Už zase ten nesmysl se sirokotrupym letadlem?
A330 by na takové dráze přistála, ale nevzletla (leda prázdná). Letiště bude určeno pro jednoulickova letadla.
Ono to dosavadní letiště v Kangerlussuaq pořád ještě zůstane „delší“ (2850m) ale je víc stranou od hlavních tras a přilehlé městečko je též menší než Nuuk…
Ono ta letiště (obě) slouží též jako záložní pro lety přes Atlantik, a když nějaké větší letadlo musí divertovat do něčeho jako Kangerlussuaq, bývají problémy s tím kam ty lidi vůbec ubytovat přes jednu noc, obvykle si je musí „rozebrat“ hodní domácí… podobné třeba Gander…
Už dlouho mě udivuje, že se vyplatí do Grónska posílat denně širokotrupé letadlo. Sice odlehlá oblast, kam se nedá prakticky dostat jinak, ale nemá jako celek ani 60000 obyvatel (samotný Nuuk má jen 20000) a masový turismus tam ještě úplně nekvete. Napadá mě spíše, jestli to širokotrupé nelítá hlavně kvůli cargu, nemá někdo nějaké informace, jak moc to lítá plné? 🙂
Letěl jsem tam celkem 4x, vždy před koncem sezóny a letadlo bylo úplně plný. Spousta turistů, hlavně z Dánska, Groňanů co žijí v Dánsku a letěli za příbuznými. Nebo tam cvičí dánští vojáci, kterých je tam všude spousta, ale nevím jestli ty lítají komerčním, každopádně vojenský letadlo jsem tam nikdy neviděl.
Pardon, kam s tou 330kou lítali doteď?
Už zase ten nesmysl se sirokotrupym letadlem?
A330 by na takové dráze přistála, ale nevzletla (leda prázdná). Letiště bude určeno pro jednoulickova letadla.
Tak pardon, upravena A330-800 to zvládne. Standard je min 2300, jejich stačí méně.
Jo, může přijímat JEDNO širokotrupé letadlo 😀
Ono to dosavadní letiště v Kangerlussuaq pořád ještě zůstane „delší“ (2850m) ale je víc stranou od hlavních tras a přilehlé městečko je též menší než Nuuk…
Ono ta letiště (obě) slouží též jako záložní pro lety přes Atlantik, a když nějaké větší letadlo musí divertovat do něčeho jako Kangerlussuaq, bývají problémy s tím kam ty lidi vůbec ubytovat přes jednu noc, obvykle si je musí „rozebrat“ hodní domácí… podobné třeba Gander…
K tématu skvělé video 🙂
https://www.youtube.com/watch?v=kIjmsgBPbC8&t=5s
Už dlouho mě udivuje, že se vyplatí do Grónska posílat denně širokotrupé letadlo. Sice odlehlá oblast, kam se nedá prakticky dostat jinak, ale nemá jako celek ani 60000 obyvatel (samotný Nuuk má jen 20000) a masový turismus tam ještě úplně nekvete. Napadá mě spíše, jestli to širokotrupé nelítá hlavně kvůli cargu, nemá někdo nějaké informace, jak moc to lítá plné? 🙂
Letěl jsem tam celkem 4x, vždy před koncem sezóny a letadlo bylo úplně plný. Spousta turistů, hlavně z Dánska, Groňanů co žijí v Dánsku a letěli za příbuznými. Nebo tam cvičí dánští vojáci, kterých je tam všude spousta, ale nevím jestli ty lítají komerčním, každopádně vojenský letadlo jsem tam nikdy neviděl.
Já ho tam viděla 🙂, konec května 2022.
Je to právě požadavek Grónska na rozvoj masového turismu.
Zde je k tomu video od B1M:
https://youtu.be/kIjmsgBPbC8?si=cKxZ77I0sFRqwBkA
Napadá mě, že se tam všechny potraviny musí dovážet. Kdyby kilo na osobu a den… tak čísla máte.
Všechny ne. A v rybách už máte dneska i plasty, široké spektrum kovů …
Kovy byly v mořské soli dávno před dinosaury.
Poněvadž všechny kovy, co jsou v zemské kůře, jsou také na dnech oceánů v podobě rudy. A voda ji vyluhovává, čím vznikají rozpuštěné soli.
Dokonce se jednu dobu uvažovalo o získávání uranu ze solí v mořské vodě. Jeho tam asi 4,5 miliardy tun. To se z jedné bobmy neudělá.
A lítá to vůbec denně? Aspoň v letním letovym řádu? Když kouknu na FR tak vidim odlet naposled pátek, dneska a zejtra nic.
V létě byly 1 nebo 2 lety denně z Kodaně do Kangerlussuaq.
Co do Grónska, na Velikonoční ostrov to spíš udivuje.
Jedno z posledních míst nezasažených masovým turismem…
Zatím….
… do léta příštího roku.