dkv-spojujeme

Hasiči znovu zasahují u vlaku Arrivy, koridor podél Berounky stál. U Labe hořely vagóny se dřevem

Zásah hasičů u jednotky 845 v březnu 2023. Ilustrační foto: Arriva vlakyZásah hasičů u jednotky 845 v březnu 2023. Ilustrační foto: Arriva vlaky

Oba požáry se obešly bez zranění.

181 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
zdeněk

Že to někdo nechá jezdit. S cestujícími.

Zbyněk

To jako fakt někdo naplánoval rychlík v nezávislé trakci po elektrifikované trati? Chápu, že pro spoustu cestujících jsou přímé vlaky pohodlnější, někteří by se byli i schopni ztratit na přestupu, ale co tomu říká ekonomika provozu a tolik protěžovaná ekologie? Veřejná doprava však může efektivně existovat jen s akceptovatelnými přestupy, což se v dnešní době kompjútrů v porovnání s dobou papírovou jaksi nedaří, to je tedy fakt…

zdeněk

Vergly. Uchraň mě cestujícího to nahradit 843 Ostrava Olomouc.

PvvS

Tak tam zrovna 843 vymýtí ETCS..

zdeněk

A proč by mělo. Na té trati je snad někde ETCS?

Gargy

Etcs tam zatím není

vtvt

Kolik 628/845 provozuje Arriva? Prý cca 50 https://www.atlasvozu.cz/drzitel/arr.html

Michal

Voda na mlýn ČD.

Vašek

Prdlajs!

Michal

Prdlajs co?

Vašek

Nevím, proč by to měla být voda na mlýn ČD. Co jako myslíte, že se stane? Je třeba nehoda Pendolína voda na mlýn ARRIVY? Prdlajs.

Michal

Protože na závady soukromých dopravců stále někdo upozorňuje. Zato, že ČD tu dělají bordel odjakživa, někteří lidi považují za naprosto normální a omluvitelné.

Pajoš

A v čem?

MHD

Leda v tom, že už Arriva nebude mít co půjčovat Regiojetu a že už vlastně sama mít nebude čím jezdit. Takže by si k ČD přišla půjčit 854 😉

Gargy

854 jsou navíc k půjčení.. těžko.cd je rádo že má nějaké vozidla než přijdou nové saryky

Michal

854 se měli dávno vyřadit. Žádná Wi-Fi, žádná klimatizace a s každým rokem to chcípá častěji.

Michal

V čem asi? ČD má spoustu zarytých obhájců, kteří využíjí sebemenší příležitosti, aby mohli říct, jak jsou ČD dokonalé, přitom tu odjakživa dělaly bordel.

Pajoš

Aha…netušil jsem že jde o tak hlubokou myšlenku…

Michal

Tady o žádnou hlubokou myšlenku bohužel nejde. Prostě, ČD na některé tratě kašle a kraj to tiše toleruje.

Tomáš679.2

Co má co do činění ČD s tratí? To je snad věc SŽ , ne? Nebo jste myslel spíše spoje?

Stepan

Že po nich jezdí?

Michal

Děkuji, takhle jsem to pochopitelně, ale někteří se holt musí za každou cenu rýpnout.

Michal

Takže Vy víte, co jsem měl na mysli, ale přesto jste si musel rýpnout. Navíc, všechny problémy nelze svádět na někoho jiného, což ČD dělají zcela běžně.

Pajoš

Nedivím se že CD na některé tratě kašlou když žádné nevlastní 😀
Co to melete za kraviny???

Michal

Další, kdo si musí rýpnout?

medical examiner

Možná, ale spíš to bude znamení pro kraje…

Michal

Jaké znamení kraje? Podívejte se, co předvádí Zlínský kraj.

Gustav

No, ono stačí vidět místa v kolejišti, kde dopravce s těmito jednotkami pravidelně zastavuje nebo je odstavuje a dle stavu pražců a kameniva je asi jasné, v jak „kvalitním“ technickém stavu mají jednotky pohonné ústrojí, co se týče těsnosti.

Ares

Prosím vás, takových oblemcaných míst, kde se odstavují pravidelně motoráky 814 a 810 ČD lze na síti najít nespočet.. Tím nic neomlouvám, ale neučinil jste nový objev.

Tomáš679.2

Silniční motorové vozidlo, které svým provozem znečišťuje unikem provozních kapalin komunikaci nebo životní prostředí nemá na silnici co dělat. Pokud se objeví kapka oleje pod vozidlem na asfaltu je to znečišťování. A to samé by mělo platit u vozidel kolejových. Pokud odněkd něco teče je to špatně. Své o tom ví i závodníci na uzavřených okruzích např. Joachim Hahn, který málem z důvodu netěsnosti do závodu nemohl startovat.

PvvS

Hmm, takže se odstavují všechny ČKD tramvaje ? Ty 2 pruhy mezi kolejnicema jsou známý u všech provozovatelů.

Tomáš679.2

To je možný. Já jen říkám co platí pro běžného občana.

Tomáš679.2

Opravuji hrubou chybu: Jochen

Tomáš679.2

Kdo sledoval ví a kdo ne může se na to podívat:
https://youtu.be/7IVpVY1c5lM?t=1946

Tomáš679.2

„Vypíchl“ bych ještě tento silný moment:
https://youtu.be/7IVpVY1c5lM?t=2166

Gwann

Hezké, ale pokud 845 teče podobné jako 814, či spíš víc, tak je to k zamyšlení, nakolik jsme si pomohli.

Jakkoliv Chodově vlastnosti i odhlučnění 845 jsou slušně g hlediska substratu

PvvS

Doporučuju si zajít kamkoliv, kde takhle zastavují 854 nebo 842. A pak něco vykládat o těsnosti..

Pajoš

842???
To jste si dost zaprehanel.

PvvS

Proč ?

Pajoš

Že by proto že v místech kde pravidelně 842 zastavují nejsou vidět nějaké známky netěsnosti?

PvvS

Ty hadry mezi kolejema v Brně mluví jinak..

medical examiner

A v Olomouci pod 843 taky žádné louže nebývaly…

Gargy

842 jsou v pohodě..i 810 s motory Tedom

medical examiner

Jezdí vlastně ještě někde 810 s původním motorem?

Gargy

Nějaké ještě LIAZ mají ale původní na tom motoru bude tak Dekl.hodne 810 se teď odstavilo i pro nadbytečnost.dost modernizováno na Regio myš

medical examiner

To z nich ta nafta teče tak strašně?

Lukáš Chytil

Ne, olej z převodovky.

Tomáš679.2

Třída 628.2/928.2 „Celkem bylo v letech 1986 až 1989 pořízeno 150 těchto jednotek. V lokomotivním depu Kiel ( Betriebswerk ) několik těchto vozů chvíli jezdilo rychlostí až 140 km/h, ale protože se tím značně zvýšilo opotřebení, byly tyto rychlíky brzy opět ukončeny. Před několika lety prošel 628.2 také zásadní modernizací interiéru. Několik jednotek bylo prodáno soukromým operátorům v České republice.“ https://en.wikipedia.org/wiki/DB_Class_628 Fajn. A unás to jezdí na sever jako co? Jako rychlík? „Planmäßige Einsätze gibt es vom 628.2 Stand 2022 nicht mehr.“ „Motorizace je na dnešní poměry poměrně slabá. Nízký výkon někdy vede k delší dojezdové době na trasách s… Číst vice »

Ares

Kategorie vlaku pod kterou to jezdí je celkem vedlejší záležitost dobrá tak pro šotouše.

Gargy

Tak to určitě není jedno ..to jako kdyby na rychlíku jezdila regina

Pája

Regínu si při 140 km/h raději ani nezkouším představit 😆😆😆

medical examiner

A co 843 nebo 854?

Pája

843 je vozidlo na dvounápravových otočných podvozcích s pneumatickým vypružením a kotoučovými brzdami. Roztáhnout jí na 140 vydrží, nic neupadne a na trati se – snad -udrží. S úpravami a schválením by se to dalo i legálně. Určitě jiný převod TM, dosadit tlumiče vrtivých pohybů, možná jiné tlumiče kmitů, pokud by nevyhovovaly tak vyměnit čelní skla atd… M152/810 v podobě 814 v té rychlosti nejspíš jako první ztratí kardan a nebo se rozpadne nápravová převodovka. A i kdyby to byl jen řidičák, tak se pravděpodobně rozkmitá a tudíž pravděpodobně vykolejí. Píšu pravděpodobně, protože neznám nikoho, kdo by se pod takové… Číst vice »

Tomáš679.2

Tak jo. Ale pokud to berete takhle není třeba se jakkoliv divit zpožděním a případným technickým problémům, které mohou být způsobené nevhodnými provozními podmínkami. Znáte to jak třeba Škodovky 105-130 (motor vzadu,chladič vpředu a dlouhé trubky pod autem) při dlouhém dálničním zatížení zejména v letních měsících kdy olej řídl natolik, že při zpomalení začala problikávat kontrolka mazání díky zrátě tlaku ? Pokud poženete vlak rychlostí na kterou nemá bude se motor také pravděpodobně více zahřívat a vše bude pracovat.Řidší provozní kapaliny tak začnou snáze prosakovat netěsnostmi, které by jindy nemusely být až takový problém. Ono se tam také píše o… Číst vice »

VTT

U toho Kielu to jezdilo jako RegionalExpress (ono tam na mnoha tratích jiné kategorie vlaků ani nejezdí). A třeba RE Kiel – Husum tehdy měl mezistaniční úsek mezi Kielem a Rendsburgem dlouhý asi 40km bez mezizastávky, pokud se nepletu. A i jinde byly zastávky třeba po 15km. V tomto ohledu tedy nic, co by se vymykalo zvyklostem s R21. Na druhou stranu, krom stoupání na most v Rendsburgu to je tam vše rovina.

Anonym ze severu

Mimochodem neplánuje Arriva odkoupit MJ 628 od Regiojetu, co teď jezdí v ÚK?

Elb

Proč by to dělala, když by je skoro určitě bude mít výhodněji od DB?

Zapa

To jsou snad ještě větší hajtry.

medical examiner

Tak to aby si ve stanicích podél tratě 200 pořídili cedule s nápisem:
„Rychlíky do Prahy/Českých Budějovic dnes nejezdí, protože není s čím.“

Tomáš679.2

A takhle to začalo.
https://www.youtube.com/watch?v=d4PpfTOQFlA

Jenže problém je, že na kouř, který se při jízdě může objevit není kdo by upozornil, když podél trati mnohdy nikdo neslouží.

https://youtu.be/7lboXvtNNzI?t=60

Tomáš679.2

Díky za uznání. Každpádně by bylo dobré strojvůdce techto strojů poučit o tom, že jak bylo v dokumentu řečeno meli by se snažit vozidlo co nejvíce přiblížit ke komunikaci pro snadný přístup hasičů.

Tomáš679.2
PvvS

Vozidlo je postradatelný. První je bezpečnost lidí. A než jet s plápolajícím motorákem až někam na přejezd, tak je lepší vyklopit lidi zavčas .

medical examiner

Co kdyby ta nafta nebo jiné ropné produkty náhodou začla hořet…

Tomáš679.2

Tomu rozumím. Proto říkám „měl by se snažit“. Asi jsem měl ještě dopsat pokud je to alespoň trochu možné. Ale pokud by se měl člověk rozhodovat zda zastavit v poli nebo o 200 metrů dál je to stejné jako se rozhodovat zda zastavite na viaduktu a nebo zastavíte o kousek dál.

Pája

V200 DB z Vašeho odkazu i s deriváty má dva agregáty a dvě převodovky. V případě požáru můžete strčit tu mašinu jen jedním. Ale pokud hoří nafta stříkající z prasklé trubky u mašiny s jedním agregátem, tak se na přiblížení radši vys….

Tomáš679.2

Tak to jo.To je jasné. Je to závislé na situaci. Ale stejně to měli moc hezky vymyšlené s tou ruční pumpou a hadicí

Karek

Ariiva by měla začít ke každé jízdence dávat opékací vidle, špekáček, chléb a hořčici pro případ že by někde zůstala stát.

medical examiner

Hmmm…měli by to i s originálním občerstvením 😀

Jiří Kocurek

To by měl zajímalo, od čeho chytilo dřevo na vagonech.

Ryno

na té fotce vypadá ohořele i podvozek, třeba se dozvíme za chvíli víc

BND30

Okuje od brzdění , např. ?

Vašek

Hořel už druhý vůz za mašinou, klidně jiskra od sběrače, nebo jestli má vůz litinové zdrže, pak jiskra při brzdění.

Tomáš679.2

Čert vem dřevo na vagonech. Mě by zajímalo jak vznikl požár v CHKO.

Jiří Šrámek

Ve které CHKO?

Tomáš679.2

NP je taky CHKO. Nebo není?

medical examiner

Z hlediska ekonomického to tak lze brát.
V obou případech není možné standartní lesní hospodaření…

Jiří Kocurek

Dovolím si poznamenat, že zapálit kmen na půl metru tlustý je o dost složitější než zapálit suché větvičky.

Tomáš679.2

O tom nemůže být sporu.

Nasranej

Jiskra od smykadla, to už tu párkrát bylo.

Vašek

171 drží žlutý trikot.😆

medical examiner

A nepustí ho a nepustí…že by ho třeba půjčila 090…nebo 231…

Leinad

Nebo 001 (UnO)

Kernteriér

K požáru došlo před osmou hodinou, podle prvních informací nebyl nikdo zraněn a škoda na vozidel je 150 tisíc korun. Šlo o rychlík R 91161 z Písku do Prahy. Provoz byl obnoven v 9:20. Škoda na jednotce je 8 miliónů korun.
————————
He?

Gwann

no, zjistili, že ohníček byl větší?

Kernteriér

A proto v textu necháme oba údaje, ať si ctěný čtenář rozhodne sám, čemu uvěří? O tradičním překlepu nemluvě.

zdydy

To už rychlíky Arrivy přestaly posílat přes Rudnou..

Hodně štěstí

Výluka na 173.

Leinad

Naplánovaná do výluky na 171, aby se pokud možno zavřely souběžné tratě.

Twix

Na té 173 se dělají poměrně zásadní rekonstrukce a bylo to naplánované do období, kdy na 171 není jednokolejný úsek a jsou prázdniny a dovolené. Zároveň už skončila oprava mostku v Řeporyjích (ten není přímo na trase NAD ale kolony před tím místem do ní zasahovaly) a kvůli nižší poptávce stačí jedna linka NAD, místo aby se zaváděla ještě ta „zónová“ ze Zličína. Jaký termín by byl lepší?

Doctor

Moderní vozidlo dopravce Arriva zahořelo touhou po koridorové trati – škoda, že po 171 nejezdí častěji !
😂😂😂

Marek Janík

M262 – v 2.0

B.W.B.

Jo, M262 měl jen 2 nepřítele:
1) oheň
2) červotoč 🙂

Tomáš679.2

Není horko a přesto se tyto případy dějí. Je třeba se tedy zamyslet nad technickým stavem vozidel .

Tomáš679.2

Oni asi moc dobře věděli proč je v původní domovině nechtěli. Jo a to dřevo…není to dřevo odněkud od Hřenska? .-)

Kubrt

V domovině je nechtěli, protože nevyhovují koncepcí, byly nahrazeny nízkopodlažními vlaky.

Tomáš679.2

Jistě. Jsou to 30 let staré jednotky a když v D modernizace tak logicky nízkopodlažní. Každopádně, že něco začně hořet se stát může, ale pokud to začne být příliš časté je to minimálně divné.

https://www.zelpage.cz/zpravy/10064

https://youtu.be/7lboXvtNNzI?t=61

V200 hořely také a to byly po zhruba 20ti letech stahovány do lokomotivních dep na severu Německa když se stávala zjevnější jejich vyšší údržbová náročnost.

medical examiner

Jojo…843 jsou nové teprve 25 let, takže už z výroby obdržely plošinu pro vozíčkáře a jiné vymoženosti.

Tomáš679.2

Nemluvím o modernizaci u nás stejně jako nemluvím o modernizaci interiéru ježtě v D, Co motor? Ten je také nový? Co konstrukční řešení ? Ne vždy bylo vymyšleno všechno tak aby to bylo bezproblémové.

Vašek

Ne. Jelo směr Hřensko.

Tomáš679.2

Tak to pak jo. V tom případě asi nějaký vtipálek. Přísloví“ nosit dříví do lesa“ by bylo v tomto případě možné ohnout na “ posílat oheň k požáru“.

Vašek

Asi byly ty klády tak ,, nažhavené“, že chytly předčasně.

Tomáš679.2

Říkám si, že pouhá jiskra by potřebovala dostatečný přísun vzduchu k tomu aby začalo hořet kvalitní dřevo , ale ten mohl být zajištěn jízdou. Jenže tohle vypadá na nějaké kalamitní a u takového s mizernou kvalitou by se mohl troud vytvořit snadno. Každopádně rozhořívání muselo probíhat dost dlouho.

Chleba Nakup

Směr Hřensko, ale jen do Hněvic.

Zapa

Takže do Štětí.😁

medical examiner

Do papírny?

Hodně štěstí

Tak porušovat zákaz parních jízd. 😆

Jonáš Jiří

Asi na těch ojetinách z Německa něco bude, v Čechách dobrý, tady se ještě uplatní.

medical examiner

Něco takovýho nepoužitelnýho.
Třeba že 628 projektovali soudruzi na německou placku, ale jako 845 jezdí i v českých kopcích…

Arthur

Němci to hlavně projektovali jako náhradu Uerdingenů VT95 a VT98 a také bateriových ETA 150 na osobní vlaky, takže je dynamika nějak zásadně netrápila. Optikou konce 70. let to pokrok byl.
A do hor si vyrobili dvoumotorovou verzi.

Tomáš679.2

VT200 byla také dvoumotorová a jak jse jim to vymstilo

Daniel Jablonecký

A že těch kopců na trati podél Berounky je, že?

Tomáš Záruba

Kolem PB náhodou celkem i jo. 😉

Tomáš679.2

A nebo také právě na nich něco chybí co tam má být;-)

zdeva

Šrot…

medical examiner

Co by taky člověk chtěl…od Němců…

Michal

Zato České vozy jsou dokonalé, že?

medical examiner

No…copak české…ale ty rakouské se osvědčují perfektně.
A takové 362 nebo 842…nebo

Gargy

Nic na světě neni

Vamid

Před 2 dny to stálo z Prahy do Třebový, dnes na Ústí a na Plzeň. Gratuluji železnici, takhle efektivní sebevražda se jen tak nevidí

Georg

jenom pokazde to melo trochu jine priciny…

Vamid

A myslíte, že cestující to zajímá?

Lenka Nováková

Takovej typickej blábol ignoranta, kterýho nic nezajímá. Vše má své příčiny.

Vamid

Typický blábol někoho, kdo nechápe, co zajímá člověka platícího za danou službu. Ano, vše má své příčiny, to je hezký. Ale cestujícímu je to při rozhodování vlak/autobus/auto úplně jedno

medical examiner

Jojo…zlýmu šéfovi bude úplně u pr***e, proč jdete pozdě do práce…

Gargy

Silnice nestojí a nic se tam nestane

medical examiner

Né…vůbec…on se třeba ten Dubček vyboural někde při zasedání…

Honza

V pátek stála několik hodin D1 za Prahou, před třem týdny D5 u Berouna, týden předtím D8 u Řehlovic… Gratuluji dálnici, takhle efektivní sebevražda se jen tak nevidí

medical examiner

To byla jenom taková případová studie.
V budoucnu se začnou dělat pokusy s neopravováním výmolů.

Jirka

Ano, technicke zavady se muzou stat kazdemu z vice nez 100 dopravcu u nas – ale kdyz si vezmeme, kolik Arriva provozuje vlaku a kolik Ceske drahy, sance, ze se to stane u Arrivy, je rozhodne O DOST vetsi.

Hlavne ale ze se nikomu nic nestalo.

Twix

Pokud se bavíme o rychlíkách v motorové trakci, kde je zahoření tak nějak nejvíc pravděpodobné, řekl bych že těch provozuje nejvíce právě Arriva. Svého času, když na Písek jezdily soupravy ČD se zamračenou, bylo tam také někdy „hořlavé léto“.

Ares

Stejně tak hořlavé léto na Šumavě, ani nevím kolik brejlovců tam chytlo..

medical examiner

A asi proto učinili odpovídající opatření, že pak jezdily vedené 754 nebo dokonce 750.7…

Jirka

Ano, technicke zavady se muzou stat kazdemu z vice nez 100 dopravcu u nas – ale kdyz si vezmeme, kolik Arriva provozuje vlaku a kolik Ceske drahy, sance, ze se to stane u Arrivy, je rozhodne O DOST vetsi.

Hlavne ale ze se nikomu nic nestalo.

Jirka

Ano, technicke zavady se muzou stat kazdemu z vice nez 100 dopravcu u nas – ale kdyz si vezmeme, kolik Arriva provozuje vlaku a kolik Ceske drahy, sance, ze se to stane u Arrivy, je rozhodne O DOST vetsi.

Hlavne ale ze se nikomu nic nestalo.

Pepa z Depa

Koukám že jakmile se objeví jakákoli informace, kam může dát Sůra #arriva je hned senzace. I kdyby se zde napsalo že kvůli Arrivě bude dnes pršet, tak z toho zdejší ČDfilové budou mít orgasmus.

Martin

Je snad zakázáno psát o požáru vlaku Arrivy ? Či popíráte fakt, že jim nějak často ty vlaky hoří ? Ikdyž poslední požár u Liberce nebyl dle pana Adamky požár, ale spíše zadýmení… :O).

Paolo

Vramci objektivity pise p. Sura jak o pruserech Arrivy, tak o pruserech CD a take o nepovedenych RJ odjezdech aktualne do Chorvatska, co je na tom spatne?

🗺️ Petr

Podobně česká média posledních pár let píšou jen o tom, jak Sparta vypadává z kvalifikací evropských pohárů. I kdyby Sparta prohrála v lize s Libercem, hned se o tom bude psát! 😉

Já jsem dojmu, že zpravodajství ZDopravy je relativně vyvážené. Když nebudou hořet vlaky Arrivy a Sparta nebude vypadávat s no name týmy, nebude se o nich psát „negativně“.

medical examiner

No…měli by orgasmus ze sdělení spočívajícím v ukončení jejího provozu v ČR.
A pokud pomineme podobné pomíjivosti, je nutno uznat, že ty 628/845 hoří až příliš často (zvlášť k jejich počtu).

Gwann

Mňo, toto už nebude úplně náhoda. Ale hlavně že se nikomu nic nestalo.
Že by Žhavá trubka 2?

PS: pro modrohatery…ano, vím, ČD shořel onehdá spider, občas chytne nějaký ten brejlovec či laminátka etc.

Leinad

Jak často hořely původní 628? Je originál taky žhavá trubka, nebo to zapaluje až Arriva 845?

Gwann

To já netuším, ja narážel na ten vynález rady 830

MRC

No je otázka, co řekli motory když přešli z relativně rovinaté krajiny do místních kopců. Zde bych viděl příčinu – to vozidlo je dělané na úplně jiné výkony než zde…

Georg

on je nejaky kopec mezi zdicemi a zadni trebani?

MRC

Tam zrovna asi ne, ale když si vezmete zbytek trasy kde to jezdí, tak ten motor asi vzal za své 🙂

Jarda

Já bych zase viděl příčinu v neúdržbě těch strojů..

Kubrt

Ono se veřejně ví, co je příčinou požáru?

Jiří Kocurek

Místní kopce okolo Berounky? Ech. Nejezdilo to také v Bavorsku? Tam to moc rovinaté není.

VTT

Kdyby jen v Bavorsku. Ono to Německo je rovina jen na severu, ale už od spojnice Porúří s Hannoverem na jih jsou dost solidní kopce. Bývalou NDR sice z větší části zabíra nížina, ale i tam je např. Durynský les, kde ty 628 taky jezdily.

Ares

Jasně že jezdilo, to jen místní znalci vědí vše..

Jarda

pamatuju, že v tech vlacích byla v zimě velká zima, v letě je tam takovy vedro, až tam místy hoří. Měli by pořídit jiné a s klimatizací, nebo udelat kvalitní repas a dbát na chlazení motoru a dodelat klimu.

MartinS.

Klimu do několika jednotek dodělali… ale objednavatel jí nechce… a protože to stojí peníze, tak dopravce to z vlastního ve velkém dělat nebude…

Jarda

protože jsou staré smlouvy, musí se počkat na nové a jestli stát bude chtít i klimu. Jinak když dělají kraje modernizace, tak už byva klima v požadavcích. Takže když ne stát, tak mohli zatlačit aspon kraje, u nas je většina busů už s klimou, protože to tak kraj nasmlouval. Stát to bohužel nezajímá, ono by se jim nic nestalo, kdyby tu smlouvu upravil a aspon neco přispěl. Lidi by to ocenili, třeba by to pomohlo i u voleb.

Jakub M.

Ty vlaky Arrivy jsou o život…

***** Petr

Zvláště vlaky ČD jsou jistota , někdy i přijedou 🤣

Koro

A teď si vem, kolik vlaků denně vypraví ČD a kolik Arriva…

Gwann

A Kašpárek…

Za drtivou většinu zpoždění dopravců na sítí spravy železnic muze tato…

Pepa z Depa

😀 tak to je super vtip. Když tu nejezdil nikdo jiný než ČD tak zpoždění byla stejná. Kdo za to mohl? Nějaká vesmírná energie?

Gwann

za většinu zpoždení dopravců může infrastruktura. v našich podmínkách.

už to chápete, nebo ty písmenka potřebujete ještě nějak ohnout.

jo a mimochodem, kdo způsoboval zpoždění před 10-20-30-100 lety tu asi není prostor řešit….a není to k tématu

medical examiner

Mě se ještě u ČD nestalo, že by vlak nepřijel.
Asi to bude tím, že jsem se setkal jen s Ex1, Ex2, R12, R27, S7, S76 😀
Ale že nejel LE, to na odjezdových tabulích čtu každou chvíli…
A vůbec – kolik minut zpoždění měl zatím RJ rekord?

Daniel Jablonecký

Kolik lidí už takhle v Arrivě zemřelo?

medical examiner

Zatím žádný, vždy se podařilo cestující včas evakuovat.

Pája

Nevíte prosím někdo, co způsobuje požáry těchto jednotek? Myslím tím konkrétní závadu. Případně zda jí lze předejít. Jako bývalého mechanika mně to zajímá.

Neonym

Také by mě to zajímalo. Jednou, když jsem s tím jel, začal být v prostoru pro cestující cítit dost intenzivně kouř (spíš výfukové plyny), vlak zastavil, strojvedoucí vyběhl ven a za minutu bylo po smradu a jeli jsme vesele dál. Tak jsem si tenkrát říkal, jaká část vlaku je konstruovaná tak, aby se toto mohlo stát a zároveň to bylo tak jednoduše řešitelné.

MRC

Hádám že to bude hlavně tím, že ta jednotka je dělaná na rovinné tratě bez velkých klesání/stoupání. Tady u nás asi dostává mnohem větší záhul.

Pája

Já měl na mysli konkrétní závadu. Hořet dokáže i kompresor, samozřejmě taky nafta a spousta dalších věcí.

Arthur

Už od počátku provozu v Německu se řešilo přehřívání… Nesmí se dlabat na čistotu chladičů, jak zvenku, tak i zevnitř, jestli je zvenku bordel, zevnitř zarostlý, v kombinaci se starými hadicemi, není problém natlakovat ať vodní, tak olejový okruh k prasknutí, a únik mastných provozních kapalin na horké prostředí vede k požáru. A je jedno, co je to za vozidlo, každé vozidlo by se mělo i ve stoupání v továrním stavu uchladit.

Gwann

tak první příspěvek, co naznačuje, proč by to mohlo chytnout

Pája

Tak hydrodynamický přenos taky umí zlobit. Já jsem se nikde nedobral zda je to od prvotního spalovacího motoru, převodovky a nebo pomocných pohonů. Samozřejmě s možným vlivem stavu chladící soustavy naprostý souhlas.

Arthur

Hydrodynamická převodovka v řadě 628 nemá výměník pro chlazení oleje do chladicí soustavy? Docela bych se divil. Ono to je jedno s druhým, nebudu dostatečně chladit vodu, tak to nevydrží ani hydraulický okruh.
A pokud mám pohonnou jednotku nemytou jak je rok dlouhý, tak může mastný prach chytit snadno i od rozžhaveného výfukového potrubí, netřeba ani na počátku únik kapalin nebo zkrat.
Ono je to vlastně jedno, jestli je to motoráček, autobus nebo tahač, bez řádné péče je riziko požáru u všeho.
A písmenka na bočnici na to vliv nemají, jen konkrétní osoby řešící servis daného vozidla.

Ares

Prosím vás, řada 628 vám omezí výkon, není li dostatečně chlazen okruh chlazení, navíc hydraulika vydrží větší teploty, ale to už bude dávno svítit störung a stroj nepojede. To jen na okraj, aby si tu někdo nepředstavoval, že to někdo valí do kopce na plnej kotel a vaří se tam všechny možné okruhy dokud to nezačne hořet, ne takto ten vlak opravdu nefunguje, jako Škoda 100..

Arthur

Já netvrdím, že neomezí hydrodynamika přenášený výkon, v krajním případě na nulu. Jen jsem se ptal, jak je řešeno chlazení hydraulického oleje, nejsem znalý přesného technického řešení řady 628.2, o přítomnosti ochran by mě ani nenapadlo spekulovat vzhledem k době vzniku (jejich nepřítomnost bych čekal u vozidel o půl století starších).

Adamgolias

Kazde hlaseni ,,storung,, a nasledne omezeni lze v zarizeni MICAS pomoci ctyrmistneho kodu zrusit a pak lze ,,valit do kopce na plny kotel.,, Je to sice kratkozrake , ale mozne. Tim nechci rici ze to je pricina tohoto pozaru. Minimalne jednou ovsem toto byla pricina poruchy.

Tomáš679.2

Není třeba aby se to vařilo. Stačí snížení vyskozity a tím snazší průsaky.

Pája

Já přece netvrdím, že nemá chlazení oleje. To by ten olej šel brzy do kytek. Přepálený olej má jiné vlastnosti, což zase snižuje účinnost přenosu atd. Jen mně zajímalo, co konkrétně je u těchto jednotek zdroj potíží.

Tomáš679.2

Přesně tak. Mimochodem tohle video…ten v té žluté vestě mi připomíná Kelišovou z filmu Slunce, seno.

„Velebnosti, velebnosti už zase jede a hoří. Já bych se na to nejradši vyprdla“

https://youtu.be/OiGsdEbOOys?t=6

Tomáš679.2
medical examiner

No…u auta to dovede nadělat pěknou paseku, a u motoráku určitě taky…

Pája

😆😆😆 Dostal jste mně, tahle možnost mně opravdu VŮBEC nenapadla 🤣🤣🤣