kmax

Hašišbedny se možná vrátí do Polska, zájem projevila společnost SKPL

Zelený vůz M27.003 a červený M27.004. Autor: JHMD/Jan PíšalaZelený vůz M27.003 a červený M27.004. Autor: JHMD/Jan Píšala

Původem rumunské motoráky z 80. let se na jih Čech dostaly přes Polsko, kde je provozovaly polské dráhy.

Čtyři motorové vozy M27 z jindřichohradeckých úzkokolejek mají naději, že neskončí jako zahradní domky na nářadí. Znovu vozit cestující by mohly v Polsku, odkud je před dvaceti lety Jindřichohradecké místí dráhy (JHMD) získaly.

Předběžný zájem o ně projevila polská společnost SKPL, která se věnuje především provozu na lokálkách, včetně úzkorozchodných. Podle nového majitele jindřichohradeckých úzkokolejek Alberta Fikáčka se už byli polští zájemci na motoráky v Jindřichově Hradci podívat.

SKPL zajišťuje například prázdninový provoz na úzkorozchodné trati Zbiersk – Petryki – Złotniki Wielkie – Goliszew ve Velkopolském vojvodství. V tuzemsku je známá i tím, že koupila od Českých drah několik motorových vozů řady 810.

Fikáček s motoráky M27, kterým se dostalo přezdívky hašišbedna či ponorka, pro provoz v jižních Čechách a v kraji Vysočina nepočítá. Dva vozy se prodávají jako schopné zprovoznění, další dva vozy jsou označené jako „aktuálně nezprovoznitelné“.

Vozy jsou označené jako motorová tramvaj, jak byly kdysi schváleny. „Vozy jsou známé svým charakteristickým vzhledem s kulatými okny. Jsou ideální pro úzkokolejné tratě,“ stojí v nabídce.

Původem rumunské motoráky z 80. let se na jih Čech dostaly přes Polsko, kde je provozovaly polské dráhy. Podle návrhu liberecké architektonické kanceláře Mjölk jim nynější podobu vtiskla v první polovině minulé dekády českobudějovická železniční opravna 4Rail.

Více informací je na Wikipedii.

Fikáčkova společnost Gepard Express je novým majitelem jindřichohradekých úzkokolejek od začátku října, kdy koupila v konkursu majetek zkrachovalých Jindřichohradeckých místních drah. Jak již dříve Fikáček uvedl, chce se nyní naplno věnovat záchraně úzkokolejek.

JHMD, neprovozní motorové vozy M27. Autor: Zdopravy.cz/Jan ŠindelářJHMD, vůz M27. Víkend 1. a 2. října 2022. Autor: Dalibor PalkoJHMD, vůz M27. Autor: Dalibor PalkoJHMD, motorový vůz M27.003 (zvaný Ponorka, Nautilus či Hašišbedna), interiér. Autor: Zdopravy.cz/Jan ŠindelářJHMD, motorový vůz M27 na konečné v Obratani. Autor: Zdopravy.cz/Jan ŠindelářJHMD, motorový vůz M27.003 (zvaný Ponorka, Nautilus či Hašišbedna). Autor: Zdopravy.cz/Jan ŠindelářJHMD, motorový vůz M27.003 (zvaný Ponorka, Nautilus či Hašišbedna), interiér. Autor: Zdopravy.cz/Jan ŠindelářZelený vůz M27.003 a červený M27.004. Autor: JHMD/Jan PíšalaPřevoz nalakovaného vozu M27.003 z kamenické dílny do dílen v Jindřichově Hradci. Autor: JHMD/Jan PíšalaPřevoz nalakovaného vozu M27.003 z kamenické dílny do dílen v Jindřichově Hradci. Autor: JHMD/Jan Píšala
Tagy Gepard Express JHMD motorový vůz M27 SKPL
Žádné komentáře