kmax

Hašišbedny se možná vrátí do Polska, zájem projevila společnost SKPL

Zelený vůz M27.003 a červený M27.004. Autor: JHMD/Jan PíšalaZelený vůz M27.003 a červený M27.004. Autor: JHMD/Jan Píšala

Po bližším ohledání se ukázalo, že všechny vozy jsou zprovoznitelné, jeden je dokonce provozní.

Odebírat
Upozornit na
guest
50 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
petr

no kdo by to byl tušil??

Radim H.

Každá koruna je za ten hnůj zlatá !!!

zaosa

Pokud by byla více prosklená jako vyhlídkový vůz,tak by měla asi i možné uplatnění

Joe

1) spravit klimatizaci
2) spravit hajzlík
3) vytrhat interiér a dát normální lavice VEDLE oken aby z toho škopku bylo něco vidět
4) vyměnit podvozky za něco nehoupavého

Teprve potom to možná bude mít uplatnění.

N.N.

5) a celé to schválit na DÚ. Do té doby nejezdit, peníze nemít, čas ztratit taky.

Pepa

Osoblažská úzkorozchodná dráha, o. p. s., nemá zájem?
https://www.osoblazsko.com/oud/

Martin H.

Snad mají pud sebezáchovy a rozum…

Folty

Má zájem o normální motorák, ne o tenhle střep.

Matěj Šedivý

Upřímnou soustrast polským cestujícím a vlakovým četám.

Martin H.

Jedno se musí nechat. Jen málo přezdívek železničních vozidel dokonale vystihuje vzhled vozidla, případně jeho základní vlastnosti, ale autorovi hašišbedny (přezdívky, ne vozidla) se podařilo dokonale trefit i ducha toho motorového vozu a duševní rozpoložení tvůrce a asi i vlastníka, který něco takového zadal, schválil a provozoval. Vzdávám tímto velký hold autorovi přezdívky, která je fakt naprosto přesná. Vivat Hašišbedna! 🤣

Folty

Dtto šukafon.

Martin H.

Tak to si nemyslím. Úplně jiný level..

Pavel

Alberte odvezte je rovnou do šrotu, sice prodejem získáte nějaké peníze, ale za tu ostudu to nestojí.

fikacek

Bohužel musím úzkou uživit. Není to lehký úkol a za tu ostudu mi to stojí. 😀

Radek

To je jistě nelehký úkol, po letech bez provozu musí být trať v hrozném stavu, vozidla nevyjímaje. Pára zůstala provozní?

Milan M Mikulovsky

za mě ani ostuda nehrozí, když nový majitel bude znát stav a potřebné změny/úpravy – počínaje uspořádáním sedadel v interiéru, na což Vy logicky nemáte aktuálně volné peníze a čas ….

Avlaky

Já si myslím že pan fikacek chce tu železnici rozjezdit takže každá korunka dobrá

Jan Tichavský

Ostudu bude mít akorát nový majitel, JHMD si je užili až dost.

Kotec

Tak pokud to ti Poláci chtějí, byl by blázen to neprodat.

Folty

Vždyť ono je to původně polské. Je to kolejový autobus ještě primitivnější než šukafon (resp. tady těžko říct, protože podvozky to má lepší), jezdil po všech polských úzkorozchodkách.
V Polsku k tomu může být nějaká nostalgie a můžou být rádi, že to někdo nesešrotoval nebo to neshnilo.
Hašišbednu vyrobili flexou a svářečkou a podobnými prostředky se z toho dá zase vykouzlit MBxd2. Původní podoba zde: https://www.vlaky.net/zeleznice/spravy/7890-Polske-uzkorozchodne-trate-vozovy-park-cast-druha-motorove-vozy-a-vagony/

Aleš

Z původního vozu je pouze překopaná skříň a podvozky,ostatní je nové a bohužel ne vždy ideální,rozhodně to není jednodušší než 810…

55p

Ať už tam jsou.

Václav

Hluboce se omlouvám strojům 810 za mojí neoblíbenost. Protože proti tomuhle to byla krásná a luxusní vozidla

Matěj Šedivý

Přesně, když jsem v Obratani přestoupil z Hašišbedny do Regionovy, připadal jsem si vždycky jak v bavlnce.

sano

jednou jsem hašišbednou jel.od té doby o ní mluvím
pouze v superlativech.není nic lepšího.

vbb

Asi ji špatně vyvětrali a nadýchal jste se původního obsahu 🙂 🙂 🙂

Martin

Já bych si alespoň jednu nechal a předělal ji na elektriku.

vbb

Tak si jednu kupte a předělejte 🙂
Jinak navrhujete zadrátovat úzkorozchodku 25 kV?

Martin

Na baterie, samozřejmě. Kdybych měl 80 km tratí, tak bych ji koupil.

MaT

Tak si kupte i 80 km tratě, ne?

libcha

Přes nevalnou pověst mě mrzí, že jsem se Hašišbednou nikdy nesvezl, určitě by to byl ve své obskurnosti zajímavý zážitek. Vlastně jsem v době jejich působení na JHMD jel jen jednou z Obrataně až do Hradce, ale měl jsem zrovna „smůlu“ na klasické TUčko s Balm-ú, Hašišbedna jela na spoji v opačném směru.

Jmeno

Mořská nemoc už po pár ujetých kilometrech, nefunkční záchod, zalehnuto v uších…

Člověk z toho vždy vylezl celý omlácený.

Jestli chcete podobný zážitek, nechte se zavřít do sudu a hodit ze svahu.

xyz

U mě to před 5,5 lety dopadlo naopak – dle oběhů, měl na příslušném dopoledním spoji z Obrataně do J. Hradce jet lok. + vagón. Ale nakonec to nějak prostřídali a jela hašišbedna.

Po pár kilometrech kymácení jsem musel sníst Kinedryl, abych tu jízdu nějak urejdoval.

20min. (?) pauza v Kamenici taky přišla vhod.

WC nefunkční a vyloženě „zatavené“ dveře na WC (fungovalo v nich vůbec někdy?).

Masochistický zážitek.

Emil

WC nefungovalo ani u jednoho motoraku za celou dobu provozu

petr

tam nebyla klapka na koleje?

fikacek

Jedna je už provozní, dá se to napravit.

Karel

Zni to bizardne, ale bude moznost se s hasisbednout jeste nekdy svest? Diky

Zdeněk Matějka

Taky bych si moc rád na ní udělal svůj názor a když nic jiného, tak měl aspoň intenzivní zážitek.

Folty

Pozor, není tam D. A určitě dalo, napište Albertovi, a udělá vám šotovýlet do Kamenice – aspoň taky trochu přispějete na rekonstrukci tratí. Ale upřímně to fakt za to nestojí. Je to jako jet v kurníku nebo dětském domečku z nějakých desek, který je přidělaný na zemědělský valník, který jede po poli. Vidět z toho není, sedí se na dřevěné lavičce zády k oknům a celé se to houpe jako starej Brůna. (Vmax je teď omezená, takže to nezažijete naplno). Ale abychom byli féroví ke studjiu Mjolk a dalším prasatům, co se vzniku hašišbeden podílely, tak kývání byla už vlastnost… Číst vice »

Karl vB.

Tolik zájemců o nostalgickou jízdu se tu najednou vylíhlo…
To skoro vypadá, že byste si snad jednu tu kraxnu měl ponechat a okolo úplňku za víkendových nocí byste mohl p.p. zařazovat (pro zájemce starší 18 let) terapeutické jízdy mobilního S-M studia.
Klienti, kteří by po ukončení jízdy opustili vozidlo po svých, by od vás při výstupu obdrželi malý upomínkový Certifikáček, něco na způsob potvrzení o úspěšném absolvování bobříka odvahy. 🙂

Jan3

Jako o nic jste nepřišel. Klíma tenkrat moc nejela, ven neni pořádně vidět, hluk takovej že vám regionova připadá pam jako tiché vozidlo.

Drozd

Ja do ni v Kamenici jednou vlezl. Bylo to podobne, jako lezt na posed😃

Luky

Jezdil jsem tím denně. Ničeho nelituje. Jízda byla otřesná.

Olda

Nikdy jsem tu možnost neměl se tím svézt. Že zvědavosti jsem se podíval dovnitř. Vždy když jsem jel do Kamenice, nebo Bystřice, tak jsem měl štěstí na klasickou soupravu.

Avlaky

Doufejme ze se prodej povede, a budou nějaké penízky na zprovoznění dalších vozidel

Jan3

Přesně tak, aspoň ty modernizované TU rozjezdit.

Jirka

Kolik těch TU tam je?

Avlaky

4 modernizované (z toho 2 pojízdné)
4 bez modernizace nepojízdné
1 by měl byt asi vrak s nemožnosti sprovoznit

petr

nepojízný na pomník??

Marek Janík

jo, a druhý den nám Polsko vyhlásí válku