GW Train vypsal tendr na osazení ETCS do motoráků řady 845
Jednotky řady 845 společnosti GW Train Regio. Foto: GWTR
Půjde zřejmě o vůbec první instalaci ETCS do motoráků 845. Předpokládaná hodnota zakázky je 130 milionů korun.
A výhercem zakázky se stává Metalšrot Tlumačov a.s.😁
Nebylo by rozumnější prodloužit GWTR smlouvu od roku 2028 jen s novými vozidly, s ETCS. Ne to cpát do archaických 845 🙃
Zrovna jsem se chtěl zeptat, s jakou zbytkovou životností 845 se po instalaci ETCS a dosazení klimy počítá. Nevíte prosím někdo?
Takže 810 kdy?
Hmm, skoro jako kdybych si dal novou vestavěnou navigaci s bezdrátovým android auto do zigulika…
Tedy abych byl presny … doplnit inteligentní regulaci rychlosti, přípravu pro montáž alkotesterů, upozornění na ospalost a nepozornost řidiče, signál nouzového brzdění, upozornění na chodce za autem a černou skříňku. Kromě toho také dnes již běžný systém nouzového brzdění před překážkou a asistent jízdy v pruzích.
Tak aby starej dobrej zigul mel to co nove homologovany kousky.
Nevite nekdo kdo to dela do veteranu/vraku? Rad bych sel s dobou!
On je rozdíl v životnosti železničního vozidla a siničního vozidla.
Ale pokud chcete novodobé Porsche 356 s elektrickým pohonem, tak musíte do USA. Tam je taková stavba možná.
to spíš autonomní řízení..navigace je jen doplňková výbava
To je fakt možný jen tady…
Aspoň to pomůže s takovou morální rehabilitaci lidí co tuni starý golfy a pasáty, minimálně v očích šotoušů.
To je fascinujúce. Neviem či niekto čaká, že po roku 2031 ešte o takéto niečo niekde bude záujem, ale nech je ETCS akokoľvek prospešné, inštalovať ho do tohto tu mi príde ako fakt zbytočnosť.
Daňový poplatník tady měl řadu 843 843 do které ještě mělo nějaký smysl to instalovat.. A do vlastního majetku.. Do toho si to teda nemyslím
843 je proti tomuhle dost jebka, sorry jako.
To rozhlašoval před lety Sůra, jak se zvedla kvalita na R14, 845 místo 843 🙈
no jebka jak v čem..ono to je obojí a asi není nejlepší soutěžit co víc..
843 především nebylo dost, proto taky 852/853 přesluhují jako řada 854.
A protože nebylo dost motoráků na vyježdění objednávky, tak holt nezbylo, než motoráky pořídit. To platí i pro ČD s jejich RS1 a GTW.
843 bylo 31, to je víc jak poptávka na 8ks 845
Do takových…
Furt lepší než 810 že….
to přijde
Do kdy má vlastně GWTR smlouvu v jižních Čechách na Šumavské lokalky?
Prosinec 2032?
Děkuji.
Do prosince 2032
A nebude třeba ETCS do 845 i v trase České Budějovice – Nové Údolí, když je vyjíždí na trať České Budějovice – Horní Dvořiště.
Tam se řeší RS1, ne?
Tam se nabízí… a doufejme, že na to kraj přistoupí, protože dávat ETCS do ř. 845 by teda byla opravdu hovadina non plus ultra.
Na druhou stranu nevíme kdy na té trati má být výhradní provoz, od ledna 25 snad ne.
To je fuk, už kvůli klimě tam ty RS1 budou nejlépe předevčírem.
To rozhodně… Nechápu to otálení.
Jen by to všechny výkony, koupili toho dost? Trať je dlouhá a pomalá…
Myslím, že to schválené již je, neboť dva RS1 v zeleno-oranžovém laku se ve Volarech od poloviny června nacházejí.
Ještě by měly přijít další dva.
Tam snad bude časem konečně trolej.
Přes zimu by RS1 stačili, od jara by museli jezdit zdvojené a v létě jezdí aktuálně buď dvě 845 nebo čtyři 818. Takže to bude spíše na ostatní linky, kde to kapacitně stačí.
Dík… ony pár kousků RS1 se občas nechá i koupit, ale musí být poptávka objednatele… do šuplíku to už nikdo kupovat nebude. 🙁
Tak dlouho? Škoda
Kolikrát se instalací znásobí hodnota těch motoráků?
je to až s podivem, že se taková investice vyplatí do 40 let starých v(r/l)aků.
Jako do v(r/l)laků 843.
Hm, kolik že let mají lokomotivy 363, 130 nebo motoráky 842? Zas takový rozdíl to není.
845 ale komfort zapomněla v 80.letech. A jet tím v létě je chuťovka
Jak se v článku píše, součástí modernizace bude i dosazení klimatizace.
Je snáď rozdiel to inštalovať do lokomotív, ktoré ešte môžu odvoziť nákladné vlaky a do motorových jednotiek z 80.tych rokov nie?
Není, ty motory jsou po repasi docela povedená věc – nevím jestli jste měl možnost tím jet – a jediné, co jim opravdu chybí, je klima.
no stejně už je to dost za zentiem, je fakt, že s klimou, pokud bude opravdu fungovat, to ještě není tak špatný, ale trakci a adhezi to stejně nevylepší a v tom jsou ty jednotky na úrovní tak 70let..
Prohánějí se tady starší kusy v podobě derivátů 810
ale do 810 snad ETCS nikdo neinstaluje, ne? aspoň zatím teda…
No právě: Zatím
Deriváty 810 jsou všecky Regionovy a 4 roky stará řada 811, rovněž vzniklá rekonstrukcí 810, u které … nevíme.
U 811 to nevidím, dohrkají na lokálkách, kde to není třeba (ono i po tom zákazu vjezdu do přípojových stanic s ETCS toho bude dost, i ten Suchdol by se dal pořešit) a pak půjdou pryč.
jedna 811 už ETCS má 🙂
Derivát 810 je i 892 a tam ETCS už je, čili technikálie retrofitu 810 jsou asi vyřešeny.
To je otázka KOMU se vyplatí. Dopravci zjevně ano, když je nasadí na zasmluvněné výkony a probere dotaci. Instalační firmě taky. Daňovému poplatníkovi už asi méně.
Mno nevím, 16 milionů retrofit ECTS na jedno vozidlo vs. 90 milionů za novou PESA jednotku… Furt je ta stará plechovka levnější.
daňový poplatník neplatí cenu vozidla, ale službu za ujetý km..
ona se nevyplatí.. „Na instalaci ETCS využije dopravce dotace.“ Dopravce dostane smlouvu na další roky s vozidly co už jsou hodnotou odepsaná, nainstaluje do nich ETCS za dotaci..takže jo v tomhle směru se to vyplatí..ale je to pokřivená ekonomika..