GW Train vypsal tendr na osazení ETCS do motoráků řady 845
Jednotky řady 845 společnosti GW Train Regio. Foto: GWTR
Půjde zřejmě o vůbec první instalaci ETCS do motoráků 845. Předpokládaná hodnota zakázky je 130 milionů korun.
Doufám, že klimatizace bude mít vlastní dieselagregát. Protože si nedokážu představit, že by ubírala z už tak nedostatečného výkonu motoru.
Jinak mají tyhle jednotky nějaký systém nuceného větrání?
Naprosto absurdní. Vpuštění těchto vozidel na české koleje a jejich zasmluvnění na několik let vytvořilo stav, kdy neexistuje žádná naděje na zlepšení úrovně cestování na standardy 21. století. Touhle ŠÍLENOU investicí placenou z veřejných peněz se tento stav ještě o mnoho dalších let prodlouží.
Pokud by snad někdo nevěděl, o čem je řeč, zkuste si některým z těchto technických klenotů při teplotě 30 a více stupňů vyrazit třeba na hodinový výlet.
Fakt nepochopitelné.
Několikrát letos využito a problém nikdy nebyl.
A proto je v ceně zástavba klimatizace.
… do Honeckerů nikoliv, chce se dodat.
Šílená investice? Za poměrně malý peníz se získalo vozidlo, které sice má už svůj zenit za sebou, ale je výrazně lepší než 810 a stejné jako 842/3 či 854.
Nebo se mohlo čekat, až někde vyrostou peníze a pak za ně nakoupit asi tak 4x méně kusů „moderních“ vozidel.
není pravda. Za mě rozhodně není lepší než 842/43 a je to mnohem starší vergl. A tedy podle mě bude i mín spolehlivý. Zejmnéna časem. Který je navíc fakt dýchavičný.
Za mě, podle mě… To je všechno moc hezké, ale strašně neobjektivní.
842/3 mám sice rád (a mám k nim i určitý vztah, strávil jsem na nich dost času), ale z pohledu cestujícího mezi nimi a 845 velký rozdíl není.
A proč tedy někde cestující dostanou k cestování Foxe (s ETCS a klimou) a proč jinde musí jezdit dalších 10 let takovou popelnicí? Já vím: objednavatel rychlíků…..
„Vozidla by měla dostat také například klimatizaci.“
Takže místo Foxe s ETCS a klimou dostane něco jiného s ETCS a klimou. Pokud jde o ETCS a klimu, tak splněno.
Nevýhodou 845 je absence nízkopodlažního vstupu.
Proč? Protože peníze?
Na moderní nízkopodlažní klimatizované bezpečné kvalitní jednotky (což se obávám, že Fox aspoň v jednom bodě nesplňuje 😉 ) prostě nejsou peníze.
Jenže ta šílená investice je levnější než dřívější dražší neinvestice to původních vozidel ČD. takže veřejné peníze ušetřili a je za ně něco co odpovídá ceně. Pokud objednavatel poptá nová vozidla, dopravci to v soutěži patřičně nacení a nabídnou nová.
A v Itálii jezdí defakto hodně moderní vozidla… Bez liberalizace.
Ne, to je moc dlouhé, spamovat to tady nebudu, 45 řádků je příliš.
http://www.railfaneurope.net/list/italy.html
Tak teď už jen čekám kdy to fakt někdo nacpe do těch šukafonů.
Jsem tak nějak tajně doufal, že tlak na povinně zavedení etcs bude současně tlakem na postupné modernizování vozového parku, abychom se dostali kvalitou cestování do třetího tisíciletí, protože je třetí tisíciletí.
Ovšem zatím to vypadá, že s podporou státu/krajů bude čr stále se rozšiřujícím vrakovištěm západní evropy 🙁 U nových smluv má být prostě plošný požadavek na nové vlaky nebo stáří max. 20 let.
No a on to spíše bude opravenej žigulík/favo … A krásně to bude pak stát vedle EV/hybridních autobusů s klimatizací, hlášením polohy do mobilu a třeba i detekcí překážek a asistentem brzdění. Mimo to, ten novej autobus bude úplně jinde co se týká deformačních zón, recyklovatelnosti a nebo spolehlivosti.
Bohužel máte pravdu.
„nové vlaky nebo stáří max. 20 let.“
Nemalá část 471 nesplní. U Stadlera GTW to bude znamenat, že vozidla s identickou výbavou neprojdou, neboť se liší rokem výroby. A nejen u něj, Desiro i Lint II …
Na „všude nové“ není. Úplně ale stačí požadovat vozidlo s nejméně polovinou dveří do nízkopodlažní části vozidla.
něco jako natankovat plnou do Felicie
Dřív to býval Favorit, ale jejich ceny už jdou nahoru.
Mimochodem, nebylo by bližší srovnání s autobusem, než osobním autem?
Měnit vlaky po 3 letech a kupovat nové, s tím že tříleté si socka koupí … takto to u vlaků fungovat nebude, těch kupujících je moc málo, aby prodávající urazil všecky a pak se divil.
A Arriva vyčkává na co? Na razítko, že se jich ETCS netýká?
Třrba na to, jak dopadne GWTR. A Arriva zatím nemá smlouvi tam kde s nima jezdí přes termín povinnosti pod ním jezdit – nebo někde už jo?
… A až vyjede z Berouna do Zdic, nebo do Zdic od Lochovic, tak co ?
A výhercem zakázky se stává Metalšrot Tlumačov a.s.😁
Nebylo by rozumnější prodloužit GWTR smlouvu od roku 2028 jen s novými vozidly, s ETCS. Ne to cpát do archaických 845 🙃
To by to musel někdo přesoutěžit, ale to nikdo neudělal a není na to čas, ani na výrobu nových vozidel není čas, protože někdo na MD spinká. Takže ne, nová vozidla teď nebudou.
Zrovna jsem se chtěl zeptat, s jakou zbytkovou životností 845 se po instalaci ETCS a dosazení klimy počítá. Nevíte prosím někdo?
No až skončí na těch výkonech co mají teď, půjdou po nich všichni co objednávají různý sezonní linky a podobně. On pak motorák s nějakou solidní kapacitou, klimou a ETCS – aby mohl dojet z lokálky i na hlavní nádraží do velkýho města, bude žhavý zboží.
Ideálně vypakovat GWTR i s 845
😂😂😂 Zahořklej blázen. Se vypakuj třeba do Německa a máš klid. 😂😂😂
V čem vám vadí GWTR?
Jejich Regionova není dost Regionální!
Takže 810 kdy?
Hmm, skoro jako kdybych si dal novou vestavěnou navigaci s bezdrátovým android auto do zigulika…
Tedy abych byl presny … doplnit inteligentní regulaci rychlosti, přípravu pro montáž alkotesterů, upozornění na ospalost a nepozornost řidiče, signál nouzového brzdění, upozornění na chodce za autem a černou skříňku. Kromě toho také dnes již běžný systém nouzového brzdění před překážkou a asistent jízdy v pruzích.
Tak aby starej dobrej zigul mel to co nove homologovany kousky.
Nevite nekdo kdo to dela do veteranu/vraku? Rad bych sel s dobou!
On je rozdíl v životnosti železničního vozidla a siničního vozidla.
Ale pokud chcete novodobé Porsche 356 s elektrickým pohonem, tak musíte do USA. Tam je taková stavba možná.
to spíš autonomní řízení..navigace je jen doplňková výbava
To je fakt možný jen tady…
Aspoň to pomůže s takovou morální rehabilitaci lidí co tuni starý golfy a pasáty, minimálně v očích šotoušů.
To je fascinujúce. Neviem či niekto čaká, že po roku 2031 ešte o takéto niečo niekde bude záujem, ale nech je ETCS akokoľvek prospešné, inštalovať ho do tohto tu mi príde ako fakt zbytočnosť.
Tak bude to jezdit a vozit lidi, tak to tam být musí.
Nedávalo by zmysel obstarať niečo modernejšie s perspektívou dlhšieho využitia?
Daňový poplatník tady měl řadu 843 843 do které ještě mělo nějaký smysl to instalovat.. A do vlastního majetku.. Do toho si to teda nemyslím
843 je proti tomuhle dost jebka, sorry jako.
To rozhlašoval před lety Sůra, jak se zvedla kvalita na R14, 845 místo 843 🙈
Ano, to stále prohlašovat budu, že v té době to zvýšení kvality bylo. Teď je už na čase sem dát něco novějšího.
no jebka jak v čem..ono to je obojí a asi není nejlepší soutěžit co víc..
843 především nebylo dost, proto taky 852/853 přesluhují jako řada 854.
A protože nebylo dost motoráků na vyježdění objednávky, tak holt nezbylo, než motoráky pořídit. To platí i pro ČD s jejich RS1 a GTW.
843 bylo 31, to je víc jak poptávka na 8ks 845
Těch 31 ks 843 stálo někde u plotu a bylo k hned mání, nebo někde jezdily na nějakých vysoutěžených výkonech?
Být to 8 ks do každého kraje, tak to máme více než 100 vozidel. A putovní výstavku fakt ne.
Takže vlastně 843 stačilo vyrobit pro celou ČR 8 ks a přehazovat je mezi depy. Chápu.
Proč se takto nepodařilo namnožit Regiosharky a musí se kupovat 847?
Že vás to štve, když dle vlastních slov na jízdné nemáte peníze, stejně jako zbytek „pracujícího lidu“.
Pokud nejste ten „zdenek“, co to tady opakovaně prohlašuje už pár měsíců, pak se omlouvám, nicméně ani tak nesouhlasím s obsahem vašeho (nejen tohoto) příspěvku.
Ne, já jen prohlašuju, že podmínky z pohledu cestujícího se dramaticky zhoršily.. Tak jak jsem to tvrdil i před touto šaškárnou. A málo kdo by asi chtěl platit víc.. Typu dvojnásobek.. Pro nějaké dobro státu? Nebo proč.
A u mě je výsledek jediný zatím.. Auto..
Mně zkrátka přijde nesmyslné do toho tahat jako argument nějakého daňového poplatníka, ten naopak ušetřil kvůli soutěžení dopravce pro tuto linku. Že objednatel nepožadoval klimatizaci je jen jeho vina, stěžujte si tam.
Do takových…
Furt lepší než 810 že….
to přijde
Do kdy má vlastně GWTR smlouvu v jižních Čechách na Šumavské lokalky?
Prosinec 2032?
Děkuji.
Do prosince 2032
A nebude třeba ETCS do 845 i v trase České Budějovice – Nové Údolí, když je vyjíždí na trať České Budějovice – Horní Dvořiště.
Tam se řeší RS1, ne?
Tam se nabízí… a doufejme, že na to kraj přistoupí, protože dávat ETCS do ř. 845 by teda byla opravdu hovadina non plus ultra.
Na druhou stranu nevíme kdy na té trati má být výhradní provoz, od ledna 25 snad ne.
To je fuk, už kvůli klimě tam ty RS1 budou nejlépe předevčírem.
To rozhodně… Nechápu to otálení.
Jen by to všechny výkony, koupili toho dost? Trať je dlouhá a pomalá…
Myslím, že to schválené již je, neboť dva RS1 v zeleno-oranžovém laku se ve Volarech od poloviny června nacházejí.
Ještě by měly přijít další dva.
Tam snad bude časem konečně trolej.
Přes zimu by RS1 stačili, od jara by museli jezdit zdvojené a v létě jezdí aktuálně buď dvě 845 nebo čtyři 818. Takže to bude spíše na ostatní linky, kde to kapacitně stačí.
Dík… ony pár kousků RS1 se občas nechá i koupit, ale musí být poptávka objednatele… do šuplíku to už nikdo kupovat nebude. 🙁
Ty RS1 jsou zamýšleny jako náhrada řady 818, nikoli 845.
Tak dlouho? Škoda
Kolikrát se instalací znásobí hodnota těch motoráků?
je to až s podivem, že se taková investice vyplatí do 40 let starých v(r/l)aků.
Jako do v(r/l)laků 843.
Hm, kolik že let mají lokomotivy 363, 130 nebo motoráky 842? Zas takový rozdíl to není.
845 ale komfort zapomněla v 80.letech. A jet tím v létě je chuťovka
Jak se v článku píše, součástí modernizace bude i dosazení klimatizace.
Je snáď rozdiel to inštalovať do lokomotív, ktoré ešte môžu odvoziť nákladné vlaky a do motorových jednotiek z 80.tych rokov nie?
Není, ty motory jsou po repasi docela povedená věc – nevím jestli jste měl možnost tím jet – a jediné, co jim opravdu chybí, je klima.
no stejně už je to dost za zentiem, je fakt, že s klimou, pokud bude opravdu fungovat, to ještě není tak špatný, ale trakci a adhezi to stejně nevylepší a v tom jsou ty jednotky na úrovní tak 70let..
A ty motorové jednotky se tam určitě budou prohánět jen tak bez cestujících úplně prázdné, že …
Prohánějí se tady starší kusy v podobě derivátů 810
ale do 810 snad ETCS nikdo neinstaluje, ne? aspoň zatím teda…
No právě: Zatím
Deriváty 810 jsou všecky Regionovy a 4 roky stará řada 811, rovněž vzniklá rekonstrukcí 810, u které … nevíme.
U 811 to nevidím, dohrkají na lokálkách, kde to není třeba (ono i po tom zákazu vjezdu do přípojových stanic s ETCS toho bude dost, i ten Suchdol by se dal pořešit) a pak půjdou pryč.
jedna 811 už ETCS má 🙂
Ale zase se do ní nevejdou žádní cestující 🙂 🙂
Plácáte nesmysly. Do 810 a 814 to nikdo rozhodně dávat nebude, ekonomicky to nedává smysl.
Derivát 810 je i 892 a tam ETCS už je, čili technikálie retrofitu 810 jsou asi vyřešeny.
Nejsou, nebo ne úplně. 892, zvlášť pak .2 a .3, jsou 810-ce dost vzdáleny.
To je otázka KOMU se vyplatí. Dopravci zjevně ano, když je nasadí na zasmluvněné výkony a probere dotaci. Instalační firmě taky. Daňovému poplatníkovi už asi méně.
Mno nevím, 16 milionů retrofit ECTS na jedno vozidlo vs. 90 milionů za novou PESA jednotku… Furt je ta stará plechovka levnější.
daňový poplatník neplatí cenu vozidla, ale službu za ujetý km..
Jako že s penězi českého daňového poplatníka se má zacházet odpovědně, ale s penězi vybranými třeba v Nizozemsku se může plýtvat? Nesouhlasím.
Aha. A ta cena za ujetý kilometr se asi počítá z čeho? Myslíte, že náklady na pořízení vozidel, resp. odpisy v tom nejsou?
ona se nevyplatí.. „Na instalaci ETCS využije dopravce dotace.“ Dopravce dostane smlouvu na další roky s vozidly co už jsou hodnotou odepsaná, nainstaluje do nich ETCS za dotaci..takže jo v tomhle směru se to vyplatí..ale je to pokřivená ekonomika..
jasně, vyplatí, ale pouze v případě použití dotace