Grónsko otevře nové mezinárodní letiště, doufá v rozvoj turismu
Poslední let Air Greenland s A330-200. Foto: Air Greenland
Letiště v Nuuku bude moci přijímat velká letadla, cestujícím odpadne povinnost přestupovat.
Letiště v Nuuku bude moci přijímat velká letadla, cestujícím odpadne povinnost přestupovat.
„Letiště s novým terminálem a dráhou prodlouženou na 2,2 kilometru bude nově moci přijímat i širokotrupá letadla.“
2,2 km dlouhá dráha asi těžko bude přijímat širokotrupá letadla. To by musela být alespoň cca 2,6 km ne? Avšak bude nově moci přijímat úzkotrupá letadla typu B737 a A320.
Našel jsem, že A330-800 potřebuje ke startu 2,3 km, ale k přistání stačí kratší dráha. Takže přijímat je bude moci, jen startovat budou muset lehce naložená 🙂
Tak jestli je rozdil 100 metru, tak to nebude o tolik vetsi rozdil oproti MTOW ne?
Grónská letiště měla největší význam v první polovině 20. století kvůli mezipřistáním transatlantických letů. Zhruba od 60. let jejich význam upadal a dnes slouží především jako záložní letiště pro tyto lety…
Po cestě z Evropy do USA je spíš Gander na Newfoundlandu než Grónsko.
Odchylka letu k severu narůstá se vzrůstající vzdáleností letišť ve směru zeměpisné délky. Např. Dillí-New York přelétá až nad severním pólem…
Anoo, ale aktuální význam bude spíš snaha o nárůst turismu
Takže půjde cena dolu? Asi ne 🙂
Ten ledovec taje moc rychle, tak ho necháme roztát ještě rychleji?
Teritoriálne nejbližší je Gronsku Kanada. Tam nebude nic létat?
A není to, v kontextu turistického ruchu a velkých letadel, spíš otázka poptávky (koncentrace potenciálních zákazníků), než teritoriální blízkosti (liduprázdných částí Kanady)?
Velká města v Kanadě, jsou vzdálená stejně jako třeba Británie.
Ono spojení Nuuk-Iqaluit létá už dnes, asi proto se o něm nepíše.