GWTR má za sebou úspěšně testovací jízdu na Moldavu
Testování motorové jednotky 628 na trati Most - Moldava v Krušných horách.
Na trati končí České dráhy, kromě GW Train Regio sem vstupuje Railway Capital.
Na trati končí České dráhy, kromě GW Train Regio sem vstupuje Railway Capital.
Doufám, že krajský úřad kalkuluje s tím, že do takového kopce sežerou tyto staré jednotky násobně více paliva než 810 od ČD nebo 81? od RC. Je podivné, že předělané vozy ze 60. až 80 let, které v zahraničí především kvůli spotřebě vyřazují budou zajišťovat dopravu na trati se snad nejvyšší spotřebou paliva v Ústeckém kraji a novější, nízkopodlažní a komfortnější jednotky z let 2010-2014.
budou vyřazeny – dány pryč.
No to bude zase pecka. Jestli by neměl kraj půjčovat radši elektrokola s budkou. Třeba to bude rychlejší.
A měli tam ti chytráci nějakou zátěž? Přihlásil se někdo dobrovolně?
ten dvoumotor jede docela pěkně, dyť to má větší výkon než těžší žralok
Je zajímavé, že na německé straně Krušných hor se současný provozovatel některých linek rozhodl nepokračovat = nepodal nabídku na provoz dopravy po roce 2024. Jde o linky do
Olbernhau,
Cranzahl a
Johanngeorgenstadt.
https://bahnblogstelle.com/190639/city-bahn-uebernimmt-linien-im-erzgebirge-vms-kein-finales-angebot-von-db-tochter/
V případě tratí do Olbernhau a Cranzahlu to je logické s ohledem na předpokládané nasazení vlakotramvají, tzn. že spoje jedoucí těmito směry pojedou i chemnitzskými ulicemi.
U vlaků do Johannstadtu toto neplatí, nicméně asi „oběhová/výkonová spjatost“ s ostatními linkami.
Stary vlaky za nejnizsi cenu, hlavne ze Kraj usetril par drobnych a vyrazne tim snizil kvalitu dopravy a zpusobil dalai komplikaci pro cestujici, v pripade zpozdeni nebo nevyjeti spoje na Moldavu pri zhorsenych klimatickych podminkach.
Snad budou pokuty pri poruseni v radu statisicu za nevyjeti, aby si to novi dopravci nezlehcovali.
Z těch 810 je to fakt velké snížení kvality.
843 tam jezdily naposledy
A ty jsou oproti 629 lepší v čem?
Adhezi. (regulace výkonu).
Pohodlím.
Jezdil tam Žralok. Místo něj nastoupí 629.
G W Train bude na Moldavu jezdit spěšné vlaky místo ČD, které tam nasazují Sharka 844.
Místo 810 ČD tam budou jezdit bývalé Slovenské 811 dopravce Railway Capital.
Střepy z raichu .. hlavně že se ušetřilo ..hura
pro Sudety toprý!
Dosud jet na Moldavu s kolem nebyl problém. Do 010 jsem se vždy dostal a bez rezervace. Nyní si budu muset místo rezervovat?
Když se povede počasí, tak je problém dostat kolo do vlaku Dý Lendrbán na trati 137
To jsou ty změny k lepšímu?
Soupravy osobních vlaků z Mostu na Moldavu budou vedeny pod hlavičkou RCAS ve složení 811+011(cyklovuz)+811 Takže v tomto směru žádný problém by neměl nastat. GWTR bude zajišťovat spěšně vlaky z Ústí
I u vlaků RCAS z Mostu je uvedeno „rezervace místa pro jízdní kolo možná pouze v aplikaci DÚKapka““.
Nicméně když nad tím přemýšlím, tak to neznamená údaj o povinnosti rezervace (totéž u GWTR), ale jen o možnosti.
Dodatek:
Po trati 137 jezdím s dopravcem LOKO-MOTIV, výtopna Křimov. mají dostatečnou kapacitu pro cykloturisty.
zvládá ale bez cestujících 🙂
No jsem zvědav, jak jim to bude jezdit za sněhu apod. U nás je malé převýšení a diky tomu, že to arriva nezvládá jsou zpožděné další spoje co to v pohode zvládají.
Jednotka urcena pro moldavu ma mit motorove oba vozy.
je to dvoumotor, arriva má jeden a jeden hnaný podvozek..to je nebe a dudy, tohle jede fakt krásně
Další trať ke bude GW ? Po zkušenosti na Šumavě mohu jen napsat do pr…
Ubožáku. A nezapomeň mi dát mínus
Prosím o nějaký věcný komentář… Proč jsem ubožák apod. Mínusy nedávám 🙂
Jak funguje GW na Šumavě nevím, ale na trati K. Vary – M. lázně jsem s nimi celkem spokojený – jezdí spolehlivě, na čas, personál je příjemný. Regiosprinter, který tam jezdí, sice není žádný etalon pohodlného cestování, ale ona 810 nebo Regionova zase není o tolik lepší.
V létě jsem jezdil s GWT na Šumavě s kolem a bylo to bez problémů. Vlak na české poměry ba čas a personál v pohodě
Já byl v létě na Moldavě 844 a bylo to v pohodě. Pro mě na Šumavě klesl po nástupu GW oproti ČD komfort cestování. Personál v pohodě je, s tím souhlasím
Jel jsem s nimi z Kubovy hutě do Nového údolí a krásné svezení a výhledy. Čisté vlaky. Palec nahoru pro GW
Moderní regioshark nahradit tímto šrotem…skutečně zlepšení, jen co je pravda. A stejně to tu budou někteří obhajovat a chválit, hlavně když z dalších výkonů vypadnou ošklivé a zlé ČD, že?
U tohohle konkretniho spoje jde predevsim o jeden parametr: kolik se tak vejde kol. Do sharku se jich vejde tusim 5. Kdyz se jich do jednotky gw trainu vejde podstatne vic, byl by to naopak prinos. Ale interier jsem jeste nevidel, tak jsem zvedavy, jak to vyresili.
Tak a pro těch pár lidí, co Žralokem jezdí, je potřeba tolik míst pro kola? Já osobně jsem tam ve Žralokovi ještě cyklistu neviděl (takže zase tak moc jich tam asi nebude). Cyklisti jezdí hlavně s těmi Os, které jezdí 810ky.
Zaplakat je potřeba u vedení v ČD. Ne tady. Když teda už chcete plakát.
Takže s bicyklem na Moldavu už ne. Jakou to má pro kola kapacitu oproti 010? Riskovat že mě tam s kolem nepustí? Ani omylem. Takže už jenom autem.
Na spesnym vlaku z usti by mela fungovat rezervace mista pro kolo.
Ano rezervace vyřeší všechny problémy na celé zeměkouli.
Soupravy osobních vlaků z Mostu na Moldavu budou vedeny pod hlavičkou RCAS ve složení 811+011(cyklovuz)+811 Takže v tomto směru žádný problém by neměl nastat. GWTR bude zajišťovat spěšně vlaky z Ústí
Nevím jaký tam máš touhy, pokud se projet okolo komína a hodit zase kolo na nosič, tak ok (to musí být super zážitek). Ale pokud chceš na Moldavu a projet se pěkně z kopce třeba do Košťan, zajímalo by mě jak s tím autem. Vlakem se přeci jede standardně na kopec a na kole pak po kopcích a dolů z kopce.
629 nahradí Žraloka. 010 bude nahrazena cyklovozem od Šatavy.
No vida. Dobré uplatnění pro motoráky 811, které RC koupila na Slovensku. Tam se předvedou, jak jsou na tom trakčně. Jak budou jejich soupravy řazené?
Aha, ono je to v tom článku pod odkazem v textu: Motor + přívěs + motor.
Radši bych tam viděl 810 kvůli oknům (větrání).
Ještě aby jim vyšel i zimní provoz, který dopředu otestovat nejde.
Teda, možná jsem opravdu naprostý pitomec, ale v jízdním řadu zimní provoz na Moldavu nevidím? Pouze od konce dubna do začátku října, ne?
Je to tak:
https://www.spravazeleznic.cz/documents/50004227/151805805/k135.pdf/f705d923-bb6c-4ad5-9b5f-d09ae43f07a3
78) jede v SO a NE od 29.IV. do 1.X. rezervace místa pro
jízdní kolo možná pouze v aplikaci DÚKapka
To je ale jen vymezení rezervační povinnosti pro jízdního kola.
Ne vymezení provozu, které u Sp vlaků GWTR bude v nepracovní dny celoročně (tzn. to samé jako dosud u ČD na těch samých Sp vlacích).
No, tak ta appka to naprosto zabíjí. Známí, co jsou místní a s kolem tam jezdí, zkonstatovali, když toto zjistili, že v tom případě se na nějakou appku můžou vy(kašlat)…. , když to je jen pro takto vyvolené, nebudou se na to spoléhat a pojedou raději jinam a nebo autem….takže děkujeme, že jste tímto nesmyslem odlákali další lidi… pane Šatavo a GWT
Dle statistik jezdí na Šumavě s GWTR výrazně více lidí než jezdilo s ČD.
nebo na kole
Jestli jde o appku DÚK, pak zjevně jde o iniciativu Ústeckého kraje coby zřizovatele DÚK (+ pomíjím, že povinná rezervace kol je i v určité části vlaků ČD, a.s., že; i když pravda – ne regionálních). A celkově je to dvousečné – na jednu stranu „jistota, že nebudu odmítnut k přepravě kola“, na druhou stranu možné „odhlašování na poslední chvíli = nakonec volná kapacita, ale nepoužitelná pro ty, kteří si na tu poslední chvíli tou appkou nezarezervují místo pro kola“; pokud nebude možné „odhlášení na poslední chvíli“, pak každopádně komplikace pro ty, kdo mají zarezervováno, ale nakonec se rozhodli jet… Číst vice »
Jde o požadavek ÚK a naprosto logický.
Telefon, do kterého se dá narvat tato appka, má skoro každý. A ten bezvýznamný zbytek má prostě smůlu. Krom toho bys mohl za ta léta, co se dráze věnuješ, vědět, že existuje objednatel a dopravce. Tedy že už to není tak, jako to kdysi bylo za unitárních ČD, tj. nasypte nám tolik, kolik chceme a my možná budeme i jezdit.
Aha, takže si budete do telefonu cpát další nesmyslnou apku jo.. Super no..
Přednosta z Mirošovky? Proč ta nenávist?
Mne to naopak prilaka, doposud jsem tim spesnakem nejel prave proto, ze tam ta rezervace nebyla, tak mi bylo jasne, ze pri dobrem pocasi se na zapade do vlaku s kolem s vysokou pravdepodobnosti nevejdu. Nevim, co vasim znamym na rezervaci vadi, kdyz neni povinna a predtim tam nebyla, tak se pro ne nic nemeni.
Takto budete mít při dobrém počasí jistotu, že se tam nevejdete.
Resp. leda rezervovat se značným předstihem, kdy si ale nebudete dopředu jist tím dobrým počasím.
Já si nemyslím, že jste pitomec. Jen jste se na poznámku 25 špatně podíval, resp. nepodíval vůbec.
A samozřejmě tím myslím GWTR, o jejíž testovací jízdě se píše. 🙂
Já tam teda v odkazovaném JŘ u toho vidím poznámku:
25: jede v ⑥ a ✝
No právě, tzn. jede celoročně. Nerozumím tomu proč Flizek tak zbytečně neadekvátně – viz. výše, zareagoval.
Nevidím úplně jako šťastném, že ČD slavnostně řadu 810 vyřadí, aby pak byli na výkonech nahrazeny soukromníky právě s těmito vozidly.
Ono došlo k ukončení provozu řady 810 u ČD?
810 doufám nikdy neskončí. Zcela vážně. ČD bez 810 je jako pole bez Zetoru.
Kéž by 810 skončila..
57 km z Ústí na Moldavu v 810, to je skvělá nabídka. Nehledě na to, že „slovutná“ 810 má poloviční kapacitu.
No je vidět že jste úplně mimo.
Na šedé, ošumělé nádraží přijela delegace ze SRN ve veselém, tichém a čistém vlaku kde na toaletě je i papír. Tak nějak to vypadalo v devadesátých letech, ale na těch nádražích se dá točit film o konci světa i dnes reálně a bez kulis.
Dubí je v soukromém majetku, Moldavu koupila obec
A ?
Tam mají smůlu.
Kudy tam do mrkve nastupují vozíčkáři
Nejspíš po nakloněné rampě, kterou jsem viděl u Arrivy. Jinak jsem jednou v pražských Čakovicích pomáhal třem vozíčkářům z vlaku vedeném jednotkou řady 845 vystupovat. Byla to mimořádná situace, oni měli jet rychlíkem až na hlavní nádraží, jenže na trati došlo k projetí návěstidla a dál se nejelo. Ovšem vozíčkáři spolu se svými ošetřovatelkami potřebovali jet dál na hlavní nádraží, neb jeli dál na Plzeň. Tak museli na autobus a dále jet metrem. Rampu jsme dali na tamní úzké a nízké nudle, které se nazývají nástupiště a nutno říci, že rampa měla dost velký sklon. Ale ve třech (já, strojvedoucí… Číst vice »
A taky je možnost a rychlejší, když strojvedoucí s průvodčím či s doprovodem vozíčkáře, nebo s ochotným cestujícím vozíčkáře chytnou a vynesou. 🙂 Už jsem párkrát pomáhal. Ano, pro drobného člověka to bude problém, ale pro zdatneho firu s někým dalším žádný problém.
To není možnost, to je naprostá zvrhlost. Normální vozíčkář na sebe takto nenechá sáhnout, je to pro něj silně ponižující. Obzvlášť pro ženy, kdy na ně takto sahá cizí chlap. A jen pro info: Takto velice idiotsky pojatou pomocí vozíčkářovi můžete velice ublížit. Vozíčkář obvykle od prsou dolů (podle toho, od kterého obratle má poškozenou míchu) nic necítí, takže mu není problém přivodit zlomeninu, nebo mu nějaký kloub vykloubit, aniž by si toho on sám všiml. On to prostě cítit nebude. Vůbec takovou činnost v zájmu všech nikdy neprovádějte!!!
No, a když ho budou evakuovat někde na širé trati, tak to budou hasiči dělat jak?
Hasiči jsou součástí IZS, krom toho je skoro stoprocentně jisté, že evakuace na širé trati je spojena s nějakou mimořádnou událostí a budou se tam tedy také vyskytovat i lékaři. Takže se o dotyčného tělesně postiženého postarají minimálně tím, že ho prohlédnou, nebo ho odvezou na prohlídku.
Ještě dodám, že tělesně postiženého z vlaku či z jiného dopravního prostředku by měli lidé mimo IZS evakuovat jen tehdy, hrozí li mu bezprostřední nebezpečí, například v případě požáru. Stejně tak je třeba postupovat v i případě zraněných, kde je podezření na poranění páteře. Jinak to vždy nechat na IZS.
Zažil jsem dvě evakuace z vlaku (jednu přes pole, druhou přes potok) a lékaři nebyli v ani jednom případě (jednou stržená trolej, ve druhém případě drcnutí do stromu; v obou případech bez úrazů na straně cestujících ani vlakového personálu, tzn. lékařů netřeba).
jo, oni asi budou mít rentgenový oči, že prohlédnou zlomeninu jenž dotyčný ani necítí
Z NP vlaku ho nebudou muset evakuovat? On na té širé trati sjede v pohodě xdd.
Předpokládám, že sahat na ně nemusí, stačí sahat na vozík.
A kudy do 810 ?
Po schodoch, po schodoch…
Mrkev je pohltí.