GWTR představil první modernizovaný RS1 pro pošumavské lokálky. Součástí je i otvírák na pivo
Vozidla budou jezdit v barvách Plzeňského kraje.
Dopravce GW Train Regio (GWTR) představil tento týden první motorový vůz Stadler RS1 po kompletní modernizaci pro provoz v Plzeňském kraji. Od prosince budou tyto vozy jezdit na linkách P11 Horažďovice předměstí – Sušice – Klatovy a P23 Klatovy – Domažlice.
Vozidlo prošlo kompletní modernizací v ČMŽO – elektronika. Je plně v barvách kraje, interiér odpovídá požadavkům Plzeňského kraje v soutěži. V té GWTR porazil České dráhy. Součástí výbavy je wifi, zásuvky či USB konektory. Raritou jsou i otvíráky na nápoje, které jsou integrované do spodní části podokenního stolku. Jde o požadavek kraje.
Celkem šest motorových vozů koupil soukromý dopravce od německého regionálního dopravce Bodensee-Oberschwaben-Bahn. Ten je prodal poté, co došlo k elektrizaci tratí, na kterých jezdí. Jde o motorové vozy vyrobené v letech 1998–2005, poháněny jsou motory MAN. Kapacita je 69 míst k sezení. Vůz je klimatizovaný.
Dopravce nyní nasazuje tři tyto motorové vozy ve zkušebním provozu ještě v Jihočeském a Karlovarském kraji. Všechny vozy už jsou prakticky hotové, zbývají poslední úpravy interiérů.
Desetiletá smlouva
GW Train Regio získal desetiletý kontrakt předloni v létě, dosud na tratích jezdí České dráhy. Průměrná cena je 155,94 Kč za kilometr v takzvané brutto smlouvě, u které jsou příjmy z jízdného plně kraje.
Jde o výsledek, který dokazuje pozitivní efekty otevřených soutěží v dopravě na veřejné rozpočty. První rok bude GW Train Regio jezdit za cenu 142,45 Kč, což je o 1,95 Kč více, než dosud jezdí České dráhy na těchto tratích regionovami. Rozsah desetileté smlouvy je 7,56 milionu vlakokilometrů.
„Pro cestující půjde o velkou změnu. Díky lepší akceleraci se budou moci změnit i jízdní řády, vlaky budou v Horažďovicích a Klatovech lépe navazovat na osobní, zkrátí se jízdní doby,“ řekl při podpisu smlouvy předloni náměstek hejtmana pro dopravu Pavel Čížek.