Havířovské nádraží v bruselském stylu bylo na odpis, teď ho čeká zásadní proměna
Vizualizace podoby přednádražních prostor v Havířově: Foto: Statutární město Havířov
Výpravní budovu vlakového nádraží v Havířově čeká kompletní rekonstrukce. Ještě před pár lety přitom její původní majitel, České dráhy, navrhoval
Veliká pochvala za rekonstrukci. Jen mě mrzí, že se pro návrh neuspořádala architektonická soutěž. O tento atraktivní projekt by se popralo mnoho dobrých architektů a zvýšila by se tím kvalita výsledného projektu. 🙂
Veliká pochvala za rekonstrukci. Jen mě mrzí, že se nevyhlásila architektonická soutěž. Je to atraktivní projekt, o který by se architekti popraly a zvyšovala by se tím kvalita! 🙂
Proč ta odporná červená?! Jinak by to konečně pozvedlo tamější prostranství
Byl by takový problém zvýšit dlažbu v přednádražním prostoru do jedné úrovně s halou, aby byly všechny vstupny bezbariérové (a obešlo se to bez ošklivých a klouzajících ramp)? S kufry, kočárky, ale i na běžný pohyb cestujících by to bylo rychlejší. Zatím jsem to na žádné vizualizaci neviděl.
To je dobrá zpráva, potěšila mě. Jsem z Plzně, takže na havířovské nádraží jsem se jela podívat jen ze zvědavosti, když jsme byli v Ostravě. Celkem jsem nic nečekala, protože známí z dopravy se vyjadřovali, že je k ničemu a zbourat, co s tím. Hned po vstupu jsem si uvědomila, jak je ten prostor příjemný a hezký na pohled. Skutečně je to hezké nádraží, jiné než ostatní.
„mnohonásobně naddimenzované a obtížně se hledá jejich smysluplné využit“ – je to pouze o jejich neschopnosti a stavu nádraží, za který jsou odpovědní. Tomu já osobně nevěřím. Havířov je město desítek tisíc obyvatel. Tady vždy byl problém v ČR v provázanosti na autobusy jak MHD tak dálkové + nekompatibiní prodražující jízdné. Ale dnes jsou i jiné věci než MHD. K tomu počet cestujících roste. Pokud dále opraví linku Havířov Těšín na 120 bude velmi smysluplné cestovat mezi městy jako Opava Ostrava, Těšín, Třinec, Bohumín, Hranice, Olomouc využívat vlak. Pokud nechají koleje tak, tak cestující tam nepůjdou. A s dále směřujícím… Číst vice »
Nerozumím fomulaci na ČT „pokladny a čekárna se z dnešní haly přesunou jinam“. A jako kam? K čemu je pak nádraží. Jak to pak může být památka? To jako paskvlil ala Ústí nad Orlicí?
Přesun pokladny a vytápěné čekárny zde není zmíněn, protože zde chybí informace o využití západního křídla budovy (asi záměrně). Do tohoto křídla (bývalých kanceláří drah) chtěli v minulosti přesunout odbavení cestujících spolu s pokladnou a čekárnou. Minulý projekt, který počítal se zachováním pouze tohoto křídla bude „recyklován“ pro tento záměr. viz článek z minulého roku. https://karvinsky.denik.cz/zpravy_region/nadrazi-v-havirove-se-docka-opravy-bourani-se-nevyhne-20170222.html Interiérové perspektivy již nejsou na internetu k dohledání, byly asi staženy a interiér bude vypadat jako např. v nové budově v Ústí nad Orlicí cca 150 m2, 15 míst na sezení, 1x pokladna, 1x WC, otevřeno do 22:00. Dle stávající strategie ČD „kup jízdenku… Číst vice »
Třeba se došlo konečně k názoru, že zaplacené stavby nemají životnost 30 let – aby se pak zbouraly. Že je stát neudržuje je druhá věc.
Na rozdíl od frýdecké sportovní haly, kde se to lobistům a politickým diletantům povedlo opravdu halu zbourat. A postavit co? Obchodní centrum. A za státní peníze postavit halu novou.
Třetí odstavec:
Správci železnice chtěj koordinovat…
Pane Sůro, takovéhle nespisovné úlety by se zkušenému novináři stávat neměli.
A zkušenému kritikovi by se taky nemělY (ty úlety) stávat…
:)))
Tak to je hodně dobrý trapas pane Novotný. 🙂
Už se stydím.
hlavně snížit strop aby se to nemuselo tak vytápět.
Snížit strop?? To by ale těžko prošlo. Navíc to pak bude prakticky stejné jako demolice, ztratil by se duch té haly 😉
Jaké pak náklady na topení:-) V přestupním uzlu v Kunčičkách se taky netopí vůbec a je to „opraveno“ – tam je vždy radost omylem nebo zpožděním skončit. Ve Svinově, v prosklené části staré pár let se netopí. (vzduchotechnika tam zdá se navržena je, ale je dobře vypnutá, možná první 2 roky po otevření fungovala) A v té části, kde se trochu topí, tam zase neopravují automatické dveře (protože asi peníze), takže teplo uniká. A to je možné vidět asi jen ve státním sektoru. Hlavně že nyní opravovali fasádu po pár letech. Tady prostě vždy někdo něco navrhne. Ale pak to… Číst vice »
Myslím, podle vizualizací, že to bude pěkná rekonstrukce, jenom ta hlášení se můžou překrývat.
Představa že to bude vypadat takto je úsměvná.
„Vážení cestující vlak…“ „Goooooooooooool“ „S pravidelným odjezdem…“ „A je to tři nula…“ „odjede od nástupiště…“ „Franta Nový dává rozhodující gól dnešního zápasu“
Vsiml jste si i horolezecke steny? To je teprve maso, horolezec je na obrazku s nevzhlednou low poly stenou, ktera se tamstylem ani nehodi. Delaji z toho telocvicnu.
Já chci staniční budovy ve stylu unimobuňek od Metroprojektu, ať jsme „moderní“.
Volejbalovej kurt uprostřed výpravní budovy… no jako úlet a výstraha všem aktivistům je to dobrý
Jo, lepší je držet hubu a krok a do ničeho se nemíchat, stačí přece nadávat, jak je všechno k ničemu. 🙂 Úlet to sice je, ale variant je na obrázcích více, můžete si vybrat.
JJ to je opravdu extremni fujtajbl, vsiml jste si i horolezecke steny to je teprve maso, horolezec je na obrazku s low poly stenou
Hala již nebude sloužit pro čekající cestující. V článku to pan Sůra nepíše snad záměrně, ale mezi řádky to napsáno je.