčastěji o tom, že Tomáše Čočka má vystřídat poradce Karla Havlíčka Roman Lesný.

V červnu by také měl nově vzniknout odbor vodní dopravy, který doplní existující samostatné dopravní odbory na ministerstvu. Na obsazení pozice ředitele odboru vodní dopravy bude následně také vypsáno výběrové řízení.

Zřízením se dokončí organizační změny započaté k 1. březnu 2020, kdy byl útvar zabezpečující vodní dopravu vyčleněn jako samostatné oddělení, které bude nyní rozšířeno na odbor. Vodní doprava tak po několika letech bude mít na ministerstvu samostatné organizační pokrytí, tak jako ostatní druhy dopravy.

Nové organizační uspořádání Ministerstva dopravy schválila vláda k 1. březnu letošního roku, smyslem změn bylo produktově uspořádat jednotlivé sekce a zároveň zrušit neobsazené pozice politických náměstků. Počet sekcí ministerstva se snížil z pěti na čtyři. Následně byla vypsána výběrová řízení na obsazení vedení čtyř nově vzniklých sekcí. Kvůli nouzovému stavu a opatřením k zamezení šíření koronaviru se pohovory účastníků opozdily o několik týdnů.

Tagy Jakub Kopřiva Ladislav Němec Ministerstvo dopravy
5 komentářů