Ostuda Slovenska se dočká proměny. V Bratislavě opraví hlavní nádraží
Bratislava hlavná stanica po proměně. Zdroj: ŽSR

Zanedbanému místu má pomoci i zákaz prodeje "jednorázového" alkoholu.
Zanedbanému místu má pomoci i zákaz prodeje "jednorázového" alkoholu.
V ČR je železnice na úrovni jenom kolem Prahy a ve směrech Morava, Ústí Budějovice a částečně Plzeň. Jinde většinou taky prales. Nemáme na co machrovat před Slováky…..
No no. Co třeba Opava, Uničovka, Pce-HK, Ferdinandka nebo snad brzy i Nezamyslice-Přerov nebo Kladno?
V Praze před hlavákem je to větší hrůza. No je to nepovedené nádraží, stejně jako v Karlových Varech. Ostudy.
V BA pred Hlavakem neni Sherwood.
Asi 2 roky zpátky jsme jeli z Vídně Hbf do Bratislavy. Asi 60 km na východ a 60 let v čase nazpět. Ten rozdíl byl extrémní, po 2 dnech ve Vídni to bylo jako přijet do království ze Tří veteránů.
Tak snad se to teď zlepší, i když pochybuji, že to nějaký zákaz jednorázového chlastu zásadně vylepší. To je prostě o celkové mentalitě lidí, asi jako když ze západu Čech člověk přejede do Bavorska; na chodníku není jediný vajgl, v pangejtu nejsou odpadky, u baráku nemají ploty, garáže mají dokořán, nikdo není doma a kupodivu se nikomu nic neztrácí.
„Vídeň, Berlín, Brno, Praha, Rotterdam, Varšava a mnohé další dokončené i připravované projekty zůstávají z našeho pohledu nereálným snem.“
Při vší úctě: Bratislava se může srovnávat akorát tak s tím Brnem. Všechno ostatní je jiná liga.
Rotterdam by bol vhodný aj pre Bratislavu. Ten istý architekt navrhoval aj Brno….
Ostatné projekty nevojdú na miesto súčasnej Hlavnej Stanice….
Každa stanica je skvelá,keď sa v nej cestujúci cíti bezpečne a má možnosť nákupu,alebo sa občerstviť pred cestou.
Problem sú bezdomovci a podivní ludia ktorí obťažujú a to žiadna rekonštrukcia nezaručuje.
Toť vše
Existuje také niečo ako polícia a SBS…..
Jůůůů, a nám byste také něco neporadil? Zrovna včera jsem šel ,,Šervůdem“ před hlavákem v Praze a byla tam taková ,,sestava“ necestujících, že jsem křečovitě sevřel tašku a výrazně přidal do kroku.
Tak jeď metrem 🙂
Zase tak hrozný to tam není.
Ibaže v BA sa polícia schováva a SBS tam neexistuje. Ak by si skutočne vykonávali svoju robotu, neboli by tam asociáli…..
Najprv SBS nebola, potom bola, zase nebola teraz zase je. Uvidíme dokedy.
Ta přístavba z 80. let by sama o sobě nebyla tak hrozná, jenže – zakrývá a znehodnocuje původní budovu, nejen esteticky, ale hlavně co do praktické využitelnosti, – není dobře integrovaná ani s původním objektem, ani s podchody, ani s MHD, – nevyhovuje dnešním potřebám cestování. Je to produkt určité doby, s velkou zastrčenou čekárnou, kterou pořád musí chodit někdo hlídat. Horní patro je jinak nepoužitelné, jen žere provozní náklady. Pokladny jsou otevřené do rušné, hlučné haly, což ztěžuje komunikaci a znásobuje davy, než aby se udělalo moderní oddělené zákaznické centrum s jednou frontou. Dneska má jen ZSSK čtyři různé… Číst vice »
Nech sa na to pozrieme z akejkoľvek stránky, tak na cestovanie nie je dobrá ani prístavba a ani stará budova. Tu prichádza do úvahy niečo radikálne – kompletne všetko zbúrať a postaviť niečo nové a moderné.
Totiž aj keď prebehne (nazvime to) modernizácia a pokiaľ sa železnice nebudú starať o priestory, v priebehu niekoľkých rokov budeme tam kde sme teraz, čiže v neporiadku a smrade…..
No a my mezitím ta dvoupatrová nádraží stavíme vesele dál, Karlovy Vary, či Královo Pole budiž příkladem.
KV i Královo Pole jsou ale trochu jiný případ, kdy ta dvě podlaží překonávají přirozený rozdíl nivelety. To má ostatně i pražský hlavák, kdy podchody jsou až v patře.
Naopak např. v Olomouci to vrchní patro spíše skomírá, protože lidé už dneska na nádraží netráví hodiny čekáním.
A proč ne?
A hned na té vizualizaci musíme mít dva cyklisty, co se proplétají mezi chodcema 🙁
Taková promarněná příležitost se jen tak nevidí.
Příležitost k čemu?
Vždyť nejde o nic jiného, než o pouhou KUMULOVANOU ÚDRŽBU objektu, jak to dole trefně pojmenoval pan Záruba.
Základný problém je, že „dočasnú“ prístavbu chcú zachovať. To je prvá vec, ktorú by mali zbúrať. Takmer úplne zakrýva okrídlené koleso, vrátane hodiných ručičiek, umiestnených na historickej budove. Navrhujú umiestniť tam veľké hodiny, ale otázku, či ich vôbec bude vidieť, neriešia. Dnes to celé zakrýva ten odporný, dočasný tzv. „skleník“. Stačí vystúpiť z trolejbusu, dvihnúť hlavu a vidno len tú škaredú prístavbu s plechovo-sklenenou fasádou. Aby bolo vidno okrídlené železničné koleso alebo hodiny, je nutné ísť na cestu a ďalej od budovy stanice, alebo vybrať sa doprava k budove dispečingu DPB, prečo od vsupu do stanice. Je totálny nonsens opravovať… Číst vice »
Nerad bych vás ranil, ale to, že provizória mají nejdelší životnost, je léty ověřený fakt. Holt to vznikalo v době, kdy byla v Bratislavě móda zkosených fasád – viz Slovenská národná galéria, nebo budova Slovenského rozhlasu.
https://www.vypadni.sk/Img/15e329f9-9238-487a-99a1-b7ead1397d74/800/600
Vôbec ma to neraní. Je to konštatovanie faktov.
Byl jsem nucen použit tuto stanici takže hodnotím :Celkově působí vzhled 80 let ale ze strany cestujícího dostatečný komfort co se týče čekáren i občerstvení a odjezdových tabulí.Velký výtah na další nástupiště takže to bylo v poho, i když jak je u dráhy zvykem nástupiště zdělí, když vlak vjíždí do stanice.2 hodinové čekání mělo jen tu chybu, že byla zavřená restaurace v 1 patře kde bychom určitě poobědvali.Ale i tak 5 bufetu se slušným sortimentem, lepší než nějaké předražené pseudomoderny.Poseděli jsme tak jsme viděli, že několikrát dovezli čerstvé bagety, káfa k bagetě normál.Počet ošmeku v přednádražním prostoru menší než v… Číst vice »
Dva roky zpět jsme tam neplánovaně strávili dvě hodiny kvůli MU, docela bizár. Kavárna pro jistotu nebere karty, rozumné potraviny nic, čekárna zastrčená v patře, s kufrem hezky po schodech.
Cekarny jsou myslim i u prvniho nastupiste, ale jsou neustale preplnene.
Hlavne sockami a bezďákmi. Jeb tam aróma ako na latríne……
Ta restaurace v patře byla dobrá. Taková stylová. Ještě byl dobrý jeden stánek před nádražím.. Navždy si budu pamatovat tu vyteklou hořčici na bundě 🙂
Nadeje na odstraneni hacku (makcenov) z prvnich dvou pismen slova „stanica“ timto vyhasla uplne. Bohuzel. Bratislava je fakt pekne mesto a rad se tam vracim, ale ten pocit hned po vystupu z vlaku casto naladu vic nez zkazi.
Zas tak hezké město to není. Jsou o dost hezčí města ve střední Evropě.
Ja by som si počkal na výsledok.
?
Zjavne naráža na ozančenie Hlavná šťanica.
??? A kde jste to „šťanica“ viděl? Na všech fotkách, které vyhledávač nabízí, jsem to viděl napsané zcela normálně.
https://d34-a.sdn.cz/d_34/c_img_QN_4/wFturI.jpeg?fl=res,2200,2200,1
To asi není příspěvek o skutečných nápisech na místě. Mohlo by se asi jednat o pouhý fonetický přepis toho, co žádná fotka nedokáže. Jde nejspíš o zprostředkování reálné atmosféry místa, kterou tam cestující mohou pocítit pouze vlastním nosem? 😉
Děkuju za postrčení do reality. Teď už je mi to jasný. Původně se mi to spojilo s chybou na jedné ceduli v Plzni.
https://1gr.cz/fotky/idnes/25/102/cl8h/VB6536a6e375_30f45_a41c_5eb0b1671c12.avif
Dovolím si len také malé zhrnutie : ČR vs SR : Hlavné mesto : ČR – Praha : – komplet nové spojení – revitalizácia Hlavního nádraží (hala, nástupištia), reko Fantovej kavárny, …. – Komplet rekonštrukcia Masarykovho – Komplet rekonštrukcia Smíchov – Komplet nové Bubny + Výstavište, … – rekonštrukcia Vysočany – komplet nové Vršovice, Eden, a prakticky celá táto časť železničnej siete – Most inteligencie + trať do Vršovíc – rekonštrukcia Chuchle a ďalej … Určite, ešte toho dosť zostáva (budova Praha Hl.n, Holešovice, …). Na druhej strane SR, Bratislava : – oprava zastávky Vrakuňa … – Nová stanica Bratislava… Číst vice »
A co oprava úseku Bratislava hl.st. – Bratislava-Vinohrady (včetně té stanice)? A hlavně plány na úplně novou stanici Bratislava-západ ve Stupavě?
Odkaz na ty plány na úplně novou stanici Bratislava-západ ve Stupavě by byl?
Predpokladam, ze jsou v podobnem stavu jako plany na uplne novy terminal VRT Praha-Vychod
Niežeby v Bratislave nebolo čo robiť, ale urobilo sa aj:
* zzast Vinohrady, rekonštrukcia
* zzast Predmestie, rekonštrukcia
* zzast Nové Mesto rekonštrukcia
*elektrifikacia Devínska Nová Ves – Marchegg
*modernizácia Devínska Nová Ves – Zohor
* TIOP Ružinov, výstavba začne po modernizácii trate Nové Mesto – UNS
* TIOP Boty po ukončení modernizácie Záhoria
Ovšem ta Petržalka už je nová tak dlouho, že stihly přestat fungovat eskalátory. 🙂
Ale té Praze taky dost lichotíte, namátkou třeba Libeň nebo Krč.
V Petrzalce jsou aspon namontovane a chvili i sli.
Nadrazi metra Veleslavin byla Special League … 😃
Tak zrovna ty původní Vysočany jsem měl raději. Teď je to úplně jiné.
Ale je fakt, že původní podchod byl spíš stezka odvahy.
Takže zoberieme starú hrdzavú Škodu 105L, opieskujeme karoseriu, nastriekame nanovo, vymeníme čalúnenie sedadiel … a budeme sa tváriť, že máme nové moderné auto a že to malo nejaký zmysel … A cestujúcich presvedčíme, ako sa im v tom aute bude dobre a bezpečne jazdiť …
Nejhorší je, že běžnou společnost opravdu přesvědčíte, že postavili nové nádraží za málo peněz a velice rychlým tempem a ještě ta samá společnost pak bude volit politiky, kteří zrovna byli u toho.
To nie je Škoda 105L. To je odporný, škaredý príves pozváraný z joklov, ktorý je hrdzavý a rozpadáva sa.
No vidíte, to je vzorná názorná ukázka péče o veterána… 🙂
https://www.rajveteranu.cz/model-57-410-skoda-105
Tam tomu pomůže jedině buldozer a postavit celé znovu.
Zbúrať všetky tie prístavby a rôzne budovy, ktoré tam rokmi vznikli bez koncepcie (dispečing DPB, lekáreň) a vybudovať tam moderný mestský priestor.
Povedzte mi, Kefalín, čo také si predstavujete pod výrazom “jednorázový alkohol”?
Jinak doufám, že tam zůstanou ty barevný čáry na zemi, tohle jsem jinde neviděl 🙂
Barevné čáry jsou např. V Motolské nemocnici, aby se trefilo k jednotlivým částem.
Nieco ako balenie jogurtu v kelimku velkost panaka, ale bez mliecnych kultur a vlastne celkovo bez kultury 😉
Výraz jednorázový alkohol implikuje, že existuje niečo, ako alkohol, ktorý možno použiť opakovane. Pýtam sa, či myslia tým použitie alkoholu po tom, ako prejde organizmom?
Nazval by som to „balenie na 1 hlt“.
Kúpim, vypijem na ex a zahodím. Na rozdiel od pollitrovky, ktorú musím vláčiť so sebou…..
Myslíš, že bezďák nezvládne půllitrovku?
Ibaže ten jednorázový alkohol nie je určený pre bezďáka, ale pre cestujúceho, ktorý potrebuje potešiť, ale nie príliš….
Jako uživatele by mě dost naštvalo, že naděje na významější zkvalitnění prostoru hasnou. Nedostatek peněz chápu. Asi systémový problém. Nevím, jestli na Slovensku vůbec existuje v současné situaci někdo, kdo by to mohl někam posunout. Smutné.
„Symbolem stanice se mají stát nové velké hodiny na fasádě.“
mě hodně pobavilo, přijde mi to jako odpověď nějakých zasloužilých úředníků na otázku „Zní to celé blbě, musíme vymyslet aspoň něco nového, co to přinese.“
Jak nějací šejkové, ale ti na ty velké hodiny měli aspoň peníze.
No, berme to pozitívne … ten youtuber na MDaV je schopný tam postaviť aj repliku orloja za konsolidované predražené milióny …
Inak, tie hodiny to je presne ako vo filme Jak Básnikum chutná život … kde Ondrej Vetchý predal Šafránkovi tú starú 500-vku, celú deravú, a „výborné“ auto z toho urobil tými veľkými samolepkami … vo filme to bolo ako fór, u nás žiaľ realita za milióny …
To ešte túto „stavbu“ za 20 miliónov € prechádza projekt (pre kamarátov) za 2,5 milióna €, t.j. 12,5 % ceny stavby!!!
… predchádza …
Nemyslím si u nás to máme dokonalé. Podívejme se na trať Ostrava a Brno ! Už po 30 letech se to konečně někde posunulo. Jsme na to lepé než SK ale nás předběhlo Polsko.
Nechvalme dne před večerem. Nejlepší Správa umí překvapit i u hotové stavby (Ejpovický tunel)…
Poľsko prebehlo Nemecko a to zase Francúzsko.
Za vše může Fico ? Po rozdělení ČSSR v 93 Slovensko zdědilo horší část infaštuktur. Za socicku se moc neinvestovalo. Problém nastal po 93 že se nic 25 let neinvestovalo a pokud tak málo. Za Mečiara se začalo ale nedopadlo dobře. Hlavně vše posrala vláda SKDU a premiér Mikulaš Miky železničář Dzurinda a později Radičová moc se též nic neřešilo. Nejvíce se udělalo za vlád smeru i když to do dnes nestačí.
Neplač…
Když už pláčete, nesmíte zapomínat, že mezi největšími viníky současného stavu na Slovenska je jaro – léto – podzim a také zima.
Vymlouvat se po 35 letech na to, že Slovensko mělo horší startovací podmínky a proto je tam, kde je dnes, je tupost.
Vymlouvat na horsi startovaci podminky muze byt k veci, pokud uvazujeme absolutni stav veci, ale zrovna Slovensko pokulhava (teda spis lezi nehybne) i v poctu/vyznamnosti zmen na zeleznicni infra.
Vlády Fica prehajdákali približne 10 miliárd eur, ktoré išli do vrecka kamarátom. Kde asi by mohli byť Slovenské železnice, keby sa polovica z toho investovala do modernizácie. Mohli sme mať koridor BA – ZA – KE na 200 km/h už hotový a premávali by tam moderné elektrické jednotky v hodinovom takte…..
1.1.1993 malo Slovensko 1/6 železničnej siete v TOTR.
Len 8,4% siete malo rýchlosť na železnici vyššiu ako 120km/hod.
K tomu približne 15-20 rokov systémových zmien po revolúcii, pričom do ŽSR prišli tieto systémové zmeny relatívne nedávno a stále prebiehajú. Najťažšie je prerobiť týchto ľudí z myslenia, „zdroje sú“ a „musia nás dofinancovať“.
No podľa tých blábolov, čo si napísal mi je jasné, koho si v nedávnych voľbách volil. To sa ti onedlho, keď sa zrazíte s realitou, rozumnejšia časť českého národa fakt „poďakuje“ … Ešte Vám ten Fiala bude chýbať, na to vemte jed …
Dodnes takmer všetko za šialené vysoké ceny dodávaju pre ZSR, ZSSK i ZSCS kamaráti Mečiara a Fica.
No, proměny… Spíš kumulované údržby. Nevidím tam nic „většího než malého“ pokud jde o případné změny dispozice. A to ani nezmiňují průchod k tramvajím, což je taky solidní ehm…
Nejde o to, čo sa urobí. Dôležité je to, aby strecha, ktorá by inak stála milión, bola urobená za tri …
Jenom aby se nezapomnělo, původně měla být na budoucí podobu hlavního nádraží vyhlášena velká urbanisticko-architektonická soutěž, na které spolupracovalo Ministerstvo dopravy s Městem Bratislava, přičemž celé to zastřešoval MIB (obdoba pražského IPRu). Mělo dojít k výstavbě úplně nové odbavovací haly, rozšíření kolejiště na úkor stávající budovy, rozšíření nástupišť i podchodů. Předpokládalo se, že dojde také k urbanizaci ploch před nádražím (vedle Žabotové ulice), kde by vznikla nová komerční výstavba, přičemž prodej těchto pozemků by pomohl spolufinancovat proměnu nádraží. Pak ale přišly volby a ministr Ráž se maximálně arogantně rozhodl celý projekt zahodit. Za výsledný stav a celou tuhle ostudu je… Číst vice »
Mr. Ráž má iné priority.
Vyhlásilo sa VO na poradenské služby pre PPP.
Má to byť rámcová zmluva na 40 miliónov eur.
1. Rýchlostná cesta R4 Kapušany – Lipníky – Giraltovce – Stročín – Svidník, juh – štátna hranica SR/PR
2. Diaľnica D4 Bratislava – Rača – Záhorská Bystrica (Tunel Karpaty)
3. Bližšie neurčená železničná trať
4. Oprava a rekonštrukcia vybraných mostov na cestách II. a III. triedy
5. Diaľnica D1 Blatné – Trnava, rozšírenie na 6 pruh vrátane D1 Triblavina – Senec alebo alternatívne rýchlostná cesta R1 Most pri Bratislave – Vlčkovce
6. Rýchlostná cesta R7 Holice – Lučenec
Ono to bola megalománia opačného charakteru. To mi vadí najviac. Buď megalomanské nereálne vzdušné zámky, alebo provizóriá. Nejaké normálne, vkusné a účelné riešenie nikto nerieši.
Aj tak to bude hnoj.
Z humna sa palác spraviť nedá.
Môže to dopadnúť veľmi dobre. Našiel by som ti kopec projektov prerobenýc humien a stodôl na paláce dizajnu a architektúry.
Ja len dúfam, že ten priestor po ľavej strane, ako sa ide na nástupištia 1. a 6. bude prenajatý spoločnosti podobnej RELAY.
Ak som dobre narátal, vznikne tam 6 nákupných priestorov, z toho dve sa teoreticky dajú ešte rozdeliť. Není to málo Antone Pavloviči?
Vidím, že asi aj kebabáreň ide do prdele….
Nie to málo, Antone Pavloviči? Tahle ohrana hloupá fráze se užívá i u vás na Slovensku?:-)
Zkuste to bez drátů, milý Marconi!
Na konci stavby si položíme otázku „Kde udelali soudruzi z NDR chybu ?“.
„Projektová příprava vyjde na 2,5 milionu eur, stavební zásahy si vyžádají nejméně 20 milionů eur.“ – ďalšie tunelovanie „po Ficovsky“. ☹🤮👎
Mě to až tak přepálené nepřijde. 20 milionů eur je cca 500 milionů korun. Barák samotný má zhruba 28000 m3 (plocha oměřena z map, výšky odhadnuty) při nějaké rozumné ceně za m3 12000 korun, to dělé 336 milionů za barák, pak tam máme relativně velké dlážděné plochy předporstoru a nové zastřešení nástupiště. Určitě se v tom schová i nějaká tak korunka pro potřebné poslance, ale že by to bylo nějak extra přepálené, to bych si asi nemyslel. Samozřejmě by bylo na místě zvážit, zda-li by nebylo lepší tu věc celou zbourat a postavit novou halu. Nicméně vzhledem k tomu, že… Číst vice »
Zdá sa, že 80 % investície pôjde do zázemia a opráv „neviditeľných“ pre substrát (čo neodsudzujem).
Půjde o pouhé udržení stávajícího objektu odbavovací haly při životě, tedy:
– obnova pláště (střechy, okna, dveře, příčky)
– obnova technologie budovy (veškeré sítě, výtahy)
Tragikomickým dojmem na mně zapůsobila nenápadná poznámka na obr. 3/6: „Nové toalety – rieši samostatný projekt“
https://zdopravy.cz/wp-content/uploads/2025/10/hlst_1np.jpg
Zajímavé jsou také ty popisy na obr. 2/6, které většinou začínají slovem „Komplexní“. Např. komplexní čísla v matematice mají část reálnou a část imaginární. Tedy komplexní oprava by mohla znamenat, že část budovy se opraví reálně a část imaginárně … 😉
Kouknul jsem na popisy na obr. 2/6. Zajímal by mně rozdíl mezi:
– komlexná výmena všetkých….
– výmena všetkých….
Dále mi vrtalo hlavou, proč je reko toalet vyseparována do samostatného projektu. Nenapadlo mně jiné zdůvodnění, než to, že to je pojistka. Pokud by nastaly nějaké nepředvídané problémy (třeba s penězi), tak nezávisle na všem pozastaveném, nebo zpožděném, jako malou akci, opraví alespoň ty záchody.
Kdoví jestli nejde o to, aby se i po rekonstrukci toalet zachovala ta typická atmosféra, která je někdo jinde v diskuzi popsána slovy „hlavná šťanica“?
My si tady sice děláme srandu z toho nešťastného baráku, ale on je podle mně zdaleka větší problém v konfiguraci a stavu tratí v bratislavském uzlu.
Hlavná sranica je pouze ta viditelná špička ledovce.
Takže je to docela podobné situaci v Brně, kde ale už je k dispozici malůvka nového nádraží.
Držím palce, aby se to co nejlépe povedlo!
Som zvedavý, či niekto myslel aj na zastrešenie 6. nástupišťa a prístupu k nemu.
Cestujúci pri-/od-chádzajúci odtiaľ vlakom si pripadá ako na poslednej zastávke „v Prdeloviciach“. ☹🤮👎
Nie, cestujúci je druhoradý 🙁
Nejaké stromy sa pred budovu nenasadia?
Dosť pochybujem. Myslím, že už tam nejaké boli a stala sa z nich Hlavná sranica pre asociálov. ☹🤮👎
Je „šprintérska“ zóna (občas aj vďaka mne) – tam by prekážali.
Takový klasický „Ficismus“ – vše uděláme na půl či ještě méně a největším problémem je prodej jednorázového alkoholu.
Myslím, že jinak by to nedopadlo za jakékoliv jiné vlády, protože Slovensko prostě nemá peníze na velké investice kde brát.
Nepíše se mi to vůbec nijak lehce, ale Slovensko je v EU 4. od konce v přepočteném HDP – pouze na 75% průměru EU.
Za ním je už jen Lotyšsko, Řecko a Bulharsko.
https://ekonomickydenik.cz/slovensko-je-uz-chudsi-nez-rumunsko-tvrdi-eurostat-v-nove-statistice/
Zákaz prodeje „jednorázového alkoholu“ je pouhé jednoduché organizační opatření, to zpravidla nestojí vůbec nic.
Ale prosim vás!
Být na 75% průměru EU je přese strašně moc, zvlášť, když jsou tam i daňové ráje.
Slovensko je ve čtvrtině světového žebříčku, téměř na dvojnásobku světového průměru. Jedna z největších ekonomik světa, Čína, je i se svou VRT sítí stále hluboko pod ním.
Slovensko je bohatá země, a když vám bude někdo vyprávět, že je chudé, nakopejte ho pod záda. Problém je v tom, kam ty spousty peněz tečou/mizí.
Nevím za co máte mínusy, stačí se začíst do případů co se na Slovensku řešili. Vily politiků postavené za dotace maskující se jako hotely s rezervací vyprodanou na roky dopředu a podobně.
Slovensko je bohatá země ale jejich mindset jen hodně devadesatkovy.
Prodej jednorázového alkoholu je zcela běžný na těchto místech, a vzhledem k cenové relaci se s podivem okolo těchto stánků nekumulují pochybné existence.Z pohledu cestujícího velmi kvituji, že mám možnost si koupit pivo do vlaku, a nemusím ho tahat z města z nějakého penny parketu.