Hašišbedny se možná vrátí do Polska, zájem projevila společnost SKPL
Zelený vůz M27.003 a červený M27.004. Autor: JHMD/Jan Píšala

Po bližším ohledání se ukázalo, že všechny vozy jsou zprovoznitelné, jeden je dokonce provozní.
no kdo by to byl tušil??
Každá koruna je za ten hnůj zlatá !!!
Pokud by byla více prosklená jako vyhlídkový vůz,tak by měla asi i možné uplatnění
1) spravit klimatizaci
2) spravit hajzlík
3) vytrhat interiér a dát normální lavice VEDLE oken aby z toho škopku bylo něco vidět
4) vyměnit podvozky za něco nehoupavého
Teprve potom to možná bude mít uplatnění.
5) a celé to schválit na DÚ. Do té doby nejezdit, peníze nemít, čas ztratit taky.
Osoblažská úzkorozchodná dráha, o. p. s., nemá zájem?
https://www.osoblazsko.com/oud/
Snad mají pud sebezáchovy a rozum…
Má zájem o normální motorák, ne o tenhle střep.
Upřímnou soustrast polským cestujícím a vlakovým četám.
Jedno se musí nechat. Jen málo přezdívek železničních vozidel dokonale vystihuje vzhled vozidla, případně jeho základní vlastnosti, ale autorovi hašišbedny (přezdívky, ne vozidla) se podařilo dokonale trefit i ducha toho motorového vozu a duševní rozpoložení tvůrce a asi i vlastníka, který něco takového zadal, schválil a provozoval. Vzdávám tímto velký hold autorovi přezdívky, která je fakt naprosto přesná. Vivat Hašišbedna! 🤣
Dtto šukafon.
Tak to si nemyslím. Úplně jiný level..
Alberte odvezte je rovnou do šrotu, sice prodejem získáte nějaké peníze, ale za tu ostudu to nestojí.
Bohužel musím úzkou uživit. Není to lehký úkol a za tu ostudu mi to stojí. 😀
To je jistě nelehký úkol, po letech bez provozu musí být trať v hrozném stavu, vozidla nevyjímaje. Pára zůstala provozní?
za mě ani ostuda nehrozí, když nový majitel bude znát stav a potřebné změny/úpravy – počínaje uspořádáním sedadel v interiéru, na což Vy logicky nemáte aktuálně volné peníze a čas ….
Já si myslím že pan fikacek chce tu železnici rozjezdit takže každá korunka dobrá
Ostudu bude mít akorát nový majitel, JHMD si je užili až dost.
Tak pokud to ti Poláci chtějí, byl by blázen to neprodat.
Vždyť ono je to původně polské. Je to kolejový autobus ještě primitivnější než šukafon (resp. tady těžko říct, protože podvozky to má lepší), jezdil po všech polských úzkorozchodkách.
V Polsku k tomu může být nějaká nostalgie a můžou být rádi, že to někdo nesešrotoval nebo to neshnilo.
Hašišbednu vyrobili flexou a svářečkou a podobnými prostředky se z toho dá zase vykouzlit MBxd2. Původní podoba zde: https://www.vlaky.net/zeleznice/spravy/7890-Polske-uzkorozchodne-trate-vozovy-park-cast-druha-motorove-vozy-a-vagony/
Z původního vozu je pouze překopaná skříň a podvozky,ostatní je nové a bohužel ne vždy ideální,rozhodně to není jednodušší než 810…
Ať už tam jsou.
Hluboce se omlouvám strojům 810 za mojí neoblíbenost. Protože proti tomuhle to byla krásná a luxusní vozidla
Přesně, když jsem v Obratani přestoupil z Hašišbedny do Regionovy, připadal jsem si vždycky jak v bavlnce.
jednou jsem hašišbednou jel.od té doby o ní mluvím
pouze v superlativech.není nic lepšího.
Asi ji špatně vyvětrali a nadýchal jste se původního obsahu 🙂 🙂 🙂
Já bych si alespoň jednu nechal a předělal ji na elektriku.
Tak si jednu kupte a předělejte 🙂
Jinak navrhujete zadrátovat úzkorozchodku 25 kV?
Na baterie, samozřejmě. Kdybych měl 80 km tratí, tak bych ji koupil.
Tak si kupte i 80 km tratě, ne?
Přes nevalnou pověst mě mrzí, že jsem se Hašišbednou nikdy nesvezl, určitě by to byl ve své obskurnosti zajímavý zážitek. Vlastně jsem v době jejich působení na JHMD jel jen jednou z Obrataně až do Hradce, ale měl jsem zrovna „smůlu“ na klasické TUčko s Balm-ú, Hašišbedna jela na spoji v opačném směru.
Mořská nemoc už po pár ujetých kilometrech, nefunkční záchod, zalehnuto v uších…
Člověk z toho vždy vylezl celý omlácený.
Jestli chcete podobný zážitek, nechte se zavřít do sudu a hodit ze svahu.
U mě to před 5,5 lety dopadlo naopak – dle oběhů, měl na příslušném dopoledním spoji z Obrataně do J. Hradce jet lok. + vagón. Ale nakonec to nějak prostřídali a jela hašišbedna.
Po pár kilometrech kymácení jsem musel sníst Kinedryl, abych tu jízdu nějak urejdoval.
20min. (?) pauza v Kamenici taky přišla vhod.
WC nefunkční a vyloženě „zatavené“ dveře na WC (fungovalo v nich vůbec někdy?).
Masochistický zážitek.
WC nefungovalo ani u jednoho motoraku za celou dobu provozu
tam nebyla klapka na koleje?
Jedna je už provozní, dá se to napravit.
Zni to bizardne, ale bude moznost se s hasisbednout jeste nekdy svest? Diky
Taky bych si moc rád na ní udělal svůj názor a když nic jiného, tak měl aspoň intenzivní zážitek.
Pozor, není tam D. A určitě dalo, napište Albertovi, a udělá vám šotovýlet do Kamenice – aspoň taky trochu přispějete na rekonstrukci tratí. Ale upřímně to fakt za to nestojí. Je to jako jet v kurníku nebo dětském domečku z nějakých desek, který je přidělaný na zemědělský valník, který jede po poli. Vidět z toho není, sedí se na dřevěné lavičce zády k oknům a celé se to houpe jako starej Brůna. (Vmax je teď omezená, takže to nezažijete naplno). Ale abychom byli féroví ke studjiu Mjolk a dalším prasatům, co se vzniku hašišbeden podílely, tak kývání byla už vlastnost… Číst vice »
Tolik zájemců o nostalgickou jízdu se tu najednou vylíhlo…
To skoro vypadá, že byste si snad jednu tu kraxnu měl ponechat a okolo úplňku za víkendových nocí byste mohl p.p. zařazovat (pro zájemce starší 18 let) terapeutické jízdy mobilního S-M studia.
Klienti, kteří by po ukončení jízdy opustili vozidlo po svých, by od vás při výstupu obdrželi malý upomínkový Certifikáček, něco na způsob potvrzení o úspěšném absolvování bobříka odvahy. 🙂
Jako o nic jste nepřišel. Klíma tenkrat moc nejela, ven neni pořádně vidět, hluk takovej že vám regionova připadá pam jako tiché vozidlo.
Ja do ni v Kamenici jednou vlezl. Bylo to podobne, jako lezt na posed😃
Jezdil jsem tím denně. Ničeho nelituje. Jízda byla otřesná.
Nikdy jsem tu možnost neměl se tím svézt. Že zvědavosti jsem se podíval dovnitř. Vždy když jsem jel do Kamenice, nebo Bystřice, tak jsem měl štěstí na klasickou soupravu.
Doufejme ze se prodej povede, a budou nějaké penízky na zprovoznění dalších vozidel
Přesně tak, aspoň ty modernizované TU rozjezdit.
Kolik těch TU tam je?
4 modernizované (z toho 2 pojízdné)
4 bez modernizace nepojízdné
1 by měl byt asi vrak s nemožnosti sprovoznit
nepojízný na pomník??
jo, a druhý den nám Polsko vyhlásí válku