egoe-plus
Dopravci Mimořádné události Železnice

Hasiči v Hoštejně na Šumpersku likvidovali požár lokomotivy, bez zranění

Požár lokomotivy v Hoštejně. Foto: HZS Olomouckého kraje
Požár lokomotivy v Hoštejně. Foto: HZS Olomouckého kraje
Vlaky na koridoru mezi Olomoucí a Českou Třebovou nabírají velké zpoždění.

Téměř osm desítek cestujících museli dnes evakuovat hasiči kvůli požáru lokomotivy vlaku jedoucího z Varšavy do Prahy na nádraží v Hoštejně na Šumpersku. Požár mají již hasiči pod kontrolu, událost se obešla bez zranění, sdělila ČTK mluvčí hasičů Lucie Balážová. Požár vznikl na páteřní trati v úseku Krasíkov – Zábřeh na Moravě, provoz je na trati nyní přerušen, uvedly České dráhy. Vlaky nabírají zpoždění 80–100 minut.

Požár likvidovali hasiči v dýchací technice, podle Českých drah šlo o požár lokomotivy vlaku EC 116 ve stanici Hoštejn. Z místa evakuovali hasiči 77 cestujících do náhradního vlaku. „Požár máme nyní pod kontrolou. Provoz na trati uzavřen. Spolupracujeme též s drážními hasiči,“ uvedla mluvčí hasičů.

Provoz přes stanici Hoštejn je nyní podle Českých drah přerušen, omezení se týká dálkové i regionální dopravy.

ČTK

 

Odebírat
Upozornit na
guest
70 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
jal

Když se dívám do otevřených dveří, nevidím žádné stopy dýmu. Vidím otevřené jedno víko sání kompresoru. Tím se dá předpokládat, že se něco stalo na něm. Počítám, že se vymění a lokomotiva bude dál v provozu.

Řekl bych, že je to jen medializovaná ne moc závažná porucha.

Muehehe

Kompresory jsou na druhé straně. Otevřené „víko“ je sání chladícího vzduchu pro trakční motory.

jal

Jo, pravda, chybička se vloudila. Tím pádem problém na buď ventilátoru nebo tr. motoru. Nic fatálního.

Ludva

Kolega mi říkal, že prý přeskok na trakčáku a došlo k zahoření prachu usazeného v sání chladícího vzduchu. To se asi vážně musí dost špatně hasit.

Zdenek

Na Šumpersku?

Apollo17

Hoštejn je v okrese Šumperk. Tak co tam má být?

Vbb

Má tam být „na Hoštejnsku“ 🙂

medical_examiner

Nepřipadá vám to jako dobrý klíč k vyřazování…jaksi…historických vozidel?

Willy

Zajímavá je informace o „obsazenosti“ IC 116 – 77 cestujících ve vlaku se šesti vagóny odpovídá zhruba 20% obsazené kapacity (sedících, samozřejmě), neboli v průměru jeden, maximálně dva cestující v kupé. To jen kdyby někdo chtěl tvrdit, jak už jsou vlaky „nacpané“ a že by měl stát objednat (dotovat) další kapacitu.

Jiří Kocurek

Stalo se to to krátce po poledni. Přes oběd moc lidí cestovat nebude.

Tumor2017

Od kdy se na mezinárodních dálkových vlacích hraje na denní dobu, dobu oběda??

Vbb

Všichni cestující jsou povinně mezinárodní a dálkoví?

asfdasddsf

ano, to je reálná úterní dopolední obsazenost.

Lumiere

Moc dobrý nápad hodnotit obsazenost všech vlaků Česku podle jednoho náhodně vybraného. Navíc spoje, ze kterého stát vyhání mezinárodní cestující – kdo by jezdil z Polska vlakem, když to znamená jistotu dvou PCR testů a 14 dní karantény. Zatímco při cestě autem se dá projet bez kontrol a bez buzerace.

PeterC.

Nerobili nahodou reko tejto lokomotivy v ZOS Vrutky?

Miroslav Zikmund

A jak to souvisí s požárem ?

PeterC.

Cca pred nejakym rokom a pol sa vyskytli mnohe poziare „Laminatok“ dopravcu ZSSK. Tie Laminatky boli rekonstruovane v ZOS Vrutky, preto som spomenul tuto spolocnost. Spomenul som ZOS Vrutky skor zo „srandy“, neviem kde sa robili rekonstrukcie Bananov.

Vašek

Tato lokomotiva prošla ŽOS Vrútky za svůj dlouholetý život jistě mnohokrát. A že některá občas zahoří? To se stává i v lepších rodinách. Stačí třeba drhnoucí stykač a je to hned.

PeterC.

Mozno som odpovedal @Miroslavovi Zikmundovi. Nepoznam elektromechanicke riadenie tychto lokomotiv (maximalne som videl video z YT). Uznavam Vas argument, ze poziar moze spustit drhnuci stykac.

Petr

Pořád nějaké změny. 😀 Dřív když nehořelo v lokomotivě, tak se nejelo, dnes se nejede, když hoří v lokomotivě. 😀

Kandelábr

Ale pořád platí, že tendry na dráze umí zajistit.

medical_examiner

Nebo když by došlo uhlí…
Ale pokud se nad sebou nezamyslíme, budeme se potýkat s výpadky vždy, když bude zataženo nebo bezvětří…😀

Vin

Ano .. hasiči … a SC116 …. 🙂

Avlaky

Tak 150.203 už to má spocizltane

Avlaky

*spočítané

Ludva

To je tak tvoje zbožné přání 🙂 . Neboj ta si ještě zajezdí 🙂 .

Avlaky

To je přání ČD však je sami chtějí sešrotovat

Lukáš F.

Na fotce nevypadá tak poškozená, fakt je na sešrotování?

Avlaky

Však chtějí přece 150.2 sešrotovat tak či tak, tak asi nebudou opravovat něco co půjde za půl roku do šrotu

55p

Nemusí se šrotovat, ale může se jen neopravovat a kanibalizovat ve prospěch ostatních 150.2 a 151.

medical_examiner

Hlavně na vyřazení z pravidelného provozu…

zvedavy

proč je to SC116? už ne Ec?

asdfsfgdhjfghng

vlaky s čísly 100 + něco jsou normálně SC, ale teď když penda nejezdí tak je to přeznačené na IC/EC.

František Plášek

116 vždycky EC

Gwann

SC 116 Varšava Praha vede loko řady 150.2 s Vmax 140.
Ale vlaky do starého města má tahat Vectron s VMax 160

Úplně nechápu.

Autovservisu

U nás naprosto normální…

Jester

Tak hasiči na twitteru si popletli kategorie SC s EC. Ale i tak tvůj komentář chápu. Původně jsem myslel, že je to jen ilustrační foto, poněvadž na tomhle jezdila 151.

Micky

Vectron ma maximalni rychlost 200 km/h.

Zrzek

Kde na tom tankodromu tolik pojede.

Karek

Jaký tankodrom máš na mysli?

medical_examiner

Praha – Olomouc – Staré Město u Uherského Hradiště…

Já, kdo jiný

Vectron ČD.

Honza

Může to přece být nějaká provozní náhrada nebo záloha.
Třeba z důvodu závady lokomotivy, nebo eliminace vysokého zpoždění, tak aby ten vlak jel a nemusel být odřeknut se z depa vystaví náhradní stroj. Běžná praxe.
Tohle není lokomotiva která by tam byla turnusově.

Já, kdo jiný

A já zase nechápu, jaktože 150.2, 151
a 371 nejsou ve šrotě a ČD nejezdí již na ETCS.

Jan

Dokud ještě fungují tak proč je nenasazovat, třeba jako zmíněné zálohy. Ať si dojezdí do příští velké údržby a pak se mohou vyřadit. Ale ČD zatím moc náhrad nemá.

VýpravčíXY

Ježděním na ETCS se značně zmenší propustnost trati a částečně i zpomalí rychlost vlaků. Protože má takové omezení, že pod ETCS vlak často musí jet mnohem pomaleji, než normálně jezdí.

Miroslav Zikmund

Vy jste pracoval na úseku provozu nebo oprav hnacích vozidel u nějakého velkého dopravce ?

Já, kdo jiný

Ano, u dopravce s 50 vlastními moderními lokomotivami a také u Času Dost se skvělou technikou jako 810, 814, 842, 843, 742 a 754. Takže porovnávat je co.

Jan Semela

Tak jestli to třeba nesouvisí s plánovaným přepnutím na střídavinu. To už by 150.2 nezvládla.

Gwann

které nastane za 3 roky? dosud je styčný bod v nedakonicích, ne?
a nebudou tam i výluky, respektive omezení rychlosti během konverze?

osobně bych tam honil jako dosud 371 nebo i 150.2/151 a když už ty vectrony musíme mít hned, tak je posílal např. na ostravu, valašských expresech aj

Filda

Co na tom nechápete? Vlaky do Staráku taky jezdí 160. Tyto vlaky taky normálně tahají 151 s Vmax 160, ale očividně nastal na obratu v Praze problém, tak se vytáhla záložní 150.2. Těch 140 stejně moc paseky nenadělá.

Jiří Kocurek

Obzvlášť jestli je jízdní řád psán pro variantu „řazeno posilové B249“.

Miroslav Zikmund

Můžete prosím sdělit, jaký je rozdíl v jízdních dobách mezi rychlostí 140 a 160 u lok řady 15x ….
Nějakých deset vozů s hmotnostní cca 450 tun je pro 4 MW sranda … S nereko 150 (ještě E 499.2) se 13 vozy bez problému z Moravičan do Červenky 140 ….

Jiří Kocurek

V tom, že se soupravou na 140 km/h se nedaří zkrátit zpoždění ani o minutu. Když máte 10 minut na přestup a 5 minut zpoždění…

medical_examiner

Pořád lepší než když máte čas na přestup -4 minuty…

Vbb

S nereko 150, či dokonce E499.2, pouze max 120.
Nehledě na to, že za dob kryšpínovského značení E499.2 ještě moc tratí nad 120 nebylo.

Lumiere

Nenadělá žádnou paseku, v grafikonu je hodně zatím zbytečné vaty pro výluky v Brandýse a Pardubicích.

Gwann

záloha je vysvětlení slušné. oběhy vozidel fakt neznám a nepotřebuju se k nim dostávat.

Baraba

Dnes je to tady jeden vtipálek za druhým =) =) =) =)

„Těch 140 stejně moc paseky nenadělá.“ x „RJ by měl z koridoru táhnout, strašně zdržuje ostatní“

„A že některá občas zahoří? To se stává i v lepších rodinách.“ x „RJ zanedbává údržbu a pak mu to hoří“

Mám rád zdejší nestranné diskutéry =) =) =)

Pravda ovšem je taková, že technická závada je na stroji „běžná věc“, proto se u většiny strojů počítá MTBF a MTTF, tak aby se ztráty z poruchy minimalizovaly a nastavily optimální servisní intervaly. Bohužel ani při sebelepší údržbě, nelze riziko poruchy vyloučit.

Jan Semela

Třeba proto, že tam standartně mají jezdit 151, které těch 160km/h jezdí. Tohle asi byla náhrada.

Kubrt

Jojo, mimořádné nasazení, standardně je to turnus řady151.

Martin

Úsek Říkovice – St.Město se předělává na střídavý proud 25 kV a Vectron si s tím poradí. Narozdíl od řady 150 a 151, které jezdí jen na 3 kV stejnosměr. Takže asi proto jezdí na varšavských rychlících. A řada 151 má vmax. 160 km/h.

Miroslav Zikmund

Na „varšavských rychlících“ jezdí bohumínské lok, Vectrony jsou pražské …. takže bohumínské nemohou jezdit do Starého Města s luhačovickými z Prahy ….a pražské Vectrony na varšavských rychlících …

Apollo17

A proč né? Bohumínské 151 vozí Krušnohory Z Prahy do Ústí, pražské 380 vozily expresy z Bohumína do Vídně,plzeňská Esa vozí R Praha-Budějovice…Dnes už se na „pražské,buhumínské“ naštěstí nehraje.

Ludva

A to nechápete, že i ty vlaky do S. Města jedou většinu trasy po koridoru, kde je rychlost 160.

Miroslav Zikmund

Kdyby si pán zjistil, jaká je dislokace hnacích vozidel, tak by pochopil … ale to bolí …

Miroslav Zikmund

Jakou to má souvislost ?
Turnusové 151 jsou bohumínské.
Patrně v bohumínská 151 chcípla den předem v Praze nebo tak nějak a Praha vystavila 150.2, protože 151 nemá …
Jak prosté, milý Watsone …

Honza

Přesně tak. Ono se to stává docela často, ze je 151 nemocná.
A jak se tady někdo rozčiloval, jakej je rozdíl v rychlosti 140 a v 160 u loko 150.2 versus 151 – už tady taky nikdo nenapíše, ze ta 150.2 má jiný převod, ze za špatného počasí drží mnohem lépe na kolejích než reko 151, která, když se nedaří se nedostane ani na čistej paralel a o 160 si muže tudíž nechat zdát.
Ale co už.
150.2 se proste rozjede lip než 151.

medical_examiner

Předpokládám, že u 151 to bývá nějaké geriatrické onemocnění…☺

jal

151 jezdí každou chvíli do R2, R3, (velké opravy) protože mají velký km proběh. Jsou udržované a naopak hodně spolehlivé.