GW Train chce koupit v Polsku motoráky, které se už nevyrábí

Motorová jednotka SA109. Foto: acek Chiżyński [GFDL (http://www.gnu.org/copyleft/fdl.html) or CC BY-SA 4.0 (https://creativecommons.org/licenses/by-sa/4.0)], from Wikimedia CommonsMotorová jednotka SA109. Foto: acek Chiżyński [GFDL (http://www.gnu.org/copyleft/fdl.html) or CC BY-SA 4.0 (https://creativecommons.org/licenses/by-sa/4.0)], from Wikimedia Commons

Společnost GW Train Regio nabídla nejlepší cenu v soutěži na prodej dvou motorových jednotek SA109 z Polska. Ty prodává tamější

Společnost GW Train Regio nabídla nejlepší cenu v soutěži na prodej dvou motorových jednotek SA109 z Polska. Ty prodává tamější dopravce Koleje Śląskie. I když se vlaky už nevyrábí, jde o relativně nové stroje: jeden je z roku 2012, druhý z roku 2005.

Zájem o ně máme, čekáme na formální vyhodnocení celého výběrového řízení. Nabídli jsme nejvyšší cenu,“ řekl člen představenstva GW Train Regio. O zájmu tuzemského dopravce jako první informoval server Rynek Kolejowy, který citoval i mluvčí Koleje Śląskie, která potvrdila vyšší nabídku od GWTR. Přebily tak druhou nabídku od dopravce Przewozy Regionalne.

Vyvolávací cena byla 1,189 milionů zlotých, tedy lehce přes sedm milionů korun.

Slezský dopravce už jednotky nepotřebuje, jsou pro něj příliš malé. Jde o motorové vozy, které vyráběla společnost Kolzam, ta později zkrachovala, později výrobu převzala společnost Fablok. Svoji velikostí jsou podobné českým regionovám, i když mají méně míst k sezení: 73. Jezdí ale rychleji, schválené jsou na stokilometrovou rychlost. Mají bezbariérové WC Celkem jich vyrobili jen jedenáct kusů. Vozidla jsou nízkopodlažní. V GWTR zatím nerozhodli, kam by vlaky případně nasadili.

Tagy GW Train Regio Kolzam SA109
95 komentářů