GW Train Regio bude jezdit častěji do Polska, několik měsíců každý den
Motoráky GW Trainu řady 810 ve Volarech. Autor: Zdopravy.cz/Jan Šindelář
Společnost GW Train Regio po dohodě s polským dopravcem Koleje Dolnośląskie a Královéhradeckým krajem letos výrazně rozšíří provoz na přeshraniční
Kdo si chce doplnit letní jízdní řád této tratě a pak také zimní zrušení ARRIVA Expresu do svého KJŘ, najde změnový list na http://www.prelepky.wz.cz
Kdybych si nevšiml nějaké změny, neváhejte mě informovat na info@prelepky.wz.cz
No nevím jestli pan Ivanko ví co si může dovolit, ale ví naprosto jasné že si jenom louskne a ČD hned půjčí dva motory, i když sami mají malo. To se to pak provozuje. Řeči o tom že vozidlo půjčené vydělává si nechte někam jinam ne sem.
Jak že ČD mají málo 810? Vždyť každý přece ví že ČD mají na zálohách desítky vozidel shopných kdykoliv vyjet jako náhrada.
A jinak teda samozřejmě nechodit do práce. Jestě by si člověk vydělal… a to je přece špatně.
Prst nahoru. Jen tak dál, přátelé z GW. Na rozdíl od Arravy jezdíte bez problému, ke spokojenosti svých zákazníků. Poctivá práce bez mediálního nhumbuku.
To je ovšem dáno i rozsahem výkonů: Ing. Ivanko má rozum a zjevně ví, co si může dovolit (a asi si to toho nenechá mnoho mluvit ani od „mladého Bosáčka“).
Kdo je to ten pan Ing. Ivanko?
Možná v KH kraji, ale zkuste s nimi někdy jet na Šumavě v letní přepravní špičce…
Napište si na kraj, ať zaplatí větší soupravy.
O kapacitu ani tak nejde (byť by taky samozřejmě mohla být lepší), ale hlavně ta pravidelná zpoždění, běžně desítky minut…
To bylo i za dob ČD. Z toho pohledu se nezměnilo naprosto nic.
Ano, zcela klasické zaklínadlo-ČD měly zpoždění,my můžeme taky.
Sympatický krok dobře rozvíjející se firmy.
Nevíte někdo, jak to dopadlo s tím nákupem jednotek z Polska? Popřípadě, kde je nasadili či nasadí?
Jednotky jsou aktuálně odstavené na nádraží ve Volarech, jejich další osud není jasný.
-TR-: Děkuji.
Železniční skanzen ČR se vydal dobývat Evropu.
Už ji takto „dobyl“ mj. v letech 2010 – 2015, kdy jezdil mezi Kořenovem a Szklarskou Porebou. Tolik co do nasazení do Polska coby bývalé komunistické země.
Do Rakouska a Německa s řadou 810 jezdily pro změnu ČD, a to do Retzu (konče rokem 2008) či do Furthu im Wald (tam vcelku donedávna).
To není přesné, protože v Harrachově to byla úplně jiná „sekce“ GWTR než ta, která provozuje dopravu do Polska přes Královec a Lubawku (= původně s polskými vozidly jako český partner polského dopravce) a o níž je řeč v tomto textu.
Dopravce na 38 kilometrů dlouhou trasu nasadí motorový vůz řady 810. No vidíte, pro GW je dobrý i pro přeshraniční dopravu.
to ZSSK taky 😀
Já si myslím, že kdejaká železniční správa (dopravce) by uvítala vůz typu 810 (pro jeho cenu a výkon). Bohužel se takové vozidlo už nedá v EU schválit. Otázka je, jestli je to dobře nebo špatně?
Evidentně nejde o řešení nezbytného dojíždění do práce, za doktorem, do školy. Spíše cílí na přeshraniční turistiku… Pokud na takový spoj nebudou použity české daně určené na dotace pro dojíždění nás obyvatel ČR, tak proč ne… ať si každý dělá co chce, ale za své.
Rozpočtově odpovědný politruk nám tady zase blije. GWTR opodál provozuje další mezistátní přechod, a to na trase Wałbrzych – Meziměstí – Adršpach. Ve spolupráci s Královéhradeckým krajem se tím řeší dopravní zácpy, které vznikaly na silnicích z Polska do Adršpachu právě kvůli polským turistům. Psala o tom i média, nevymýšlím si. Jak jinak než objednávkou mezistátních vlaků se dá tento problém řešit? Vrátím se nyní ke Královci. Tento přechod slouží mj. i pro spojení na českou stranu Krkonoš s přestupem v Trutnově (směr Svoboda nad Úpou). Polští turisté tady utrácí peníze a tím prospívají naší ekonomice. Opět se prokazuje, že… Číst vice »
Já psal, aby na takový spoj se neplýtvalo peněz z českých daní, protože priorita je doprava českých občanů za obživou, doktorem, do školy . Pokud se zaplatí tento vlak z daní vybraných od polských turistů, proč ne… ale má donátor takové dopravy pro turisty spočítáno, že se ten vlak zaplatí?… na příkladu letiště v Mošnově je zřejmé, že nedává smysl pokračovat v dotování takovéto dopravy.
Letiště v Mošnově je megatunel na peníze, na rozdíl od přeshraniční lokálky, kde nedošlo k žádným úpravám infrastruktury, nepočítám-li běžnou údržbu. To vůbec nemůžete srovnávat.
mluvím o dotacích na provoz. A souhlas, že v Mošnově půjde úplně jiné sumy, než jaké by hrozily že budou „vyhozeny z okna“ na tyto zbytečné vlaky… zbytečné z pohledu českého daňového poplatníka platícího daně, tak aby z daní část šla na garanci dopravy že se dostane za obživou, doktorem, školou.
Když tak brojíte proti mezinárodním vlakům obecně, vysvětlíte mi konečně, jak byste řešil problém s dopravními zácpami v okolí Adršpachu, které v létě způsobují polští turisté?
Nebrojím, mě se líbí a některými jezdím rád…. Akorát že tento vlak patrně minimálně bude řešit prioritní úkol veřejné dorpavy: práce/doktorem/školy… na tyto účely chci primární pozornost….
Pro veřejnou dopravu která bude patrně nepravidelného charakteru (a z podstatné části využívána pro cizáky) – buď ať platí tolik, že doprava se obejde bez dotací (tomu se pomůže např. zdražením parkování v turistické oblasti) anebo ať dotují z peněz vybraných od cizáků které utratí v ČR (=tj. prozkoumat výši hotelového poplatku ve smyslu obecních/městských poplatků,…)
Ach jo, zase se člověk musí opakovat:
Zákon č. 194/2010 Sb.
§ 2
Dopravní obslužnost
Dopravní obslužností se rozumí zabezpečení dopravy po všechny dny v týdnu především do škol a školských zařízení, k orgánům veřejné moci, do zaměstnání, do zdravotnických zařízení poskytujících základní zdravotní péči a k USPOKOJENÍ KULTURNÍCH , REKREAČNÍCH a SPOLEČENSKÝCH potřeb, včetně dopravy zpět, přispívající k trvale udržitelnému rozvoji územního obvodu.
nevšiml jsem si že by někdo někde schválil, že z českých daní mají být placeny libůstky cizáků. (myšleno turistů)… Ať jsou libůstky pro cizáky placeny z daní vybraných od cizáků, to jo.
Jděte s těma cizákama někam. Vy nikdy v zahraničí nepoužíváte dopravu, na kterou ti „cizáci“ přispívají ze svých daní?
Používám. A např. v Rakousku platím na železnici (dotované rakouskými daňovými poplatníky) výrazně víc než ti kteří v Rakousku jezdí pravidelně díky: https://www.oebb.at/en/tickets-kundenkarten/kundenkarten/vorteilscard.html
A ať si každý jezdí za své… Jestli je ta železniční linka tak super pro turisty, tak co brání aby byla placena z jízdného turistů nebo z daní (hotelového poplatku) vybraného od turistého, tím že přijeli… Jestli Vám se líbí rozhazování daní, tak klidně posílejte Vaše peníze napřímo třebas pro cestování na Měsíc.
Vy nevíte, že český stát inkasuje DPH za všechny služby, za které tady turisté platí? Jídlo, ubytování, vstupné… Ze všeho stát dostane peníze.
Ze státní kasy jdou peníze krajům na zajištění dopravy, a kraj to pak platí dopravcům. Takže turisté to de facto financují, akorát nepřímo.
Mechanismus chápu… ale není jasné jestli daně z toho co turisté utratí v té oblasti, tak jestli vůbec stačí na zaplacení vagonu a vlakových odborníků… srovnávám s Kroměříží, kde se místním moc nevyplatí investovat do služeb pro zahraniční turisty (turisty ze Slovenska pokládám za stejné domorodce jako turisty z ČR), protože je zahraničních je poskrovnu a Ti zahraniční turisté kteří dojedou do Kroměříže, tak moc neutrácí…. Ovšem beru argument, že např. v Českém Krumlově je to jiné, tam určitě se místním vyplatí dělat první poslední pro zahraniční turisty.
A co tam sakra děláš? Víš že si tam ⋅⋅⋅⋅⋅ cizák?
Pokracuj, soudruhu. Ukazu to vsem kolegum v praci, co jsou cizaci a odvadi zde nemale dane…
U Vás v práci k Vám jezdí turisté pracovat? To je velmi netradiční forma dovolené. O pendlerech nebo o zde pracujících (odvádějících daně ze mzdy atd.) jsem nepsal. Stačí číst.
Taki zakon w Polsku neexistuje😑
Když jsou zasekane silnice tak to holt chce ty silnice zkapacitnit když je po nich poptávka a ne lidem vnucovat něco jiného.
https://en.wikipedia.org/wiki/File:Katy-Freeway.jpg
A stále to nestačí, stále tam maj jsou zácpy…
A jak asi? Zjistil jste si místní poměry? Nehledě na to, že celé okolí skal je zahrnuto do CHKO Broumovsko, což představuje problém z hlediska ochrany přírody.
A to nejsem žádný ekoterorista, např. dostavbu D8 jsem jednoznačně podporoval.
Zdražit parkování v cílové oblasti. Udělat P+R s přestupem na dopravu… V dnešní středoevropské společnosti zhruba 40-60% procent obyvatel nejpoužívá veřejnou dopravu nikoliv z důvodu ceny, ale protože např. je pod „jejich úroveň“ nebo z jiných vesměs subjektivních důvodů… jediné co jsem napsal, že nemá smysl utrácet na vlak pro turisty ty dotace které budou chybět v dopravě českých občanů do práce/k doktorovi/do školy.
dotace které budou chybět v dopravě českých občanů do práce/k doktorovi/do školy…. No dobrý. To jsou ty samý „dotace“, který nám pokrátí EU kvůli našemu skvostnému premiérovi? Tady bude chybět se obávám o trochu víc, než na jeden šukafon…
Jsme na webu o veřejné dopravě… Nevšiml jsem si, že bych kdy chválil současného premiéra.
Vy jste dobrej pacient. Co furt máte s daněmi? Už to neberte
Půl mého výdělku si vezme stát na daních… A mě totálně štve, když vidíš, že vybrané daně jsou „vyhazovány z okna“… Něco jako jezdí vagon typ 810 mezi Moravský Písek-Bzenec… Co jsem s tím jel, tak ve vagonu s kapacitou cca 40-50 míst jeli 3-4 cestující… Přitom před oběma nádražími je dostatek místa, aby cestující převezl mikrobus, a levněji než jezdí vagon firmy ČD.
Gratuluji k mzdě 250 000 hrubého (sice zdanění při takové mzdě je 49,8 % a na obě strany klesá, ale dnes nebudu detailista).
cože?
Pokud si půlku Vašeho výdělku vezme stát, tak mi to vychází na 250 000 hrubého, 334 500 superhrubého a to dělá bez jakýchkoli daňových zvýhodnění 166 649 čistého, tj. 49,8 %. Omlouvám se, tady by Vám vzal víc jak polovičku. Po opravě mi vaše mzda vychází někde kolem 235 000 hrubého, 314 430 superhrubého, 157 349 čistého (50,04 %)), to je stále krásné a gratulace samozřejmě trvá.
Čistá mzda ale jaksi není konec daním, z každé útraty normální člověk zaplatí dál minimálně DPH, vč. jízdenek u ČD a tak se přes tu polovinu hravě přehoupneme.
Mmch. platí se DPH z režijky?
Pokud započítáme DPH tak to znamená že pan má daně z příjmu (tj. poměr čisté a superhrubé mzdy) asi 40 %, tj. asi 20 000 hrubého, 26 800 superhrubého, tj. na daních zaplatí asi 13 400 Kč měsíčně. No upřímně a se vší úctou, to sotva stačí na infrastukturu, školství, zdravotnictví, sociální systém a byrokracii kterou využívá, využíval příp. bude využívat – z jeho daní se žádný vlak neplatí. Proto jsem ani s tímhle scénařem nepočítal.
O režijky se nezajímám, nejsem jejím držitelem a ani ji nikomu nezávidím.
Započítejte si co chcete, protože pro každého daňového poplatníka to vychází jinak.. protože záleží za co utrácím – např. cestující autem jsou zdaněni % mnohem víc než cestující veřejnou hromadnou dopravou (vesměs bez ohledu na to, jestli jde o dotovanou či nedotovanou dopravou).
Právě že moc nezáleží, celkové zdanění příjmu, tj. rozdíl mezi superhrubou mzdou a čistou mzdou je natolik obrovský (u průměrné mzdy bez slev je to 20 000 Kč měsíčně daně, 25 000 Kč měsíčně čistého). Když propálíte měsíčně 100 l benzínu tak na spotřební dani zaplatíte asi 1300 Kč. Pokud ze zbytku odečteme průměrných 20 % DPH tak v případě kdy nezaplatíte žádnou spotřební daň je Vaše zdanění 25 000 Kč měsíčně, v případě kdy zaplatíte uvedenou spotřební daň je Vaše zdanění 26 040 Kč měsíčně. A stále platí že pokud je vaše zdanění příjmů 50 % tak máte moc… Číst vice »
https://cs.wikipedia.org/wiki/Den_da%C5%88ov%C3%A9_svobody#/media/Soubor:Dds2019.png
Orientačně si podívejte o čem mluvím zde:Den daňové svobody: https://cs.wikipedia.org/wiki/Den_da%C5%88ov%C3%A9_svobody
Ano z rezijky se DPH odvádí.
Srovnejte si zdanění, když člověk používá auto a když používá veřejnou hromadnou dopravu… ten rozdíl v sazbě (=v procentu) DPH je jen začátek.
Mě zase štve, že z mých daní je podporován neschopný dopravce Arriva vlaky na Zlínsku. Každý máme priority jinde.
A co se stalo dneska? Já tím včera jel a nebyl problém. Na kterém spoji Arrivy v ZLK včera byl problém?
Apropo u kterého vlaku nám na Zlínsku dnes svítilo 180 minut na Brodsku?……….
Nevím, já dneska nejel. Na kterém? Jen jim to pěkně osolte a nabonzujte je náměstkovi Botkovi. Namísto toho, aby po těch trapných chybách jezdili načas, tak 180 minut zpoždění (je-li to pravda) … to je ostuda. Největší.
Tak tady jde primárně v mimosezóně o dopravu do práce a za doktorem na polské straně. To že to ráno jede z Trauče a večer zpět, to jsou jen zobrazené soupravové vlaky. A že to jezdí do Královce je jen důsledek, že Poláci neznaj D3 a nemůžou si to otočit na trati v Lubawce (kde si vyškubali/odpojili staniční koleje). Už se to tady na tomto serveru řešilo.
A v sezóně je (turistická) poptávka po přeshraničních vlacích, takže je logické je prodloužit do Trutnova.
Že by Poláci neuměli zajet vlakem jen do zastávky na trati a vrátit se z ní zpět, to se mi nezdá, i když jejich současné dopravní předpisy už neznám vůbec – navíc ten hraniční přechod je, nemýlím-li se, definován stále jako „Královec – Lubawka“. Spíše si myslím, že tam možná hraje roli zájem vést ty vlaky jako mezistátní a ne jako „pouhé“ vnitrostátní. Za mnohem nepříjemnější ovšem považuji, že právě ty dva páry vlaků, které by vyhovovaly docela dobře jako „výletnické“ i pro případné zájemce i ze vzdálenějších oblastí obou sousedních států než jen z těch relativně blízkých regionů, končí… Číst vice »
Výborně.
Tronda bude mít srdeční problém. 810
Jak to tu již delší dobu pozorují tak asi ne jen Tronda.
Nebude to tak strašné, neplatí tam režijka.Trochu mu to ulehčí strádání.
810 kde neplatí režijka je přece něco úplně,ale úplně jiného:)))))
Jop, kvůli neplatnosti režijky v JMK dokoce vyhlašují všeodborovou stávku. Dokonce snad chtějí stávkovat až v Praze, protože v 810 mezi Bzencem a Moravským Pískem neplatí režijka.