Hasiči evakuovali dva vlaky v Roztokách. RegioJet projel na koridoru návěstidlo
První den provozu RegioJetu na pražské městské lince. Foto: Jan Nevyhoštěný / Zdopravy.cz
Provoz byl v ranní špičce na hodinu omezen na jednu traťovou kolej.
K tomu uvíznutí nákladního vlaku mezi Libní a Malešicema, takže S49 je dnes pro radost.
Mně překvapuje že i když se vlaky nesrazily a stalo se to na nádraží tak byla nutná evakuace hasicema? Nebylo možné couvnout k nástupišti?
§1 Nikdy se to tak nedělalo
§4 Na to je předpis
§5 Bylo by to příliš složité
§6 Cestující by to nepochopili
§7 Cestující by to zneužili
§8 Zpoždění k cestování prostě patří
Ty jsi ty paragrafy zřejmě stvořil
https://www.strojvedouci.com/2019/drazni-paragrafy/
§1 mohlo by se začít, a ne hnít 100 let zpět v předpisech z doby nulového provozu §4 Předpis se dá změnit a zjednodušit , když je vůle §5 nebylo, musí se jen chtít §6 nepochopili, není na tom totiž co chápat, jde to prostě udělat v některých případech (jako je třeba tento) často i jednodušeji §7 jak může cestující zneužít zaseknutí vlaku na trati??? §8 patří, protože právě nikdo není ochotný změnit §1-7… 😛 Ano, pokud většina drážních systémů a přemýšlení zaměstnanců je ještě z doby páry, tak to nepůjde, to je fakt…. :)) Ale my cestující jsme již… Číst vice »
jíte maso?
Os 9611 stál od konce nástupiště cca 2 metry. Pokud bych byl ve vlaku, hodinu bych na hasiče v takovém místě určitě nečekal a použil v nouzové situaci nouzové otevření dveří…
Personál vlaku by vás pustil, stačí se domluvit, držet vas tam fakt nebudou.
Hele, dneska by do toho otevřeně asi nikdo nešel. Dneska se to bonzákama a udavačema jen hemží. Ale jsou způsoby, jak se s tím vypořádat.
No, nešlo by to třeba zařídit legálně?
Bohužel. Takovou debatu není vůbec radno s dispečery otevírat. Ti vám restriktivně odpoví, čekat na hasiče.
Nedejbože, kdyby se ukázalo, že jsou 95% podobných karamolů schopni vyrešit sami vlakvedoucí se strojvedoucími. To by nebyla dobrá vizitka pro hasiče SŽ, jakožto pro naprosto zbytečnou složku.
Leda u sebe nosit vytisknuté prohlášení či plnou moc, že vlak opouštíte na vlastní odpovědnost a průvodčí vám hodí štempl😉
dneska? máte pocit, že to v této zemi posledních sto let bylo jinak? 🙂
Nebylo, ale taky neexistovaly mobilní telefony s připojením k rychlému internetu a sociální sítě nebo e-maily. Udavač si musel dát tu práci bonz sepsat, zaplatit poštovné a donést do schránky nebo na poštu. Nehledě na skutečnost, že se podobná udání obvykle moc neřešila a nepřikládala se jim žádná váha.
Kdyby tam byl vlakvedoucí při smyslech, těm lidem by řekl něco ve smyslu otevřených zadních dveří, dvou metrů od peronu a s důrazem na ironii by vyhlásil ten nejpřísnější zákaz výstupu ze soupravy, jaký vůbec může být. Inteligentní lidé by to pochopili a těm hloupějším by to poradili ti chytřejší. Ostatně já to tak v minulosti udělal několikrát. Vlakvedoucí nic lidem nedovolil, bránit tělem však dveře nebude. Vlk se nažere a koza zůstane.
Předpokládám, že to takhle plno lidí i udělalo. Nikoho ve vlaku násilím držet nemůžeme…
Jel jsem pomalou rychlostí kolem „Lunou“ cca 45 minut od události a dle počtu cestujících ve vlaku stojících i u zavřených dveří, to zřejmě nikoho „nenapadlo“. Hasiči na místě ještě nebyli…
Hodinu se urcite necekalo, stalo se to cca 7.13, jel jsem v 7.45 a vsichni uz byli evakuovani
Dnes v době gigabitového 5G by inspekce měla provést vzdálené ohledání
.
Normálně si udělají video hovor se strojvůdcem (jak říkáme v IT, „vzdálené ruce“), nafotí si, co je potřeba a vlak může normálně odjet, když se nic zásadního nezničilo.
Stejně tak na vlastní riziko vypouštět lidí do kopřiv jde všude, kde to není uprostřed třetí koleje.. jen to musí vědět, že když spadne, tak žalovat dráhy nebude. aka = dobrovolně na vlastní riziko.
Proto musí zaznít ten zákaz, nejlépe v intercomu, aby v případě podobného úrazu byl dopravce a personál nepostižitelný. Když už si pak někdo něco udělá, není to problém dopravce, správce infrastruktury nebo koho ještě. Z těch 300 lidí ve vlaku se už najde určitě někdo, kdo potvrdí, že ten zákaz zazněl.
Jenže to by inspekce nesměla zamrznout ve stavu před 50 roky s nutností řešit každou kravinu tak, že zastavíme na hodiny provoz.
Tady, nedá se nic dělat, musí být aktivní cestující. Tedy mít důvodné podezření, že ve vlaku hoří, nouzově otevřít dveře a zbytek ať si řeší hasiči, doprace a dobrá správa.
Couvat?to mu jako poradil kdo?😀😀😀to zas budou komentáře…hlavně že za všechno můžou Čd😀😀
Fakt začal couvat sám od sebe? Dobrý materiál.
Tak záleží, jestli nezůstal stát zadkem ještě v koleji před návěstidlem (neopustil zcela oddíl) a zároveň předkem už za námezníkem (ohrožení jiné možné vlakové cesty). Pak je preventivní opatření couváním zcela na místě.
Žádná jiná možná vlaková cesta nebyla když byl zastaven provoz v celé stanici. To couvání nebylo nic preventivního ale druhé hrubé porušení předpisů.
RJ jel z boku a projel odjezd do rovný koleje,kde bylo postaveno na volno,ale k výhybce nedojel. Pokud tedy couvl,aby uvolnil průjezdnáý profil,nemohl tušit co jede po rovný koleji a je tam rychlost 90km/h, tak bych ho nekamenoval. To je reflex. Sice to není povoleno,ale taky by mohlo dojít ke srážce vlaků.
Neviděl, že vedle něj zastavil CityElefant (Os 9611) a začal se rozjíždět současně s ním?
To sem motáte něco jinýho, já jsem se vyjádřil k tomu couvnutí,ne k příčině MU
Jak daleko bylo k námezníku?
Asi nějáký pan Dopravní kontrolor,že hrubé porušení,vole!
Tak. Měl zůstat stát a čekat, co z kama do něj vletí. Sice někdo umře, ale bude to podle předpisů.
Skutečně Odborná literatura..Bože
Jestli po projetí návěstidla vjel do profilu sousední koleje, tak snaha ten profil uvolnit je správná, protože bezprostředně hrozilo vzájemné rozpárání dvou vlaků.
Nepředpokládám, že couval proto, aby se mohl tvářit, že nic neprojel.
Nad D1 je krom drážní legislativy ještě legislativa obecná, zahrnující pojem „krajní nouze“, který na tuto situaci sedí jak hýždě na kastrol.