Havířov zdraží jízdné, za jednorázovou jízdenku si cestující u řidiče připlatí 3 koruny

MHD Havířov Foto: Martin BernictMHD Havířov Foto: Martin Bernict

Cena dlouhodobých časových jízdenek na kartě ODISka zůstává stejná.

18 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Lang

V Havířově jsem před dvěma týdny byl. A předtím naposledy před 2 lety. Provoz je stejně tragický jako dřív, akorát tam jsou moderní vozidla. Koupil jsem si před dvěma týdny celosíťovou jízdenku na 24 hodin a stejně někteří řidiči koukali jako telata. Jeden mě s ní dokonce vyhodil, protože neměl čím načíst QR kód z mobilu. Nástup předními dveřmi tu tragédii jen podtrhuje. A právě proto jsem si tu celosíťovou jízdenku koupil, aby po mně nikdo nechtěl zaplatit 12 Kč za jednotlivou jízdu. Volí si do vedení města socany z ANO a stejně to nikam nevede. Obyvatel má Havířov méně,… Číst vice »

Ic540

Provoz a tragický? Jestli hustota provozu tak ano. MHD však jezdí velmi četně a spolehlivě. Také velmi přesně. Trolejbusy byly před mnoha léty v plánu. Naštěstí na to nedošlo. Bylo by to ještě více tragické. To že je nástup předními dveřmi je nepříjemné. No není takový únik tržeb. To že si vybrali plyn je neprozíravé? Vy jste snad čekal válku? Jste natolik prozíravý? S plynem počítá i kraj a to nadále. Do doby jádra. Plyn kraj bere nadále jako přechodné palivo. To že se to teď/nyní nevyplácí jen jen teď. A doteď tomu bylo právě naopak. Je úplně jedno koho… Číst vice »

Lang

Ne, nejezdí přesně. Byl víkend a na několika spojích jsem spočítal tříminutové zpoždění. Není spolehlivá, nemohl jsem do jednoho spoje nastoupit se svojí celosíťovou jízdenkou. S tou četností souhlasím. Není takový únik tržeb, ale zároveň se město o větší množství tržeb okrádá samo, protože tou MHD by mohl cestovat daleko větší počet lidí, kteří by si koupili dlouhodobé časové jízdné. Ale vypadá to, že Vám víc imponují ulice s kolonami. Plyn jsem považoval za zhůvěřilost už v době jeho rozmachu. Sám píšete, že jde o přechodné palivo, takže je vidět, že budoucnost v něm určitě není. Voliči a doprava dost… Číst vice »

Ic540

Proboha to že mělo něco 3 minutové zpoždění třeba jen v části trasy ještě neznamená že MHD Havířov nejezdí přesně. Je velmi přesná HA MHD. Obecně nastalo zlepšení u autobusů oproti minulosti i v rámci ČR. To že někteří šoféři neví dodnes o síťové je opravdu tristní. To sám nechápu že se takoví vyskytují ještě. Ano to by měl dopravce řešit. Mě se to stalo loni na příměstském spoji. Mě to neimponuje nějaké ulice s kolonami. Poznámka byla adresovaná ohledně výše tržeb spíše jako odpověď na současný stav. Ne že je to lepší nástup předními dveřmi což všichni ví že… Číst vice »

Lang

Jestli nastalo zlepšení, nedokážu říct. Ale budiž. Výši tržeb jsem zmínil proto, že by mohla být vyšší. Že současně neunikají peníze kvůli tomu, že se nastupuje předními dveřmi, je sice fajn, ale tím dopravce blokuje další potenciální cestující. O to tady jde. Komplexní řešení? Ale to už dávno existuje. Proč se Havířov snaží zase vymýšlet kolo? Od začátku roku se všemi dveřmi nastupuje ve dvakrát menším Znojmě. Výsledky za tak krátkou dobu ještě nejsou, ale jsem si jistý, že se tento způsob zachová. Vodík je podle mě nestabilní a bateriové autobusy mají krátkou životnost a malou kapacitu a musí se… Číst vice »

Michal Tesař

V Havířově jsem hodně dlouho nebyl. Možná si to pletu ale mám za to, že jsem si vždy kupoval jízdenky a nastupovalo se všemi dveřmi. To se teď v tak velkém městě nastupuje jen předními dveřmi???

Lang

Kdysi, ale to už je hodně dávno, se všemi dveřmi nastupovalo. Ale to je takových 40 let zpátky. 😀
V Havířově se kupuje jízdenka u řidiče, pokud to ovšem dovede, a nastupuje se tudíž jen předními dveřmi. V normálním městě už byste byl o 2 zastávky dál, ale v Havířově pořád trčíte na jedné zastávce a nabíráte lidi. Totálně neefektivní provoz.
Byl jsem se podívat i v Šumbarku a parkoviště jsou plná aut. Jen málo lidí má zájem jezdit pomalou a naprosto nekonkurenceschopnou MHD.

Jezdič

Asi taky nikdo neuvažuje tak, že kdyby se jezdilo rychleji – kdyby se nenastupovalo předními dveřmi a kdyby autobusy na všech těch semaforových křižovatkách, kde na rozdíl od aut nepřijedou v zelené vlně, měly aspoň nějakou preferneci – tak by jízdní doba byla klidně o 30% kratší, ušetřilo by se 5-10 autobusů (tj. cca 20%) a paliva = miliony…

A ještě by jezdili i někteří ti, kteří takhle do autobusu nikdy nevlezou, a vybralo by se více na jízdném…

PetrD

to je také tím, že v Havířově není žádná práce, všichni někam dojíždějí.

Ladislav

V Havířově by to spíš chtělo nějakou tarifní reformu a zavedení přestupních jízdenek i pro ty občasné cestující, než jen zdražení tupého systému vlezu do busu=platím stejně na konečnou jako za jednu zastávku

PetrD

„přestupní“ existují, pokud platíte peněženkou na odisce. Dnes první jízda za 9 kč, další do půl hodiny za polovinu.

Ic540

Ano. Potvrzuji. Přestupní existují u Odisek.
Nyní 9 Kč a přestup 4,50 Kč.
Nově to bude 12 Kč a přestup 6 Kč.

Vím že to budou peníze navíc. A to jich Havířov nedává málo na svou velmi kvalitní MHD. Je však nutná plná integrace do ODIS.

Jsme tuším už posledním nezaintegrovaným ostrovem v síti kraje…

Ondřej

Bohužel jsme. Doufám že se to změní. Někde jsem četl že to je v plánu

PetrD

V čem není Havířov zaintegrovaný do ODIS? Je plně už od 2018 kdy se otevřel Hranečník.

PetrD

A dokonce má Havířov svou speciální zónu 401 a 402. Která je levnější než ODIS zóna 40 a platí jen pro MHD 3CSAD Havířov.

Jenisej

A takto se přesně bojují pokrytci proti autům ve městě. Škoda, že Čsad Havířov neuvede kolik procent z přepravených cestujících tvoří tito občasní.

Luděk Štěkala

Podívejte… já tedy netuším, jestli jste v Havířově někdy byl, ale 11 let město dotuje z rozpočtu cenu 12 Kč. Ročně na tom pálí kolem 100 milionů Kč (loni 117 milionů, odhad na rok 2023 je 135 milionů). Takže za tu dekádu se na tom ztratilo hrubě přes miliardu korun. Roční příjmy Havířova jsou pro rok 2023 1,6 miliardy (výdaje 1,9). Mně to třeba normální nepřipadá.

Ic540

Ano ta částka je opravdu vysoká.

Ale teď abych pravdu řekl nevím zda je těch plánovaných 135 milionů jen pro Havířov.

Nebo je to částka za celý provoz MHD jako celku. A část si však zaplatí Petřvald za 403. Část Albrechtice za 402. Část Horní Suchá za 413 a 406. Část Horní Bludovice za 411. Část Šenov za 418. Vždy za úseky na svém katastru. Byť ty obce dohromady to budou jednotky miliónů. Snad jsem na nic nezapomněl…