Grónsko otevře nové mezinárodní letiště, doufá v rozvoj turismu

Poslední let Air Greenland s A330-200. Foto: Air GreenlandPoslední let Air Greenland s A330-200. Foto: Air Greenland

Letiště v Nuuku bude moci přijímat velká letadla, cestujícím odpadne povinnost přestupovat.

Odebírat
Upozornit na
guest
13 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
OpenTTD-master

„Letiště s novým terminálem a dráhou prodlouženou na 2,2 kilometru bude nově moci přijímat i širokotrupá letadla.“

2,2 km dlouhá dráha asi těžko bude přijímat širokotrupá letadla. To by musela být alespoň cca 2,6 km ne? Avšak bude nově moci přijímat úzkotrupá letadla typu B737 a A320.

Lukáš F.

Našel jsem, že A330-800 potřebuje ke startu 2,3 km, ale k přistání stačí kratší dráha. Takže přijímat je bude moci, jen startovat budou muset lehce naložená 🙂

Tim

Tak jestli je rozdil 100 metru, tak to nebude o tolik vetsi rozdil oproti MTOW ne?

Jan

Grónská letiště měla největší význam v první polovině 20. století kvůli mezipřistáním transatlantických letů. Zhruba od 60. let jejich význam upadal a dnes slouží především jako záložní letiště pro tyto lety…

petr

Po cestě z Evropy do USA je spíš Gander na Newfoundlandu než Grónsko.

Jan

Odchylka letu k severu narůstá se vzrůstající vzdáleností letišť ve směru zeměpisné délky. Např. Dillí-New York přelétá až nad severním pólem…

Tim

Anoo, ale aktuální význam bude spíš snaha o nárůst turismu

FrenkyUL

Takže půjde cena dolu? Asi ne 🙂

Grzegorz Brzęczyszczykiewicz

Ten ledovec taje moc rychle, tak ho necháme roztát ještě rychleji?

Ondřej Wagner

Teritoriálne nejbližší je Gronsku Kanada. Tam nebude nic létat?

Kubrt

A není to, v kontextu turistického ruchu a velkých letadel, spíš otázka poptávky (koncentrace potenciálních zákazníků), než teritoriální blízkosti (liduprázdných částí Kanady)?

Sch

Velká města v Kanadě, jsou vzdálená stejně jako třeba Británie.

FlyingJ

Ono spojení Nuuk-Iqaluit létá už dnes, asi proto se o něm nepíše.