Automobilový průmysl Automobily Elektromobilita

Handelsblatt: Škoda Auto má začít vyrábět vozy VW Passat. Kvůli elektroautům

Výroba modelu Passat v Emdenu. Foto: Volkswagen
Výroba modelu Passat v Emdenu. Foto: Volkswagen

Koncern Volkswagen se chystá podle německého listu Handelsblat
k velkým přesunům výroby jednotlivých modelů v rámci celé skupiny. Důvodem je větší orientace na elektromobily a vyčlenění dalšího závodu pro jejich výrobu.

Změna se má dotknout i českých závodů Škody Auto. Podle listu má dojít k přesunu výroby modelu Volkswagen Passat do závodu v Kvasinách, kde se už vyrábí model Škoda Superb, který je podobně velký a řadu dílů má s passatem společných. Naopak z Kvasin by měla zmizet produkce modelu Seat Ateca a Škoda Karoq, nedávno Škoda Auto uvedla, že zvažuje stavbu jiného závodu v Evropě mimo Česko.

Důvodem přesunů je chystaná větší orientace Volkswagenu na elektromobily. K výrobě elektromobilů ve Zwickau mají ještě přibýt závody v Emdenu (kde se nyní vyrábí Passat) a Hannoveru. O přesunu má dnes jednat dozorčí rada VW. „Jsou to spekulace, ke kterým se nebudeme vyjadřovat,“ řekla mluvčí automobilky Kamila Biddle. 

9 komentářů

Klikni pro vložení komentáře

Diskuse pod články deníku Zdopravy.cz slouží pouze ke slušné výměně názorů. Prosíme diskutující, aby se vyvarovali vulgarismů a urážek jakéhokoliv druhu. Za obsah diskusí je zodpovědný vydavatel, který si proto vyhrazuje právo urážlivé, vulgární a jinak nevhodné příspěvky smazat bez dalšího upozornění. Děkujeme, že nemusíme mazat. Vaše redakce.

  • Otázka je jestli tak passat neztratí zájemce když ho bude dělat Škodovka ? Přece jen má toho hodně v plánu co pročítám samé vize, elektoauta, CNG aby si nám toho škodovka nenabrala moc a pak jim to nestálo na letišti že ?

  • Passata mám celkem v oblibě, ale přesun do výrobního závodu škoda auto je určitě špatným krokem ne? Přeci jen co projde přes výrobní linku Škoda Auto to nestojí za nic. Omlouvám svou averzi vůci škodovce, ale poslední dobou mě vytáčí jejich neschopnost vyrobit něco exkluzivního, máte to někdo stejně?

    • O exkluzivnosti auta se přece nerozhoduje na montážní lince, nebo obecně ve výrobě. Tam už se jen zhmotňuje zadání vzešlé od designérů, obchoďáků atd. Tam se rozhduje, co se bude vyrábět.

    • Ne, jsi jediny. By me zajimalo com jezdis. Ja jsem prumrny cech a moc by se mi libil Superb, ale nemam na nej. Nebudu nadavat na neco, na co stejne nenam. Mate to stejne? 🙂

  • To skoro vypadá, jako by si chtělo VW uvolnit ruce pro přestavbu závodů na elektromobilitu tím ,že se zbaví výroby dobíhajícího Passatu.

    Pro odboráře by byla výhoda, že nepřijdou o Superb, zase ale nedostanou cutting edge výrobu elektromobilů. Ostatně v tom původním článku na Handelsblatt se píše především o přestavbě GER průmyslu na elektromobilitu a o tom, že prodeje Passatu budou klesat ve světle změn v autoprůmyslu.

    • Přesně tak a jak udělají přestavbu, tak půjde i Superb s Passatem do Německa. A Superb na baterky má byt, pokud se nepletu.

    • A španělské závody Seatu jsou plně vytížené? Nezaměstnanost 15% je hned po Řecku druhá nejvyšší, takže lidi tam jsou.

Newsletter

Partneři


Výběr editora