Havarijní stav uzavřel most před obcí Střezimíř, z boční zdi vypadlo zdivo

Most na silnici III/12144 před obcí Střezimíř v cestmistrovsví Sedlec-Prčice. Zdroj: KSÚS SKMost na silnici III/12144 před obcí Střezimíř v cestmistrovsví Sedlec-Prčice. Zdroj: KSÚS SK

Oprava mostu byla plánována několik let, proces brzdilo komplikované majetkoprávní vypořádání.

Odebírat
Upozornit na
guest
23 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Alibaba

Měli by si s opravou pospíšit, aby mohli použít normální současné postupy. Když se zpozdí, tak se jim může stát, že jim to památkáři prohlásí za památku a pak s tím budou jen komplikace. 🙂

Jirka

Zjevně krátká paměť. Kameny se vyvalily už jednou, tehdy ještě na provozovanou dopravní cestu. Původně se měl most opravit tak, ze spodní stavba se rozebere a znovu sestaví a udělá se nova, širší železobetonová mostovka, následně se rozhodlo, že se udělá úplně celá nová železobetonová konstrukce s imitaci kamene ála most v úseku Soběslav – Doubí. Rekonstrukci původního mostu (když je tam ten skanzen, mělo by to logiku) údajně zamítla PČR, právě kvůli šířce mostovky.

Jan z Rokycan

A takových případů máme po celé zemi stovky… Most je v kategorii 6, po prohlídce přijde správci seznam opatření (osazení dopravních značek, zamezení míjení vozidel, nutné opravy), no po urgenci třeba do 2 let udělá polovinu. A není to úplně jen chyba SUSky, když jim padá na hlavu 50 dalších obdobných mostů ročně. Celá projektová příprava rekonstrukcí je běh na dlouhou trať a 5 let není bohužel výjimka. Úplně na hlavu je, že se musí u rekonstrukcí často procházet i přes územko (proč, když ten most tam už byl?) Celé je to systémově špatně, nulové postihy porušování zatížitelnosti, podfinancované rekonstrukce,… Číst vice »

Petr

Tak nejlepší je pokud stavba trvá tak dlouho, že realizační firma během stavby skončí. Viz oprava mostu 18-012.

Jarda

Když papíry trvají tak dlouho, že se to dřív opravdu rozsype….

Martas

To samozřejmě není pravda, oni tu opravu začali plánovat, až když už museli omezit provoz, do té doby bobek. Prostě Středočeský kraj.

investičák

No, SŽ(DC) chtěla přece ten zářez mocí mermo zasypat, tak ani „kraj“ neměl důvod, proč by se měl příliš snažit nákladně ještě opravovat most, který po zrušení této části původní FJB nadále už neměl být potřeba a mohl být v rámci zásypu toho zářezu rovněž zlikvidován.

Jiří Kocurek

Když ho opravovali naposled – nadbetonovaná římsa, tak si s vlastnictvím pozemků hlavu nelámali.

bkv

Oprava a rekonstrukce je z třeba z hlediska stavebního nebo finančního naprosto něco jiného…

petr.simek

21. století – střední Evropa, kolorováno.

SYN

„Bez ohledu na majetkoprávní vztahy“ – vždyť říkají že už je mají měsíc vyřešené?

Jirka

Kdo a kde to říká? Vždyť ta oprava, či spíše stavba nového mostu se plánuje už několik let. Podle mě někdo tlačil na to, aby se to zasypalo, přestože se naslibovali hory, doly. Nicméně ŽeČeS je dost vidět, takže jen tak už si to nikdo nedovolí.

ekonom

Nom je to Táborsko, takže Ješeta asi výrazně pomohl svými známostmi a vlivem – jinak by asi SŽ(DC) zvítězila i zde a těm drezínovým šotonaděencům by nechala jen stanici a kousek trati na opačnou stranu, protože i pro ni by to tak bylo levnější. Takže ty majetkoprávní problémy určitě souvisely právě s rozsahem převáděného majetku.

SYN

Aha, takže oni se primárně snažili aby „to“ někdo jiný zaplatil a jim pomohl udržovat nádhernou scenérii zábavního parku+muzea? To je dost chcupe…

Jiří Kocurek

Zdivo? No budiž, kámen ukládaný na hlínu je také zdivo.
Tady z té malty zbyl jen písek, vápenný tmel z malty už dávno vyplavila dešťová voda, ostatně výkvěty na líci zdiva to jen potvrzují, jak se voda odpařila, tak se vápenný tmel vysrážel.

investičák

Je to sice na kopci, ale odněkud se tam pořád objevovala voda – ten sklanatý zářez u St1 v žst. Střezimíř byl každou zimu trvale plný nádherných ledopádů, které vydržely dlouho do jara.

Jiří Kocurek

Vždyť je to na lokálním rozvodí, okolo je na turistické mapě vidět několik pramenících potoků.
Můžem tomu říkat váhavá voda: Ví, že chce dolů, ale ještě neví kudy, tak stojí a váhá, než se někam vydá.

Jirka

Ten skanzen má právě část hodnoty v tom mostu, že je původní. Rozebrat na kameny a znovu sestavit. Náhradních dílů je kolem pořád dost. Buď je zlikvidovali nebo zasypali. Problémem je nedostatečná šíře mostovky, proto je PČR proti.

investičák

V tom místě je skála, takže s dostatkem kamene by žádný problém být neměl – a širší by ten (nový) most mohl být také, kdyby to byla jen „vizuální replika“ toho dosavadního. Ale to by bylo asi hodně drahé, a jde o to, jestli se najde někdo, kdo by to chtěl zaplatit – kraj to nejspíš nebude, ten bude ochoten zajistit jen to nejnutnější.

Jiří Kocurek

Jen tak natěžit šutr v okolí už dneska nejde. Co by se ale udělat dalo, tak do bednění vyzdít z použitého kamene obšívku a na ni nabetonovat železobetonovu klenbu/vanu. Alá Negrelliho viadukt, vanu zalít lehkým betonem a shora zaizolovat.

Krucinální je otázka, jestli by se to dalo zaplatit: Je to pracné a kameníci nepracují jen za boršč a skývu chleba.

Jiří Kocurek

Myšlenka je taková, že původní kámen by byl jenom pohledový, čímž by se nahnal chybějící objem kamene nutný pro rozšíření. Ale €€ šmudlo.

SYN

Když to má být součást skanzenu, tak se po „tom“ nemá chtít dopravní funkce… neříkám že se musí most kompletně uzavřít, ale mít archaický most po kterém MUSÍ jezdit těžká vozidla (minimálně autobusy nemají moc reálnou objížďku, jistě za peníze se dá všecko třeba i třikrát delší trasa a lidem rozdávat občerstvení zadara aby nebrblali kvůli delší jízdní době) je podle mně neřešitelná situace… chce to nový most, nejspíš i jinde, a tuhle památku ať si udržují jako součást muzea (a klidně si tam dají třeba mýto a vstupné pro turisty).

Pepik

Schválně kolik lidí bude na tom,,alá skanzenu“ ročně aby to bylo tak výhodné jak všade tvrdí. Mě to přijde jako vyhozené peníze už dávno to mělo být zavezeno a nemuseli se řešit takové zbytečné problémy a ať se jede každý podívat jak je narváno na drezíně a v muzeu copak jsme někde v památkové zóně. Doufám že sanaci skal a podobné náležitosti které jsou už vidět si bude majitel skanzenu platit ze svého protože tento stát potřebuje peníze na daleko důležitější věci.