Havířov protáhne Dlouhou třídu, průtah městem prodlouží až k budoucímu obchvatu
Oprava silnice I/11 v Havířově. Foto: ŘSD

V současnosti končí důležitý průtah městem hned za lesoparkem v části Podlesí.
V současnosti končí důležitý průtah městem hned za lesoparkem v části Podlesí.
Tohle není obchvat jak prezentuje město Havířov ale propojení dvou dálnic D1 a D48 a tímto přivedou tranzitní kamionovou dopravu do Havířova. Tvrdí že Havířov má tranzitní dopravu což není pravda největší doprava je mezi Ostravou a Havířovem kde lidi dojíždí do práce a aby tu dopravu v centru ještě více ucpaly tak Na Dlouhé třídě a Národní třídě udělají ze dvou pruhu parkoviště ,tak kde jsme. Lidi co se vrací do Havířova z práce stejně většinou pojedu přes město protože se staví do obchodu do lékárny vyzvednout děti na kroužky atd. Poslední sjezd na tomto obchvatu je plánovaný v… Číst vice »
To už tu mělo stát už dávno
Havířov je jedno velké neštěstí,jen se tady kope, bourá, kácejí zdravé stromy někdy na úkor nesmyslných projektů!!!
Lidé houfně opouštějí tady to v uvozovkách město pro život.Radnice to tady vede do záhuby.
No tak ono se stačí podívat kdo je tam u vesla. A taky napařili pěknou daň z nemovitostí, Praha by se mohla stydět jak je levná.
Už aby to bylo.Včera bylo pozdě.
Opravdu se ptám a nechci provokovat: jak se exaktně měří/určuje „zkušenost členů realizačního týmu“?
Skoda, ze tam neni sjezd na Terlicko na silnici 1/11 za Bludovickym kopcem, takhle moc ridicu co pojedou z havirova smer na slovensko ten obchvat nevyuziji a pojedou po stavajici ceste
To si nemyslím, pojedou nahoru a napojí se přímo na obchvat.
Dal jsem Vám palec nahoru. 👍
Jinak přesněji řečeno každý dle místa bydliště v Havířově či okolí se napojí nejkratší cestou na obchvat. Míst k napojení na obchvat je hodně a jsou řešená mimoúrovňově. Nemusí nikdo jet přes Podlesí. To jen ti kteří bydlí na Podlesí a blízké části města a okolí. Třeba z druhé části města ale především ze Šumbarku nikdo přes Podlesí logicky nepojede. Doprava se rozmělní i v rámci Havířova…
Však ano, já to bral univerzálně z centra.
celý ten obchvat je naprosto zbytečný, protože tranzitní doprava v Havířově je zcela marginální.
Zdravím. Jak popisuji níže v příspěvku každý se dle místa bydliště se napojí nejkratší cestou na obchvat. Míst je v okolí města dost a jsou řešená mimoúrovňově… Jinak podstatnou změnou která díky obchvatu vznikne což někteří nechtějí slyšet. Není jen Vámi uváděný směr Slovensko, potažmo tedy v podstatě Trinecko Bystřicko Jablunkovsko. Odpadne jízda přes Bludovický kopec Těrlicko Hradiště Třanovice Hnojník Sťřítěž Ropici k napojení na obchvat Třince a silnici až na Slovensko… Ale I třeba i směry Frýdlantsko Frenštátsko Rožnovsko Ostravice Bílá Čeladná tedy místa kam hodně lidí míří. Nebudou se díky obchvatu muset prodírat obcemi ve směru Frýdek Místek.… Číst vice »
Jsem fanda obchvatů, ale tohle je nesmyslná cesta bez obchvatu, který už teď je diskutabilní bez EIA. Od Těrlicka to bude delší alternativa, od Albrechtic toho jezdí minimum a vše se tlačí přes Suchou…
To vyprávějte lidem v Havířově. Názorný příklad je Opava a to ještě není hotový celý.
Už aby to bylo… ale spoustě lidem pomůže až poslední etapa do vrbic
Cesta/trasa Vrbice Rychvald Petřvald (koridor D15) už není aktuální. Nedávno to i prezentoval Radek Podstawka náměstek pro dopravu kraje na svém faceboku (26.4) po jednání v Rychvaldu kde se nejen hovořilo o tomto projektu (ZRUŠENÍ KORIDORU D15), ale i třeba o trasování vlakotramvaje na území Rychvaldu a jiné detaily ohledně dopravy v Rychvaldu a okolí… První plnohodnotné, čtyřpruhové propojení D1 a D48 v oblasti Ostravska (1/56) se začne stavět příští rok po dokončení všech oprav mostů které nyní probíhají na území Ostravy. Bude se dělat na čtyřpruh Místecká kolem haly Tatran která bude zbourána a dále kolem zastávky Stodolní. Celé… Číst vice »
Rychvaldu by pomohlo alespoň propojení dálnice z křižovatky u Vrbice (je tam na to příprava) kolem Heřmanického rybníka někam do Heřmanic k silnici 470, což by umožnilo aby se doprava k dálnici z této strany dostala přímo a ne objížďkou přes Přívoz, nebo Hrušov, případně Záblatí a Bohumín.
Tramvajky v Rychvaldu moc nikomu nepomůžou, když autem se odtud dojede kamkoliv do Ostravy dříve než ta tramvajka dojede vůbec někam na Hranečnik…
Chápu, že nějakou alternativu k bludovickému kopci je potřeba, ale je až takové monstrum potřeba?
Tak nějaký jiný nápad ? Když se podívám na mapu, tak nevidím jinou možnost. Zato vidím 4 pruhovou komunikaci vedoucí přes celé město končící někde v lese kruhovým objezdem pokračující učelovými komunikacemi na maximálně jedno auto v obou směrech.
Hlavní směry dopravy jsou Rudná na Suchou a Rudná na Bludovice. Než ta západní varianta, osobně bych víc uvítal východní variantu. Ale tu snad nikdo neřešil… A přitom by bylo možné z města vést 2-3 kolektory na Havířov, a tedy by se nemuselo město projíždět, typicky hlavní třída, která je problémová. Třeba něco takového jsem zamýšlel: https://mapy.com/s/rocasuruve a u Těrlicka už na stávající variantu obchvatu na dálnici.
Tahle varianta je úplně nereálná. Je tam přírodní památka Meandry lučiny. Tam nikdo nic nepostaví. Navíc z tohoto jihozápadního směru nelze město fakticky vůbec napojit. Není tam jediná větší cesta. Teď tam staví chodník na Mezidolí a trošku rozšiřují cestu a už to byl obrovský problém.
Hlavní třídu a národní třídu dát do hloubeného tunelu a pod bludovickym kopcem řazeny tunel. Výjezd v Těrlicku u plánovaného tunelu.
Pod středovým pásem a části vozovky Hlavní třídy jsou kolektory voda teplo a další náležitosti. Spousta sítí. To by vyšlo levněji zbourat celý Havířov. Jako základ udělat ty tunely a postavit město znovu od základů…😃
Vy jste hlavička a kudy potom půjde vodovod, odpady, energo ?