Hamburské metro míří k automatickému provozu, nové technologie dodá Siemens

Automatizace metra, ilustrační obrázek. Pramen: SiemensAutomatizace metra, ilustrační obrázek. Pramen: Siemens

Díky zkrácení intervalů mezi soupravami může být v budoucnu na lince výrazně více vlaků, čímž dojde k navýšení přepravní kapacity.

22 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
David

No a v Praze slavně obnovujeme kolejové obvody na lince A za 10m EUR. Pravda, že tento projekt vyjde cca 10x dráž v přepočtu na kilometr trati. (celkem 200m EUR). Nicméně třeba trasa B by si častější intervaly jistě zasloužila.

vbb

Pokud se nemýlím, tak na Áčku se modernizují staniční počítače LZA. Nikoliv kolejové obvody.
Jinak LZA je navrženo na interval 90 sekund (včetně reakce zabzař a povinné rezervy).

Martin

Testoval se na Acku i automaticky obrat souprav v Dejvicich…
Jinak se chysta linka D a s ni i linka C na automaticky provoz…

Jiří Kocurek

A jste si jist, že by ty vyměňované technologie vydržely fungovat do doby, než bude na rekonstrukci 10x více peněz?

Tonda Sehnal

„Strojvedoucí budou nadále zodpovědní za výměnu cestujících a v případě potřeby zasáhnou do řízení.“
Takže totéž co na Matře v Praze už deset let.

Twix

V podstatě asi ano, i ten interval sedí, ale pochopil jsem že toto by mělo umět i něco víc než Matra, například krátit zpoždění (co jsem slyšel, Matra nedovolí ani při zpoždění rozjezd po spádu vyšší rychlostí než podle standardní křivky). A snad to nebude vyžadovat instalaci „prkna“ mezi kolejemi.

vbb

Matra umí tolik průběhů jízdy, kolik má na prkně programových pásů. V Praze jsou ty pásy 3.
LZA žádné pásy nepotřebuje a umí se popasovat i se sekundovými rozdíly.

Petr Šimral

Je tomu asi 15 let. Měl jsem dobrou náladu a měl jsem jet rg z České Třebové do Prahy. Předpřipravil jsme si simulátor (Gorilu, soupravu) a z Třebové srovnal krok se skutečným vlakem. Po chvíli přišel průvodčí „Dobrý den, vaši jízdenku prosím“. „Neruš, já mám na mašině rozbitou sedačku, tak to řídím odsud“. Dlouze mi kouká na displej, pak ven z okna, odchází. Přišel znova asi za deset minut, přinesl mi petku s vodou, abych neměl žízeň a znova kouká. Za dalších deset minut přišel i s vlakvedoucím a to už jsem se raději přiznal, že si z nich dělám… Číst vice »

Petr Šimral

A tu jízdenku do „blešáku“ jsem jim pak samozřejmě ukázal 🙂

Martin Lér

Ale to je hezký příběh 😂

Geralt

Interval jde zkrátit ještě více. Soupravy klidně mohou jet 50 metrů za sebou, protože není třeba krýt místo kde má předchozí souprava konec, ale pouze místo kde předchozí souprava zastaví při použití maximální brzdy. Počítač má na rozdíl od člověka reakční dobu v řádu milisekund a na rozdíl od člověka to ukočíruje.

Libcha

To je zajímavá myšlenka, ale napadá mě otázka, co se stane v případě, že ta první souprava zastaví rychleji, než při použití maximální brzdy. Třeba nárazem do pevné překážky. To to pak ta druhá napere do ní a budeme si moci pogratulovat ke ztrojnásobení počtu obětí.

Igor

Proto se právě toto řešení nepraktikuje a jezdí se takovou rychlostí, že zastavím před aktuálním koncem soupravy (pokud první zastaví na místě tak druhá zastaví těsně za ní)

Twix

A to v praxi umožňuje i odstup 50 metrů za normální jízdy? A proč to vlastně dělat když to při zastavení ve stanici znamená že druhý vlak zastaví v tunelu?

Igor

Pokud pojede první vlak například 10km/h tak za ním může klidně jet další už po 50 metrech. Jediný užitečný případ mě napadá, že z důvodu problému prodloužila první souprava pobyt ve stanici a druhá zastavila těsně za ní, následně se první rozjela a druhá po několika desítkách metrů ji následuje a přijede do stanice. Tím krátí zpoždění a snižuje dopad na jízdní řád. Samozřejmě běžně se neplánuje zastavení v tunelu, protože by zbytečné brzdění a rozjezd měl dopad na spotřebu, ale z mimořádnosti se to stát může.

Aleš

Připomíná mi to zamyšlení jednoho Slováka, který kdysi prohlásil, že nechápe, proč se auta nerozjedou (na křižovatce, po rozsvícení zelené) najednou, ale proč je to postupné a trvá to 🙂

Petr Šimral

Jedním ze závěrů nehody v Eschede 1998 byla taktéž ukázka, na jak krátké vzdálenosti se dá „bohužel“ zastavit vlak.
Takže děkujeme, tudy cesta nevede.

Jan

Odboráře v jiných metrech asi trefí šlak…

Pajoš

Kvůli tomu že budou potřebovat více řidičů?

Poudy

Copak vy si čtete celé články? Normální je číst jenom nadpisy

Jan

Máte pravdu, přistižen! Nicméně těm odborářům by mohl stačit klidně i ten titulek sám o sobě…