Grónsko otevře nové mezinárodní letiště, doufá v rozvoj turismu

Poslední let Air Greenland s A330-200. Foto: Air GreenlandPoslední let Air Greenland s A330-200. Foto: Air Greenland

Letiště v Nuuku bude moci přijímat velká letadla, cestujícím odpadne povinnost přestupovat.

13 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Otto

Přistání v Kangerlussuaqu je mimochodem spektakulární.Kilometry do ústí fjordu, kdy jsou po obou stranách vysoké skály…a co je vepředu vidí jen piloti 🫣 Ale zase na každém letišťátku tam mají hotel, protože počasí je nevyzpytatelné a na připoj se čeká den, dva i víc…jak to zrovna vyjde

Alf63

Aby nelitovali.

Tim

Anoo, ale aktuální význam bude spíš snaha o nárůst turismu

FrenkyUL

Takže půjde cena dolu? Asi ne 🙂

OpenTTD-master

„Letiště s novým terminálem a dráhou prodlouženou na 2,2 kilometru bude nově moci přijímat i širokotrupá letadla.“

2,2 km dlouhá dráha asi těžko bude přijímat širokotrupá letadla. To by musela být alespoň cca 2,6 km ne? Avšak bude nově moci přijímat úzkotrupá letadla typu B737 a A320.

Lukáš F.

Našel jsem, že A330-800 potřebuje ke startu 2,3 km, ale k přistání stačí kratší dráha. Takže přijímat je bude moci, jen startovat budou muset lehce naložená 🙂

Tim

Tak jestli je rozdil 100 metru, tak to nebude o tolik vetsi rozdil oproti MTOW ne?

petr

Po cestě z Evropy do USA je spíš Gander na Newfoundlandu než Grónsko.

Grzegorz Brzęczyszczykiewicz

Ten ledovec taje moc rychle, tak ho necháme roztát ještě rychleji?

Ondřej Wagner

Teritoriálne nejbližší je Gronsku Kanada. Tam nebude nic létat?

Kubrt

A není to, v kontextu turistického ruchu a velkých letadel, spíš otázka poptávky (koncentrace potenciálních zákazníků), než teritoriální blízkosti (liduprázdných částí Kanady)?

Sch

Velká města v Kanadě, jsou vzdálená stejně jako třeba Británie.

FlyingJ

Ono spojení Nuuk-Iqaluit létá už dnes, asi proto se o něm nepíše.