Hasiči v Hoštejně na Šumpersku likvidovali požár lokomotivy, bez zranění
Požár lokomotivy v Hoštejně. Foto: HZS Olomouckého kraje
Vlaky na koridoru mezi Olomoucí a Českou Třebovou nabírají velké zpoždění.
Vlaky na koridoru mezi Olomoucí a Českou Třebovou nabírají velké zpoždění.
Když se dívám do otevřených dveří, nevidím žádné stopy dýmu. Vidím otevřené jedno víko sání kompresoru. Tím se dá předpokládat, že se něco stalo na něm. Počítám, že se vymění a lokomotiva bude dál v provozu.
Řekl bych, že je to jen medializovaná ne moc závažná porucha.
Kompresory jsou na druhé straně. Otevřené „víko“ je sání chladícího vzduchu pro trakční motory.
Jo, pravda, chybička se vloudila. Tím pádem problém na buď ventilátoru nebo tr. motoru. Nic fatálního.
Kolega mi říkal, že prý přeskok na trakčáku a došlo k zahoření prachu usazeného v sání chladícího vzduchu. To se asi vážně musí dost špatně hasit.
Na Šumpersku?
Hoštejn je v okrese Šumperk. Tak co tam má být?
Má tam být „na Hoštejnsku“ 🙂
Nepřipadá vám to jako dobrý klíč k vyřazování…jaksi…historických vozidel?
Zajímavá je informace o „obsazenosti“ IC 116 – 77 cestujících ve vlaku se šesti vagóny odpovídá zhruba 20% obsazené kapacity (sedících, samozřejmě), neboli v průměru jeden, maximálně dva cestující v kupé. To jen kdyby někdo chtěl tvrdit, jak už jsou vlaky „nacpané“ a že by měl stát objednat (dotovat) další kapacitu.
Stalo se to to krátce po poledni. Přes oběd moc lidí cestovat nebude.
Od kdy se na mezinárodních dálkových vlacích hraje na denní dobu, dobu oběda??
Všichni cestující jsou povinně mezinárodní a dálkoví?
ano, to je reálná úterní dopolední obsazenost.
Moc dobrý nápad hodnotit obsazenost všech vlaků Česku podle jednoho náhodně vybraného. Navíc spoje, ze kterého stát vyhání mezinárodní cestující – kdo by jezdil z Polska vlakem, když to znamená jistotu dvou PCR testů a 14 dní karantény. Zatímco při cestě autem se dá projet bez kontrol a bez buzerace.
Nerobili nahodou reko tejto lokomotivy v ZOS Vrutky?
A jak to souvisí s požárem ?
Cca pred nejakym rokom a pol sa vyskytli mnohe poziare „Laminatok“ dopravcu ZSSK. Tie Laminatky boli rekonstruovane v ZOS Vrutky, preto som spomenul tuto spolocnost. Spomenul som ZOS Vrutky skor zo „srandy“, neviem kde sa robili rekonstrukcie Bananov.
Tato lokomotiva prošla ŽOS Vrútky za svůj dlouholetý život jistě mnohokrát. A že některá občas zahoří? To se stává i v lepších rodinách. Stačí třeba drhnoucí stykač a je to hned.
Mozno som odpovedal @Miroslavovi Zikmundovi. Nepoznam elektromechanicke riadenie tychto lokomotiv (maximalne som videl video z YT). Uznavam Vas argument, ze poziar moze spustit drhnuci stykac.
Pořád nějaké změny. 😀 Dřív když nehořelo v lokomotivě, tak se nejelo, dnes se nejede, když hoří v lokomotivě. 😀
Ale pořád platí, že tendry na dráze umí zajistit.
Nebo když by došlo uhlí…
Ale pokud se nad sebou nezamyslíme, budeme se potýkat s výpadky vždy, když bude zataženo nebo bezvětří…😀
Ano .. hasiči … a SC116 …. 🙂
Tak 150.203 už to má spocizltane
*spočítané
To je tak tvoje zbožné přání 🙂 . Neboj ta si ještě zajezdí 🙂 .
To je přání ČD však je sami chtějí sešrotovat
Na fotce nevypadá tak poškozená, fakt je na sešrotování?
Však chtějí přece 150.2 sešrotovat tak či tak, tak asi nebudou opravovat něco co půjde za půl roku do šrotu
Nemusí se šrotovat, ale může se jen neopravovat a kanibalizovat ve prospěch ostatních 150.2 a 151.
Hlavně na vyřazení z pravidelného provozu…
proč je to SC116? už ne Ec?
vlaky s čísly 100 + něco jsou normálně SC, ale teď když penda nejezdí tak je to přeznačené na IC/EC.
116 vždycky EC
SC 116 Varšava Praha vede loko řady 150.2 s Vmax 140.
Ale vlaky do starého města má tahat Vectron s VMax 160
Úplně nechápu.
U nás naprosto normální…
Tak hasiči na twitteru si popletli kategorie SC s EC. Ale i tak tvůj komentář chápu. Původně jsem myslel, že je to jen ilustrační foto, poněvadž na tomhle jezdila 151.
Vectron ma maximalni rychlost 200 km/h.
Kde na tom tankodromu tolik pojede.
Jaký tankodrom máš na mysli?
Praha – Olomouc – Staré Město u Uherského Hradiště…
Vectron ČD.
Může to přece být nějaká provozní náhrada nebo záloha.
Třeba z důvodu závady lokomotivy, nebo eliminace vysokého zpoždění, tak aby ten vlak jel a nemusel být odřeknut se z depa vystaví náhradní stroj. Běžná praxe.
Tohle není lokomotiva která by tam byla turnusově.
A já zase nechápu, jaktože 150.2, 151
a 371 nejsou ve šrotě a ČD nejezdí již na ETCS.
Dokud ještě fungují tak proč je nenasazovat, třeba jako zmíněné zálohy. Ať si dojezdí do příští velké údržby a pak se mohou vyřadit. Ale ČD zatím moc náhrad nemá.
Ježděním na ETCS se značně zmenší propustnost trati a částečně i zpomalí rychlost vlaků. Protože má takové omezení, že pod ETCS vlak často musí jet mnohem pomaleji, než normálně jezdí.
Vy jste pracoval na úseku provozu nebo oprav hnacích vozidel u nějakého velkého dopravce ?
Ano, u dopravce s 50 vlastními moderními lokomotivami a také u Času Dost se skvělou technikou jako 810, 814, 842, 843, 742 a 754. Takže porovnávat je co.
Tak jestli to třeba nesouvisí s plánovaným přepnutím na střídavinu. To už by 150.2 nezvládla.
které nastane za 3 roky? dosud je styčný bod v nedakonicích, ne?
a nebudou tam i výluky, respektive omezení rychlosti během konverze?
osobně bych tam honil jako dosud 371 nebo i 150.2/151 a když už ty vectrony musíme mít hned, tak je posílal např. na ostravu, valašských expresech aj
Co na tom nechápete? Vlaky do Staráku taky jezdí 160. Tyto vlaky taky normálně tahají 151 s Vmax 160, ale očividně nastal na obratu v Praze problém, tak se vytáhla záložní 150.2. Těch 140 stejně moc paseky nenadělá.
Obzvlášť jestli je jízdní řád psán pro variantu „řazeno posilové B249“.
Můžete prosím sdělit, jaký je rozdíl v jízdních dobách mezi rychlostí 140 a 160 u lok řady 15x ….
Nějakých deset vozů s hmotnostní cca 450 tun je pro 4 MW sranda … S nereko 150 (ještě E 499.2) se 13 vozy bez problému z Moravičan do Červenky 140 ….
V tom, že se soupravou na 140 km/h se nedaří zkrátit zpoždění ani o minutu. Když máte 10 minut na přestup a 5 minut zpoždění…
Pořád lepší než když máte čas na přestup -4 minuty…
S nereko 150, či dokonce E499.2, pouze max 120.
Nehledě na to, že za dob kryšpínovského značení E499.2 ještě moc tratí nad 120 nebylo.
Nenadělá žádnou paseku, v grafikonu je hodně zatím zbytečné vaty pro výluky v Brandýse a Pardubicích.
záloha je vysvětlení slušné. oběhy vozidel fakt neznám a nepotřebuju se k nim dostávat.
Dnes je to tady jeden vtipálek za druhým =) =) =) =)
„Těch 140 stejně moc paseky nenadělá.“ x „RJ by měl z koridoru táhnout, strašně zdržuje ostatní“
„A že některá občas zahoří? To se stává i v lepších rodinách.“ x „RJ zanedbává údržbu a pak mu to hoří“
Mám rád zdejší nestranné diskutéry =) =) =)
Pravda ovšem je taková, že technická závada je na stroji „běžná věc“, proto se u většiny strojů počítá MTBF a MTTF, tak aby se ztráty z poruchy minimalizovaly a nastavily optimální servisní intervaly. Bohužel ani při sebelepší údržbě, nelze riziko poruchy vyloučit.
Třeba proto, že tam standartně mají jezdit 151, které těch 160km/h jezdí. Tohle asi byla náhrada.
Jojo, mimořádné nasazení, standardně je to turnus řady151.
Úsek Říkovice – St.Město se předělává na střídavý proud 25 kV a Vectron si s tím poradí. Narozdíl od řady 150 a 151, které jezdí jen na 3 kV stejnosměr. Takže asi proto jezdí na varšavských rychlících. A řada 151 má vmax. 160 km/h.
Na „varšavských rychlících“ jezdí bohumínské lok, Vectrony jsou pražské …. takže bohumínské nemohou jezdit do Starého Města s luhačovickými z Prahy ….a pražské Vectrony na varšavských rychlících …
A proč né? Bohumínské 151 vozí Krušnohory Z Prahy do Ústí, pražské 380 vozily expresy z Bohumína do Vídně,plzeňská Esa vozí R Praha-Budějovice…Dnes už se na „pražské,buhumínské“ naštěstí nehraje.
A to nechápete, že i ty vlaky do S. Města jedou většinu trasy po koridoru, kde je rychlost 160.
Kdyby si pán zjistil, jaká je dislokace hnacích vozidel, tak by pochopil … ale to bolí …
Jakou to má souvislost ?
Turnusové 151 jsou bohumínské.
Patrně v bohumínská 151 chcípla den předem v Praze nebo tak nějak a Praha vystavila 150.2, protože 151 nemá …
Jak prosté, milý Watsone …
Přesně tak. Ono se to stává docela často, ze je 151 nemocná.
A jak se tady někdo rozčiloval, jakej je rozdíl v rychlosti 140 a v 160 u loko 150.2 versus 151 – už tady taky nikdo nenapíše, ze ta 150.2 má jiný převod, ze za špatného počasí drží mnohem lépe na kolejích než reko 151, která, když se nedaří se nedostane ani na čistej paralel a o 160 si muže tudíž nechat zdát.
Ale co už.
150.2 se proste rozjede lip než 151.
Předpokládám, že u 151 to bývá nějaké geriatrické onemocnění…☺
151 jezdí každou chvíli do R2, R3, (velké opravy) protože mají velký km proběh. Jsou udržované a naopak hodně spolehlivé.