Harmonogram vykazoval chyby. ÚOHS odmítl námitky vyřazeného sdružení ohledně metra D

Tunely mezi stanicemi Pankrác a Olbrachtova. Foto: Zdopravy.cz / Vojtěch OčadlýTunely mezi stanicemi Pankrác a Olbrachtova. Foto: Zdopravy.cz / Vojtěch Očadlý

Harmonogram pro antimonolopní úřad více než rok posuzoval Kloknerův ústav.

Úřad pro ochranu hospodářské soutěže dnes vydal další rozhodnutí týkající se zadávacího řízení na pokračování stavby metra D v úseku Olbrachtova – Nové Dvory.

Jde o poslední řízení, které ÚOHS v souvislosti s druhou částí metra D vedl, dopravní podnik (DPP) ale smlouvu s vybraným dodavatelem ještě podepsat nemůže. Rozhodnutí není zatím pravomocné a může být proti němu podán rozklad k předsedovi antimonopolního úřadu.

Úřad prvostupňovým rozhodnutím zamítl návrh sdružení PVM Metro DII JV proti jejímu vyloučení ze zadávacího řízení. Potvrdil tak postup dopravního podniku, který sdružení tvořené firmami Porr, Vinci a Marti se soutěže vyloučil.

Upravené plány na metro D: Urychlí se prodloužení do centra. Další stavba začne v lednu, věří Praha

Sdružení nabídlo v 30miliardovém tendru nejnižší cenu, kvůli chybám v harmonogramu a dalším nesrovnalostem však výběrová komise rozhodla o jeho vyloučení ze zadávacího řízení.

Komise argumentovala mimo jiné údajně právě mimořádně nízkou nabídkovou cenou.

Harmonogram pro antimonolopní úřad více než rok posuzoval Kloknerův ústav ČVÚT.

Na základě dodaného znaleckého posudku a při zohlednění znaleckých posudků a odborných posouzení předložených účastníky řízení úřad následně dospěl k závěru, že harmonogram navrhovatele vykazuje nedostatky, které způsobují jeho rozpor se zadávacími podmínkami,“ uvedl nyní v rozhodnutí ÚOHS.

Úřad v rozhodnutí konstatoval, že návrh zamítá, neboť nebyly zjištěny důvody pro uložení nápravného opatření. „Na tomto závěru již nic nemění skutečnost, že v otázce údajné mimořádně nízké nabídkové ceny dal úřad za pravdu navrhovateli,“ dodal ÚOHS.

Úřad se zakázkou na další etapu výstavby metra D zabývá na základě návrhů dodavatelů opakovaně.
Na jaře tohoto roku například vyhověl návrhům dodavatelů Strabag a PVM a zrušil výběr dodavatele, kterým bylo sdružení firem Subterra a Hochtief.

Reakci dopravního podniku zjišťujeme.

DPP vybral dodavatele druhé části metra už předloni na podzim. Výběr sdružení vedeného Subterrou v roce 2023 napadlo sdružení firem PVM, DPP následně zrušil výběr vítěze zakázky, ale nikoliv samotný tendr. Loni v srpnu vybral vítěze podruhé, znovu šlo o sdružení vedené Subterrou.

Ve výstavbě je kilometrový úsek metra D mezi stanicemi Pankrác a Olbrachtova, ten však nemůže fungovat samostatně. Původní předpoklad dokončení druhého úseku až do Nových Dvorů byl rok 2029, kvůli sporům bude pravděpodobně posunut, a zprovoznění se tak předpokládá v roce 2031.

Tagy dpp Metro D Porr Vinci Construction
12 komentářů