GW Train vypsal tendr na osazení ETCS do motoráků řady 845

Jednotky řady 845 společnosti GW Train Regio. Foto: GWTRJednotky řady 845 společnosti GW Train Regio. Foto: GWTR

Půjde zřejmě o vůbec první instalaci ETCS do motoráků 845. Předpokládaná hodnota zakázky je 130 milionů korun.

Odebírat
Upozornit na
guest
53 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Happy

A výhercem zakázky se stává Metalšrot Tlumačov a.s.😁

DCHDC

Nebylo by rozumnější prodloužit GWTR smlouvu od roku 2028 jen s novými vozidly, s ETCS. Ne to cpát do archaických 845 🙃

Pája

Zrovna jsem se chtěl zeptat, s jakou zbytkovou životností 845 se po instalaci ETCS a dosazení klimy počítá. Nevíte prosím někdo?

nowas

Takže 810 kdy?

David

Hmm, skoro jako kdybych si dal novou vestavěnou navigaci s bezdrátovým android auto do zigulika…

David

Tedy abych byl presny … doplnit inteligentní regulaci rychlosti, přípravu pro montáž alkotesterů, upozornění na ospalost a nepozornost řidiče, signál nouzového brzdění, upozornění na chodce za autem a černou skříňku. Kromě toho také dnes již běžný systém nouzového brzdění před překážkou a asistent jízdy v pruzích.

Tak aby starej dobrej zigul mel to co nove homologovany kousky.

Nevite nekdo kdo to dela do veteranu/vraku? Rad bych sel s dobou!

Jiří Kocurek

On je rozdíl v životnosti železničního vozidla a siničního vozidla.

Ale pokud chcete novodobé Porsche 356 s elektrickým pohonem, tak musíte do USA. Tam je taková stavba možná.

kix

to spíš autonomní řízení..navigace je jen doplňková výbava

Pavel

To je fakt možný jen tady…

David

Aspoň to pomůže s takovou morální rehabilitaci lidí co tuni starý golfy a pasáty, minimálně v očích šotoušů.

Mates

To je fascinujúce. Neviem či niekto čaká, že po roku 2031 ešte o takéto niečo niekde bude záujem, ale nech je ETCS akokoľvek prospešné, inštalovať ho do tohto tu mi príde ako fakt zbytočnosť.

zdenek

Daňový poplatník tady měl řadu 843 843 do které ještě mělo nějaký smysl to instalovat.. A do vlastního majetku.. Do toho si to teda nemyslím

Michal M

843 je proti tomuhle dost jebka, sorry jako.

DCHDC

To rozhlašoval před lety Sůra, jak se zvedla kvalita na R14, 845 místo 843 🙈

kix

no jebka jak v čem..ono to je obojí a asi není nejlepší soutěžit co víc..

Jiří Kocurek

843 především nebylo dost, proto taky 852/853 přesluhují jako řada 854.

A protože nebylo dost motoráků na vyježdění objednávky, tak holt nezbylo, než motoráky pořídit. To platí i pro ČD s jejich RS1 a GTW.

kix

843 bylo 31, to je víc jak poptávka na 8ks 845

zdenek

Do takových…

Luboš Beneš

Furt lepší než 810 že….

kix

to přijde

noerf

Do kdy má vlastně GWTR smlouvu v jižních Čechách na Šumavské lokalky?

Hon

Prosinec 2032?

noerf

Děkuji.

Jméno*

Do prosince 2032

noerf

A nebude třeba ETCS do 845 i v trase České Budějovice – Nové Údolí, když je vyjíždí na trať České Budějovice – Horní Dvořiště.

Martin

Tam se řeší RS1, ne?

Michal M

Tam se nabízí… a doufejme, že na to kraj přistoupí, protože dávat ETCS do ř. 845 by teda byla opravdu hovadina non plus ultra.
Na druhou stranu nevíme kdy na té trati má být výhradní provoz, od ledna 25 snad ne.

Martin

To je fuk, už kvůli klimě tam ty RS1 budou nejlépe předevčírem.

Michal M

To rozhodně… Nechápu to otálení.
Jen by to všechny výkony, koupili toho dost? Trať je dlouhá a pomalá…

XPX

Myslím, že to schválené již je, neboť dva RS1 v zeleno-oranžovém laku se ve Volarech od poloviny června nacházejí.
Ještě by měly přijít další dva.

Tomáš Záruba

Tam snad bude časem konečně trolej.

noerf

Přes zimu by RS1 stačili, od jara by museli jezdit zdvojené a v létě jezdí aktuálně buď dvě 845 nebo čtyři 818. Takže to bude spíše na ostatní linky, kde to kapacitně stačí.

Michal M

Dík… ony pár kousků RS1 se občas nechá i koupit, ale musí být poptávka objednatele… do šuplíku to už nikdo kupovat nebude. 🙁

HLN

Tak dlouho? Škoda

Vesper

Kolikrát se instalací znásobí hodnota těch motoráků?

libor

je to až s podivem, že se taková investice vyplatí do 40 let starých v(r/l)aků.

Hon

Jako do v(r/l)laků 843.

Joe

Hm, kolik že let mají lokomotivy 363, 130 nebo motoráky 842? Zas takový rozdíl to není.

HLN

845 ale komfort zapomněla v 80.letech. A jet tím v létě je chuťovka

SaulGoodman

Jak se v článku píše, součástí modernizace bude i dosazení klimatizace.

Mates

Je snáď rozdiel to inštalovať do lokomotív, ktoré ešte môžu odvoziť nákladné vlaky a do motorových jednotiek z 80.tych rokov nie?

Michal M

Není, ty motory jsou po repasi docela povedená věc – nevím jestli jste měl možnost tím jet – a jediné, co jim opravdu chybí, je klima.

kix

no stejně už je to dost za zentiem, je fakt, že s klimou, pokud bude opravdu fungovat, to ještě není tak špatný, ale trakci a adhezi to stejně nevylepší a v tom jsou ty jednotky na úrovní tak 70let..

Jiří Kocurek

Prohánějí se tady starší kusy v podobě derivátů 810

libor

ale do 810 snad ETCS nikdo neinstaluje, ne? aspoň zatím teda…

Jiří Kocurek

No právě: Zatím
Deriváty 810 jsou všecky Regionovy a 4 roky stará řada 811, rovněž vzniklá rekonstrukcí 810, u které … nevíme.

Poskok

U 811 to nevidím, dohrkají na lokálkách, kde to není třeba (ono i po tom zákazu vjezdu do přípojových stanic s ETCS toho bude dost, i ten Suchdol by se dal pořešit) a pak půjdou pryč.

kix

jedna 811 už ETCS má 🙂

vjkm

Derivát 810 je i 892 a tam ETCS už je, čili technikálie retrofitu 810 jsou asi vyřešeny.

Kubrt

To je otázka KOMU se vyplatí. Dopravci zjevně ano, když je nasadí na zasmluvněné výkony a probere dotaci. Instalační firmě taky. Daňovému poplatníkovi už asi méně.

Michal M

Mno nevím, 16 milionů retrofit ECTS na jedno vozidlo vs. 90 milionů za novou PESA jednotku… Furt je ta stará plechovka levnější.

kix

daňový poplatník neplatí cenu vozidla, ale službu za ujetý km..

kix

ona se nevyplatí.. „Na instalaci ETCS využije dopravce dotace.“ Dopravce dostane smlouvu na další roky s vozidly co už jsou hodnotou odepsaná, nainstaluje do nich ETCS za dotaci..takže jo v tomhle směru se to vyplatí..ale je to pokřivená ekonomika..