Hasiči znovu zasahují u vlaku Arrivy, koridor podél Berounky stál. U Labe hořely vagóny se dřevem
Zásah hasičů u jednotky 845 v březnu 2023. Ilustrační foto: Arriva vlaky
Oba požáry se obešly bez zranění.
Oba požáry se obešly bez zranění.
Že to někdo nechá jezdit. S cestujícími.
To jako fakt někdo naplánoval rychlík v nezávislé trakci po elektrifikované trati? Chápu, že pro spoustu cestujících jsou přímé vlaky pohodlnější, někteří by se byli i schopni ztratit na přestupu, ale co tomu říká ekonomika provozu a tolik protěžovaná ekologie? Veřejná doprava však může efektivně existovat jen s akceptovatelnými přestupy, což se v dnešní době kompjútrů v porovnání s dobou papírovou jaksi nedaří, to je tedy fakt…
Vergly. Uchraň mě cestujícího to nahradit 843 Ostrava Olomouc.
Tak tam zrovna 843 vymýtí ETCS..
A proč by mělo. Na té trati je snad někde ETCS?
Etcs tam zatím není
Kolik 628/845 provozuje Arriva? Prý cca 50 https://www.atlasvozu.cz/drzitel/arr.html
Voda na mlýn ČD.
Prdlajs!
Prdlajs co?
Nevím, proč by to měla být voda na mlýn ČD. Co jako myslíte, že se stane? Je třeba nehoda Pendolína voda na mlýn ARRIVY? Prdlajs.
Protože na závady soukromých dopravců stále někdo upozorňuje. Zato, že ČD tu dělají bordel odjakživa, někteří lidi považují za naprosto normální a omluvitelné.
A v čem?
Leda v tom, že už Arriva nebude mít co půjčovat Regiojetu a že už vlastně sama mít nebude čím jezdit. Takže by si k ČD přišla půjčit 854 😉
854 jsou navíc k půjčení.. těžko.cd je rádo že má nějaké vozidla než přijdou nové saryky
854 se měli dávno vyřadit. Žádná Wi-Fi, žádná klimatizace a s každým rokem to chcípá častěji.
V čem asi? ČD má spoustu zarytých obhájců, kteří využíjí sebemenší příležitosti, aby mohli říct, jak jsou ČD dokonalé, přitom tu odjakživa dělaly bordel.
Aha…netušil jsem že jde o tak hlubokou myšlenku…
Tady o žádnou hlubokou myšlenku bohužel nejde. Prostě, ČD na některé tratě kašle a kraj to tiše toleruje.
Co má co do činění ČD s tratí? To je snad věc SŽ , ne? Nebo jste myslel spíše spoje?
Že po nich jezdí?
Děkuji, takhle jsem to pochopitelně, ale někteří se holt musí za každou cenu rýpnout.
Takže Vy víte, co jsem měl na mysli, ale přesto jste si musel rýpnout. Navíc, všechny problémy nelze svádět na někoho jiného, což ČD dělají zcela běžně.
Nedivím se že CD na některé tratě kašlou když žádné nevlastní 😀
Co to melete za kraviny???
Další, kdo si musí rýpnout?
Možná, ale spíš to bude znamení pro kraje…
Jaké znamení kraje? Podívejte se, co předvádí Zlínský kraj.
No, ono stačí vidět místa v kolejišti, kde dopravce s těmito jednotkami pravidelně zastavuje nebo je odstavuje a dle stavu pražců a kameniva je asi jasné, v jak „kvalitním“ technickém stavu mají jednotky pohonné ústrojí, co se týče těsnosti.
Prosím vás, takových oblemcaných míst, kde se odstavují pravidelně motoráky 814 a 810 ČD lze na síti najít nespočet.. Tím nic neomlouvám, ale neučinil jste nový objev.
Silniční motorové vozidlo, které svým provozem znečišťuje unikem provozních kapalin komunikaci nebo životní prostředí nemá na silnici co dělat. Pokud se objeví kapka oleje pod vozidlem na asfaltu je to znečišťování. A to samé by mělo platit u vozidel kolejových. Pokud odněkd něco teče je to špatně. Své o tom ví i závodníci na uzavřených okruzích např. Joachim Hahn, který málem z důvodu netěsnosti do závodu nemohl startovat.
Hmm, takže se odstavují všechny ČKD tramvaje ? Ty 2 pruhy mezi kolejnicema jsou známý u všech provozovatelů.
To je možný. Já jen říkám co platí pro běžného občana.
Opravuji hrubou chybu: Jochen
Kdo sledoval ví a kdo ne může se na to podívat:
https://youtu.be/7IVpVY1c5lM?t=1946
„Vypíchl“ bych ještě tento silný moment:
https://youtu.be/7IVpVY1c5lM?t=2166
Hezké, ale pokud 845 teče podobné jako 814, či spíš víc, tak je to k zamyšlení, nakolik jsme si pomohli.
Jakkoliv Chodově vlastnosti i odhlučnění 845 jsou slušně g hlediska substratu
Doporučuju si zajít kamkoliv, kde takhle zastavují 854 nebo 842. A pak něco vykládat o těsnosti..
842???
To jste si dost zaprehanel.
Proč ?
Že by proto že v místech kde pravidelně 842 zastavují nejsou vidět nějaké známky netěsnosti?
Ty hadry mezi kolejema v Brně mluví jinak..
A v Olomouci pod 843 taky žádné louže nebývaly…
842 jsou v pohodě..i 810 s motory Tedom
Jezdí vlastně ještě někde 810 s původním motorem?
Nějaké ještě LIAZ mají ale původní na tom motoru bude tak Dekl.hodne 810 se teď odstavilo i pro nadbytečnost.dost modernizováno na Regio myš
To z nich ta nafta teče tak strašně?
Ne, olej z převodovky.
Třída 628.2/928.2 „Celkem bylo v letech 1986 až 1989 pořízeno 150 těchto jednotek. V lokomotivním depu Kiel ( Betriebswerk ) několik těchto vozů chvíli jezdilo rychlostí až 140 km/h, ale protože se tím značně zvýšilo opotřebení, byly tyto rychlíky brzy opět ukončeny. Před několika lety prošel 628.2 také zásadní modernizací interiéru. Několik jednotek bylo prodáno soukromým operátorům v České republice.“ https://en.wikipedia.org/wiki/DB_Class_628 Fajn. A unás to jezdí na sever jako co? Jako rychlík? „Planmäßige Einsätze gibt es vom 628.2 Stand 2022 nicht mehr.“ „Motorizace je na dnešní poměry poměrně slabá. Nízký výkon někdy vede k delší dojezdové době na trasách s… Číst vice »
Kategorie vlaku pod kterou to jezdí je celkem vedlejší záležitost dobrá tak pro šotouše.
Tak to určitě není jedno ..to jako kdyby na rychlíku jezdila regina
Regínu si při 140 km/h raději ani nezkouším představit 😆😆😆
A co 843 nebo 854?
843 je vozidlo na dvounápravových otočných podvozcích s pneumatickým vypružením a kotoučovými brzdami. Roztáhnout jí na 140 vydrží, nic neupadne a na trati se – snad -udrží. S úpravami a schválením by se to dalo i legálně. Určitě jiný převod TM, dosadit tlumiče vrtivých pohybů, možná jiné tlumiče kmitů, pokud by nevyhovovaly tak vyměnit čelní skla atd… M152/810 v podobě 814 v té rychlosti nejspíš jako první ztratí kardan a nebo se rozpadne nápravová převodovka. A i kdyby to byl jen řidičák, tak se pravděpodobně rozkmitá a tudíž pravděpodobně vykolejí. Píšu pravděpodobně, protože neznám nikoho, kdo by se pod takové… Číst vice »
Tak jo. Ale pokud to berete takhle není třeba se jakkoliv divit zpožděním a případným technickým problémům, které mohou být způsobené nevhodnými provozními podmínkami. Znáte to jak třeba Škodovky 105-130 (motor vzadu,chladič vpředu a dlouhé trubky pod autem) při dlouhém dálničním zatížení zejména v letních měsících kdy olej řídl natolik, že při zpomalení začala problikávat kontrolka mazání díky zrátě tlaku ? Pokud poženete vlak rychlostí na kterou nemá bude se motor také pravděpodobně více zahřívat a vše bude pracovat.Řidší provozní kapaliny tak začnou snáze prosakovat netěsnostmi, které by jindy nemusely být až takový problém. Ono se tam také píše o… Číst vice »
U toho Kielu to jezdilo jako RegionalExpress (ono tam na mnoha tratích jiné kategorie vlaků ani nejezdí). A třeba RE Kiel – Husum tehdy měl mezistaniční úsek mezi Kielem a Rendsburgem dlouhý asi 40km bez mezizastávky, pokud se nepletu. A i jinde byly zastávky třeba po 15km. V tomto ohledu tedy nic, co by se vymykalo zvyklostem s R21. Na druhou stranu, krom stoupání na most v Rendsburgu to je tam vše rovina.
Mimochodem neplánuje Arriva odkoupit MJ 628 od Regiojetu, co teď jezdí v ÚK?
Proč by to dělala, když by je skoro určitě bude mít výhodněji od DB?
To jsou snad ještě větší hajtry.
Tak to aby si ve stanicích podél tratě 200 pořídili cedule s nápisem:
„Rychlíky do Prahy/Českých Budějovic dnes nejezdí, protože není s čím.“
A takhle to začalo.
https://www.youtube.com/watch?v=d4PpfTOQFlA
Jenže problém je, že na kouř, který se při jízdě může objevit není kdo by upozornil, když podél trati mnohdy nikdo neslouží.
https://youtu.be/7lboXvtNNzI?t=60
Díky za uznání. Každpádně by bylo dobré strojvůdce techto strojů poučit o tom, že jak bylo v dokumentu řečeno meli by se snažit vozidlo co nejvíce přiblížit ke komunikaci pro snadný přístup hasičů.
https://youtu.be/ucafKjzaRMM?t=886
Vozidlo je postradatelný. První je bezpečnost lidí. A než jet s plápolajícím motorákem až někam na přejezd, tak je lepší vyklopit lidi zavčas .
Co kdyby ta nafta nebo jiné ropné produkty náhodou začla hořet…
Tomu rozumím. Proto říkám „měl by se snažit“. Asi jsem měl ještě dopsat pokud je to alespoň trochu možné. Ale pokud by se měl člověk rozhodovat zda zastavit v poli nebo o 200 metrů dál je to stejné jako se rozhodovat zda zastavite na viaduktu a nebo zastavíte o kousek dál.
V200 DB z Vašeho odkazu i s deriváty má dva agregáty a dvě převodovky. V případě požáru můžete strčit tu mašinu jen jedním. Ale pokud hoří nafta stříkající z prasklé trubky u mašiny s jedním agregátem, tak se na přiblížení radši vys….
Tak to jo.To je jasné. Je to závislé na situaci. Ale stejně to měli moc hezky vymyšlené s tou ruční pumpou a hadicí
Ariiva by měla začít ke každé jízdence dávat opékací vidle, špekáček, chléb a hořčici pro případ že by někde zůstala stát.
Hmmm…měli by to i s originálním občerstvením 😀
To by měl zajímalo, od čeho chytilo dřevo na vagonech.
na té fotce vypadá ohořele i podvozek, třeba se dozvíme za chvíli víc
Okuje od brzdění , např. ?
Hořel už druhý vůz za mašinou, klidně jiskra od sběrače, nebo jestli má vůz litinové zdrže, pak jiskra při brzdění.
Čert vem dřevo na vagonech. Mě by zajímalo jak vznikl požár v CHKO.
Ve které CHKO?
NP je taky CHKO. Nebo není?
Z hlediska ekonomického to tak lze brát.
V obou případech není možné standartní lesní hospodaření…
Dovolím si poznamenat, že zapálit kmen na půl metru tlustý je o dost složitější než zapálit suché větvičky.
O tom nemůže být sporu.
Jiskra od smykadla, to už tu párkrát bylo.
171 drží žlutý trikot.😆
A nepustí ho a nepustí…že by ho třeba půjčila 090…nebo 231…
Nebo 001 (UnO)
K požáru došlo před osmou hodinou, podle prvních informací nebyl nikdo zraněn a škoda na vozidel je 150 tisíc korun. Šlo o rychlík R 91161 z Písku do Prahy. Provoz byl obnoven v 9:20. Škoda na jednotce je 8 miliónů korun.
————————
He?
no, zjistili, že ohníček byl větší?
A proto v textu necháme oba údaje, ať si ctěný čtenář rozhodne sám, čemu uvěří? O tradičním překlepu nemluvě.
To už rychlíky Arrivy přestaly posílat přes Rudnou..
Výluka na 173.
Naplánovaná do výluky na 171, aby se pokud možno zavřely souběžné tratě.
Na té 173 se dělají poměrně zásadní rekonstrukce a bylo to naplánované do období, kdy na 171 není jednokolejný úsek a jsou prázdniny a dovolené. Zároveň už skončila oprava mostku v Řeporyjích (ten není přímo na trase NAD ale kolony před tím místem do ní zasahovaly) a kvůli nižší poptávce stačí jedna linka NAD, místo aby se zaváděla ještě ta „zónová“ ze Zličína. Jaký termín by byl lepší?
Vyluka
Moderní vozidlo dopravce Arriva zahořelo touhou po koridorové trati – škoda, že po 171 nejezdí častěji !
😂😂😂
M262 – v 2.0
Jo, M262 měl jen 2 nepřítele:
1) oheň
2) červotoč 🙂
Není horko a přesto se tyto případy dějí. Je třeba se tedy zamyslet nad technickým stavem vozidel .
Oni asi moc dobře věděli proč je v původní domovině nechtěli. Jo a to dřevo…není to dřevo odněkud od Hřenska? .-)
V domovině je nechtěli, protože nevyhovují koncepcí, byly nahrazeny nízkopodlažními vlaky.
Jistě. Jsou to 30 let staré jednotky a když v D modernizace tak logicky nízkopodlažní. Každopádně, že něco začně hořet se stát může, ale pokud to začne být příliš časté je to minimálně divné.
https://www.zelpage.cz/zpravy/10064
https://youtu.be/7lboXvtNNzI?t=61
V200 hořely také a to byly po zhruba 20ti letech stahovány do lokomotivních dep na severu Německa když se stávala zjevnější jejich vyšší údržbová náročnost.
Jojo…843 jsou nové teprve 25 let, takže už z výroby obdržely plošinu pro vozíčkáře a jiné vymoženosti.
Nemluvím o modernizaci u nás stejně jako nemluvím o modernizaci interiéru ježtě v D, Co motor? Ten je také nový? Co konstrukční řešení ? Ne vždy bylo vymyšleno všechno tak aby to bylo bezproblémové.
Ne. Jelo směr Hřensko.
Tak to pak jo. V tom případě asi nějaký vtipálek. Přísloví“ nosit dříví do lesa“ by bylo v tomto případě možné ohnout na “ posílat oheň k požáru“.
Asi byly ty klády tak ,, nažhavené“, že chytly předčasně.
Říkám si, že pouhá jiskra by potřebovala dostatečný přísun vzduchu k tomu aby začalo hořet kvalitní dřevo , ale ten mohl být zajištěn jízdou. Jenže tohle vypadá na nějaké kalamitní a u takového s mizernou kvalitou by se mohl troud vytvořit snadno. Každopádně rozhořívání muselo probíhat dost dlouho.
Směr Hřensko, ale jen do Hněvic.
Takže do Štětí.😁
Do papírny?
Tak porušovat zákaz parních jízd. 😆
Asi na těch ojetinách z Německa něco bude, v Čechách dobrý, tady se ještě uplatní.
Něco takovýho nepoužitelnýho.
Třeba že 628 projektovali soudruzi na německou placku, ale jako 845 jezdí i v českých kopcích…
Němci to hlavně projektovali jako náhradu Uerdingenů VT95 a VT98 a také bateriových ETA 150 na osobní vlaky, takže je dynamika nějak zásadně netrápila. Optikou konce 70. let to pokrok byl.
A do hor si vyrobili dvoumotorovou verzi.
VT200 byla také dvoumotorová a jak jse jim to vymstilo
A že těch kopců na trati podél Berounky je, že?
Kolem PB náhodou celkem i jo. 😉
A nebo také právě na nich něco chybí co tam má být;-)
Šrot…
Co by taky člověk chtěl…od Němců…
Zato České vozy jsou dokonalé, že?
No…copak české…ale ty rakouské se osvědčují perfektně.
A takové 362 nebo 842…nebo
Nic na světě neni
Před 2 dny to stálo z Prahy do Třebový, dnes na Ústí a na Plzeň. Gratuluji železnici, takhle efektivní sebevražda se jen tak nevidí
jenom pokazde to melo trochu jine priciny…
A myslíte, že cestující to zajímá?
Takovej typickej blábol ignoranta, kterýho nic nezajímá. Vše má své příčiny.
Typický blábol někoho, kdo nechápe, co zajímá člověka platícího za danou službu. Ano, vše má své příčiny, to je hezký. Ale cestujícímu je to při rozhodování vlak/autobus/auto úplně jedno
Jojo…zlýmu šéfovi bude úplně u pr***e, proč jdete pozdě do práce…
Silnice nestojí a nic se tam nestane
Né…vůbec…on se třeba ten Dubček vyboural někde při zasedání…
V pátek stála několik hodin D1 za Prahou, před třem týdny D5 u Berouna, týden předtím D8 u Řehlovic… Gratuluji dálnici, takhle efektivní sebevražda se jen tak nevidí
To byla jenom taková případová studie.
V budoucnu se začnou dělat pokusy s neopravováním výmolů.
Ano, technicke zavady se muzou stat kazdemu z vice nez 100 dopravcu u nas – ale kdyz si vezmeme, kolik Arriva provozuje vlaku a kolik Ceske drahy, sance, ze se to stane u Arrivy, je rozhodne O DOST vetsi.
Hlavne ale ze se nikomu nic nestalo.
Pokud se bavíme o rychlíkách v motorové trakci, kde je zahoření tak nějak nejvíc pravděpodobné, řekl bych že těch provozuje nejvíce právě Arriva. Svého času, když na Písek jezdily soupravy ČD se zamračenou, bylo tam také někdy „hořlavé léto“.
Stejně tak hořlavé léto na Šumavě, ani nevím kolik brejlovců tam chytlo..
A asi proto učinili odpovídající opatření, že pak jezdily vedené 754 nebo dokonce 750.7…
Ano, technicke zavady se muzou stat kazdemu z vice nez 100 dopravcu u nas – ale kdyz si vezmeme, kolik Arriva provozuje vlaku a kolik Ceske drahy, sance, ze se to stane u Arrivy, je rozhodne O DOST vetsi.
Hlavne ale ze se nikomu nic nestalo.
Ano, technicke zavady se muzou stat kazdemu z vice nez 100 dopravcu u nas – ale kdyz si vezmeme, kolik Arriva provozuje vlaku a kolik Ceske drahy, sance, ze se to stane u Arrivy, je rozhodne O DOST vetsi.
Hlavne ale ze se nikomu nic nestalo.
Koukám že jakmile se objeví jakákoli informace, kam může dát Sůra #arriva je hned senzace. I kdyby se zde napsalo že kvůli Arrivě bude dnes pršet, tak z toho zdejší ČDfilové budou mít orgasmus.
Je snad zakázáno psát o požáru vlaku Arrivy ? Či popíráte fakt, že jim nějak často ty vlaky hoří ? Ikdyž poslední požár u Liberce nebyl dle pana Adamky požár, ale spíše zadýmení… :O).
Vramci objektivity pise p. Sura jak o pruserech Arrivy, tak o pruserech CD a take o nepovedenych RJ odjezdech aktualne do Chorvatska, co je na tom spatne?
Podobně česká média posledních pár let píšou jen o tom, jak Sparta vypadává z kvalifikací evropských pohárů. I kdyby Sparta prohrála v lize s Libercem, hned se o tom bude psát! 😉
Já jsem dojmu, že zpravodajství ZDopravy je relativně vyvážené. Když nebudou hořet vlaky Arrivy a Sparta nebude vypadávat s no name týmy, nebude se o nich psát „negativně“.
No…měli by orgasmus ze sdělení spočívajícím v ukončení jejího provozu v ČR.
A pokud pomineme podobné pomíjivosti, je nutno uznat, že ty 628/845 hoří až příliš často (zvlášť k jejich počtu).
Mňo, toto už nebude úplně náhoda. Ale hlavně že se nikomu nic nestalo.
Že by Žhavá trubka 2?
PS: pro modrohatery…ano, vím, ČD shořel onehdá spider, občas chytne nějaký ten brejlovec či laminátka etc.
Jak často hořely původní 628? Je originál taky žhavá trubka, nebo to zapaluje až Arriva 845?
To já netuším, ja narážel na ten vynález rady 830
No je otázka, co řekli motory když přešli z relativně rovinaté krajiny do místních kopců. Zde bych viděl příčinu – to vozidlo je dělané na úplně jiné výkony než zde…
on je nejaky kopec mezi zdicemi a zadni trebani?
Tam zrovna asi ne, ale když si vezmete zbytek trasy kde to jezdí, tak ten motor asi vzal za své 🙂
Já bych zase viděl příčinu v neúdržbě těch strojů..
Ono se veřejně ví, co je příčinou požáru?
Místní kopce okolo Berounky? Ech. Nejezdilo to také v Bavorsku? Tam to moc rovinaté není.
Kdyby jen v Bavorsku. Ono to Německo je rovina jen na severu, ale už od spojnice Porúří s Hannoverem na jih jsou dost solidní kopce. Bývalou NDR sice z větší části zabíra nížina, ale i tam je např. Durynský les, kde ty 628 taky jezdily.
Jasně že jezdilo, to jen místní znalci vědí vše..
pamatuju, že v tech vlacích byla v zimě velká zima, v letě je tam takovy vedro, až tam místy hoří. Měli by pořídit jiné a s klimatizací, nebo udelat kvalitní repas a dbát na chlazení motoru a dodelat klimu.
Klimu do několika jednotek dodělali… ale objednavatel jí nechce… a protože to stojí peníze, tak dopravce to z vlastního ve velkém dělat nebude…
protože jsou staré smlouvy, musí se počkat na nové a jestli stát bude chtít i klimu. Jinak když dělají kraje modernizace, tak už byva klima v požadavcích. Takže když ne stát, tak mohli zatlačit aspon kraje, u nas je většina busů už s klimou, protože to tak kraj nasmlouval. Stát to bohužel nezajímá, ono by se jim nic nestalo, kdyby tu smlouvu upravil a aspon neco přispěl. Lidi by to ocenili, třeba by to pomohlo i u voleb.
Ty vlaky Arrivy jsou o život…
Zvláště vlaky ČD jsou jistota , někdy i přijedou 🤣
A teď si vem, kolik vlaků denně vypraví ČD a kolik Arriva…
A Kašpárek…
Za drtivou většinu zpoždění dopravců na sítí spravy železnic muze tato…
😀 tak to je super vtip. Když tu nejezdil nikdo jiný než ČD tak zpoždění byla stejná. Kdo za to mohl? Nějaká vesmírná energie?
za většinu zpoždení dopravců může infrastruktura. v našich podmínkách.
už to chápete, nebo ty písmenka potřebujete ještě nějak ohnout.
jo a mimochodem, kdo způsoboval zpoždění před 10-20-30-100 lety tu asi není prostor řešit….a není to k tématu
Mě se ještě u ČD nestalo, že by vlak nepřijel.
Asi to bude tím, že jsem se setkal jen s Ex1, Ex2, R12, R27, S7, S76 😀
Ale že nejel LE, to na odjezdových tabulích čtu každou chvíli…
A vůbec – kolik minut zpoždění měl zatím RJ rekord?
Kolik lidí už takhle v Arrivě zemřelo?
Zatím žádný, vždy se podařilo cestující včas evakuovat.
Nevíte prosím někdo, co způsobuje požáry těchto jednotek? Myslím tím konkrétní závadu. Případně zda jí lze předejít. Jako bývalého mechanika mně to zajímá.
Také by mě to zajímalo. Jednou, když jsem s tím jel, začal být v prostoru pro cestující cítit dost intenzivně kouř (spíš výfukové plyny), vlak zastavil, strojvedoucí vyběhl ven a za minutu bylo po smradu a jeli jsme vesele dál. Tak jsem si tenkrát říkal, jaká část vlaku je konstruovaná tak, aby se toto mohlo stát a zároveň to bylo tak jednoduše řešitelné.
Hádám že to bude hlavně tím, že ta jednotka je dělaná na rovinné tratě bez velkých klesání/stoupání. Tady u nás asi dostává mnohem větší záhul.
Já měl na mysli konkrétní závadu. Hořet dokáže i kompresor, samozřejmě taky nafta a spousta dalších věcí.
Už od počátku provozu v Německu se řešilo přehřívání… Nesmí se dlabat na čistotu chladičů, jak zvenku, tak i zevnitř, jestli je zvenku bordel, zevnitř zarostlý, v kombinaci se starými hadicemi, není problém natlakovat ať vodní, tak olejový okruh k prasknutí, a únik mastných provozních kapalin na horké prostředí vede k požáru. A je jedno, co je to za vozidlo, každé vozidlo by se mělo i ve stoupání v továrním stavu uchladit.
tak první příspěvek, co naznačuje, proč by to mohlo chytnout
Tak hydrodynamický přenos taky umí zlobit. Já jsem se nikde nedobral zda je to od prvotního spalovacího motoru, převodovky a nebo pomocných pohonů. Samozřejmě s možným vlivem stavu chladící soustavy naprostý souhlas.
Hydrodynamická převodovka v řadě 628 nemá výměník pro chlazení oleje do chladicí soustavy? Docela bych se divil. Ono to je jedno s druhým, nebudu dostatečně chladit vodu, tak to nevydrží ani hydraulický okruh.
A pokud mám pohonnou jednotku nemytou jak je rok dlouhý, tak může mastný prach chytit snadno i od rozžhaveného výfukového potrubí, netřeba ani na počátku únik kapalin nebo zkrat.
Ono je to vlastně jedno, jestli je to motoráček, autobus nebo tahač, bez řádné péče je riziko požáru u všeho.
A písmenka na bočnici na to vliv nemají, jen konkrétní osoby řešící servis daného vozidla.
Prosím vás, řada 628 vám omezí výkon, není li dostatečně chlazen okruh chlazení, navíc hydraulika vydrží větší teploty, ale to už bude dávno svítit störung a stroj nepojede. To jen na okraj, aby si tu někdo nepředstavoval, že to někdo valí do kopce na plnej kotel a vaří se tam všechny možné okruhy dokud to nezačne hořet, ne takto ten vlak opravdu nefunguje, jako Škoda 100..
Já netvrdím, že neomezí hydrodynamika přenášený výkon, v krajním případě na nulu. Jen jsem se ptal, jak je řešeno chlazení hydraulického oleje, nejsem znalý přesného technického řešení řady 628.2, o přítomnosti ochran by mě ani nenapadlo spekulovat vzhledem k době vzniku (jejich nepřítomnost bych čekal u vozidel o půl století starších).
Kazde hlaseni ,,storung,, a nasledne omezeni lze v zarizeni MICAS pomoci ctyrmistneho kodu zrusit a pak lze ,,valit do kopce na plny kotel.,, Je to sice kratkozrake , ale mozne. Tim nechci rici ze to je pricina tohoto pozaru. Minimalne jednou ovsem toto byla pricina poruchy.
Není třeba aby se to vařilo. Stačí snížení vyskozity a tím snazší průsaky.
Já přece netvrdím, že nemá chlazení oleje. To by ten olej šel brzy do kytek. Přepálený olej má jiné vlastnosti, což zase snižuje účinnost přenosu atd. Jen mně zajímalo, co konkrétně je u těchto jednotek zdroj potíží.
Přesně tak. Mimochodem tohle video…ten v té žluté vestě mi připomíná Kelišovou z filmu Slunce, seno.
„Velebnosti, velebnosti už zase jede a hoří. Já bych se na to nejradši vyprdla“
https://youtu.be/OiGsdEbOOys?t=6
https://www.youtube.com/watch?v=Vg9dwnxDGgQ
No…u auta to dovede nadělat pěknou paseku, a u motoráku určitě taky…
😆😆😆 Dostal jste mně, tahle možnost mně opravdu VŮBEC nenapadla 🤣🤣🤣