GW Train Regio nevyjede na trati z Trutnova do Teplic nad Metují
Vizualizace motorové jednotky 813 v barvách GW Train Regio. Foto: GWTR
Královéhradecký kraj dosud nedospěl k finální smlouvě o zajištění železniční dopravy s Českými drahami.
Nechápu rozhodnutí Královéhradeckého kraje,vždyť region a je to samé co mravenec,rekonstrukce 810 a 010!
25.zari. 2020 jela 810ka z Polska do Čech 810ka. Tuším že to byl pátek a ve vlaku bylo asi dvacet študáků ale přes hranice do Turnova už jsem jel sám. Pokud chcete tak fotky mám.
Jak vám máme věřit, když si pletete Turnov a Trutnov? 😀
A ještě si plete Česko a Čechy.
Vat? Jako nátěr je to pěknej jenom sem ho předtim v životě neviděl
Už dost takovým pseudoprototypum. Děláme haury , ale sereme na koleje. Tohle je pod úroveň. Zrychlení -cyklista king, designem nemám srovnání. Tohle opravdu není cesta. Kvalita stojí peníze. Hezky, rychle, čistě jezdit musí být ochoten zákazník zeplatit.
Nerozumím té poznámce stranící zejména Regionovám, když Mravenci jsou oslavováni a je to v podstatě totéž (rekonstrukce 810 a 010) jen od jiného výrobce. Ale vlastně, mělo to mít jiné barvy. U jiného dopravce se stane hned na tomto portále i z 810 Frecciarosa.
Regionovy jezdí jen o víkendu. jinak 810. Tam jistě už rozdíl poznáte.
Doplnil bych Vás, že jezdí i přes letní sezónu celodenně (již nyní).
810 říjen – duben
814 květen – září
i tak se jistě shodneme, že zcela nová 813 je něco jiného, než deset let stará 814.
Můžete upřesnit v čem konkrétně? Vyměnit potahy a lino lze jistě i v Regionově, stejně tak dosadit zásuvky či Wifi, ale špatný základ bude v obou případech stejný.
Ony ty 814 jsou za těch 13 – 14 let provozu místy docela olezlé a je na nich jejich věk znát.
Jel jsem kdysi 813 KŽC a minimálně co se týče interiéru, tak je o level vejš a opravdu (narozdíl od 814) jako nové vozidlo působí.
Btw. když se dělaly 814, tak se říkalo že jsou tak na 15 let provozu a to už se začíná některým sakra blížit…
Samozřejmě to je jasné, ale to jsem naznačoval tím zda nepostačí vyměnit opotřebované části v řadě 814, která stejně budou postupně přicházet o výkony, než v roce 2021!!! předělávat z gruntu další vozy 810 a 010.
A taky se tak děje.
https://www.vagonweb.cz/fotogalerie/CZ/CD_814,914.php
I tak se shodneme že oboje je přibližně stejná tragédie, akorát jedna v trochu modernějším rouchu. Kdyby někdo dělal 814 kolem roku 2000, byl by to pokrok, v roce 2010 to bylo z nouze ctnost, v roce 2021 je to tragédie dělat rekonstrukci z 810. Ano je to částečně nízkopodlažní, ano lidi to odveze, ale tak nějak ten pojezd je morálně zastaralý.
Pojezd 810, 814 atd. na normální udržované bezstykové trati nijak nevadí.
Podobně jako nevadí u Talga.
Dnes je stejně nejdůležitější wifi, klima. : – ) A hlavně správná barva a výrobce ne z ČR.
Neshodneme. Pokud tam nebude Stadler Shuttle, který hodlá nasadit GWTR u nás v Pošumaví, ať tam klidně jezdí 810 nebo 11, anebo nic versus bus.
Též bych novou rekonstrukcí přestárlého vozidla nenazýval NOVÁ 813. Pořád nebylo u tohoto vozidla odstraněno to nejhorší – jednonápravový podvozek a hnaná jedna strana MV.
A pak už je úplně jedno jestli s klimatizací nebo bez, protože s klimatizací je ten motor zase o mnoho hlučnější.
Rekonstruovat pořád dokola MV ř. 810 už by mělo býti trestné.
Kromě nostalgických jízd a kroužků železničních nadšenců.
Stát dopravcům a podnikatelům přihodí každý měsíc nějakou povinnost nebo nákladovou položku, a krajští politici si myslí že to soukromník zadotuje. ČD si to může zatím dovolit protože si půjčí nebo něco prodá.
Pan hejtman narazil.Pry se uz uchází o post ministra dopravy.To teprve budeme koukat!
Pokud je to pravda, nebude to mít lehké. Na post ministra dopravy se z řad Pirátů uchází třeba Ondřej Polanský. A koalice SPOLU, jejíž součástí je ODS, by v případě vlády demobloku tahala za kratší konec.
Ovšem to, že demoblok získá 101 hlasů a utvoří se vláda pěti stran, není jasné a ještě do toho můžou vstoupit mnohé faktory.
Minimálně do 8. března 2023 se tato vláda zcela určitě neutvoří.
To nevíme a myslím si, že v tuto chvíli je předčasné toto odhadovat. Nevíme ani to, kdo bude kandidovat na prezidenta.
Karma dnešní doby – ojetina RS1. To se velevážené kraje na nic víc nezmůžou?????
A novotinu podle TSI s ETCS má podle vás teda platit kdo?!
ČD by měla kopnout kraj do zadní části těla . Všechny kraje si teď myslí, že jdou ministerstvo dopravy. A když vidím , co za boží hovádka sedí na nePOVEDu, tak se mi chce plakat.
A když čtu komentáře ostatních ohledně rozdílů v jízdném a obtížnosti jeho nákupu, nemohu se ubránit obecné poznámce: Zlatá jedna dráha! Tedy SŽDC+ČD+ČDC, to celé v jednom. Doteď mě v tom ty naše slavný demokratický a kapitalistický extempore utvrzují. Včetně tohoto článku, případu. 15x objednatelé – ředitelství, marketing, strategie / nekonečně mnoho dopravců, přičemž nabízený vozový park se sestává až na výjimky ze „šrotu“ (813, secondhand SRN+A apod.) / každý dopravce znamená rovněž ředitelství, marketing, strategie. To celé znamená jen rozvrat síťovosti železnice. Dobře, nechť nákladní železniční doprava je „volným trhem“ a státní dráha je buď schopná nebo neschopná odvézt… Číst vice »
Bohužel netransformvalo se modelem DB AG, na holdingové uspořádání, které nebrání existenci desítek „regionálních“ dopravců vybíraných „na úkor“ DB organizátory „zemské“ dopravy na infrastruktuře spravované DB Netzs tím, že u všech reginálních dopravců platí mimo tarif dopravce, příslušného dopravně/tarifního svazu i jízdenky DB …
Tam, kde jedou dva dopravci nikdo neřeší, jakou máte jízdenku … zda z automatu / kasy / e-shopu DB nebo automatu tarifního svazu … případně regionálního dopravce …
Prostě česká cesta. Horší, dražší, nepružnější, ale naše.
Zkratka, blbá.
Zkrátka taková, jakou bude třeba opustit hned jak to bude možné…
… mluvíte mi z duše vážený pane. Německý a rakouský holdingový model fungují, u nás se zkouší britská cesta, pod heslem My to dokážeme ! Cesta do pekel a rozvratu železnice.
Britský systém = koncese s výlučným provozováním + také masivní rušení tratí? Rozhodně k tomu u nás nedochází.
Žiju v GB jaký model máte na mysli????To že vlaky tady jezdí každých 30 minut , to že zruší jeden spoj aby jiné spoje nebyly opožděny ???? Nebo to že vlaky tady jezdí dost rychleji než v ČR a to i na té regio dopravě !!!!! Jinak pocházím z Trutnova,ty vlaky co jezdí na Adr a Teplice jsou šroty !!!!!
Opravdu v GB jezdí v místech jako Broumovsko a Teplicko vlaky co 30 minut o dost rychleji?
Mluvíte o něčem, čemu zřejmě nerozumíte, jinak by jste věděl, že tato trať je specifická ve svém stoupání a klesání a že v zimě to vytáhnou Vámi zatracované 810 a jsou jedinné, které mohou lidit svážet z jednotlivých vesnic jak za práci, do škol, k lékaři a za nákupy. To se to kritizuje pokud žijeme ve městech nebo tam kde mohou jezdit moderní, ale pro tento provoz ( trať 047 ) nepoužitelné. Taky nikdo nevidí ( nebo nechtěl vidět ) kolikrát vyzdvihovaná firma GW T. přijela buď se spožděním nebo vůbec v minulých sezónách z Polska do Adršpachu pro poruchu,… Číst vice »
Po cca 20 letech jsem se 2018 podíval do Nizozemí a spadla mi brada … Kromě NS tam rejdí cca 6 „jiných“ dopravců, někde 2-3 různí dopravci na jedné trati a nikdo neřeší jízdenky. V cizinecké příručce je napsáno – jiní dopravci akceptují jízdenky NS. U všech dopravců platí jízdenka InterRail ….
Nehledě na rozsáhlou elektronizaci odbavování cestujících lze jezdit na papírové jízdenky ..
S tímto systémem jsou DB Netz a ÖBB Infra (zejména FDL starších ročníků) stále schopni diskriminovat můj nákladní vlak, zdůvodnit to provozní situací a červená pojede jako první.
„Miluji“ tyhle teoretické breky … vy znáte „provozní“ situaci v daném čase do všech souvislostí … například, že ten červený jede zpožděný a jeho strojvedoucímu hrozí „hodiny“ … a řízení provozu si nemůže dovolit obsadit kolej „zamčeným“ vlakem … nehledě na to, že váš diskriminovaný vlak může jer s náskokem … takže si počká na čas přidělené trasy …
Nekecej o tom, o čem nic nevíš.
Ještě by to chtělo začlenit Škodovku a CZ Loko do jedné firmy, aby se za lokomotivy nemuselo platit. A na státní hranici zboží překládat, aby se tady neproducírovaly cizí vagony.
To by nemohli jet přes Rakousko?
A při jednom objednateli (MD) u jednoho dopravce (ČD, s.o.) by byly jaké IDS tarify v jednotlivých krajích, že nadáváte na vícero tarifů (souvisejících právě s IDS)?
Jeden objednatel centrálně z Prahy až do nejposlednější lokálky. Bez ohledu na neefektivitu jednoho dopravce.
P. S. Oč méně lidí by bylo na krajských úřadech (jestli vůbec) při neobjednávání dopravy, o to více by jich bylo na MD.
Hmm…ona se ta doprava formálně objednávat nebude, protože Státní dráhy budou integrální součástí Ministerstva železnic. Ministerstvo by si to tedy objednávalo samo u sebe (což je blbost)
Vlaky a autobusy prostě budou jezdit. Především tak, aby na sebe vlaky navazovaly, a autobusy pak spojovaly tratě mezi sebou – např. 200 s 220 (tedy řekněme Zdice – Benešov).
Ale autobusy, které by nebyly trasovány podle tohoto pořádku, by jezdily na komerční riziko podnikatelovo.
Plus samozřejmě aspekt, že regionální autobusovou dopravu by kraje objednávaly nadále (mmch. tam může být víc dopravců, nebo by p. Savik nechal jenom jedno státní ČSAD?), tzn. už kvůli tomuto by ti pracovníci na dopravních odborech krajů (či koordinátorů IDS) byli pořád (ba co hůř – museli by jednat o to víc i s MD coby objednatelem i regionálních vlaků).
Pakliže tedy p. Savik nechce, aby i busy byly řízeny jedním ministerstvem.
Krajské IDS mohou existovat jako subsystémy celostátního IDS … Podobně jako ve Švýcarsku. Každý kanton má v podstatě svůj IDS, někde se prolínají např. Zürich / Winterthur, jinde mají navíc mezistátní – Basel zasahující do Francie / Německa ve vymezeném území; oblast Bodensee (Rakousko, Německo, Lichtenštejnsko, Švýcarsko).
V Německu podobně – ve spolkové zemi existuje několik dopravních svazů s vlastním tarifem, ale platí i dálkové jízdenky DB ….
S objednáváním dopravy / výběrem dopravce – to nesouvisí … v podmínkách veřejné soutěže je patrně stanoveno, jaké jízdenky musí dopravce uznávat …
To jsou zase neskutečné pitomosti. Existence více dopravců vedla ke zlepšení nabídky pro objednatele a hlavně vedla k reálným cenám. Je možné nabídky srovnat a následně si vybírat. Přesně toto je žádoucí a nikoliv opak, kde si někdo stanovil ceny s ohledem na přebujelý úřednický aparát. Rakousko vůbec není následování hodný případ a Německo, kde je holding DB, také ne. Plné oddělení infrastruktury od dopravců je nejlepší model, který existuje.
Kdyby na trh nepřišli ostatní dopravci, tak Bůh ví, čím by nás ČD vozilo. Dlouhou dobu toho zneužívali, teď se jim to vrací. Zdravá konkurence je pro rozvoj trhu potřeba, zejména z hlediska uživatelského.
Díky bohu. Snad tu jednou ty soukromníci nebudou.
Přání otcem myšlenky, že, pane Davide. Ale možná tu jednou bude ještě více firem, ale bez ČD a ČDC.
Tak to budete v budoucnu velmi zklamaný. Např. v Plženském kraji snad ČD už ani nechtějí viz. dvě zrušené soutěže, kam se hlásilo jenom zbytečně drahé ČD 🙂 Pokud se tam přihlásí jakýkoliv soukromník, tak tam ČD pomalu už neuvidíte 🙂
Jenže soukromníci začínají přicházet na to, že za vysoutěžene si moc vyskakovat nelze, přeprava vozidel na opravy taky žádná sláva, když mají základnu daleko. Začlo se narážet na to za kolik se to ještě vyplatí jezdit.
A proč se tam tedy nepřihlásil „levnější “ soukromník, když jsou ty ČD tedy tak „zbytečně drahé „?
To bude jistě krása.Zpátky do šukafonů a B v kožence, klimatizace se vypne-bude to ohleduplné k životnímu prostředí a ředitelství ČD zabere další 2 budovy. Do Ostravy z Prahy za 6 hodin a 800Kč. To bude paráda už se těším. Jo retro jede.
Šukafony nahradí jakási parafráze VT504 (tj. se 4 nápravami), béčka různé kvalitnější vozy (záleží, která linka vás zajímá).
Od 1.1.2042 už určitě ne…👺😂
Nový vůz je v případě řady 813 opravdu odvážné tvrzení.
Pokud by s tímto vozem 813 přišly ČD, bude v článku napsané…. ČD nasadí staré vozy, které prošly modernizací…. Novinářská taktika. Soukromé = dobré, státní = špatné. Ne vždy to ale platí…
Novináři byli až do roku 1989 velmi pronásledovaní škůdci…
Třeba jakýsi Karel Havlíček, příklad vstřícnosti Rakouského císařství…
Přesně tak. Navíc nás přeci platí Jančura a nevzali mě ke dráze a jsem zakomplexovaný. Kde nakupujete tyhle prášky?
Takové…nepromyšleně populistické…
„Pro cestující rozhodnutí znamená, že na trati přes Adršpach nebudou jezdit nové vlaky, které sliboval GW Train Regio. Mělo jít o jednotky ze ŽOS Zvolen, v Česku je používá KŽC Doprava na lince z Čakovic na pražské Masarykovo nádraží. České dráhy dosud na trati jezdí s motorovými vozy 810 a regionovami, ty pravděpodobně dál zůstanou.“
No to snad ne! Jaký nový vlaky?! Pořád to je překopaná 810ka, tedy pořád regína, verze XY. Ten článek by chtěl upravit…
Nelze ho upravit. Nepřišly s těmi vozy ČD, ale soukromá firma.
Nikdy by mě nenapadlo, že trať kterou dříve jednotné ČD, dříve SŽDC, dnes SŽ, nebylo….. O trať nebyl zájem a začal jí provozovat Viamont pronajatým strojem 810.205, později jako Viamont Regio už nasazoval vlastní vozy z ŽOS Zvolen. Z Viamontu Regio se stalo pod Jihotransem GWTR a provozovali trať dále. Mám dojem, že kdyby ne onoho Viamontu, trať už by ani nebyla. Ten samý příklad je Kořenov – Harrachov – Szklarska Poremba Gorna. Trať ta fondů EU z naší strany do Polska dělal Viamont DSP, osobní dopravu na trati, v kterou už nikdo nevěřil rozjezdil Viamont Regio – GWTR. Ejhle,… Číst vice »
Hlavně poděkujte tomu, kdo tehdy toto rozhodl a jejichž slovo bylo bohužel v těchto firmách svaté, což byli státní představitelé. Bylo i dobře, že ten Viamont to rozjezdil, nicméně doba se mění (mimojiné i tak, že privátní dopravci jdou tam, kde žádné vámi popsané rozhodnutí nepadlo, a to bohužel někdy i velmi nevybíravě).
O Kořenov – Harrachov v budoucnu příjdeme kvůli blízkosti hranice SRN…👺😀
Jak PKP-Infra udržuje lokálky se dá přesvědčit nedaleko – Karpacz, Kowary, Mirsk, …
Tím chci napsat, že tenhle soused fakt nemá zájem o udržování nějaké lokálky kolem čáry. Obzvlášť když má problémy i se svými koridory.
Jak je to s ním bídné dokládá i stav trati přes Pojarów.
Zjevně toho o Polsku moc nevíte a zůstal jste viset někde v šotočláncích z devadesátek.
Co to meleš?
No, pořád se v předchozích článcích hovořilo o nových vozidlech, takže jsem se těšil. Teď, když je jasný, že by tam šly opět reinkarnovaný 810, mě to zrušení vlastně až tolik nevadí. Když tam budou jezdit ČD s regionovou, výjde to skoro na stejno, byť bez klimy.
nikdo jsme u jednání nebyli, tudíž vše jsou spekulace, ale zde zjevně už narazila kosa zlevňování na kámen reality….
ČD by tam mohly přesunout třeba ty hydry, co se uvolní všelikde, byla by to brzy další turistická atrakce. nebo za veselou krávu připnout jeden bmto, to by byla taky pěkná šotoušovina.
Co furt máte s těmi hydarmi. Hydra je v základu přes 50 let starej krám. Žádnej normální objednavatel nepodepíše delší smlouvy na hydry. Pokud kraj tlačí na ceny, tak zřejmě nic jiného, než regínu nedostane. Určitou možností ještě můžou být ty jeté RS1 z Německa.
To zase RS1 taky nevychází náklady za naftu. Živite 2 motory.
Dva motory neznamenají automaticky dvakrát takovou spotřebu..:-) Je potřeba o tom něco vědět.
Nikde jsem nenapsal, že je dvojnásobná spotřeba. Hydra taky dokáže papat, ale dáte ji na to na co byla stavěná a je to někde jinde.
No vono to GW taky nejezdí s žádnou modernou 🙂
líbí se mi. proto píšu o turistické atrakci. do normálního provozu to je už vskutku poněkud archaické vozidlo. ale myslím, že by na okrajových výkonech pro turisty jezdit mohla, do skal asi vozíčkáři a chromé babičky příliš nejezdí…
Jo, ale pak ať jezdí jako turistická atrakce nad rámec základní obsluhy a za turistický příplatek :-).
Jenže do Adru jezdí hodně kočárků a taky cyklisti. A pro tyhle dvě skupiny je katr na prd a na lejno.
no vidíte, a pro ty kočárky by tu byla veselá kráva s bmto.
zapřáhnout bmto mezi dvě hydry by asi byl trochu problém (s napájením)
Tak ti vámi zatracování postižení do Adršpachu jezdí celou letní sezónu, mají tady k tomu uzpůsobené nástupiště včetně „Regionek“ s lehkým nájezdem a výjezdem z vozu a ve skalách dojedou až k malému vodopádu. Taky senioři sem jezdí v hojném počtu, tak prosím nepište že tady tito návštěvníci nejsou, stačí přijet, posadit se na lavičce a sledovat cvrkot a to se budete divit!!!!
Stáří není u železničních vozidel to nejpodstatnější. Hydra je ve všech směrech lepší než 810ta,akorát velikostně to je na tu trať nesmysl.
Ono nejlepší by bylo přestat vymyslet pitomosti a zadat Vagónce vývoj nového motoráku velikosti 810tky na regionální tratě. Při garancí odběru sto kusů a více by se to muselo vyplatit
Jo cena bude někde kolem 30 mil. Za kus , není rok 1970 …. Plazi jen ne normy ( TSI ATP…) A to žádnej kraj nezaplatí
Řešením je vlakotramvaj. V Německu to funguje, ale u nás nesmí.
Zato sloupy uprostřed chodníku, to si hýčkáme. Asi aby byl svět v rovnováze.
Hmm…to by jsme měli ten blahobyt moc rychle…😀
Aspoň 500 kousků + dodávky po celé střední evropě. Protože jinak to požerou magické zkratky TSI a ETCS.
Jestli jste si nevšiml, tak ČD se už nějakou dobu neúspěšné snaží vývoj takového motoráku zadat.
Do hydry elektromotor, jak to chtěli v devadesátkách a může tahat na Bechyňce a Lipence alles :-)))
A co třeba liberecké 843, pro které není uplatnění? (Zatím)
na těch se mi líbí přivěšáky, ale samotný motor moc ne….
kdyby bylo jen a jen na mně, tak letí regionovy do třebové a budou na jejich výkonech jezdit 854 a 843, případně 842. ta slavná nízkopodlažnost v tomto smradlostroji je stejně akorát obezlička a odůvodnění, proč to tehdy koupit. ale halt budu asi v menšině navíc o tom nerozhoduju.
No ona ta teplická lokálka pro 854 moc vhodná není vzhledem k profilu trati, občas tam katr projede, jako náhrada, něco málo turnusově, ale dost tam trpí, přeci jen byl konstruován k vozbě něčeho jiného. U 843 bude určitě problém s brzděním podzim/zima. Jinak 810 je v zimě vzhledem k frekvenci dostačující a místní jsou vlastně rádi, že je něco odveze. A 814, kterou nesnáším, vlastně na frekvenčně nejsilnější úsek s jízdní dobou 12 minut taky dostačující..
Docela by mě pak zajímalo, jaká bude finální cena vůči nabídkám.. ČD jsou tu na koni a můžou si narazit kolik chtějí.
Můžete si to v plné sezóně zkusit!!!!! Strojvedoucí včetně vlakových čet prožívají v hlavní sezóně peklo.
Máte možnost změnit zaměstnání. Já bych nedělal práci, která by pro mne byla peklem.
So šukafonom na večný časy a nikdy ináč!
Tak si nějakého vyberte…prodáme lacino…😀😂😁
Prejazdový profil a rozchod našťastie nesedia.
Udělá řádný hospodář místo čitelného výběrového řízení nabídku jen konkrétnímu vybranemu dopravci ? Takto nikdo doma nemění ani okna . Ale do skanzenu nebo skal ty pralesní vlaky snad vadit nebudou , alespoň děti uvidí jak se po koních cestovalo .
Vy když budete doma měnit okna, uděláte řádné výběrové řízení hodně dopředu, veřejně přístupné a pak budete ještě několik let čekat než se vyřídí různá odvolání a soudy 🙂 . To rozhodně nebudete ten řádný hospodář. Já myslím, že si prohlédnete na internetu různé nabídky, zjistíte recenze na jednotlivé firmy a vyberete ideální nabídku. Tomu jednání s vybranými dopravci také jistě probíhali tržní konzultace.
Že by nesehnal lidi a vycouval? Co myslíte?
To není ten problém. Lidé by se přesunuli z tratě do Svobody nad Úpou, kde provoz převezmou ČD.
I tak by musel nabrat nové. Ale jen v řádu jednotek.
Spíše nesehnal ty slíbená vozidla a to, že nemůže s cenou již níž je jen výmluva.
Tady se zastanu soukromníka.
Proč je kraj takový hovado že tam nechá jezdit starý šrot namísto nových vlaků ???
Prostě zas a jen staré herky provozovat, no. A zrovna 810 je na tuto turisticky významnou trasu opravdu nevhodná.
Reinkarnovaná 810 rozhodně není nový stroj, Slovenská 813.2 je podobná naší 814.
Když vám nevadí, že jednotku řídí strojvedoucí 70+ ( dva hodně přestárlí ) a čety se přesunují na poslední chvíli z kraje do kraje, jen aby byla nějaká obsluha na vlaku, tak bych moc radostně do toho vlaku nenasedala, co takhle bezpečnost ?
Jen doplním, že ty podle článku „nové“ jednotky ze Zvolena by byly také jen rekonstrukce, nikoliv nová vozidla, ne? 🙂
Jasně, ale pro běžné cestující to budou nová vozidla
A jsou v těch mravcoch zo Zvolena silnější motory a komfortnější podozky ?? Nebo je tam zase Liazka atd…
Liazka s výkonem 300kW prakticky motor z 843.
Oprava má o 10kW víc.
Takže 30 roků starý motor, ale zato pořád jenom 1 hnaná náprava.
Hele ten motor se začal vyrábět někdy kolem roku 68 možná dřív. V roce 74 šla do sériovky verze turbo, kolem roku 85 zesílení bloku a jiné úpravy. Rok 90 sériová výroba verze B (jiné hlavy a úprava rozvodů) v 842, rok 93 verze C jiný axial na klice a větší výkony, emisní třída EURO 1, 95 úprava na EURO 2, tyhle jsou ve veselé krávě, rakvi, legu a regině. Pro auta byla vyvinuta verze EURO 3 s řadovým čerpadlem anebo Common railem. Jen nevím jestli TEDOM dělá diesel s 4 ventilovou hlavou pro válec. Takže základ je furt stejný… Číst vice »
Kraj to dost dobře přehnal. Novější vozidla nebudou, protože ČD
protože ČD se nemusejí bát konkurence. Tu právě kraj odradil. Dobrou stránkou věci je jedna jízdenka odkudkoli, kde ČD jezdí bez nutnosti předraženého jednoho tiketu.
Novější v čem? Zrovna Mravenec a Regionova jsou prakticky totéž, jen to má jiný design čel.
To ano. Jen teď asi nikdo z konkurence nebude chtít podat nabídku a ČD zase nic nebude nutit dát cokoliv lepšího, než 814. Proč? Konkurenci přece mít nebudou, vyřídil ji kraj…
To nikomu neva, že „Mravec“ = 813, je také trochu novější regionova na slovenský způsob, i když může 90 km/hod, to není šrot?
Je to šrot. Drncá stejně jako Regína. Jediný plus je ta klima.
Kvůli jekotu větráků v mravencovi je to snad ještě horší nežli regionova.
Za mě jsou ta okna jediným plusem regionovy. Klimatizace na český způsob, kdy ve vozidle je 19°C a venku 32°C je nejhorší co může být (pro zdraví je obecně přípustný rozdíl max. 5°C). Další (bohužel opět český) nešvar jsou nečištěné filtry, takže kvalita vzduchu uvnitř vozidla je tristní. Osobně vyzkoušeno na panterech ČD i vozidlech GW na Šumavě.
Lepší levnější novější 813 než stará dražší 810. 🙂
Škoda 105 s faceliftom (tuzing) a novo prečalúnenými sedadlami by bola asi tiež lacnejšia ako nová Škoda Fabia. A oproti pôvodnej Škoda 105 by bola tiež lepšia, že?
105-ka měla jednu velkou nevýhodu. Byla horší než 100-ka. Otázka kdo je nelepší v triu Regio (Nova, Mouse, Mravec) je to, oč tu běží.
Najlepší je každý kus rozpálený autogénom a pretavený v konzervy so žrádlom pre mačky.
V čem byla stopětka horší, než stovka? Třeba v tom, že za čtyři roky nezrezla na hromadu hnědé hmoty? Nebo v tom, že už neměla nádrž v deformační zóně? Nebo v tom, že při nehodě se vám nezarazila tyč volantu přímo do hrudníku?
V jízdních vlastnostech. Co se týče deformací atd. se sice výrobně evidentně řešilo jak píšete lépe u 105-ky, ale uživatelé se předháněli spíše v tom, komu se to dřív zavaří/nezavaří na vrcholu kopce, kdo to vyjede na jaký kvalt atp. Co se týče výdrže/hnití kastle, tak můj subjektivní dojem byl, že si oba stroje neměly co vyčítat.
Trochu OT, ale instalace samovratů do Janovic u Trutnova se neplánuje? Křižování (taktové) je tam čiré zoufalství.
Také nechápu, že už tam dávno nejsou, zvlášť když se do toho před lety hrabalo…
tak zase přijdete o ten skanzenový zážitek ale……
Ona se někde jinde najde jiná příležitost…
Ne. Protože kraj uvažuje o přesunu křížování do Radvanice a SZCZ nechce zbytečně utrácet.
Odkdy kraj rozhoduje o tom, kde bude dopravce křižovat 🤔?
Třeba úpravou jízdních řádů.
Od té doby co si říká kdy co bude jezdit.
Třeba od té doby, kdy kraj (IDS) určuje jízdní neřád?
Vydává také příručky k správnému teologickému výkladu jízdního neřádu?
Navrhne si jízdní řády.
Za mě good, aspoň bude možno využít víkendovou skupinovou jízdenku a ne platit další jízdenky kdovíkde. Možná i přibydou i přímé spoje do Svobody z HK, Prahy, což by přišlo také vhod. Doteď byl Trutnov prakticky konečná vlaku a přestup na bus.
To by bylo možné i tak jako tak. Skupinovou síťovou jízdenku IREDO pro 5 osob koupíte za 350 Kč. Varianta pro 1 osobu stojí 160 Kč.
Ale ta platí logicky jen tam, kde je IREDO…
Kromě toho, že víkendové jízdenky kupuju za nasbírané čd body, tak iredo snad nemá ani eshop, kde by bylo možné jejich jízdenku jednoduše zakoupit.
Můžete si za dvojnásobek jízdenku koupit přes skvěle vymyšlený one ticket a to se vyplatí 😀
A v tom busu, na který přestupujete, vám ta skupinová jízdenka platí?
Neplatí, ani jsem nic takového nezmiňoval. Na víkendovou jízdeku budu ale moct nově dojet až do Svobody.
To můžete už od prosince 2018. O víkendu tam jezdí dva páry Sp z HK.
Právě, že na něj přestupovat nebude, proto tenhle problém je lichý.
Mimochodem, neví se, zda-li jsou 813 již ve výrobě? Protože kdyby čekali na uzavření smlouvy, tak 5 měsíců je krátká doba na výrobu nebo se mýlím?
Ty 813 mohou teoreticky jezdit i jinde, např. jako posily na jihu Čech. Kdyby Jihočeský kraj dostal rozum a zahustil interval vlaků v úseku České Budějovice – Český Krumlov na 1 hodinu, tak by se to z toho dalo pokrýt. Ovšem rozum na jihu Čech nepředpokládám.
Ještě by se daly teoreticky uplatnit i v Plzeňském kraji, protože tam kraj zrušil soutěž na lokálky v oblasti Českého lesa – nebyl spokojen s nabídkou ČD. Provoz GWTR na trati Domažlice – Tachov – Planá si dokážu představit.
Ano, proto by mě zajímalo, zda-li jsou již ve výrobě či nikoliv.
Zase takový střelci u GWTR asi nebudou, aby objednávali bez jistoty uplatnění. Očekával bych, že bude pár let přechodné období i pro ČD (pokud se dohodnou na nečem novějším).
Hlavně aby nebyl motorový vůz od modrých dražší než 813 od GWTR. :-)))
To dost možná bude, když to konkurence vzdala…
Pokud byli levnější než ČD, několikrát jim bylo zlevněno a stále jim to nestačí, tam co by chtěli víc.
Ještě se mohou domluvit s jihočeskými lokálkáři KPT a mít k tomu kromě haldy slibů luxusních vozidel od tajemného sponzora i reklamu na KPT TV a síťku na busy KPT BUS. A k tomu jako bonus bianko předžalobní smlouvy pro případné kritiky 😀
I to se může stát. V takovém případě očekávám značnou kritiku opozice, kterou v kraji tvoří ANO, ČSSD a SPD.
Tak to je opravdu „vytříbená“ opozice.
Neřekl bych. Třeba Jan Birke (ČSSD) je současně oblíbený starosta Náchoda a patří k tomu lepšímu, co v té straně je, když se podívám na tu slabotu tam.
No, na druhou stranu bude fajn, že člověk přestupující z rychlíku R10 bude moct mít např. do populárního Adršpachu jednu jízdenku ČD a ne předražený OneTicket.
Už je možné mít i jízdenku IREDO. Opět je možnost si koupit i papírovou přestupní jízdenku.
Ale ta papírová jízdenka taky platí jenom u ČD.
Ne, papírová jízdenka IREDO je opět přestupní i v papírové podobě mezi všemi dopravci v IREDO v Královéhradeckém kraji
Ha, super, díky za novou informaci! 🙂
Považoval jsem za svaté to, co má na stránkách organizátor dopravy (poslední dva odstavce): https://www.oredo.cz/index.php?sname=jak-cestovat-v-integrovanem-systemu
Mohl bych poprosit o Váš zdroj?
Zdrojem je tento web spravovaný Královéhradeckým krajem: https://www.dopravakhk.cz/tarif-iredo.html
Tam mají neaktuální informace. Přestupní jízdenka platí všude ve spojích objednaných KH krajem.
https://www.dopravakhk.cz/tarif-iredo.html
Což je pro cestujícího třeba z Prahy nebo jiných krajů k ničemu.
Což je např. při jízdě z Poděbrad či z Prahy úplně k ničemu.
Dobrý den, dal jsem si vyhledat spojení z Hradce Králové do Adršpachu a u ČD (přes IDOS, což je jejich firma a nepochybuji, že bude mít jejich aktuální ceny) mi vyšla stejná cena jako v SJT (Sytému jednotného tarifu) — 75 km, 122 Kč. Rád bych věděl, v čem tedy vidíte předraženost? U cesty do Nymburka jsou ČD o korunu levnější (141 km, 217 Kč versus 218 Kč); z Prahy Krakonošem (abychom zůstali u R10) se jeden 196 km a České dráhy jsou levnější o sedm korun — 291 Kč versus 298 Kč. Všechno hledáno se základním nastavením (dnes, nyní).… Číst vice »
Měl jsem na mysli jízdu např. z Prahy nikoliv v rámci kraje. Teď např. jízdenka Flexi zvýhodněná Praha-Adršpach 216 Kč versus OneTicket 313 Kč. Celkem rozdíl.
Oba máte pravdu. Ta Praha – Adršpach za 291 je přes Starkoč, Teplice, takže se 2 přestupy, ale o půl hodiny rychlejší (3:34) než ta za 216 přes Trutnov, s jedním přestupem, ale pomalejší (4:03).
Děkuji za reakci. Ale když jsem zjistil, že vyhledávač SJT včera nabízel ceny 305 a 320 (a nenabízel 313) a naopak obchod ČD nabízel na mnou výše uvedenou cenu 298 Kč jízdenku shodného SJT s jinou cenou, tak jsem porovnávání vzdal. Zjevně někde něco nefunguje správně.
V každém případě levné flexi jízdenky se asi mohou objevit jen na spojích provozovaných s rizikem tržeb na straně provozovatele (a komerčních spojích) v méně exponované časy nebo v méně exponovaných směrech. Já v krajích obvykle cestuji jen na trasách, kde od ČD dostanu TR10, tedy shodnou cenu jakou má SJT.
Přeji hezký den.
Hledejte v aplikaci „MŮJ VLAKŮ
A co kdyby ČD taky řekli nemáme zájem? Nebo musí automaticky přijmout podmínky kraje?
Jakožto státní dopravce musí
Nemusí. Jsou sice státem vlastněné, ale nejsou statní organizací, ale akciovkou.
tak proč se tedy kraj drbe s nějakým poptávkovým řízením když mu to ČD musí (prý) odjezdit za tolik, kolik on řekne?
co to je za nesmysl?
A proto se ČD do několika výběrových řízení ani nepřihlásily.
Vedení ČD se musí chovat jako řádný hospodář takže by muselo přijmout jakekoli podmínky není pravda. Ale je to dopravce vlastnený státem takže ty tlaky tam budou velké. Tak at tam dají ty dovezene 840. Ale ty nebudou za cenu pravekých 810.
Pokud kraji stačí mravce, tak mu budou stačit i regionovy. Někde dojezdit musí. RS1 má smysl tam, kde využije svoji rychlost nebo dynamiku.
„Řádný hospodář“ v tomto státě, na dráze zejména, je velice komické sousloví …
Tak komicky to možná zní, ale zákon tento termín obsahuje. To že se jako řádný hopodář nechová ani Vláda ČR je samozřejmě smutné a často asi i trestné. Snad policie a soudy budou jednat
Tak to aby jednaly rychle, aby nebyli odstaveni od moci parlamentem a vládou…
Tak to by mne také zajímalo, popřípadě jestli MUSÍ jiný „národní dopravce“
Nemusí. Pak nastoupí konzervátor M. K. a rychle nechá položit asfalt.
Tak ještě existuje CDS Náchod, P-Transport Broumov nebo TAD Trutnov s vozidly IVECO Crossway nebo SETRA 415. Silnice vede podél té trati.
Pro všechny mínusáře, já nepíšu, že se mi to líbí, ale pokud se kraj nedohodne na nějakých rozumných penězích za vlak, tak mu nic jiného než ten autobus nezbyde. Rozpočty krajů nejsou nafukovací a pokud tam stačí 810, stačí i ten autobus, ať se to někomu líbí nebo ne.
Ono ty silnice okolo Ádru nejsou nafukovací…
Přesně, proto tam taky jezdí i vlaky z Polska.
A v budoucnu to nebude lepší…
Spíš to bude všestranně náročnější…